• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.383 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.645 acteurs
  • 199.107 gebruikers
  • 9.378.048 stemmen

Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:

mikey

• 28990 berichten
  • 5141 stemmen

Mensen die sssshhhhhtttt geluiden maken wanneer je aan het kletsen bent.

neo

• 15435 berichten
  • 10038 stemmen

Schande dat mensen proberen om andere hun mond te laten houden tijdens een film.

Nog zo'n ergenis; mensen die klagen over het feit dat je tegen continu tegen hun stoelen aantrapt.

mikey

• 28990 berichten
  • 5141 stemmen

Ja of mensen die het vervelend vinden dat je lekker een anderhalf uur lang aan het zoenen bent tijdens een film.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

bij kaartjes kopen, ik kies altijd de verkeerde rij en dan heb je mensen die staan gewoon minimaal 10 minuten te kijken voor welke plek ze kiezen en dan gaan ze nog even pinnen wat ook nog even vijf minuten duurt en dat zijn altijd precies de mensen die voor me staan en dan ben eindelijk ik aan de beurt zijn de kaartjes uitverkocht.

ps. mn excuus kappeuter.

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

lennox schreef:

(quote)

Blijkbaar ben ik niet de enige die hier zo over denkt... Maar ja, voor jullie is dit weer te racistisch zeker

Er is een verschil tussen: "Marokkanen die naar die bios gaan om daar te rellen. "

en "Die marokkanen en turken beginnen een probleem te worden..."

In de eerste uitspraak wordt de besproken groep verkleind tot diegenen die overlast plegen. Marokkanen die naar de bios komen om te rellen zijn even lastig als Denen die naar de bios komen om te rellen...

In jouw uitspraak zeg je flagrant; "marokkanen worden een probleem", geen nuance, geen afbakening, gewoon een hele groep over dezelfde kam scheren ongeacht hun gedrag...

Dat is dom en racistisch, hoe cool je politieke incorrectheid ook vind...

Ik twijfel er trouwens aan hoeveel echte marokkanen je al in de bios hebt gezien... Volgens mij zijn de meeste jongeren die je als marokkaan bestempelt gewoon nederlanders hoor. Misschien van marokkaanse, turkse, armeens, kosovaarse,... afkomst...

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Als er nu had gestaan 'altijd problemen met die tieners', stond je dan ook op je achterste poten?

Minder. Maar dat staat er niet he?

lennox

• 212 berichten
  • 81 stemmen

gondwana schreef:

(quote)

Er is een verschil tussen: "Marokkanen die naar die bios gaan om daar te rellen. "

en "Die marokkanen en turken beginnen een probleem te worden..."

In de eerste uitspraak wordt de besproken groep verkleind tot diegenen die overlast plegen. Marokkanen die naar de bios komen om te rellen zijn even lastig als Denen die naar de bios komen om te rellen...

In jouw uitspraak zeg je flagrant; "marokkanen worden een probleem", geen nuance, geen afbakening, gewoon een hele groep over dezelfde kam scheren ongeacht hun gedrag...

Dat is dom en racistisch, hoe cool je politieke incorrectheid ook vind...

Ik twijfel er trouwens aan hoeveel echte marokkanen je al in de bios hebt gezien... Volgens mij zijn de meeste jongeren die je als marokkaan bestempelt gewoon nederlanders hoor. Misschien van marokkaanse, turkse, armeens, kosovaarse,... afkomst...

Oké dan zeg ik het zo : mensen van buitenlandse origine die eventueel een nederlands paspoort hebben en die naar de bioscoop komen om te rellen, beginnen een probleem te worden.

Zo goed? Neutraal genoeg? Als ik al op mijn woordkeuze moet letten als het over buitenlanders gaat, is het ver gekomen! Ik ben geen racist, probeer gewoon een probleem aan te kaarten, maar het is gewoon zo dat elk woord in een zin over buitenlanders (die misschien een nederlands paspoort hebben, anders wordt het weer racistisch geinterpreteerd )wordt bestudeerd of het racistisch bedoeld is of niet! Alsjeblieft zeg! Ik ben de eerste om toe te geven dat strijd tegen racisme een goede zaak is, maar dit begint toch wel lichtjes overdreven te worden!

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

dus je bedoelt gewoon mensen?

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

lennox schreef:

Als ik al op mijn woordkeuze moet letten als het over buitenlanders gaat, is het ver gekomen!

