- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Flipman
-
- 7111 berichten
- 1141 stemmen
Ik erger mij vaak aan dat altijd de meest commerciele produkties een oscar krijgen
Geef mij maar de awards van Cannes
You've got a point there... Maar er zitten dan ook films tussen met een behoorlijke kwaliteit, neem The Lord Of The Rings.
Maar je hebt gelijk, er komt dan ook weing aandacht voor de minder bekende films. Ze kijken bij de Oscars zeker weten ook naar het bezoekersaantal en dat vind ik belachelijk.
Ik erger mij altijd aan matige films die zichzelf wel serieuz nemen. Een voorbeeld is "Pearl Harbor".
En de cliche nederlandse films van de afgelopen jaren.
Inderdaad, dat zijn van die films met precies hetzelfde verhaal, maar dan effe in een iets andere situatie. Pearl Harbor en Titanic zijn precies hetzelfde.
Over die Nederlandse films ook. Maar daar zitten ook hele goeie tussen zoals Wilde Mossels, maar jij doelt denk ik op films als Costa en Volle Maan.
HerrieM
-
- 136 berichten
- 86 stemmen
Over die Nederlandse films ook. Maar daar zitten ook hele goeie tussen zoals Wilde Mossels, maar jij doelt denk ik op films als Costa en Volle Maan.
Inderdaad, ik beldoel die jeugdfilms met alleen soapsterren en een poging tot een verhaal.
Flipman
-
- 7111 berichten
- 1141 stemmen
Okay. Daar heb je grondig gelijk in.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad, ik beldoel die jeugdfilms met alleen soapsterren en een poging tot een verhaal.
HerrieM
-
- 136 berichten
- 86 stemmen
Ze kunnen wel goede acteurs/actrices zijn, maar daarom worden ze meestal (lees altijd) niet uitgekozen voor een rol.
Flipman
-
- 7111 berichten
- 1141 stemmen
Dat soapies geen goeie acteurs kunnen zijn is misschien wat veel gezegd, maar als ik kijk naar dat Zootje Ongeregeld hier in Nederland, dan denk ik meteen: "Waarom kijk ik hiernaar? Ik had net zogoed een goeie film kunnen zien!"
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat kon ik niet opmaken uit je vorige post.
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Nu ik het toch over Kill Bill heb, voorop de hoes staat groot bovenaan '2-disc edition' Dit verpest de voorkant zowieo, maar dan is het nog stommer: Er bestaat hier in Nederland alleen de 2-disc edition!!! (als er ook een andere bestaat (in Nederland dan) ben ik hem nog niet tegen gekomen)
Flipman
-
- 7111 berichten
- 1141 stemmen
Ja, dat is het verneukeratieve eraan, ze maken produkten zo dat ze makkelijk kunnen beschadigen, waardoor vervanging vereist is.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12852 stemmen
"Ik ga vanavond naar [insert film] kijken!"
Heeft er uberhaupt iemand wat aan dit soort berichten ?
Flipman
-
- 7111 berichten
- 1141 stemmen
Misschien begrijp ik je bedoeling met dit bericht niet goed, Onderhond, maar dan moet je dat maar effe zeggen.
Maar volgens mij is dat gewoon een typfout. Maar mocht je de inhoud van het bericht bedoelen, mensen willen daar waarschijnlijk gewoon mee zeggen dat ze de betreffende film zullen gaan kijken en er daarna een oordeel over zullen vellen op MovieMeter.
Ergens zou ik wel kunnen begrijpen dat je je aan de schrijftaal van sommige mensen stoort, maar dat is voor die mensen zelf gewoon makkelijker, zou ik denken.
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2398 stemmen
...
Maar mocht je de inhoud van het bericht bedoelen, mensen willen daar waarschijnlijk gewoon mee zeggen dat ze de betreffende film zullen gaan kijken en er daarna een oordeel over zullen vellen op MovieMeter.
Dit bedoelt hij waarschijnlijk. Maar wat moet ik of anderen op deze site met deze informatie?
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12852 stemmen
Jordy vervangt alles tussen vishaken, de snodaard. Nu staat het er goed 
Flipman
-
- 7111 berichten
- 1141 stemmen
Jemig, mensen mogen toch wel enthousiast zijn dat ze verwachten een goeie film te gaan zien?! Als ze dat nou leuk vinden om aan anderen te vertellen, laat ze dan!
Ik bedoel, zij verwachten dat het een goeie film is. Als jij een goeie film hebt gezien geef je daar ook een mening over (neem ik aan). Deze mensen laten alvast weten dat de film hen heel cool lijkt.
Ik post ook bij films als Batman Begins en Sin City dat de films me heel cool lijken, ik heb ze dus nog niet gezien. Dat kan ook niet, want ze zijn nog niet uit. Die andere mensen zijn er heel enthousiast over om een film op TV te zien, die ze nog nooit hebben gezien. Dat vind ik eigenlijk hetzelfde.
Mocht je ook denken dat de berichten met mijn verwachtingen van films die nog niet uit zijn ook zinloos zijn, deze site is er toch voor om je mening over films te geven? Bij voorbaat een mening geven moet ook kunnen, vind ik.
lngrid
-
- 1232 berichten
- 553 stemmen
Als je alleen maar typt dat je die film gaat kijken, zeg je toch niks over je verwachtingen? Tuurlijk zijn er leuke, interessante dingen te vertellen over films die je nog niet hebt gezien maar berichtjes "Deze ga ik straks kijken." oid vallen daar voor mij niet onder.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Voorpret is inderdaad voor mij de helft van de lol die ik aan deze site (als gebruiker) beleef, maar berichten als "ik ga deze film vanavond kijken" heeft toch niemand iets?
