- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
gondwana
-
- 1212 berichten
- 1464 stemmen
Dat zeg ik niet, ik vond het alleen een beetje discriminerend overkomen. En je bent vrij om te zeggen wat je wilt uiteraard.. Tot op zekere hoogte.
Iedereen is vrij om te zeggen wat hij wil, maar moet ook tegen reactie kunnen. Ik heb geen zin om me tegen te houden in het verwoorden van m'n mening omdat er toevallig tere zieltjes rondlopen...
soom
-
- 24920 berichten
- 2752 stemmen
Maar wie discrimineer ik dan ? En op welke manier worden ze gediscrimineerd ?
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Wat me verder ook stoort trouwens in de bioscoop zijn van die mensen die tijdens de film smsjes zitten te versturen enzovoorts. Dat getik, maar vooral dat schermpje die voortdurend oplicht vind ik nogal vervelend.
deTuinman
-
- 1186 berichten
- 0 stemmen
of de beugelflessen die bewust op z'n hardst openploppen bij het begin of tijdens stille en spannende momenten van de film
tja Overijssel hé
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1825 stemmen
Wat ook erg storend is: Er zat een keer iemand voor me die popcorn blijkbaar erg lekker vind. Hij zat werkelijk heel de film luidruchtig popcorn naar binnen te werken, telkens als hij weer een hand vol pakte hoorde je het kraken en dan propte hij het weer in zijn mond. Alleen bij actiescenes kwam het geluid van de film er dan even overheen.
deTuinman
-
- 1186 berichten
- 0 stemmen
haha ik ken het, maar ik heb de bak popcorn bij de voorstukjes alweer bijna leeg, i like it alot
gondwana
-
- 1212 berichten
- 1464 stemmen
Ik wacht altijd expres met m'n chips of koekjes tot de consumpties van alle andere toeschouwers op zijn. Dan ben ik de enige die nog wat heeft en is iedereen jaloers...

kos
-
- 46697 berichten
- 8853 stemmen
In veel andere landen, in het bijzonder zuid-Europa en wellicht ook Marokko en Turkije, is naar de bioscoop gaan vaak ook een sociale gelegenheid en niet specifiek om de film enorm geconcentreerd te bekijken.
In NL zou je al snel door moeten hebben dat alles redelijk zo is ingedeeld qua licht etc. dat daar hier geen sprake van kan zijn, maar toch.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Zo kreeg een (ex-)vriendin van mij eens naar haar hoofd geslingerd toen ze vroeg of ze misschien wat stiller konden zijn dat ze 'een vieze hoer was die ze buiten wel even mores zouden leren door haar kapot te neuken'.
Ja, sociaal zijn ze wel, die buitenlanders...
wo2-Freak
-
- 834 berichten
- 0 stemmen
Als ik het hierover ga hebben word er door vooral de volwassen gedacht: Loop niet te ****** je bent zelf nog zo jong en misschien doe je het zelf ook in de bios..
Nou kijk: Ik erger me aan groepjes jongeren die alleen maar lawaai zitten te maken en de film voor andere verpesten.
Zo kreeg ik een keer een volledig pak popcorn over me heen. Zelf ben ik nog 14 jaar, ik doe die dingen niet en als ik met vrienden naar bios ga, spreken we ook af om dat niet te doen. Natuurlijk lachen we wel enzo bij grapjes die in de film voorkomen maar we gaan niet hitler groeten doen ofzo.
Dat laatste, dat werd een keertje gedaan door een stel kale jongeren. Die zaten in bios van roosendaal een beetje hitlergroeten te doen. En te roepen Sieg Heil.
Ik weet veel over dat onderwerp, meer dan die jongens weet ik zeker hun voelen zich stoer.
wo2-Freak
-
- 834 berichten
- 0 stemmen
En met: ik weet meer over dat onderwerp bedoel ik dus ook:
Hun weten niet waar die groet voor staat, ik wel en ik zal die ook nooit doen|1
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Hear hear. Rascisme is blijkbaar één of andere verheven vorm van discriminatie geworden. Het motto lijkt soms wel "discrimineer er maar op los, zolang het maar geen buitenlanders zijn". Vervelende houding.
Discriminatie is nimmer te billijken. Maar gezeur over jongeren wuif ik om allerlei reden wat gemakkelijker weg. Dat is gezeur van alle tijden en geen maatschappelijk gevaarlijk fenomeneen momenteel. Maar inderdaad ook af te keuren.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Ik dacht dat het hier een forum was over ergernissen in de bioscoop? Maar als je je in de bioscoop ergert aan het gedrag van bepaalde groepen mensen van buitenlandse origine (die eventueel een nederlands paspoort hebben, wat ik er wil bijvermelden voor het voor sommigen weer racistisch verwoord is
) die erop uit zijn om ruzie te maken, ben je een racist...
Zoals je het nu weer opschrijft? Absoluut en zonder twijfel.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Ik erger me helemaal niet aan een bepaalde "bevolkingsgroep" 
Wel aan die twee heren, en die waren nu eenmaal homo. Voor mij is dat geen scheldwoord, ik gebruik het dan ook niet als scheldwoord. Maar ze waren het toch echt wel. Mag ik dat dan niet vermelden ?
