- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
Ik zal het even uitleggen: Ik nam aan dat je die "dictatuur in de klas" onzin vindt, getuige je sarcastische/provocerende toon en dat je voor een eigen mening bent. Dat ben ik ook, maar wat we tegenwoordig zien is iets anders dan puur een eigen mening. Dat probeerde ik, tevergeefs dus voor sommigen, duidelijk te maken.
Da's inderdaad wat anders dan een eigen mening. Ik beweer(de) ook nergens dat dat gelijk staat aan een eigen mening, en zag ook niemand anders die dat beweerde. Ik zeg enkel dat een dictatuur (waar dan ook) geen oplossing is, omdat dat eensklaps alle vrijheden wegneemt. De relevantie van jouw opmerking blijft voor mij dus nog steeds in het duister, en voegt evenveel toe als terloops te vermelden dat water in z'n pure vorm doorzichtig is. Wat bij deze een mooie afsluiter is.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Aaii, das erg lullig Flipman... Ik begrijp volkomen dat je dat soort dingen ervan overhoudt. Ik heb dat soort dingen ook meegemaakt, maar 1 gesprek met de rektor zorgde meteen dat het stopte. Ik zal het nooit vergeten; haar stem tegen die klootzak dreunde door het hele gebouw door.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Flipman, uit je posts denk ik op te kunnen maken dat je nog weleens wat heetgebakerd kunt reageren (zie de batman/bioscoop discussie) . Dit kan voor pestkoppen erg aantrekkelijk zijn omdat succes immers verzekerd is. Dat is natuurlijk absoluut geen excuus om dit soort mishandelingen toe te passen, maar wellicht zou het kunnen helpen wat minder excessief te reageren. Misschien bevind ik me nu wel op een gebied waar ik me beter niet mee kan bemoeien, maar het is in elk geval goed bedoeld.....
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Ik kan ook een bloedhekel hebben aan kinderen op school. Ik word niet gepest, heb een aantal vrienden, maar ze gaan eigelijk elkaar te lijf. Volgens leraren zou ik een contact probleem hebben, ik wil gewoon niks met die idioten te maken hebben. Allemaal voetballers, allemaal met een mobiel, luisteren allemaal naar eminem (terwijl ze de tekst geneens begrijpen), schoppen tegen elkaar en schelden elkaar uit voor homo. En dat zijn dan van die gasten die zeggen dat ze allemaal een serieus beroep willen doen. Die worden lekker gestresst en depri en kunnen niet zonder vrienden om hun heen. Ik kijk er nu al naar uit om recht in hun gezicht te roepen "Ik wil een hamburger meneer (naam van dat persoon)" wanneer ze bij McDonnalds achter de kassa staan 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dat noem ik jonge macho's. Dertien in een dozijn van die gasten. Gewoon niks van aantrekken en gewoon je ding doen... 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Dat noem ik jonge macho's. Dertien in een dozijn van die gasten. Gewoon niks van aantrekken en gewoon je ding doen... 
Das makkelijker gezegd dan gedaan. Sommige van die parasieten zijn écht niet te negeren.
eeflien
-
- 383 berichten
- 261 stemmen
Ach Nederland moet eens komen met een ‘Boot Camp” voor al dat criminele tuig.
Soort jeugdgevangenis waar de normen en waarden worden bijgeschaafd.
Ooit een docu van gezien op TV.
Er was een kereltje die kwam voor de tweede keer terug….
Hij kwam al bevend en jankend dat kamp weer binnen. Die gozer werd echt afgetuigd door zo’n drilsergeant.
En nee de meest namen criminele zijn na zo’n kamp weer op het juiste pad terecht gekomen. Ik geloof dat het ‘slagingspercentage’ ligt op iets van 85%.
Lijkt me een goede oplossing maar er schijnt nogal bezuinigd te zijn op zulk soort instellingen de laatste jaren.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Sjonge jonge, leraren, boot camps, waar gaat dit allemaal over.
Gewoon een kwestie van fatsoenlijk opvoeden van ouders die het tegenwoordig te druk hebben om hun kinderen wat fatsoen bij te brengen.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Oh, en laat ik mijn favoriete stokpaardje, de mensen-dommakende media niet vergeten 
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Lijkt me een erg ongefundeerde mening. Leg je theorie eens op tafel.
(Aldus een media-liefhebber.)
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Lijkt me een erg ongefundeerde mening. Leg je theorie eens op tafel.
(Aldus een media-liefhebber.)
