• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.377 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.103 gebruikers
  • 9.377.760 stemmen

Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

djelle schreef:

Ik ben voorstander om bij elke voorstelling spotters in te schakelen die ingrijpen waar nodig is.

En dan maar klagen dat de prijs van het ticket met pakweg één euro verhoogd wordt om die spotters te betalen.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Mij zal je daar niet over horen klagen. 1 euro voor betere kwaliteit, waarom niet. Nu betalen we meer dan vroeger voor god weet waarom, en we zitten met dezelfde shit. Trouwens kos, ik denk niet dat dit overdreven strenge ideeen zijn. Een ticket voor de bios is sowieso niet goedkoop, waarom zouden anderen jou filmavond dan nog eens zomaar mogen verpesten?

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Spotters Big Brother is watching you...

Gelukkig ga ik niet vaak naar bioscopen waar het vergeven is van de 14-jarige pubers maar zo af en toe kom je er niet onderuit als je een blockbuster op groot formaat wilt zien.

Gelukkig lijkt mijn maatje waarmee ik eigenlijk altijd deze films bekijk nog het meest op een Hells Angel. Type; 120kg schoon aan de haak, kaalgeschoren hoofd, lange rode sik, her en der versiert met tatoeages met meestal twee beugeltjes Grolsch in z'n poten en een sjekie zware sjag achter het oor. Als het te gortig wordt brult ie door de zaal of het iedereen belieft even het geluidsniveau te laten zakken, nou ja iets van die strekking iig maar dan in andere bewoordingen Op de een of andere manier werkt dit erg goed.

Dus wat nou spotters, mensen met natuurlijk overwicht moeten gewoon meer hun roeping volgen. Zelfregulering van de maatschappij zeg maar.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

En heeft ie nog nooit weerwoord gehad van een andere fors gebouwde 'Hells Angel'?

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Nee, dat soort kijkt altijd liever gewoon rustig naar een film

neo

• 15435 berichten
  • 10038 stemmen

djelle schreef:

Een ticket voor de bios is sowieso niet goedkoop, waarom zouden anderen jou filmavond dan nog eens zomaar mogen verpesten?

Ligt eraan waar je gaat. Bij mijn filmhuis betaal je voor een losse kaart 7 euro, vul je een formulier en wordt je (gratis) lid, dan betaald je de volgende keren 5,50.

neo

• 15435 berichten
  • 10038 stemmen

Madecineman schreef:

Zelfregulering van de maatschappij zeg maar.

Het werkt niet altijd, maar lost inderdaad een hoop op. Stel dat je spotters zou gaan gebruiken, dan zou er gewoon in ieder zaal zo'n reusachtige man moeten zitten. Maar vooralsnog vind ik het niet nodig.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

neo schreef:

Ligt eraan waar je gaat. Bij mijn filmhuis betaal je voor een losse kaart 7 euro, vul je een formulier en wordt je (gratis) lid, dan betaald je de volgende keren 5,50.

Kijk eens aan. Mooi. En is het irritatie-vrij?

Quentin

• 10202 berichten
  • 8556 stemmen

Een filmhuis trekt toch een ander publiek dan een bioscoop

neo

• 15435 berichten
  • 10038 stemmen

Inderdaad. Alleen bij kinderfilms gaat het wat anders, maar heb je met kleine kinderen. En daarnaast is het ook klein en persoonlijk. Dus mocht er in het zaaltje wat gebeuren...

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

neo schreef:

Het werkt niet altijd, maar lost inderdaad een hoop op. Stel dat je spotters zou gaan gebruiken, dan zou er gewoon in ieder zaal zo'n reusachtige man moeten zitten. Maar vooralsnog vind ik het niet nodig.

Ik ook niet, je zou dan een systeem krijgen als bij het voetbal met stewarts wat behoorlijk goed werkt. Vind het alleen een beetje "overdone" voor in de bioscoop.

