• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.061 films
  • 12.206 series
  • 33.976 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.001 gebruikers
  • 9.371.759 stemmen

Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ja, dat is nog de vraag. Maar ook al overleeft hij het niet dan gaan scholen wel extra beveiligen en dat is goed voor de beveiligingsbranche.

Na regen komt zonneschijn.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

De één zijn dood....

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Naomi Watts schreef:

Juridisch gezien mag je niemand uit de les sturen, dat is tegen de wet. Je mag een leerling na de les aanspreken en hem dan vertellen wat de consequenties maar je mag een leerling nooit de les ontzeggen om welke reden dan ook.

Daar geloof ik niks van. Zou mooie boel zijn zeg, dat zou leerlingen zelfs aansporen om zich nog meer te misdragen, onder het mom van 'ze kunnen ons toch niks maken'. En van school sturen mag dan zeker ook niet volgens jou.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Ik ben het met Kappeuter eens: een leerling de les ontzeggen meot volgens mij wel kunnen, gaan z'n cijfers wat van naar beneden, gaat ie (of zij) dus ook beter zijn of haar best doen. Lijkt me best wel effect hebben, eigenlijk! Mara permanent de les ontzeggen, dan moet zo'n leerling wel iets heel ergs hebben geflikt!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Daar geloof ik niks van. Zou mooie boel zijn zeg, dat zou leerlingen zelfs aansporen om zich nog meer te misdragen, onder het mom van 'ze kunnen ons toch niks maken'. En van school sturen mag dan zeker ook niet volgens jou.

Van mij mag het maar het is wettelijk onaanvaardbaar. Van school sturen mag zeker maar dan moet je wel de procedures volgen die het supplement van onderwijs procedures voorschrijft en het niet intern afhandelen wat de scholen wel doen..

Ik vind wel dat je ze eruit mag sturen maar vindt dat het in de praktijk al gebeurt om niks.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Naomi Watts schreef:

Van mij mag het maar het is wettelijk onaanvaardbaar.

Hoe kom je daar toch bij?! Als de school van de wet niet eens orde mag houden, tast dat een van de fundamenten van een school aan. Volgens jouw redenatie zouden leerlingen dus ongestraft alles in de les mogen doen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Een vriend van mij is advocaat.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Van de duivel?

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Een vriend van mij is loodgieter.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Mensen toch, ik snap niet waar dit soort discussies vandaan komen. Bootcamps? Militaire aanpak? Je storen aan (functies van!)mobieltjes? Sommige mensen komen op mij nogal kleinzerig over.

Ik wil mensen niet veroordelen wegens hun persoonlijke opvattingen, maar je ergeren aan het feit dat een paar jonge gasten lopen op te scheppen over hun telefoon?Wat is daar anders aan dan vroeger, patsen hoe hard je Puch (voor de jongsten: een soort scooter ) liep of welke cd je net had gekocht, of welk meisje je had gezoend? Komen deze frustraties echt niet voort uit andere zaken dan technologische en maatschappelijke veranderingen?

Tuurlijk een mobiel die afgaat tijdens een tentamen is vervelend, maar het is gewoon een taak van de docent hiermee adequaat om te gaan. Bovendien mag je de docent daar best op wijzen. JIJ hebt ten slotte recht op rust tijdens je tentamen: als je een lakse docent hebt, is het dus nodig voor jezelf op te komen.

Zoals iemand hiervoor ook al zei (ik meen Kos): Ouders hebben tegenwoordig geen tijd meer voor kinderen. Als er iets niet goed gaat met hun kroost wordt er direct naar de school gestapt? Afschuiven van verantwoordelijkheid noem ik dat.

Militaire aanpak op school? Onzin! Ik, mijn vrienden, mijn familie, mijn ouders, eigenlijk mijn complete omgeving is zonder fysiek/mentaal geweld opgeleid en tot nu toe gaat het allemaal prima met iedereen. Misschien zitten sommige mensen toevallig gewoon op de verkeerde school?

En trouwens, bij ons werden ook hele techniek-lokalen met de grond gelijk gemaakt, dat is vervelend, maar voelde me niet genoodzaakt me op te werpen als moraalridder van de school, in ieder geval niet in mijn hoedanigheid van leerling. Dat is gewoon iets van alle tijden.

En wat betreft het juridisch gezien niet mogen wegsturen van leerlingen. Ik denk dat de vriend van Watts hiermee doelt op eventuele strijdigheid met de leerplicht tot 16 jaar. Weet niet of dit zo'n uitgemaakte zaak is. Staat volgens mij nog te bezien. Na 16 moet het volgens mij per definitie mogelijk zijn, maar denk daarvoor ook. Lijkt me meer een persoonlijke opvatting van die maat van je.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Als het uit de les sturen niet wettelijk is zal ik met terugwerkende kracht nog maar even een claim indienen bij de school waar ik op heb gezeten

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

FX, jij snapt het. Ik was misschien niet helemaal duidelijk. Ik weet ook niet hoe alles precies in zijn werk gaat maar ik ben de boodschapper maar.

En inderdaad bootcamps e.d. is wel erg overdreven.

