• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.405 films
  • 12.229 series
  • 34.009 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.115 gebruikers
  • 9.378.272 stemmen

Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad. In Utrecht heb je vaak (dezelfde) groepjes jongeren van Marokkaanse (of Nederlands-Marokkaanse, weetikveel) afkomst die niet naar die bios gaan voor de film, maar om simpelweg reacties uit te lokken en aandacht te vragen van het publiek die wel voor de film komt.

Het is een hele tijd heel erg geweest met dit soort figuren, en er werd bar weinig aan gedaan omdat ook het bioscoop personeel werd beledigd en bedreigd. En als ze er al wat aan deden dan werd er moord en brand geschreeuwd dat het racisme was etc. Dat soort jongeren zien die bios gewoon als een soort van tweede theehuis ofzo.

Ik ging vroeger vaak naar de bios maar na wat incidenten met dit soort groepjes heb ik er geen trek meer in. Sowieso moet je je bek niet opentrekken want ze zijn heel snel beledigd of vatten dit verkeerd op, en wachten ze je buiten op met zijn tienen. Ja, ik spreek uit ervaring.

Zo kreeg een (ex-)vriendin van mij eens naar haar hoofd geslingerd toen ze vroeg of ze misschien wat stiller konden zijn dat ze 'een vieze hoer was die ze buiten wel even mores zouden leren door haar kapot te neuken'. Nou sorry hoor, maar dit heb ik een Nederlander, Chinees of neger nog nooit horen roepen. En dan wordt er wat aan gedaan en bij de volgende film zitten ze er weer. Tsja, dan is voor mij de kous af.

Dit klinkt misschien ietwat racistisch maar het is gewoon algemeen bekend dat dit soort jongeren meestal een probleem vormen en dat er geen zak aan wordt gedaan omdat mensen bang zijn repressailles en dat ze worden beschuldigd van racistisch gedrag (en dat zie ik helaas niet alleen meer in de bioscoop gebeuren).

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

lennox schreef:

Ik ben geen racist, probeer gewoon een probleem aan te kaarten,

Je bent wel een racist. Zonder het in de gaten te hebben.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

iedereen is een racist zonder het in de gaten te hebben.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

otherfool schreef:

Nogal selectieve verontwaardiging dan. En daar heb ik dan weer een hekel aan.

Hear hear. Rascisme is blijkbaar één of andere verheven vorm van discriminatie geworden. Het motto lijkt soms wel "discrimineer er maar op los, zolang het maar geen buitenlanders zijn". Vervelende houding.

In de bioscoop trouwens niet al te veel last van. Er is wel wat rumoer en dergelijke, maar niet dat er bepaalde groepjes uit te filteren zijn. De ene keer zijn het belgen, de andere keer fransen, dan weer marokkanen, half dove bejaarden en laatst nog een homokoppel dat al te verwijfd op elkaar kroop en zat te kreunen van angst bij I Am Legend.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

gideonvdb schreef:

iedereen is een racist zonder het in de gaten te hebben.

Dat geloof ik niet, je bent je echt wel bewust van dingen die je zegt of die je doet ten opzichte van andere mensen. Misschien dat je een bepaalde houding onbewust overdraagt op anderen, maar ik denk echt niet dat de meeste mensen het niet weten dat ze racistisch zijn.

Je word gewoon met bepaalde gedachten opgevoed, die mensen van hun ouders geleerd hebben.

Ik heb een hekel aan de troep die mensen achterlaten bij het verlaten van de bioscoop, telt dat ook als ergernis in de bioscoop?

Onderhond schreef:

Discrimineer er maar op los, zolang het maar geen buitenlanders zijn. Vervelende houding. Laatst nog een homokoppel dat al te verwijfd op elkaar kroop en zat te kreunen van angst bij I Am Legend

Dat stukje over dat homokoppel is geen discriminatie?

lennox

• 212 berichten
  • 81 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Je bent wel een racist. Zonder het in de gaten te hebben.

Ik dacht dat het hier een forum was over ergernissen in de bioscoop? Maar als je je in de bioscoop ergert aan het gedrag van bepaalde groepen mensen van buitenlandse origine (die eventueel een nederlands paspoort hebben, wat ik er wil bijvermelden voor het voor sommigen weer racistisch verwoord is ) die erop uit zijn om ruzie te maken, ben je een racist... Dus iedereen is gewaarschuwd : je hebt het recht om op iedereen kritiek te geven, behalve op mensen van buitenlandse origine, anders ben je een racist

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

soom schreef:

Dat stukje over dat homokoppel is geen discriminatie?

Wat is daar discriminerend aan ?

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

je kan ook zeggen een stelletje bijv.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Onderhond schreef:

Wat is daar discriminerend aan?

Ik vind het aardig discriminerend overkomen als je genoemde woorden gebruikt om aan te geven dat je je ergert aan bepaalde bezoekers van de bioscoop. Je houd niet van discriminatie, zeg je, maar maakt daarvan juist wel gebruik door aan te geven dat je je ergerde aan de bepaalde bevolkingsgroep.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Ik erger me helemaal niet aan een bepaalde "bevolkingsgroep"

Wel aan die twee heren, en die waren nu eenmaal homo. Voor mij is dat geen scheldwoord, ik gebruik het dan ook niet als scheldwoord. Maar ze waren het toch echt wel. Mag ik dat dan niet vermelden ?

Is toch erg dat je bepaalde zaken niet meer bij naam mag noemen

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Dat zeg ik niet, ik vond het alleen een beetje discriminerend overkomen. En je bent vrij om te zeggen wat je wilt uiteraard.. Tot op zekere hoogte.

