• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.011 gebruikers
  • 9.372.182 stemmen

Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:

MarkFish

• 1070 berichten
  • 1505 stemmen

Allemaal van die lui die zielig gaan zitten zeiken over onbenullige dingen omdat ze niks beters te doen.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

MarkFish schreef:

Dus jij vindt gewoon Friezen dom omdat je vader een keer ruzie heeft gehad met een domme Fries. Dan hoef je daar hier niet een heel minitopic te beginnen over dat Friezen dom zijn, wat een gelul.

Hey, ik vind Friezen in het algemeen niet dom ofzo, dat heb je twee berichtenpagina's terug ook kunnen lezen!

Maar ik heb in het bericht waar jij op reageerde wel gezegd dat de persoon in kwestie een rasFries of Groninger betrof. Dat is eigenlijk best discriminerend. Heel goed dat je me daar op wees.

Nogmaals, ik vind Rasprovinciërs niet dom in het algemeen. Ik kom er alleen af en toe een paar tegen. En nog bedankt, MarkFish en sorry, maar ik moest dat verhaal gewoon effe kwijt!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

MarkFish schreef:

Allemaal van die lui die zielig gaan zitten zeiken over onbenullige dingen omdat ze niks beters te doen.

Zoals jij nu?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

RAAK!!!

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

He, he, ondanks dat MarkFish dat bericht tegen mij richtte, heeft hij wel gelijk. Uit het bericht waarop hij reageerde maakte hij op dat ik vanwegde de in het bericht geschreven situatie een hekel had aan Friezen omdat ze dom zijn. Dit klopt niet, maar MarkFish heeft hier terecht op gereageerd. Want dit is niet de eerste keer dat ik over provinciers begon en mijn beweringen begonnen in de buurt te komen van discriminatie.

Ik zal vanaf nu geen berichtenmeer maken over Rasprovinciers, tenzij heel erg hard nodig.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Flipman schreef:

Uit het bericht waarop hij reageerde maakte hij op dat ik vanwegde de in het bericht geschreven situatie een hekel had aan Friezen omdat ze dom zijn. Dit klopt niet,

Wat klopt er niet? Dat je er een hekel aan hebt, of dat ze dom zijn?

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Beide niet. Althans, in hun algemeenheid niet.

MarkFish

• 1070 berichten
  • 1505 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

Zoals jij nu?

Dit was gewichtig, want het neigde naar discriminatie wat Flipman zei. Wat hij later ook toegaf, maar die andere berichten zijn allemaal gezeik.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

MarkFish schreef:

...maar die andere berichten zijn allemaal gezeik.

Ja, zo kan ie wel weer, hè? Gezeik? Ik heb misschien iets vaker te maken met Rasprovinciërs dan jij. En ik heb alleen voorbeelden gegeven van Rasprovinciërs die me last bezorgden of irriteerden, ik ben er echt wel genoeg tegen gekomen die hele goeie mensen zijn! Ze zitten zelfs in mijn vaste vriendenkring!

Maar zoals gezegd, als ik het ooit nog over zo'n Rasprovinciër heb, dan zal ik er niet bij vermelden dat de persoon in kwestie er een is.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

(quote)

Ja, zo kan ie wel weer, hè? Gezeik? Ik heb misschien iets vaker te maken met Rasprovinciërs dan jij

Rasprovinciërs bestaan niet, en in 'grote' steden (heb je in Nederland überhaupt niet), provinciesteden en op het platteland heb je overal toffe lui en klootzakken rondlopen, en het merendeel zijn gewoon mensen die soms tof zijn en soms niet.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Mooi voorbeeld vond ik altijd die programma’s zoals “het is hier fantastisch” etc. Je ziet altijd die boeren (9 van de 10 keer buiten de randstad) die zich gewoon zo simpel gedragen en altijd alleen maar bier zitten te zuipen en daar nog trots op zijn ook dat ze met ze alle 30 krattenbier op hebben. Het zal wel! ik begrijp de lol niet van het zuipen om het zuipen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Rujar schreef:

Mooi voorbeeld vond ik altijd die programma’s zoals “het is hier fantastisch” etc. Je ziet altijd die boeren (9 van de 10 keer buiten de randstad) die zich gewoon zo simpel gedragen en altijd alleen maar bier zitten te zuipen en daar nog trots op zijn ook dat ze met ze alle 30 krattenbier op hebben. Het zal wel! ik begrijp de lol niet van het zuipen om het zuipen.

Heb je het nou over de Tokkies?

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

nee maar dat dat is dan die 1 op de 10

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Er is een strandje bij ons in de buurt waar je geen glaswerk mee naar toe mag nemen. Die strandwachten daar durven niks te zeggen tegen luidruchtige jongeren, of jongeren die troep zitten te maken en het expres niet opruimen of jongeren die ander asociaal gedrag vertonen. Mara volwassenen? Zaten een keer een stel volwassenen die een flejse bier naast zich hebben staan. Komt er een strandwacht op ze aflopen die d'r wat van zegt. Zegt een van die mensen "Oh, die is niet van ons." Vraagt die ander: "Waarom staat ie dan bij jullie?" Antwoord: "Oh, we vonden 'm en we dachten, we nemen 'm mee." Zegt die strandwacht kortweg: "Nee." Hij pakt dat flesje af, smijt 'm in 'n container en loopt weg. Terwijl die jongeren, die bijmekaar wel meerdan drie regels overtreden met hun asociale gedrag gewoon ongestraft wegkomen. Stom zeg!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dit topic is eigenlijk bedoeld om ergernissen in de bioscoop te bespreken...

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Weet ik, dat gaf ik ook al een keer aan, maar de discussies over ergernissen in het algemeen gingen gewoon vrolijk door, daar doe je niks aan!