Je wordt nu doodgegooid met de meest basale interesses als sex, geweld, onderbuikgevoelens en vooral het gericht zijn op jongeren die heel makkelijk bespeeld worden door hen steeds verder de grenzen te laten verkennen.
Voeg daarbij dat de media tegenwoordig een veel en veel groter deel van het leven inneemt en een simpele conclusie dat de waarden en normen zoals die door de commerciele media worden opgelegd, vanzelfsprekend worden volgt
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Aha, ik snap wat je bedoeld. Ik ben het ook met je eens als je hiermee wijst op de koers die media gaan. Ik denk alleen niet dat de media de mens dommer maakt dan dat die al is. Ze buiten dit wel gigantisch uit. Er is blijkbaar geld mee te verdienen.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Precies, vooral wanneer je het over jongeren hebt (waar deze discussie mee begon).
Jongeren hebben veel geld te besteden en weten ook op andere manieren veel geld los te peuteren.
Voeg daarbij een maatschappij gericht op het individu, waar ze zich maar in moeten zien te redden. Plus de grote onzekerheid bij een zeer groot gedeelte van de jongeren, waardoor ze zich gemakkelijk spiegelen aan anderen, wat alleen maar makkelijker wordt met de gigantische informatiestroom van tegenwoordig.
Dan is het voor bedrijven die puur commercieel bezig zijn simpel: verdien geld aan de onzekerheid van jongeren en hoe kan dat makkelijker door zo goedkoop mogelijk bezig te zijn: massaproductie van formats die inspelen op de meest oppervlakkige behoeften van jongeren. Jongeren die door de alomtegenwoordigheid van dergelijke formats niet meer weten wat realiteit is en wat fantasie en vervolgens allemaal zo praten als Robert Jensen, omdat ze denken dat dat normaal is.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Dan kom ik meteen bij mijn andere ergenis: Al die rommel voor op die mobieltjes! AAARGH! Zo'n icoontje wat bij films staat als er racisme word gebruikt kan je bestellen als achtergrond bijvoorbeeld. Sex filmpjes van 3-seconden wat zowieso al idioot is omdat ik niet begrijpdat mensen het opwindend vinden te zien dat iemand anders word genomen dan jij (ik heb altijd zo'n gevoel van: HIJ wel! (waardoor ik me alleen maar droevig ga voelen)). Een draaiende Jing Jang als achtergrond?! WATMOETJEDAARMEE?!!! Jippie ik heb een pixelig logotje waar staat Eminem. Woohee! En sms dingen van een vrouw die zegt dat ze me lekker vind die dit als haar beroep doet en die ik nooit heb gezien die die dingen aan iedereen stuurd en dat weet ik maar toch wil ik ze WAAROM?!!!!
Sorry, ik draai een beetje door.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
En tegenwoordig tringelen telefoons niet meer, maar ze zingen.
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Ik vond het betoog van Marilyn Manson in Bowling for Columbine ook best aardig. `Fear sells`.
buy the Colgate, if you have bad breath they're not going to talk to you, if you have pimples, the girl's not going to fuck you, and it's just this campaign of fear, and consumption, and that's what I think it's all based on, the whole idea of 'keep everyone afraid, and they'll consume.'
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Dit is waar ik meer moeite mee heb: domheid verpakken als een intellectueel goed. Het klinkt slim dus zal het wel zo zijn. Ik denk dat hier meer mensen achter aan lopen dan het platte vermaak van ene Robert Jensen.
Media van tegenwoordig beweren grenzen te verleggen. Daarmee verleggen ze inderdaad ook de normen en waarden. De mens (ook de jeugd) roept maar wat en lijkt tegenwoordig alles te mogen verkopen zijnde een mening. (Geitenneuker) Wat mij betreft mogen er duidelijke grenzen komen aan het toelaatbare, op de straat en vooral in de media.
Laat dit de grens zijn van deze discussie om het niet al te politiek te maken.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Dan kom ik meteen bij mijn andere ergenis: Al die rommel voor op die mobieltjes! AAARGH!
Hoe mensen (vooral jongeren) omgaan met mobieltjes is echt om te kotsen gewoon!
Wat ik vandaag in de bus zag verbaasde me toch echt:
Een moeder met een jonge baby (van hooguit een paar maanden schat ik) op haar schoot, leerde dat kind om te gaan met een mobiel.
Kinderen horen met blokken te spelen, niet met mobieltjes!