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

Je bent helemaal vrij om te zeggen wat je wilt.

Vind het wel jammer dat veel mensen nu zo voorzichtig zijn met hun woorden. Als iemand homo of neger zegt moet dat toch gewoon kunnen. Daar hoeft diegene niets mee te bedoelen.

Maar om een beetje on topic te blijven: Mijn grootste ergenissen zijn andere mensen en de pauze.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

soom schreef:

Dat zeg ik niet, ik vond het alleen een beetje discriminerend overkomen.

Maar wie discrimineer ik dan ? En op welke manier worden ze gediscrimineerd ?

deTuinman

• 1186 berichten
  • 0 stemmen

Heb ik met I am legend ondervonden:

ook van die allochtoonse jongeren in de zaal, schreeuwen en wijs doen

wanneer er een vrouw in beeld komt : Lekker ding!! schreeuwen

kutvolk, niemand maar dan ook niemand hoort een film te verpesten

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

ze beleven de film idd op een andere manier wat heel irritant kan zijn uiteraard.

606

• 23876 berichten
  • 12274 stemmen

deTuinman schreef:

kutvolk,

niemand maar dan ook niemand hoort een film te verpesten

rustig met wat je zegt

je moet ze niet allemaal over een kamp strijken

overal zitten rotte appels tussen

en er zijn echt wel leuke buitenlanders bij heus.

geloof mij maar

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Als je teruggaat naar het begin van de discussie zie je dat er inderdaad een beetje een mug van een olifant is gemaakt, maar dan moet zo'n tuinman natuurlijk weer geen olie op het vuur gaan gooien.

deTuinman

• 1186 berichten
  • 0 stemmen

over kamp strijken?

met kutvolk doel ik gewoon op dat soort mensen, die zulke dingen doen

waar zie je mij voor aan, een kortzichtige lonsdaler?

al waren ze blank, zwart of geel dan was het nog steeds kutvolk

606

• 23876 berichten
  • 12274 stemmen

Anatolia schreef:

Als je teruggaat naar het begin van de discussie zie je dat er inderdaad een beetje een mug van een olifant is gemaakt, maar dan moet zo'n tuinman natuurlijk weer geen olie op het vuur gaan gooien.

het staat er ook raar neer geschreven allochtoon en dan kutvolk

maar ik zeg netjes mijn woordt en val niemand aan

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

606 schreef:

rustig met wat je zegt

je moet ze niet allemaal over een kamp strijken

overal zitten rotte appels tussen

en er zijn echt wel leuke buitenlanders bij heus.

geloof mij maar

Tuinman noemt alleen die jongens die de film verstoren kutvolk. Niet buitenlanders in het algemeen. Je moet wat beter lezen a.u.b.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

@Pastichio en cinema.: Jullie verhalen zijn schrijnend en ik geloof jullie wel hoor. Dergelijke zaken komen we hier zeker ook in België vaak tegen (vind het ronduit schandalig de manier waarop niet alle, maar toch véle Turken en Marokkanen zich gedragen -dat is nu eenmaal zo), alleen komt dat een pak minder vlug voor in de bioscopen hier. Vraag me niet waarom.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

ik intrepeteer het ook dat ie allochtoonse jongeren bedoelt.

606

• 23876 berichten
  • 12274 stemmen

gideonvdb schreef:

zie ik lees helemaal niet verkeert

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

gideonvdb schreef:

Dat kan, maar dat staat er niet, dus daar kan Tuinman weinig aan doen.

Komt volgens mij vooral doordat iedereen meteen op zijn achterste poten als er maar de kans bestaat dat er discriminatie in het spel is.

606

• 23876 berichten
  • 12274 stemmen

Knisper schreef:

Dat kan, maar dat staat er niet, dus daar kan Tuinman weinig aan doen.

Komt volgens mij vooral doordat iedereen meteen op zijn achterste poten als er maar de kans bestaat dat er discriminatie in het spel is.

nee daar val ik helemaal niet over wilde alleen maar netjes aangeven kijk uit met wat je zegt (als hij het zo bedoelde)

ik heb dat ook wel eens

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

606 schreef:

zie ik lees helemaal niet verkeert

deTuinman schreef:

Als je leest wat hier staat, dan zie je dat deTuinman het heeft over de allochtone jongeren die schreeuwen naar het scherm en niet over allochtonen in het algemeen. Bovendien schrijft het ook nog dat niemand een film hoort te verpesten.

606

• 23876 berichten
  • 12274 stemmen

Knisper schreef:

(quote)

(quote)
Als je leest wat hier staat, dan zie je dat deTuinman het heeft over de allochtone jongeren die schreeuwen naar het scherm en niet over allochtonen in het algemeen. Bovendien schrijft het ook nog dat niemand een film hoort te verpesten.

ja dat is ook waar maar hij had het ook anders kunnen verwoorden

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

deTuinman schreef:

Heb ik met I am legend ondervonden:

is toch duidelijk of niet, en dat ie daarna zegt niemand maar dan maar dan ook niemand dat spreekt voor zich.

deTuinman

• 1186 berichten
  • 0 stemmen

laat het toch, ik ga het niet anders verwoorden

en een discussie vind ik nou ook niet nodig

m'n punt is nu wél duidelijk toch

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

je punt is zeker duidelijk en vind dat het personeel wat moet doen aan het geschreeuw, wat dat betreft mag de discussie gewoon doorgaan.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.