Je moet gewoon altijd op je woordkeuze letten als je verwacht dat je boodschap correct wordt geïnterpreteerd. Ik noemde jou trouwens geen racist, ik noemde het een racisistische opmerking.

Maar goed, je vrantwoordde je, zo'n hooligans ZIJN inderdaad een belangrijk probleem, zand erover, laten we weer allen vrienden zijn.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Marokkanen en Turken die naar de bios gaan om te rellen beginnen een probleem te worden.. Alleen als het een turk of een marokkaan is dus. Als een Italiaan relt, is er niets aan de hand lennox? Zeg dan gewoon mensen, kleuter.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Je hoort het toch gewoon meer van turken of een marokkaanen.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

zucht.....

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Ik hoor hierover meer van niet-zwijgende vrouwelijke 50-plussers...

Overigens is sowieso het feit dat 'rebellerende kutpubers' (de blanke Nederlandse jongetjes en vooral meisjes kunnen het net zo goed, lieverds) een grote ergernis zijn in de mega-bioscopen, ook de reden waarom ik daar zelden te vinden ben, zeker op de top-avonden. Deze groeps-ergernis was voorheen ook de reden waarom de riks-bioscoop-voorstellingen zo'n 10 jaar geleden zijn gestopt in (veel) steden.

neo

• 15435 berichten
  • 10038 stemmen

Yups, pubers en richting 65 plus zijn de meest vervelende bezoekgangers in het algemeen. Wel merk ik dat oude dametjes zich er best vaak wat minder van bewust zijn dat ze het doen itt de andere groep.

lennox

• 212 berichten
  • 81 stemmen

Turkeyloverz schreef:

Marokkanen en Turken die naar de bios gaan om te rellen beginnen een probleem te worden.. Alleen als het een turk of een marokkaan is dus. Als een Italiaan relt, is er niets aan de hand lennox? Zeg dan gewoon mensen, kleuter.

Als een italiaan relt, is dat ook een probleem! Mijn ervaring zegt gewoon dat het bijna altijd MENSEN van turkse of marokkaanse origine zijn die rel schoppen!

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

ik weet zeker dat je het verschil niet ziet tussen een turk, marokaan, tunesier, griek, of spanjaard om wat te noemen.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3277 stemmen

Het is van de film afhankelijk welk publiek er op af komt. In ons filmhuis draaiden we vorig jaar een Marokkaanse film, en de Marokkanen die daar op afkwamen waren muisstil en nadien was het erg gezellig om met ze na te praten over de film. Toen we The Wayward Cloud draaiden ontstond er nogal wat geroezemoes onder de oudere bezoekers, omdat die over het algemeen niet zo gediend waren van de seksistische beelden, maar die zie je dan weer diep onder de indruk en vol respect naar een oorlogsdrama kijken.

Daarom ga ik ook nooit voor een grote Hollywoodproduktie naar de bioscoop, of nog erger, een zgn. 'sneakpreview' want daar zal ik heel wat meer te verduren hebben dan op mijn wekelijkse filmhuisavondje. Op dergelijke avonden komt over het algemeen ook alleen maar jeugd af die uit verveling naar de film gaat, of om te 'keten'. Dat daar Marokkanen en Turken, Chinezen en Nederlanders tussen zitten zal ongetwijfeld het geval zijn. En dat er mensen zijn die de film graag willen volgen en zich irriteren aan die Turken, Marokkanen, Chinezen en Nederlanders zal ook het geval zijn. Helaas heb je soms relschoppers bij films, bij de ene soort film vaker dan bij de andere.

In de bioscoop waar lennox komt is nogal veel overlast van Turken en Marokkanen. Ergens anders staat misschien wel een groepje Tanzanianen op de stoelen.

Naast mij zat laatst een hoogbejaarde man keihard te snurken een paar stoelen naast mij. Ook uitermate irritant.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Het persentage van jongeren dat word opgepakt ligt hoger bij marrokanen dan bij welke groep dan ook in Nederland.

Maar dit is allemaal off-topic.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Goh, en dat heeft ook echt te maken met hun gedrag in de bioscoopzaal??? Hemeltje lief, het wordt steeds gekker hier.

lennox

• 212 berichten
  • 81 stemmen

Eindeloze discussie...

Laat ons het erop houden dat iedereen hier zijn eigen mening over heeft!