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Mag je het ook hebben over ergenissen die iets met films te maken hebben? Zo erger ik me eraan als special editions van films lelijk worden uitgegeven. Bijvoorbeeld dat de cover eigelijk heel mooi is, maar dat er dan met kei grote letters er boven staat: SPECIAL EDITION en ergens anders een of ander groot rondje MET GEWELDIGE EXTRA'S WAARONDER EEN MAKING OF en dan ergens anders weer 2 DISCS! zodat je de voorkant haast niet meer kan zien en je hem gelijk al niet meer wilt aanschaffen.

Obiwannes

• 758 berichten
  • 898 stemmen

Ik had weer enorme pech zaterdag. Ik ging naar Alexander en zaal zat zo ongeveer volledig vol, en net achter mij weer moest een speciaal geval zitten.

Was een jongen met een of ander soort aandoening zoals astma, hij zat heel de tijd te rochelen en te kuchen...als het hierbij gebleven was, ok, daar kan hij niets aan doen.

Maar dan begon hij te kuchen en op sommige momenten vloog het speeksel gewoon op mij. Heb toen ff boos omgekeken, met de bedoeling dat hij hopelijk de boodschap kreeg dat een normale mens in plaats van het publiek onder te rochelen zijn hand voor de mond houdt. Heb niks meer gevoeld goddank.

Maar man, gewoon walgelijk, zelfs een jongen van 14 moet toch begrijpen dat hij wel even zen hand voor de mand kan houden, zielig.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Nou, ik vind van wel, maar bij welke film(s) was dat dan?

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1061 stemmen

Haha Erg ranzig idd, maar moest er wel om lachen

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Toen ik naar Titanic zat te kijken, zaten er een stel verstandelijk gehandicapten vlak voor of naast me. Ik stoorde me hier totaal niet aan, ze maakten geen lawaai tijdens de film of zo. Maar toen dat schip begon te kantelen en al die mensen naar beneden gleden, barstten ze in lachen uit. En ik daardoor ook.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Publiek dat (ondanks het feit dat er op de aangekondigde tijd eerst nog een meute trailers en reclames komen) toch nog binnenkomt als de hoofdfilm zelf al bezig is, die zijn vervelend. Net als Hitchcock destijds eiste bij de vertoning van Psycho, zou toegan n aanvang van de voorstelling gewoon niet moeten mogen.

En mensen die al opstaan voordat de aftiteling is afgelopen, kan ik ook slecht tegen.

Niet alleen omdat ik zelf graag nog even nadroom en -geniet terwijl de titels lopen, of toch nog eens wil zien wie dit-of-dat nou was en waar dat liedje nou vandaan kwam, maar ook omdat de film vaak gewoon nog niet is afgelopen. Bij Argento's NONHOSONNO (nota bene op een "genrefestival") stond vrijwel iedereen op toen de eerste lettertjes in beeld kwamen TERWIJL DE FILM MET BEWEGENDE BEELDEN EN AL nog gewoon doorliep en er nog zeker wat te beleven viel. Vanwege de aanwezigheid van de regusseur in de zaal nog eens extra respectloos.

Maar ook bij bijvoorbeeld de Pixarfilms moet men toch nu zo een beetje wel eens weten dat en nog veel leuks volgt als de titels al lopen. Soms zie je (zoals bij de bloopers na Monsters Inc) dat de al opgestane mensen dan nog even voor je neus blijven staan om te zien wat er gebeurt, even lachen om dan TOCH door te lopen - ik snap dit niet, want als dezelfde grappen net voor de titelrol in de film zouden hebben gezeten zou men zich te pletter hebben gelachen, en ze zelfs wellicht hebben gerekend tot de beste momenten.

Nee - het publiek is toch voor mij de reden om vrijwel altijd voor de thuisbios te kiezen.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Stomme reclamestickers moeten ook verboden worden! "Met Kittige Extra's," staat voorop de DVD van Catwoman! Daar kreeg ik zulke Braakneigingen van! Van de film zelf ook, overigens, ik heb er grote stukken van gezien, walgelijk!

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Stomste sticker op de voorkant van een DVD was degene op de Shrek collection. Staat een sticker op de voorkant: 'inclusief Shrek en Shrek 2' Jesus Christ! Wat verwacht je dan? Moby Dick en Kill Bill???

Nu ik het toch over Kill Bill heb, voorop de hoes staat groot bovenaan '2-disc edition' Dit verpest de voorkant zowieo, maar dan is het nog stommer: Er bestaat hier in Nederland alleen de 2-disc edition!!! (als er ook een andere bestaat (in Nederland dan) ben ik hem nog niet tegen gekomen)

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Ja, de Rentalversion misschien...

Noukie

• 32 berichten
  • 22 stemmen

Ik erger mij vaak aan dat altijd de meest commerciele produkties een oscar krijgen

Geef mij maar de awards van Cannes

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Noukie schreef:

Dat zou ik ook zeggen als francaise zijnde

HerrieM

• 136 berichten
  • 86 stemmen

Ik erger mij altijd aan matige films die zichzelf wel serieuz nemen. Een voorbeeld is "Pearl Harbor".

En de cliche nederlandse films van de afgelopen jaren.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Cannes heeft zich anders dit jaar ook van z'n slechtste kant laten zien ... al ben ik het er verder wel mee eens

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Noukie schreef:

Ik erger mij vaak aan dat altijd de meest commerciele produkties een oscar krijgen

You've got a point there... Maar er zitten dan ook films tussen met een behoorlijke kwaliteit, neem The Lord Of The Rings.

Maar je hebt gelijk, er komt dan ook weing aandacht voor de minder bekende films. Ze kijken bij de Oscars zeker weten ook naar het bezoekersaantal en dat vind ik belachelijk.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.