- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
omdat dit er toe leidt dat ik over 3 jaar met EEN apparaat over straat kan, in plaats van dat m'n zakken vol zitten met telefoons, camera's, radio's, ipods en PDA's.
Wat doe jij in godsnaam allemaal op straat!?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
De telefoon opnemen met mijn scheerapparaat, dat lijkt me wel wat. 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Muziek luisteren, met een telefoon in m'n broekzak en een agenda in m'n tas. Niet zo vreemd toch?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Wat heeft dit dan te maken met de nieuwe functies van telefoons? Dat kansloze scholieren aandacht trekken met hun telefoon, wat heeft dat met nieuwe functionaliteiten te maken?
Werd een paar weken geleden op school meerdere malen onverwachts gefotografeerd door ene paar kutkoters uit mijn klas. Als ik ergens niet goed tegen kan, dan is het dat wel. Maargoed, daar kunnen die mobieltjes ook niks aan doen he. Maar ik kan er dan ook weinig aan doen dat ik die dingen zo onbedoeld ga haten. En ja, je hebt gelijk, die funkties hebben er niks mee te maken.
Klopt. Toen had ik er ook last van.
Ik neem terug wat ik zei over die funkties, dat het rotzooi is. Het is gewoon puur het gebruik van veel jongeren wat mij erg dwars zit. Begrijpelijk? Ik ben niet de enige trouwens.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Muziek luisteren, met een telefoon in m'n broekzak en een agenda in m'n tas. Niet zo vreemd toch?
Nee da's niet vreemd, maar in het lijstje wat jij opnoemde had je wel meer in je tas dan 1 agenda, maar daar gaat het niet om, ik begrijp je standpunt wel en deel die ook wel met jou. Alles in één apparaat is natuurlijk retemakkelijk, als er maar niet van die vreselijke geluidjes in zitten, en geen normale, dat is het enige waar ik me aan irriteer.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
Nieuwe functionaliteit is leuk, zolang het enige vorm van kwaliteit biedt.
Wat is het nut van foto's maken met je GSM, als de kwaliteit van de foto's zo erbarmelijk is dat ze waardeloos zijn ? De hele digitalisatie van foto's heeft tot dusver maar 1 effect gehad, en dat is dat de kwaliteit van foto's in het algemeen erop is achteruitgegaan. De dag dat een GSM een volwaardige vervanger wordt van al die andere apparaten is nog ver verwijderd.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik denk dat ik U96's aversie gedeeltelijk wel begrijp, al komt het volgens mij niet doordat een telefoon tegenwoordig zoveel functies heeft, maar meer door hoe mensen met hun telefoon omgaan. Gsm's zijn gewoon (hoewel handig) vooral apparaten waar mensen mee denken te moeten opvallen. En dat kan inderdaad behoorlijk ergelijke taferelen opleveren, zoals het zo vaak voorkomende 'ik doe er zo lang mogelijk over om mijn telefoon te vinden, zodat iedereen mijn gave nieuwe polyfone ringtone kan horen'. Terwijl ik er voor zorg dat mijn telefoon altijd binnen direct grijpbare afstand ligt om de ergernis voor anderen maar zoveel mogelijk te beperken. Gsm's zijn gadgets, het is letterlijk een gespreksonderwerp wat jouw mobieltje allemaal wel niet kan (sla Fucking Amal er maar op na). Mensen willen dat graag te pas en te onpas demonstreren, en dat wordt al snel irritant.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
Verbaast me dat nog niemand wat gezegd heeft over de afhankelijk die een GSM creëert. Afspraken maken zonder GSM is tegenwoordig moeilijk geworden, zeker als die meer dan een dag verwijderd zijn. Even nabellen, half uurtje later, nog even om te checken, waar was het nu weer ... Ik vind het eng dat je moet checken op je GSM hoe laat de film begint als je naar de bios rijdt. Plannen wordt steeds moeilijker zo blijkt.
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 berichten
- 76922 stemmen
Een kip plukken met een houtvlot in een lantaarnpaal....
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3280 stemmen
Als ik in de trein zit en gebeld wordt loop ik de coupe uit als ik iemand langer dan een minuut moet spreken, maar die kutkoters moeten onzinverhalen van een half uur met de hele trein delen.