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Wel iets. Rel schoppers zijn toch vaak de jongeren die worden opgepakt of niet? De discussie dwaalde al af naar zijn turken en marrokanen krimineler dan gewone nederlanders.

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

Laten we er het niet meer over hebben, we gaan er allemaal mee akkoord, het was gewoon een ongelukkige woordkeuze..

Hemeltjelief zeg...

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

En ook 'rellen' is een ongelukkige woordkeuze geweest. Sommige mensen (blanke pubers die nooit iets fouts doen) interpreteren er maar op los.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Mij valt het niet speciaal op dat vooral dergelijke mensen van vreemde origine of vrouwen boven de 50 voor last zouden zorgen in de bioscoop. Blijkbaar ligt dat in Nederland anders (of komt het tenminste -uit ervaring- voor sommigen zo over). Dat moet gezegd kunnen worden zonder dat dat per se een racistische uitspraak hoeft te zijn. Wat me wel opvalt is ook bij ons vooral de pubers die soms vervelend kunnen zijn (blank, zwart, bruin, geel of paars).

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

weet je waar ik me ook aan erg, dat als mensen aan de bier zitten ze om de haverklap naar de wc moeten helaas heb ik me zelf daar ook op betrapt, en bij kingkong ben ik maar uit medelij voor de overige bezoekers maar niet teruggekeerd na de derde keer.

om het maar weer ontoppic te maken.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

veron35 schreef:

Het persentage van jongeren dat word opgepakt ligt hoger bij marrokanen dan bij welke groep dan ook in Nederland.

Ik denk dat je het woord rellen in deze topic erg verkeerd hebt begrepen. Wat jij zegt heeft er eigelijk niets mee te maken, maar laten we zeggen van wel. Waarom haal je er bij je volgende bericht dan Turken erbij, als je het toch maar op criminaliteit baseert?

veron35 schreef:

Maar dit is allemaal off-topic.

Heel erg idd.

veron35 schreef:

Wel iets. Rel schoppers zijn toch vaak de jongeren die worden opgepakt of niet?

Nee, relschoppers zijn mensen die wórden opgepakt. Dat je in de bios wat herrie maakt of zit te rotzooien, heeft niets te maken met rellen.

veron35 schreef:

De discussie dwaalde al af naar zijn turken en marrokanen krimineler dan gewone nederlanders.

Gewoon? Wat ís gewoon? Nederlanders zijn meestal al van te voren bang als ze ook maar een Marokkaan zien, dan is het niet zo verrassend dat je negatief over ze bent. En wéér haal je de turken erbij, terwijl je ervoor aangeeft dat het alleen om de Marokkanen zou gaan.

Je zit hier onbewust racistisch te doen, dus hou er gewoon mee op. "gewone" nederlanders

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

gideonvdb schreef:

om het maar weer ontoppic te maken.

Het is toch ontopic?

"ergernissen in de bioscoop".

Of moet er weer een apart topic voor aangemaakt worden? "wie zorgt voor de meeste ergernissen in de bioscoop" ?

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

djelle schreef:

"wie zorgt voor de meeste ergernissen in de bioscoop" ?

Michael Bay.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Wouter schreef:

Minder. Maar dat staat er niet he?

Nogal selectieve verontwaardiging dan. En daar heb ik dan weer een hekel aan.

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

djelle schreef:

Mij valt het niet speciaal op dat vooral dergelijke mensen van vreemde origine of vrouwen boven de 50 voor last zouden zorgen in de bioscoop. Blijkbaar ligt dat in Nederland anders (of komt het tenminste -uit ervaring- voor sommigen zo over).

Niet dat ik er zoveel last van heb, maar dan kom jij toch met een heel ander publiek in contact dan dat wij hier in Nederland kennen. Natuurlijk zijn het niet altijd de turken of kun je niet altijd met de vinger naar één groep wijzen. Ik heb namelijk vaker last gehad van pubers van Nederlandse komaf dan van 'buitenlandse' komaf, maar dat heeft er misschien meer mee te maken dat die eerste groep in verhouding veel meer in de bioscoop komt. Bovendien zijn het nu eenmaal vaker de Turken en Marokkanen die de confrontatie opzoeken en baldadig zijn. Helaas, maar dat is wel de werkelijkheid. Om die reden ga ik ook veel liever om met de 'donkere buitenlanders' hier in Nederland.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.