- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Ik heb die als frequent bezoeker wel tien keer moeten doorstaan. Overigens vonden we de autoreclame irritanter (was het Porsche?)...!
Dat was inderdaad Porsche. Vraag mij af hoeveel extra sales Porsche genereert door die reclame in arthouse bioscopen te vertonen maar hij zal ook wel in Pathe vertoont worden. Als ik het zo lees lijkt het erop dat algemene reclames zoals Turkije, Porsche, Tele 2, Grolsch "centraal ingekocht" worden en zowel in arthouse bioscopen als Pathe/Wolff worden vertoond.
Eigenlijk, als je het goed bekijkt, is het totaal bezopen dat we naar reclames moeten kijken
Inderdaad. Ik voel me tijdens het kijken van bioscoopreclame altijd een beetje "genomen" , alsof ik "kijkvee" ben -ik kijk nauwelijks TV en dus zelden reclames- doordat ik er ook nog voor moet betalen.
Op het IFFR is nooit reclame, echt een verademing.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5072 stemmen
Op het IFFR is nooit reclame, echt een verademing.
Dat is een jaar geweest (voor Microsoft) maar werd zo slecht ontvangen dat ze het nooit meer hebben gedaan.
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Aangezien ik voor het eerst in Cinerama (Rotterdam) was, heb ik er niet meteen iets van willen zeggen. Maar is het normaal dat mensen 4x opstaan tijdens een film, de zaal uitlopen, en terugkomen met nieuw bier? Ze zaten ver bij mij vandaan, waardoor ik er niet heel veel last van had, maar had wel een te doen met de mensen erachter.
Bioscoop verbod voor de rest van je leven, denk ik dan.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Was dat dan dezelfde persoon/groep? Zou me daar ook kapot aan ergeren. Een keer is nog tot daar aan toe, maar dit...
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Ja, zelfde groep waarvan elke keer iemand anders bier ging halen. We zaten met max. 10 personen in de zaal, dus wellicht hadden ze de goede inschatting gemaakt dat het niet heel erg zou storen, maar denk dat die 4 mensen die er toch nog achter zaten er wel last van zouden hebben gehad. Maargoed, het verbaast me vooral dat mensen dus blijkbaar zo schaamteloos zijn om 4x bier te halen terwijl de film gewoon bezig is.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Grootste ergernis is gepraat tijdens de film, het mobieltje is een goede tweede. Het idee dat je nog geen twee uur zonder kunt, verschrikkelijk vind ik dat.
Dat mensen weglopen moeten ze zelf weten, zo lang het om een goede reden (toiletbezoek oid) en zonder al te veel rumoer gebeurt.
Een opvallend vervelend verschijnsel vind ik dat bij de grotere films in de grote zalen de helft van het publiek het nodig lijkt te vinden pas tijdens de laatste trailer(of zelfs daarna nog) binnen te komen.
Ze lopen door je beeld, maken geluid, leiden af, schijnen met mobieltjes om hun zitplek te vinden en hebben nauwelijks aandacht voor wat er op het scherm gebeurt-tot ze zitten-.
Zelf probeer ik altijd hooguit tijdens de eerste reclames binnen te komen. Zo moeilijk blijkt dat niet te zijn, op een paar uitzonderingen na lukt het me altijd. Het is dus gewoon gemakzucht denk ik (vooral niet te vroeg willen zijn, vertrekken zo ver mogelijk uitstellen).
thunderball
-
- 5879 berichten
- 1414 stemmen
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens.
Ik ga zelf altijd naar Metropolis te Antwerpen en daar doen ze het touw waar je doorheen moet om je kaartje te laten controleren pas minuten voordat de reclames beginnen open.