Loop jij ook de coupe uit als je met iemand in gesprek gaat die ook in de trein zit? Ik vind het zo'n onzin dat mensen zich storen aan bellende mensen in een trein. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je het gesprek op een normale toon voert zoals je ook met iemand zou spreken als die naast je zou zitten. Ik bel regelmatig in de trein en ik heb er nog nooit iemand mee lastiggevallen.
Geen last van. Alhoewel de GSM het wel makkelijker maakt.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Loop jij ook de coupe uit als je met iemand in gesprek gaat die ook in de trein zit?
Het gaat mij vooral om die mensen die slap zitten te ouwehoeren omdat ze niks beters te doen hebben en er schijt aan hebben dat iedereen moet mee luisteren.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Verbaast me dat nog niemand wat gezegd heeft over de afhankelijk die een GSM creëert. Afspraken maken zonder GSM is tegenwoordig moeilijk geworden,
Dat is iets wat jezelf creeert. Ik neem dat ding nooit mee, tenzij ik belangrijke afspraken verwacht, of emotionele dingen. Voor de rest blijft ie thuis lekker liggen, en is het speelvoer voor Katten 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3280 stemmen
Het gaat mij vooral om die mensen die slap zitten te ouwehoeren omdat ze niks beters te doen hebben en er schijt aan hebben dat iedereen moet mee luisteren.
Ik neem aan dat je het nu hebt over mensen die abnormaal hard aan de telefoon hangen? Anders zouden mensen die tegenover elkaar slap zitten te ouwehoeren ook hun mond moeten houden want dat maakt net zo veel lawaai.
Sommige mensen horen zichzelf inderdaad maar al te graag praten, aan dat soort mensen heb ik ook een hekel.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Sommige mensen horen zichzelf inderdaad maar al te graag praten, aan dat soort mensen heb ik ook een hekel.
Sinds ik een mp3-speler heb loop ik eigenlijk meteen ook constant met een soort veredelde dictafoon op zak. Ik heb er wel eens aan zitten denken om een projectje te starten door mensen die overduidelijk willen dat de hele coupe ze horen, gewoon glashard op te nemen en op een website te publiceren.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
De dag dat een GSM een volwaardige vervanger wordt van al die andere apparaten is nog ver verwijderd.
Ja en? Zo'n ontwikkeling zal toch in stappen gezet moeten worden. Dat het niet perfect is stond niet in de weg dat ik een fotootje aan m'n moeder kan sturen om m'n nieuwe (ik noem maar wat) schoenen kan laten zien. Dat ik wanneer ik op een concert m'n vrienden kwijtben een MMSje kan sturen met "hier sta ik ".
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Verbaast me dat nog niemand wat gezegd heeft over de afhankelijk die een GSM creëert. Afspraken maken zonder GSM is tegenwoordig moeilijk geworden
Verbaast me dat niemand wat gezegd heeft over de afhankelijkheid die het toilet creëert... poepen in een bosje wordt, nu we een toilet gewend zijn, steeds moeilijker.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
meer door hoe mensen met hun telefoon omgaan.
Precies, en dat spreek ik ook niet tegen. Veel kinderen gaan erg irritant om met hun telefoon. Net zoals veel mensen asociaal je rook in je gezicht staan te blazen, mensen vaak asociaal hard muziek aan hebben staan, mensen naast je in de trein vaak asociaal zware luchtjes op hebben, enz enz. Maar om die producten daar nu allemaal op af te rekenen...
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Mensen vinden het irritant om maar de helft van een gesprek te horen, zijn te nieuwsgierig. Da's de enige reden die ik kan bedenken voor het feit dat iedereen zo'n onderscheid maakt tussen een onzingesprek tussen 2 personen in de trein, of een onzingesprek op het zelfde volume waar maar één van deze personen in de trein zit.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik haat de manier waarop jongeren er ZO mee omgaan:
Tijdens een examen dat er 3 keer dezelfde telefoon afging e.d. Lessen die compleet naar de tering worden geholpen omdat jongens uit mijn klas de lerares zitten te bellen, 10 keer per minuut. Om maar wat waargebeurde voorbeelden te noemen...
Ik snap dat dit een grote ergernis is, maar het is natuurlijk ook een taak van de leraren zelf. Gewoon even voor het examen het verzoek doen de telefoons uit te zetten en te dreigen dat als er een telefoon af gaat er direct een onvoldoende volgt. Als je dat twee keer hebt uitgevoerd ben je 99% van de overlast kwijt.
Zelfde verhaal met de verstoorde lessen. Als je als leraar je lessen laat vern**ken door dit soort zaken doe je zelf toch ook iets verkeerd denk ik (en ben je binnen de kortste keren overspannen).