Wat Gizzmann zegt, mobieltjes hebben de meest mogelijke rotzooi tegenwoordig. Ik haat dat ook vreselijk; vooral die rotjongeren die er zo mee lopen te pochen. 
Maar het is niet te voorkomen. Concurrentie tussen fabrikanten zorgt ervoor dat er steeds weer meer nieuwe funkties op die dingen komen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Hoe mensen (vooral jongeren) omgaan met mobieltjes is echt om te kotsen gewoon!
Wat ik vandaag in de bus zag verbaasde me toch echt:
Een moeder met een jonge baby (van hooguit een paar maanden schat ik) op haar schoot, leerde dat kind om te gaan met een mobiel.
Kinderen horen met blokken te spelen, niet met mobieltjes!
Wat Gizzmann zegt, mobieltjes hebben de meest mogelijke rotzooi tegenwoordig. Ik haat dat ook vreselijk; vooral die rotjongeren die er zo mee lopen te pochen. 
Maar het is niet te voorkomen. Concurrentie tussen fabrikanten zorgt ervoor dat er steeds weer meer nieuwe funkties op die dingen komen.
Wat is er zo speciaal aan mobieltjes? Tuurlijk, ringtones zijn irritant, maar waarom zou een kind niet met een mobiel mogen spelen? Pochen mensen nog steeds met het feit dat ze een mobiel hebben?? M'n oma heeft bij wijze van spreken een mobiel. Dat apparaat is inmiddels toch net zo normaal als een broodrooster?
Ik herken hier helemaal niets in. Waarom is het erg als er nieuwe functies op een telefoon komen? Ik wil straks graag een nieuwe telefoon kopen met goede PDA-functies, zodat ik niet met 2 apparaten over straat hoef. Mag dat niet van jou, U96? Wat mag ik wel kopen?
Ik vond het vroeger leuk om plaatjes te sparen, kinderen vinden het nu leuk om zo'n plaatje op het scherm van hun telefoon te hebben. What's the difference?
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Vind het ook een erg overdreven anti-massa uitspraak.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik herken hier helemaal niets in. Waarom is het erg als er nieuwe functies op een telefoon komen?
Ik zeg niet dat het erg is, ik vind het alleen irritant. In de trein, in de bus, op school (tijdens examens zelfs) hoor ik constant die dingen met de meest irritante denkbare beltonen. Kan je begrijpen dat ik me hier gewoon aan erger ?
Zoals ik al zei, het is onvoorkombaar en stimulerend voor de economie.
Waarom denk je dat het van U-96 niet 'zou mogen'? Ben ik hier degene die bepaalt wat jij wel en niet mag kopen? Dat zie je mij nergens zeggen. Ik zeg toch alleen maar dat ik me irriteer aan die funkties...
Ik heb een oude mobiel, met alleen SMS als funktie naast bellen. Ik zou het liefst helemaal niet zo'n ding willen, maar ik heb hem gewoon nodig. Kan ik zelf ook niks aan doen. Als dat ding kapot gaat of wat dan ook, dan zou ik dus een mobiel moeten kopen met funkties waaraan ik geen ene reet heb...
Maar zoals ik al zei, bedrijven kunnen ze niet anders maken wegens de concurrentie.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Kan je begrijpen dat ik me hier gewoon aan erger ?
Ringtones zaten al op de allereerste mobieltjes. Je hebt het over "mobieltjes hebben de meest mogelijke rotzooi tegenwoordig". Noem dan eens iets? Heb je last van agendafuncties? Mensen die elkaar een MMS-je sturen? Het feit dat ik even via internet wil checken hoe laat een film begint als ik op weg naar de bios ben? Wanneer heb jij ZOveel last van nieuwe telefoon-functionaliteiten dat je er van moet kotsen?
Er zijn nog zat telefoons te koop zonder dit soort functies. Als jij het "schandalig" noemt dat een moeder haar kind met een telefoon leert omgaan (één van de meest normale dingen tegenwoordig in het dagelijks leven), dat je kotst op het feit dat er tegenwoordig steeds meer kan met een telefoon, kan ik me daar echt aan ergeren...
"Kinderen horen met blokken te spelen, niet met mobieltjes" bepaal jij dat???