Is toch erg dat je bepaalde zaken niet meer bij naam mag noemen 
Je mag me wel uitleggen wat je bedoelde met 'te verwijfd'. En waarom je je daaraan ergerde.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
En met: ik weet meer over dat onderwerp bedoel ik dus ook:
Hun weten niet waar die groet voor staat, ik wel en ik zal die ook nooit doen|1
Als ze kaal waren weten ze waarschijnlijk wel waar dat voor staat hoor. Ook de reden dat ze het doen.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Discriminatie is nimmer te billijken.
Het is maar de vraag wat discriminatie is. Het is toch niet omdat je zegt dat je vaak serieus wangedrag ondervindt bij bepaalde bevolkingsgroepen, dat je daarom racist bent?
deTuinman
-
- 1186 berichten
- 0 stemmen
lijkt mij ook niet zo moeilijk 'hitler groeten'
overdreven gedoe, maarja pubers he, als ze ouder dan 20 zijn dan gun ik ze minder
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Het is maar de vraag wat discriminatie is. Het is toch niet omdat je zegt dat je vaak serieus wangedrag ondervindt bij bepaalde bevolkingsgroepen, dat je daarom racist bent?
Als je zegt dat je het idee hebt dat het vooral Marokkanen zijn die overlast bezorgen in de bioscoop, is dat niet direct als racistisch te bestempelen. Maar de originele posters gebruikte wel wat krachtigere termen. Om af te sluiten met "Altijd problemen met die mensen!".
Dat is wel degelijk racistisch. In latere opmerkingen maakte hij of zij het nog erger.
wo2-Freak
-
- 834 berichten
- 0 stemmen
Als ze kaal waren weten ze waarschijnlijk wel waar dat voor staat hoor. Ook de reden dat ze het doen.
Raar toen ik na afloop naar hen riep: Wat betekent: SiegHeil
Toen was het een tijdje stil.
En waarom ze kaal waren... Antwoord: De Neo-Nazi's zijn ook zo, maar wij zijn gabbers.
Dus die wisten volgens mij niet echt wat ze aan het doen waren.
En ja.. er zullen meer redenen zijn die misschien door uw opgenoemd worden, maar wat ik gehoord en gezien heb, wees er niet naar uit dat ze wisten wat ze aan het doen waren
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Als je zegt dat je het idee hebt dat het vooral Marokkanen zijn die overlast bezorgen in de bioscoop, is dat niet direct als racistisch te bestempelen. Maar de originele posters gebruikte wel wat krachtigere termen. Om af te sluiten met "Altijd problemen met die mensen!".
Dat is wel degelijk racistisch. In latere opmerkingen maakte hij of zij het nog erger.
Ik zie/zag er niks racistisch in in elk geval. Als er altijd problemen zijn met die mensen, dan zijn er altijd problemen met die mensen. Wellicht bedoelde hij niet dat ze allemaal zo zijn, maar toch wel telkens hij naar de bios gaat, miserie heeft met Turken of Marokkanen. Altijd problemen met die mensen, dus.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Ik vind Wouter `s reactie zoals gewoonlijk weer schromelijk overdreven. Een bevolkingsgroep over een kam scheren gelijk discriminatie? Hoogstens generalisatie! van een bepaalde bevolkingsgroep. Als iemand de uitspraak zou doen dat alle Nederlanders gierig waren zou je ook niet gelijk op de barricaden staan te schreeuwen. Dan zou jij als een normaal denkend mens relativeren: hij/zij bedoelt er niet iedereen mee. Hoogstens wat onhandig geformuleerd. Dus hang niet gelijk de drama queen uit.
Discriminatie is als je als Chinees kind samen met je broertje niet naar huis durft te lopen omdat je onderweg door steeds hetzelfde groepje tieners van 14 jaar wordt lastiggevallen, zonder dat daar een aanleiding voor is. Je hebt niemand iets misdaan maar men pakt je omdat je er anders uit ziet dan hen. Je wordt gepakt omdat deze mensen je willen laten geloven dat je anders bent dan hun, zij zijn superieur en jij bent niets waard in hun ogen. Er wordt je verstaan te geven dat je maar beter naar je eigen land kunt gaan, terwijl er non - verbaal geweld, in de vorm van spleetoogjes wordt uitgeoefend. En maar hopen dat het allemaal op de gemoedstoestand werkt van goedwillende 10 jarige kinderen......Die thuis te horen krijgen dat ze er maar niets van aan moeten trekken, dat ze het moeten negeren, maar moeten denken dat ze slimmer zijn dan die domme mensen die mensen op hun buitenlandse uiterlijk pakken. Terwijl zij eigenlijk niet snappen wat ze nou verkeerd doen.
Zulke voorbeelden vind ik pas schrijnend. Zoiets zou keihard aangepakt moeten worden: andere mensen het leven zuur maken, andere mensen opstoken om iemand het leven zuur te maken alleen maar omdat ze er anders uitzien of hen bepaalde rechten ontnemen dat is pas racisme!