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Flipman, uit je posts denk ik op te kunnen maken dat je nog weleens wat heetgebakerd kunt reageren (zie de batman/bioscoop discussie) . Dit kan voor pestkoppen erg aantrekkelijk zijn omdat succes immers verzekerd is. Dat is natuurlijk absoluut geen excuus om dit soort mishandelingen toe te passen, maar wellicht zou het kunnen helpen wat minder excessief te reageren. Misschien bevind ik me nu wel op een gebied waar ik me beter niet mee kan bemoeien, maar het is in elk geval goed bedoeld.....
Hey man, goed dat je dit bericht plaatst, maar dit soort mishandelingen pas ik ook niet toe, alleen in mijn hoofd! En dat wil nog wel een shelpen om de drang om die mishandelingen toe te passen te sussen...
Nogmaals, ik ben niet gek! Ten minste niet op zo'n negatieve manier! Ik ben dus wel gek, maar dan prettig gestoord, op een manier dat het soms wat vervelend wordt (zoals met heel veelimitaties van Beavis & Butt-head!).
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Overigens, U-96, ik ben het volkomen eens met jouw mening over mobieltjes: ik heb ook een hekel aan die krengen, met hun nutteloze functies zoals fotograferen, 'wappen' en idiote logo's en weet ik wat meer!
Ik moet toegeven dat ik er zelf een heb, maar in verhouding is dat er een uit het jaar nul (zo'n koelkastgeval, met een minimaal aan het aantal functies), die ik gebruik voor noodgevallen, bijvoorbeeld om het thuisfront te informeren dat ik iets eerder of later kom, om contact te houden met mijn collega's, zodat ze me kunnen zeggen dat ik zo snel mogelijk terug moet zijn, of dat ze me kunnen informeren waar ik heen moet (ik loop namelijk stage bij de Lokale Omroep van Leeuwarden).
Maar al die nietszeggende functies, waar jongeren tegenwoordig mee tegenover elkaar lopen op te scheppen, dat vind ik ook de grootste onzin! En het brengt jongeren helemaal niet dichter bij elkaar, op langere termijn schept het volgens mij alleen maar meer afstand! Als je alleen maar via een chatbox of een mobiel communiceert verloedert de samenleving alleen maar! Dan is een normale conversatie straks niet eens meer mogelijk!
Maar misschien heb ik het mis en is het nog ergens goed voor ook, maar dat betwijfel ik zeer!
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik snap dat dit een grote ergernis is, maar het is natuurlijk ook een taak van de leraren zelf. Gewoon even voor het examen het verzoek doen de telefoons uit te zetten en te dreigen dat als er een telefoon af gaat er direct een onvoldoende volgt. Als je dat twee keer hebt uitgevoerd ben je 99% van de overlast kwijt.
Zo hoort het wel. Zo stond het ook meerdere malen met vetgedrukte letters in het examenregelement. Gaat er een telefoon af, dan lever je meteen je papieren in en wordt er een 0,1 genoteerd.
Is het voor sommige dan zooo moeilijk om even op een knopje te drukken voordat je gaat beginnen met je examen?
Maar de begeleider die ik tijdens dat examen had liet de leerling gewoon zitten, tot drie keer toe. Ook al zijn ze tijdens een examen aan het boren, ik kan me altijd wel goed concentreren, maar het is en blijft irritant.
Ik weet nog wel een voorbeeld. Mijn leraar natuurkunde op de middelbare school in de 2e. Hij kon goed uitleggen, maar hij was zo on-ge-loof-lijk tolerant. Iedereen kon alles bij hem doen. Papier werd gekauwd (zodat je zo'n ranzige natte prop krijgt), en dat werd dan meerdere malen per les door het hele lokaal gegooid. Hij liet het gewoon toe als hij door leerlingen voor kankerhond werd uitgescholden. Hij werd midden in de klas een keer bedreigd door een leerling omdat hij zijn tijdschrift had afgepakt. Tijdens proefwerken liet hij het een keer toe dat een leerling zijn natuurkundeboek tevoorschijn pakte. Natuurkunde-apparatuur werd gewoon gemold.
Maar dit zijn slechts softe voorbeelden...
En dat terwijl ik natuurkunde best interessant vond. Echt waar, 80% van al die lessen bestond uit gekloot. 