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Ik vind het irritant dat ik op mijn mobiel geen normaal geluid kan krijgen als ik gebeld word. Er zitten alleen die belachelijke polyfone liedjes op. Als ik gebeld wordt en ik sta in een winkel ofzo schaam ik me dood. En dan heb ik nog wel het "normaalste" geluid. "Ring Ring", net als een oude telefoon. ik had beter moeten opletten toen ik deze kocht, als ik had geweten dat er alleen maar zulke rare geluiden uit komen had ik hem nooit aangeschaft. En ik moet er al helemaal niet aan denken als mijn mobiel bij de supermarkt ineens de laatste top 40 hits begint af te spelen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik vind mensen met een telefoon die geluid maakt uberhaupt irritant. Eén woord: trilstand.
En je maakt mij ECHT niet wijs dat jouw telefoon geen bescheiden piepje kan maken. Dat gekrijs van die eerste nokia's, waarbij de hele straat gelijk jouw kant op keek, dat was wat...
Die mensen die aandacht te kort komen en dat proberen te compenseren door het deuntje van Just Lose It op hun telefoon te zetten, DIE zijn verkeerd bezig. Niet de producenten van deze functies, zij geven je alleen maar een extra keuze.
Ik juich elke ontwikkeling op dit gebied toe, omdat dit er toe leidt dat ik over 3 jaar met EEN apparaat over straat kan, in plaats van dat m'n zakken vol zitten met telefoons, camera's, radio's, ipods en PDA's.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ringtones zaten al op de allereerste mobieltjes. Je hebt het over "mobieltjes hebben de meest mogelijke rotzooi tegenwoordig". Noem dan eens iets? Heb je last van agendafuncties? Mensen die elkaar een MMS-je sturen? Het feit dat ik even via internet wil checken hoe laat een film begint als ik op weg naar de bios ben?
Nee. Nou noem je preciés de dingen waaraan ik me niet erger. Hoe kan ik last hebben als iemand checkt hoelaat een film begint?
Ik haat de manier waarop jongeren er ZO mee omgaan:
Tijdens een examen dat er 3 keer dezelfde telefoon afging e.d. Lessen die compleet naar de tering worden geholpen omdat jongens uit mijn klas de lerares zitten te bellen, 10 keer per minuut. Om maar wat waargebeurde voorbeelden te noemen...
Ok, ik heb niet het recht die funkties rotzooi te noemen, dat neem ik dan ook terug, maar zoals ik net al vroeg; begrijp jij dat ik me kan ergeren aan dit soort gebruik?
Kom op zeg, zou jij het leuk vinden als je tijdens je examen drie maal zo'n ringtone van Jody Bernal hoort, of als je in de bios zit??
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Ik heb niet zo'n hekel aan mobieltjes zelf, maar dat scholieren er de hele dag slap mee lopen te ouwehoeren irriteert me wel ja. En al helemaal dat ik er constant mee geconfronteerd wordt. Als ik in de trein zit en gebeld wordt loop ik de coupe uit als ik iemand langer dan een minuut moet spreken, maar die kutkoters moeten onzinverhalen van een half uur met de hele trein delen.
Om maar te zwijgen over de (wederom) commerciele uitbuiting van jongeren. Je MOET gewoon een mobieltje hebben. Het is gewoon schrikbarend als je de cijfers leest van schuldenlasten onder minderjarigen, wat met de komst van de mobiele telefoon een enorme stijging heeft veroorzaakt.
En dat komt uiteindelijk gewoon weer op de schouders van de ouders terecht.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik haat de manier waarop jongeren er ZO mee omgaan:
Tijdens een examen dat er 3 keer dezelfde telefoon afging e.d. Lessen die compleet naar de tering worden geholpen omdat jongens uit mijn klas de lerares zitten te bellen, 10 keer per minuut. Om maar wat waargebeurde voorbeelden te noemen...
Wat heeft dit dan te maken met de nieuwe functies van telefoons? Dat kansloze scholieren aandacht trekken met hun telefoon, wat heeft dat met nieuwe functionaliteiten te maken? Dat gebeurde in '98 ook al.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Eén woord: trilstand.
Dan moet ik 'm steeds in mijn broekzak stoppen want anders voel ik 'm niet. Hij zit vaak in mijn jas en die hangt meestal aan de kapstok.
Echt niet, dat ringring geluid is echt het meest standaard geluid wat ik eruit krijg, en zelfs dat is nog een belachelijk geluid.
Da's waar, ik geef de producenten ook niet de schuld, dat zijn een stelletje slimme heren en dames. Dit is puur de keuze van de gebruiker. Het zou mij ook niet overkomen dat dit soort liedjes uit mijn telefoon komen.