Zo creëer je onnodig wachtrijen, eerst voor de controle, dan bij eten/drinken halen, waar plotseling heel veel mensen tegelijk aankomen en waar natuurlijk haast nooit alle kassa's bedient worden (met personeel dat waarschijnlijk op hun traagheid is uitgekozen) en je in een volgende lange rij komt te staan, dan er na nog even voor alle zekerheid naar het toilet
...en zo haal je haast nooit de eerste trailers en reclame, wat op zich dom is, want dat zullen adverteerders niet leuk vinden en mogelijk mis je dan ook een trailer van een film, waar je lekker voor gemaakt zou kunnen worden.
Laatste tijd is het er niet altijd meer zo druk, dat ik het nu al een paar keer wel heb gehaald, voordat er op het scherm wat te zien is, maar ik vrees dat de reden van minder bezoekers waarschijnlijk is vanwege de aanslagen in België en of je daar nu echt blij mee moet zijn?
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
thunderball ah okee, ik kan me jouw redenatie onder deze omstandigheden zeer goed voorstellen. In Pathé is mijn ervaring dat de zaal altijd 15 en hooguit 10 minuten van tevoren open gaat; in ogenschouw houdende dat de eerste reclames pas beginnen te lopen op de aanvangstijd, is er meer dan genoeg tijd om 'op tijd' te komen.
Hooguit eens een uitzondering als de voorlopende film in jouw zaal van bestemming druk bezocht was. Dan duurt de schoonmaak wat langer, want rotzooi maken (lees soms: bakken popcorn uitgespreid in het pad) kunnen wij Nederlanders ook als geen ander
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik betaal voor de film, niet voor reclames (vind het zelfs debiel dat je naar reclames moet kijken terwijl je betaalt voor een film) en trailers, dus heb er geen moeite mee als mensen pas vlak voor een film binnen komen. Zit er zelf meestal op tijd, maar dat is meer omdat je niet goed in kan schatten hoe laat de film echt begint. Ben ook wel eens 5 minuten na de officiële aanvang binnengelopen en normaal lopen de reclames en trailers nog, maar nu was de film al begonnen. Dus meestal zit ik (ongewild) de reclames ook maar uit. Trailers zijn overigens leuk als je maar af en toe gaat, maar kom je regelmatig in de bios, dan gaat het vervelen, want dan zit je diverse keren naar een trailer te kijken die je allang kent.
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Mijn grootste ergernis is inderdaad gepraat tijdens een film, maar laatst tijdens het zien van The Neon Demon gebeurde er ook wat aparts. Er zaten niet veel mensen in de zaal, hooguit 20 man. Ik zat op de laatste rij en helemaal rechts achterin de hoek zat nog iemand en die man is zeker 8 keer van plaats gewisseld tijdens de film. En dan bedoel ik niet een stoel opschuiven. Nee, echt kris kras door de zaal gaan lopen om op een andere stoel te gaan zitten. Ontzettend storend en ik kan nog steeds geen goede reden bedenken waarom hij dat deed.
thunderball
-
- 5879 berichten
- 1414 stemmen
Het was toch niet iemand die -net als Sheldon Cooper van The Big Bang Theory- de perfecte plaats qua balans voor het geluid zocht? 
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Bij mij was het gisteren tijdens Boi Neon (2015) weer raak. Een oudere man van in de zestig en zijn minstens twintig jaar jongere vrouwelijke metgezel hebben zowat de hele film lopen praten, giechelen bij de seksscènes en zelfs hardop lopen verzuchten hoe saai het was (ga dan naar huis, kuttokkies!). Echt mijn complete voorstelling verpest. Het andere seniorenstel dat er was heeft meermaals tevergeefs luid SSSSTTTTTTTTT gedaan, maar dat maakte bepaald geen indruk. Helaas oogde de vrouw van die twee 'filmcommentatoren' als het type dat een scène zou schoppen, dus ik heb maar nagelaten om boos te worden, al stond ik echt op het punt om te gaan roepen dat ik ze aan hun benen de zaal uit zou sleuren als ze nu hun kop niet hielden, zo kwaad was ik. Maar ja. Niet echt de-escalerend gedrag natuurlijk, zoiets. En je koopt er uiteindelijk zo weinig voor.