Eigenlijk zouden volwassenen gewoon meer hun mond moeten open doen tegen die kids, aanspreken op het irritante gedrag wat pubers zo nu en dan wel moeten vertonen. De sturing is soms geheel verloren en mensen zijn bang voor 14 - 15 jarige tegenwoordig. Maar goed zo wordt het wel een erg pedagogische en maatschappelijke discussie voor een filmsite.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3276 stemmen

Ik ga alleen naar het Filmhuis, en daar nooit last van irritante bezoekers. 150 mensen in de zaal, en je kunt een speld horen vallen.

Daar zitten namelijk alleen mensen die graag de film willen volgen.

Als ik zo nu en dan eens met mijn dochters naar een kinderfilm ga, dan stoor ik me er niet zo aan, ik slaap prima in een lawaaierige omgeving.

p.s.

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Meestal heb ik geen last van bioscoop publiek k ga ook meestal niet naar humor films. Bij Jackass 2 zat er wel zo'n kereltje naast me die werkelijk om alles moest lachen dat is wel vrij irritant. Zelf bij het stukje Let op deze stunts zijn uitgevoerd door... zat hij al te lachen erg grappig natuurlijk.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Madecineman schreef:

Eigenlijk zouden volwassenen gewoon meer hun mond moeten open doen tegen die kids, aanspreken op het irritante gedrag wat pubers zo nu en dan wel moeten vertonen.

Helemaal mee eens. Maar dat is nu eenmaal wensdenken. Zo werkt het in de realiteit simpelweg niet. Hopen stewards zoals bij voetbal zou inderdaad wel overdone zijn, maar ééntje kan geen kwaad denk ik. Als dat werkt, waarom niet?

neo

• 15435 berichten
  • 10038 stemmen

djelle schreef:

Zo werkt het in de realiteit simpelweg niet.

In mijn realiteit en in mijn grote Pathe hier vaker dan bij jou dan

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3276 stemmen

Madecineman schreef:

Eigenlijk zouden volwassenen gewoon meer hun mond moeten open doen tegen die kids, aanspreken op het irritante gedrag wat pubers zo nu en dan wel moeten vertonen.

Als je de jeugd aanspreekt op hun gedrag dan kun je een grote bek en een middelvinger terugverwachten. Een schop onder hun reet moeten ze hebben.

Ik had er onlangs bijna één aangereden, als ik niet getoeterd had, had ie eronder gelegen. Als dank kreeg zijn middelvinger te zien, en zijn vriendje die aan de kant stond te kijken was me al even 'dankbaar'.

Ik kreeg een sterke drang om hem alsnog aan te rijden...

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

(erg herkenbaar trouwens...)

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

neo schreef:

In mijn realiteit en in mijn grote Pathe hier vaker dan bij jou dan

Bij filmhuizen is het anders, ga ik mee akkoord. Maar de mensen die ook naar 'gewone' bioscopen willen gaan (vanwege bepaalde ("comercielere") films die ze niet zo vlug draaien in die dingen) mogen niet in de kou blijven staan.

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Hannibal schreef:

Als je de jeugd aanspreekt op hun gedrag dan kun je een grote bek en een middelvinger terugverwachten. Een schop onder hun reet moeten ze hebben.

Ik had er onlangs bijna één aangereden, als ik niet getoeterd had, had ie eronder gelegen. Als dank kreeg zijn middelvinger te zien, en zijn vriendje die aan de kant stond te kijken was me al even 'dankbaar'.

Ik kreeg een sterke drang om hem alsnog aan te rijden...

Hehe, ik had er deze week ook nog bijna eentje een dreun tegen z'n harsens verkocht. Werd op de fiets bijna aangereden door zo'n eikeltje op z'n K#*brommertje. En ja daar zeg ik dan wat van dus middelvinger of niet.