Flipman
-
- 7111 berichten
- 1141 stemmen
Ja, okay, aan de andere kant hebben jullie ook wel weer een beetje gelijk: als iemand zegt een film te gaan zien wil dat inderdaad lang niet altijd zeggen dat ze er iets van verwachten: misschien juist niet. Maar ik vind het niet nodig dat die mensen daarop aangesproken moeten worden. Het zijn misschien vaak nutteloze berichten; okay, ik herinner me wat ik zelf heb gezegd, maar "Ik ga deze film vanavond zien!" kan volgens mij een verkapte manietr zijn om te zeggen dat iemand er zin in heeft of het is inderdaad gewoon nutteloos. Maar in dat laatste geval heb ik dan zoiets van "okay, laat maar...".
neo
-
- 15435 berichten
- 10038 stemmen
Wat korte impressies van een klein filmpje die 5 november 2003 ging draaien:
geplaatst op 4 november 2003, 02:00
Tja wat kan ik nu nog zeggen zo vlak voor de gebeurtenis van de eeuw... 
geplaatst op 4 november 2003, 13:16
Vermakelijk zal het zeker worden 
geplaatst op 4 november 2003, 14:31
En zijn er hier al mensen zenuwachtig? 
geplaatst op 5 november 2003, 11:36
Nou mensen ik ga op weg naar de laatste uren (en de bios) om de conclusie te zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (en de vele ''!'' die waren weggehaald door lay out verpesting
)
Eerste gedeelte reactie na de film te hebben gezien
I don't believe it!!!!!!!!!!!!! Wat een afsluiter van een spektakel. Ongetwijfeld de beste trilogie die de mensheid ooit zal zien!!!!!! Revo is gewoon perfect
(en vele meer)
Nou doe mij dan maar voor pret en zeggen dat ik de film ga zien 
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
En weer even een ergenis over films zelf..... 
Sidekicks die voor de ''komische noot'' dienen te zorgen, die natuurlijk altijd eerder irritant dan echt grappig zijn .......GRRRRRRR!
Flipman
-
- 7111 berichten
- 1141 stemmen
Ja, kan ik me iets bij voorstellen. Maar kun je dan ook een aantal voorbeelden noemen?
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
David Wenham in Van Helsing bijvoorbeeld ...
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2865 stemmen
Ik erger me ook aan TE lange trailers waarbij je alle hoogtepunten van de film al ziet. Er zitten soms zelfs dingen in de trailer die in de film als een verrassing moeten komen. Op de DVD van Home Alone bijvoorbeeld staat een trailer (of teaser, ik weet niet wat het verschil is
) waar je hele leuke stukken van de film al kan zien. Dan is er voor mensen die de traiser (kruiging van allebij ;P) eerder zien de lol er al af denk ik zo.
Flipman
-
- 7111 berichten
- 1141 stemmen
Ja, je hebt ook een reelijk lange van Sin City. Hoewel je volgens mij niet teveel ziet, toch behoorlijk veel. Ik vind die lorte veel mooier!
Het verschil tussen een Teaser en een Trailer is dat je in de Teaser alleen een paar korte beelden (veel te weinig, voor mensen die op die film zitten te wachten) ziet. In een trailer krijg je een betere indruk van de film, omdat ie ook veel langer is. Meestal.
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Ja, kan ik me iets bij voorstellen. Maar kun je dan ook een aantal voorbeelden noemen?
die ene (ik neem niet de moeite om zijn naam op te zoeken) van national treasure bijv.
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
de trailer van What lies beneath is ook heel ergelijk, voor mij bijna hetzelfde als dat ze bij de trailer van The sixt sense nog ff snel vertellen dat ie al dood is...
Flipman
-
- 7111 berichten
- 1141 stemmen
Nou, gelukkig heb ik van What Lies Beneath nooit een Trailer gezien, tenminste niet voor het zien van de film.
akkkia
-
- 140 berichten
- 0 stemmen
Nou vandaag was het toch wel weer heel erg, en het zijn toch altijd weer turken/marrokanen en dit is niet discriminerend bedoeld maar tis gewoon zo. Voor de pauze ging van 1 de mobiel af en ging vervolgens gewoon uitgebreid praten en na de pauze liepen er paar voor in de hele tijd te lachen bij Road to Perdition en nee tis geen comedie, maar ze liepen echt een kwartier heel hard te lachen en vervolgens gooide eentje ook nog wat naar het beeld. Dus stond iemand op en heeft er iemand van het personeel bij gehaald die kwam zaal binnen en is ergens gaan zitten en toen bleven ze wel stil. Maar zijn toch altijd weer dezelfde soort mensen. 
[quote]Jordy schreef:
er werd gezegd "het zijn meestal turken en marokkanen", waarop ik antwoordde dat het in mijn ervaring vaak laagopgeleide kansloze jongeren zijn die lopen te kloten in een bioscoop (waaronder dus OOK allochtonen)
maar dat was misschien wat te generaliserend[/quote
Goh, zou je denken?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Want mensen die lopen te kutten in de bioscoop zijn geen kansloze rukkers?