Dus deze keer heb ik als een mak schaap mijn film laten verpesten. So much for badass John Milton... 
Fortune
-
- 4315 berichten
- 2772 stemmen
Herkenbaar John Milton.
Ik ging alleen naar Demolition en naast mij kwam een homp vlees van een vrouw zitten met een bak popcorn en een zak snoep met haar zwijgende hippie vriend naast haar. De eerste gedachte die in mij opkwam is waarom dikke mensen altijd zoveel snacken en (alsnog) medelijden vragen? Schijnbaar is het niet hun schuld dat ze zo dik zijn maar ik zie dikke mensen constant cola drinken, veel vreten en op scooters rondrijden. Ik zat daar met een watertje... Dat ze dik was, was niet het probleem maar omdat ze zo ontzettend irritant was werd haar dikheid ook irritant. Ik was best tevreden met de film en wou een tijdje ontsnappen in een donkere bioscoopzaal.
De mammoet naast mij vond het nodig om meerdere malen 'what the fuck!' naar het scherm te roepen terwijl ze afwisselend popcorn en snoep in haar kielzog propte. Iedere keer dat ze 'huh' of 'what the fuck' naar het scherm riep, keek ik naar de zijkant van haar hoofd om mijn frustratie te uitte. Daarna keek ik weer weg en voelde ik haar ogen van marsepein in de zijkant van mijn hoofd brandden. Dus nu dacht ik dat ze wist dat ik haar vreselijk irritant vond en wellicht kon ze wat minder lawaai maken met dat gat in haar hoofd maar uiteraard ging ze maar gewoon door met haar gedrag. Nu pakte ze telkens een paar snoepjes en frommelde haar snoepzak met zoveel mogelijk lawaai op alsof je midden in een metaalbewerkingsfabriek staat. Daarnaast zuchtte ze ook ontzettend vaak tussen de popcorn en de winegums en het slurpen van cola door. Na 40 minuten gezicht, wtf en gevreet alsof ze meedeed met een eetwedstrijd pakte ze zuchtend haar telefoon erbij en ging ze maar met haar telefoon spelen.
Op dat moment wou ik eigenlijk ook iets zeggen, schelden of dikke mensen grappen maken of haar telefoon naar de andere kant van de zaal gooien maar dat zou ook alleen maar energie kosten dus ben ik gewoon opgestaan en naar de voorste rij gelopen om daar de film verder te kijken. Maar had ik dat maar meteen in het begin gedaan.
Maar is een moeilijke afweging; wel of niet iets daarvan zeggen...
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Was 't Hoogt in Utrecht, Danuz...
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Hm, ik zou als tip meegeven om even naar buiten te lopen en de publieksbegeleider/operateur aan te spreken 
Heb zelf in 't Hoogt (juist) nooit last van overlast, hoor het ook nimmer van de mensen in de zaal (ik werk daar, you see).
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Wij eigenlijk ook nooit, en we komen er graag! Leuke plek om te werken, lijkt me. Voelen ons daar altijd erg thuis.
Zulks overweeg je wel natuurlijk, maar de zaal uitlopen en terugkomen met back-up waarvan je alsnog niet weet of ze zich wat van zo'n reprimande aantrekken (ik neem niet aan dat ze hen er pardoes uitzetten), betekent ook dat je een hoop van de film mist, en verstoring voor de rest van het publiek...
Je kunt eigenlijk niet 'winnen' op zo'n moment.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Volgende keer gewoon doen, John. Bij Lights Out zat er ook een stel achter ons de heeeeeele tijd te praten, commentaar geven, lachen... Na een half uur geduld te hebben gehad maar gewoon (weinig beleefd) gevraagd of ze d'r smoel kon houden.
Niks meer van gehoord ☺ Ze weten donders goed dat ze fout zitten, dus een tegenreactie krijg je nooit. Ook niet van die tokkies.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Je kunt eigenlijk niet 'winnen' op zo'n moment.