En ik blijf bij mijn mening die ik eerder ik dit topic gaf: onderwijs ala militaire kampen. Dan gehoorzaam je leerlingen pas goed, naar mijn mening.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
[En ik blijf bij mijn mening die ik eerder ik dit topic gaf: onderwijs ala militaire kampen. Dan gehoorzaam je leerlingen pas goed, naar mijn mening.
Inderdaad, leraeren mogendoor hun aangeboren tolerantie geen slachtoffer worden van zulke praktijken!
Als jouw oplossing, U-96, van een 'school ala militair kamp' de enige oplossong is om zulk gedrag te voorkomen of de kop in te drukken, dan moet het maar. Maar een beetje tolerantie kan geen kwaad, zo'n Drill-Sergeant moet niet bij het minste of geringste, zoals praten in de klas wanneer het eigenlijk niet mag, te hard optreden. Hij moet leerlingen die deze regel overtreden hier eerst (en dat mag op een strenge manier) op aanspreken. Als het dan nog aanhoudt, iemand eruit sturen, of een lichte straf opleggen, maar niet meteen lijfstraffen of een maaltijd ontzeggen ofzo.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Inderdaad, leraeren mogendoor hun aangeboren tolerantie geen slachtoffer worden van zulke praktijken!
Als jouw oplossing, U-96, van een 'school ala militair kamp' de enige oplossong is om zulk gedrag te voorkomen of de kop in te drukken, dan moet het maar. Maar een beetje tolerantie kan geen kwaad, zo'n Drill-Sergeant moet niet bij het minste of geringste, zoals praten in de klas wanneer het eigenlijk niet mag, te hard optreden. Hij moet leerlingen die deze regel overtreden hier eerst (en dat mag op een strenge manier) op aanspreken. Als het dan nog aanhoudt, iemand eruit sturen, of een lichte straf opleggen, maar niet meteen lijfstraffen of een maaltijd ontzeggen ofzo.
Precies Flip. Ik bedoel dat ook niet een kamp ala Full Metal Jacket, maar meer gewoon onderwijs waarbij de leraar echt het volledige gezag heeft. Leerlingen mogen naturlijk wel hun mening geven.
Een grote bek van een leerling?--> 10 pagina's uit een boek overschrijven. Om maar een voorbeeld te noemen.
Maar dit zijn gedachten. Ik weet zelf ook dat dit nooit zal komen. Alleen wettelijk zou het al enorm veel jaren kosten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bootcamps? waar gaat dit in hemelsnaam over. Bootcamps zijn prima voor ontspoorde jongeren hoor maar op school gaat ook wel erg ver. Het gaat niet om lichamelijke aanpak, het gaat om geestelijke aanpak. Een militaire aanpak is niet de goede aanpak, je moet stimuleren, met straf dwing je geen respect af.
Juridisch gezien mag je niemand uit de les sturen, dat is tegen de wet. Je mag een leerling na de les aanspreken en hem dan vertellen wat de consequenties maar je mag een leerling nooit de les ontzeggen om welke reden dan ook.
En dan over die mobieltjes, heel irritant maar waar maak je een probleem over? Op trilfunctie zetten kan ook natuurlijk, als je een SMS verwacht van een of andere blauw ogige blondine, dan zal ik hem ook aan laten staan.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Ik snap niet dat je je daar aan kan ergeren.
Je moet je toch ergens aan ergeren. Als je je niet kunt voorstellen dat je je daar aan kunt ergeren, dan erger jij je nooit. Dan kan ik me ook niet voorstellen dat jij je ergert aan een lange rij aan de kassa, of een man met een hoedje op in een DAF die voor je rijdt op een weg waar je niet kunt inhalen, een man die zit te telefoneren in de trein en keihard zit te praten en ga zo maar door. Ik vind het knap als jij je voor al deze dingen kunt afsluiten.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Oh, Naomi Watts schreef dit inmiddels niet meer: 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik had me van mijn mening herzien
Het heef ter 2 minuten prime time opgestaan.
Ik dacht bij mezelf: wacht eens even, als ik autorij erger ik mij kapot aan fietsers en erger mij aan mensen die alleen commerciele muziek volgen omdat het 'in' is en niet omdat het hun persoonlijk aanspreekt.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Juridisch gezien mag je niemand uit de les sturen, dat is tegen de wet. Je mag een leerling na de les aanspreken en hem dan vertellen wat de consequenties...
Mocht de leraar dat nog overleven.