Maar eigenlijk is het best triest dat het al zover is gekomen er wordt duidelijk op een hoger niveau agressie ingezet dan nodig is en terugdringen naar een lager niveau is moeilijker dan de agressie laag te houden (heb ik ooit geleerd).

Aan de andere kant moet je ook weer voorzichtig zijn om niet alle jongeren over een kam te scheren, er zijn best 14-15 jarige die het leuk zullen doen (vermoed ik ).

neo

• 15435 berichten
  • 10038 stemmen

Waar ik mij vaak aan erger zijn brutale bioscopbezoekers die bij een kassa iemand even flink zitten te intimideren

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ik baal van de eikels die de Pathé Unlimited kaart van hun vrienden proberen te gebruiken waardoor ik nu elke keer een rottige stempel op mijn kaartje krijg .

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

? Het kaartje wordt toch gewoon uitgedraaid met de tekst 'unlimited' ipv 'normaal' of 'korting'?

sinterklaas

• 11816 berichten
  • 3317 stemmen

Dat er van die tutholas de hele film door lopen te geinen en giechelen tegen elkaar of dat er iemand de hele tijd met zijn mobiel loopt te kutten. En natuurlijk die 30 minuten lange reclame voor zo'n film BLEEEEHHH

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

sinterklaas schreef:

En natuurlijk die 30 minuten lange reclame voor zo'n film BLEEEEHHH

Ik kom juist extra vroeg voor de Mojito reclame... heerlijk!

Word_Play

• 358 berichten
  • 1290 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik kom juist extra vroeg voor de Mojito reclame... heerlijk!

Ik kijk die hele reclame voor een ding. De dame met krullen in het zwarte jurkje die haar jasje halverwege de commercial uit doet.

(afbeelding)

Zucht...ik ben verliefd...

Verder ben ik niet zo moeilijk wat luidruchtige bezoekers betreft. Ik heb zelf ook een luide stem.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Maar hoe zo zou je überhaupt ooit tijdens een film praten ? Dat hele idee snap ik niet. Je komt toch om een film te bekijken ? Niet om te socializen met vrienden, dat doe je neem ik aan voor- en achteraf.

Heb het nooit geheel begrepen, mensen die al kletsend en lachend in een film zitten Laat mij telkens weer flabbergasted.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

danuz schreef:

Heb het nooit geheel begrepen, mensen die al kletsend en lachend in een film zitten Laat mij telkens weer flabbergasted.

Ik geef graag commentaar en moet me in de bios echt inhouden. Als ik met een stel vrienden thuis kijk zitten we echt de hele tijd te ouwehoeren...

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Als ik met vrienden kijk die van dezelfde films houden als ik zijn we allen muisstil en gebeurt het praten achteraf (beschouwen).

Heel af en toe wil ik nog wel eens een Arnie film of dergelijk kijken met een groep en dan wordt er wel doorheen gelult. Maar zelfs dan vind ik het dan moeilijk om te zeggen dat ik de film ook echt gezien heb.

Het blijft voor mij de film verpesten. Maar waar het mij vooral om gaat is dat het erg disrespectvol is jegens andere bioscoopbezoekers om gewoonweg onbeleeft door een film heen te lullen.

Maargoed, dat is mijn mening, hoor in de bios wel eens mensen die er anders over denken.

FixX

• 622 berichten
  • 456 stemmen

ik ben het met otherfool eens

die mojito reclame damnnnnn

dat blonde vrouwtje op dat podiumpje haha

maar ja

ergernissen waar moet ik beginnen

popcorn strooien,m&ms gooien gsm,s die afgaan, die rotjong die z,n mond niet houden , flesjes over de grond naar beneden rollen

ruzie makers enz enz enz

maar ja ik heb daar iets minder last van omdat ik vaak s,ochtends ga dan is het niet zo druk en zoek ik de confrontatie ook niet op

want dat gaat meestal fout

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

slecht geluid zoals bij pathe de munt in zaal 11.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.