Mooie samenvatting van dit hele topic.
Het moment dat ik me ga irriteren aan de mensen om me heen "verlies" ik al een beetje. Daarom geniet ik ook telkens eventjes heel bewust wanneer ik in een muisstille zaal zit 
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Daarom geniet ik ook telkens eventjes heel bewust wanneer ik in een muisstille zaal zit
Dat had ik twee keer bij The Neon Demon. Daar was het zo rustig en stil dat mensen hun chips niet eens durfden aan te raken. Heerlijk.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Degenen die hier komen klagen maar niet durven op te treden ...
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Erg vervelend John. Zelf nog nooit meegemaakt in 't Hoogt. Was gisteren overigens voor het eerst in Springhaver, waar zich ook een lichtelijke irritatie voordeed. Je kon door de muur heen duidelijk horen wat zich in de ruimte naast de zaal afspeelde. Derhalve werden de stiltes tijdens de film Equals meermaals verbroken door uitzinnig gekeuvel.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Het is niet alleen een kwestie van durf Verhoeven, maar ook dat je geen onnodige escalatie wilt, die misschien nog wel storender kan zijn dan het geleuter zelf. En je wilt ook je vriendin niet bang maken.
Ik hoef met mijn lengte, gewicht, stem en mimiek niet snel bang te zijn om ruzie of klappen te krijgen, maar dat betekent nog niet dat ik in alle gevallen bereid ben het risico te lopen dat het überhaupt die kant op zou gaan , al is het alleen al maar qua sfeer. Het is een afweging, want je weet niet hoe mensen gaan reageren. En bij dit viswijf (excusez le mot) kon ik het niet peilen.
Springhaver is wat gaar inderdaad leatherhead, maar ik vind het toch wel een gezellig theatertje. Maar dan had je vast dat kleine zaaltje naast de bar, of niet?
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik hoef met mijn lengte, gewicht, stem en mimiek niet snel bang te zijn om ruzie of klappen te krijgen
Ik heb nu een soort Sons Of Anarchy-achtig beeld voor ogen.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Lol, nee. Tegen een Opie leg ik het toch echt af. En Ruim ook! 
Nu ik erover nadenk, ik denk dat ik het tegen allemaal af zou leggen. behalve Opie's vader dan misschien
. Gelukkig zijn het meestal niet dat soort rauwdauwers die de rust verstoren. Het zit meestal tussen dat en dit in bij die filmhuizen hier.
Donkerwoud
-
- 8664 berichten
- 3941 stemmen
En je wilt ook je vriendin niet bang maken.
Een beetje vriendin geeft ze zelf van katoen! 
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ze stond op het punt. Quite feisty that one, maar de 1.60m helpt niet mee!
Donkerwoud
-
- 8664 berichten
- 3941 stemmen
Ze stond op het punt. Quite feisty that one, maar de 1.60m helpt niet mee!
Gewoon hard schreeuwen, en er is vast wel iemand die de druktemakers in elkaar beukt. 
Fortune
-
- 4315 berichten
- 2772 stemmen
Degenen die hier komen klagen maar niet durven op te treden ...
Je beschrijft nu het fenomeen 'internet.'
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12842 stemmen
Het is niet alleen een kwestie van durf Verhoeven, maar ook dat je geen onnodige escalatie wilt
En gewoon het feit dat je al genoeg geld betaald hebt om naar een film te gaan kijken. Het is ook niet de plaats van het publiek elkaar de les te wijzen. De mensen die teveel lawaai maken weten doorgaans ook erg goed dat het niet de bedoeling is, dus om hen daar, als iemand zonder verdere authoriteit in de zaal, nogmaals op te wijzen haalt ook niks uit.
Bij ons in de Metropolis kan je een SMS sturen. Ook niet ideaal, maar je hoeft iig niet zelf de zaal uit en wanneer er iemand komt houden ze zich meestal wel wat rustiger.