Valt mij tegen van je Wouter dat je alles altijd zo gemakkelijk op discriminatie gooit. Dacht dat je altijd zo voor de vrije meningsuiting was.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Graag weer on topic mensen, anders moeten we hier wat berichten weghalen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Maandag naar Metropolis geweest (van de Kinepolisgroep) en daarna naar UGC, beiden in Antwerpen. Dus ik kon meteen het verschil merken.
Metropolis MOET je wel via de auto als je een late voorstelling hebt. Tenzij je heel lang op een bus wil staan wachten, in de hoop dat je na de film er nog één hebt. Bij UGC stopt de tram vlak voor de deur en is de verbinding zo goed dat ik op 10 minuten thuis ben. Je kan zeggen dat het aan mijn woonplaats ligt, maar bij Metropolis stopt 1 bus en bij UGC zowat elke bus en tram die naar Antwerpen rijdt.
Metropolis moet je op tijd zijn omdat de zitplaatsen bepaald zijn (stoeltje reserveren) en je dus voor een goeie plaats dus wel op tijd moet komen. Bij UGC kom je gewoon een kwartier op tijd, wat meestal voldoende is en kan je zitten waar je wil. Bij Metropolis ben je ook één van de eerste als je er een kwartier later bent, want door die stoelreservering wachten bioscoopgangers heel lang om de zaal te betreden. Maandag zelfs enkelen 20 minuten na het uur van aanvang.
Nog zoiets. In Metropolis begon die film 25 minuten later dan aangegeven. Ik heb niks tegen reclame, zeker niet van andere films. Maar de 10 minuten van UGC deze middag waren toch voldoende in verhouding.
Klein voordeel ook als je met een groep bent: in UGC zelf heb je een bar, terwijl je bij Metropolis één van de aangrenzende gebouwen moet bezoeken.
PS.: en ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar zelfs in Antwerpen dat qua sociale tollerantie geen goeie reputatie heeft, heb ik nog nooit problemen gehad met echte overlast van andere mensen tijdens een film. Tenzij een paar die later binnenkomen en zo enkele seconden voor afleiding zorgen. Maar meer gelukkig nog niet... Het enige geluid dat misschien wat kan irriteren af en toe zijn dat van snoep, kuchen of overdreven lachen bij een mop. Maar dat komt ook zelden voor moet ik zeggen.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Ik zie/zag er niks racistisch in in elk geval. Als er altijd problemen zijn met die mensen, dan zijn er altijd problemen met die mensen.
Er zijn niet altijd problemen met die mensen. Wie dat idee wel heeft, kan niet ontkennen racistische gedachten te hebben.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Dus hang niet gelijk de drama queen uit.
Ik hang niet de dramaqueen uit. Ik duid.
Als iemand zegt iets niet racistische te bedoelen om vervolgens te roepen dat er altijd problemen zijn met mensen van een bepaalde bevolkingsgroep, zeg ik er iets van. That's all.
Valt mij tegen van je Wouter dat je alles altijd zo gemakkelijk op discriminatie gooit. Dacht dat je altijd zo voor de vrije meningsuiting was.
Van mij mag iedere racist zijn mening ventileren, hoor.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Van mij mag iedere racist zijn mening ventileren, hoor.
Je neemt al aan dat hij/zij een racist is. Op basis van hetgeen je gelezen hebt, kun je zoiets niet gelijk bepalen. De fase van insinuatie ben je al voorbij, je concludeert nu vooral over anderen. Kortom je stelt je nogal opportunistisch op, terwijl je ook wat genuanceerder zou kunnen reageren. Diegene had het immers over vervelend bioscoopgedrag van een bepaalde bevolkingsgroep in een bioscoop in zijn woonplaats. Lijkt mij duidelijk dat hij het dan niet over alle Marokkanen heeft.
Ontopic maar weer....
Heb zelf, zoals ik al eerder aangaf, absoluut geen last van wat voor een jongeren dan ook in de bioscoop.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Ik maak mij druk omdat ik 20 minuten moet wachten op de film of omdat ik perse een stoel moet reserveren in Metropolis. Maar blijkbaar zitten er hier mensen met de Hitler Jugend of andere overlast...
Gaat het hier ongelofelijk off topic of mag ik me in Antwerpen nog gelukkig prijzen blijkbaar. 
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8556 stemmen
Ga altijd naar de bioscoop in Belgie vanwege het beschaafde publiek, maar gister kwam er plots een hele Poolse familie in de rij voor ons zitten, waarvan het merendeel geen Engels sprak en bovendien geen Franse of Nederlandse ondertitels kon lezen. Twee personen moesten constant de film aan de rest uitleggen terwijl de kinderen in de schoot van hun ouders zaten te springen.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Het zal wel gewoon voor ieder anders zijn. De een vindt krakende popcorn afschuwelijk, de ander kan meeleven met een stel rondslingerende groep. Maar degenen die in plaats van dat ze het woord mensen gebruiken, met woorden komen zoals jongeren, bejaarden, antillianen of marokkanen is een racist vind ik. Want irirtant is irritant en een ergernis is ergernis, of het nou een homo is die het veroorzaakt of een Marokkaan of een monnik, het blijft een ergernis.