Ik sluit mij totaal aan bij FX.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ben het voor een groot gedeelte wel met je eens FX ! Alleen vind ik wel dat een leraar die zomaar alles over zijn kant laat gaan een verkeerd signaal afgeeft aan de leerlingen. Als hij of zij alles maar oonbestraft laat kan zo'n leerling ten onrechte het idee krijgen dat het allemaal maar normaal is. In die zin kan een beetje dicipline natuurlijk geen kwaad (Dat zelfde geldt trouwens ook in de opvoeding door de ouders). Alleen wordt dat door sommigen ietsje te ver doorgevoerd hierboven.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Dat wat Naomi Watts zegt over dat je leerlingen wettelijk niet uit de klas mag sturen, dat kan gewoon NIET waar zijn. Die vriend van jou heeft gewoon geen gelijk.

Pfff, alleen die gedachte al dat het wettelijk niet zou mogen... Dan zou niemand meer leraar willen worden...

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Ik erger me aan mensen die zich vooral richten op anderen en hoe anderen hun leven leiden, en daardoor zichzelf uit het oog verliezen en daarmee vergeten dat ze zelf ook niet ideaal zijn

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Precies wat psychologiestudenten ook doen dus.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

kappeuter schreef:

Precies wat psychologiestudenten ook doen dus.

Niet generaliseren hè Ik zit me in ieder geval niet constant druk te maken over wat anderen wel en niet doen.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Weten jullie wat nou het allerleukste is? Dat deze topic in het leven is geroepen om over ergernissen te discussieren die mensen storen tijdens het kijken van een film! En dan hebben we het opeens over het verval en het daarvoor verantwoordelijk zijnde uitschot van de wereld! Dara is deze topic niet voor bedoeld!

Niet dat IK klaag: ik heb mijn geest ook een beetje kunnen luchten, dat heeft mij ook erg goed gedaan!

Overigens, ik zeg expres 'mijn geest luchten' in plaats van 'mijn hart luchten,' omdat ik me ook nogal erger aan dat stomme sentimentele gedoe! 'Hij leeft voort in ons hart' of We dragen haar bij ons in ons hart!' Dat is allemaal gelul! Het hart is er alleen maar om bloed rond te pompen! Zo iemand zit dan gewoon heel vaak (of permanent zelfs) in je HOOFD, niet in je HART!

Ik kan het ook erg goed begrijpen als jullie dit alleen maar overdreven vinden, maar ik kan er gewoon niet tegen!

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

En ik blijf bij mijn mening die ik eerder ik dit topic gaf: onderwijs ala militaire kampen. Dan gehoorzaam je leerlingen pas goed, naar mijn mening.

Doe toch normaal man! Uniformiteit, discipline, harde hand, politiestaat, geen vrije wil meer en een wil die opgelegd WORDT. We zijn geen Nazi's.

Overigens, ik zeg expres 'mijn geest luchten' in plaats van 'mijn hart luchten,' omdat ik me ook nogal erger aan dat stomme sentimentele gedoe! 'Hij leeft voort in ons hart' of We dragen haar bij ons in ons hart!' Dat is allemaal gelul! Het hart is er alleen maar om bloed rond te pompen! Zo iemand zit dan gewoon heel vaak (of permanent zelfs) in je HOOFD, niet in je HART!

Gadverdamme........ emoties! Bah! Wat een hoop gelul weer in dit topic.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Ramon K schreef:

Gadverdamme........ emoties! Bah! Wat een hoop gelul weer in dit topic.

Beodel je dat ik dom aan het lullen ben, of dat je het met me eens bent?

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Ik denk het eerste Flip

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Ja, maar ik zei al dat ik er bergip voo r heb al smensen van mening met mij hierover verschillen, maar dat heeft Ramon misschien niet gelezen! Of hij uit gewoon liever op deze manier zijn mening!

Nu ik erover nadenk, wat is daar eigenlijk mis mee?!

eeflien

• 383 berichten
  • 261 stemmen

Heeft het feit dat je leerlingen er niet uit mag sturen niet te maken met het feit dat een school verplicht is leerlingen onderwijs te geven? Volgens mij heeft de school dan toch wel rechten om een leerling (tot een bepaalde hoogte) te straffen als die zich misdraagt en dus de les uit te zetten... anders zou het wel een paradijs worden voor bepaalde leerlingen die ik maar niet zal benoemen....

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ja, maar ik zei al dat ik er bergip voo r heb al smensen van mening met mij hierover verschillen, maar dat heeft Ramon misschien niet gelezen!

Heb ik niet gelezen. Ik reageerde puur op je opmerking over het hart. "Je hart luchten" is simpelweg een uitdrukking mbt emoties. Ik snap werkelijk niet wat daar ergerlijk aan is.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Heb ik niet gelezen. Ik reageerde puur op je opmerking over het hart. "Je hart luchten" is simpelweg een uitdrukking mbt emoties. Ik snap werkelijk niet wat daar ergerlijk aan is.

Nee, ik weet ook niet hoe dat zo gekomen is, maar ik heb er een Groningsche Hekel aan!

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Flipman schreef:

...Groningsche Hekel...

Ik wist niet dat dat ook al kon: een "Groningsche" hekel aan dingen hebben, ik dacht dat die noorderlingen vrij nuchter waren?

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Ik bedoel natuurlijk chronische hekel, maar aangezien ik dingen graag verdraai (zoals in plaats van Feestelijke Ouderavond, Vreselijke Ouderavond), staat er iets nieuws in een oud jasje.

Noorderlingen nuchter? Nou, ik niet! Ik ben knettergek en ik ben er trots op! Maar ik woon in Friesland, niet in Groningen...

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Chronisch dus

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Noorderlingen dus

puck

• 399 berichten
  • 931 stemmen

Flipman schreef:

Maar ik woon in Friesland, niet in Groningen...

En daar zit 'm het grote verschil.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.