- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
True, daar ben ik nog steeds nooit geweest in die bios, maar dat was ik ook niet echt van plan. Ik word van de ingang al depri. 
only1ELEANOR
-
- 187 berichten
- 360 stemmen
Vind je het gek met die asociale bioscoopgangers die hun halve popcorn niet opeten maar in de lucht gooien. De taak aan de bioscoop om het op te ruimen maar je weet maar nooit waar het popcorn naar toe vliegt.
Daarop zeg ik dan mss te simpel maar zet in elke voorstelling van elke bios die er is iemand van het personeel (zijn er over het algemeen genoeg) in de zaal en als die mensen zien gooien met etenswaar e.d. diegene direct uit de zaal verwijderen en geen geld terug geven (jammer dan, moet diegene maar geen rotzooi schoppen).
Dan ben je volgens mij al een heel eind en zal er ook minder schoon te maken zijn waar de bios verantwoordelijk voor is.
Iedereen blij en minder irritatie voor de mensen die er wel een gezellige avond oid van willen maken.
Kondoro
-
- 11520 berichten
- 2862 stemmen
Daarop zeg ik dan mss te simpel maar zet in elke voorstelling van elke bios die er is iemand van het personeel (zijn er over het algemeen genoeg) in de zaal en als die mensen zien gooien met etenswaar e.d. diegene direct uit de zaal verwijderen en geen geld terug geven (jammer dan, moet diegene maar geen rotzooi schoppen).
Dan ben je volgens mij al een heel eind en zal er ook minder schoon te maken zijn waar de bios verantwoordelijk voor is.
Iedereen blij en minder irritatie voor de mensen die er wel een gezellige avond oid van willen maken.
Kost ook weer geld... Zie ik ze niet zo snel doen.
Wat heeft dit er mee te maken buiten dat het inderdaad asociaal is? De bioscoop moet zorgen dat er helemaal geen muizen in de zaal kunnen komen, ongeacht wat.
Ben blij dat ik nog nooit een muis tijdens een bioscoopbezoek heb gezien, zou er toch ongemakkelijk van worden als je weet dat ze er zitten.
Het rotzooi maken doen wij, waar er etenswaar blijft liggen omdat het ergens gewoon naar toe gegooid is en het personeel daar langs heen gaat zonder te kijken (eigen verantwoordelijkheid) dan heb je zo muizen. Ik vind het erg knap als jij muizen buiten de deur kan houden in een gelegenheid waar simpel weg veel geknoeid word.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
John Milton, een beetje off-topic, maar is dat werken in de bioscoop wat? Toen ik laatst in de ochtend naar The Revenant in Pathé Arnhem ging zag ik ook een aantal werknemers van mijn leeftijd, waarschijnlijk ook studenten, in een bijna lege bioscoop van alles doen in alle rust. Vind het ook nog eens een sfeervolle bioscoop. Leek me echt de perfecte studentenbaan, al is die (en elke andere) bios te ver weg van mijn huis nu ik nog niet op kamers zit.
only1ELEANOR
-
- 187 berichten
- 360 stemmen
Kost ook weer geld... Zie ik ze niet zo snel doen.
Het rotzooi maken doen wij, waar er etenswaar blijft liggen omdat het ergens gewoon naar toe gegooid is en het personeel daar langs heen gaat zonder te kijken (eigen verantwoordelijkheid) dan heb je zo muizen. Ik vind het erg knap als jij muizen buiten de deur kan houden in een gelegenheid waar simpel weg veel geknoeid word.
Daarom zeg ik ook, de rotte appels eruit gooien met als resultaat dat er minder schoonmaak werk is waar de bios het personeel op moet aanspreken (die eigen verantwoordelijkheid).
Tuurlijk kost het geld (de mensen die eruit gezet worden zijn hun geld kwijt)en zullen ze niet zo snel doen maar uiteindelijk is het belang van de bios er ook en dan bedoel ik de deuren noodgedwongen moeten sluiten door de slechte naam ivm muizen en ander ongedierte en dus minder mensen die komen of een schone klantvriendelijke bios die open kan blijven en waar de mensen dan ook heen gaan wat geld opleverd.
Mensen horen en vertellen de dingen door en het is niet makkelijk, dat snap ik wel en jouw argument ook wel, maar toch 
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
(Ik vond het een geweldige tijd Teejey, werken bij de bios)
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 berichten
- 3092 stemmen
Muizen in de bioscoop! Las het ook net. Lijkt me helemaal niet verkeerd eigenlijk, wordt er tenminste nog opgeruimd.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Eigenlijk wel (het hoort wel niet) en ze doen het nog gratis ook. 
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Helemaal vergeten het hier te melden, maar naar aanleiding van het bericht van Walter S. moest ik er toch even aan denken:
Toen ik Under Sandet (2015) keek gingen er toen de lichten nog aan waren twee duidelijk luidruchtige mannen achter ons zitten. Je herkent dat net iets luidere gedrag meteen. Mijn vriendin keek me met een veelbetekenende blik aan en ik gebaarde iets van 'wij hebben ook net een paar Jopen gehad, zij waarschijnlijk ook, het zal zo wel minder worden'. But it didn't.
Praten tijdens de trailers is één ding, maar op een volume dat rijen draagt is weer wat anders. Helemaal wanneer je tegelijkertijd je mond vol proffelt met chips. Zo'n typisch moment dat je als frequente biosganger al honderd keer mee hebt gemaakt. De begintitels van de film begonnen en het gezwam ging onverminderd door. Op de een of andere manier voel je of ze stil gaan worden of niet. Deze heren wisten van geen ophouden. "Jesus!", met een half omgedraaid hoofd leek me voldoende, maar het sorteerde geen enkel effect. Hoe kun je niet doorhebben dat een halve zaal je wil lynchen, dacht ik nog even, maar het was al te laat.
"Kunnen jullie je FUCKING KOP even houden ALSJEBLIEFT?!?", vervloekten mijn lippen. Misschien net iets harder dan verstandig was. Twee verstomde blikken in mijn richting.
Het floepte er zo uit, al weet ik niet of je het met die intonatie nog floepen kan noemen. Ik ben 35 jaar, 1.85 lang en geen latje, maar dit waren twee lompe gasten en ik had alleen mijn kleine vriendinnetje als backup. En als ik schuin naar achter keek, was een van hen most definitely groter dan ik. Mijn vriendin keek me bezorgd aan met een blik van 'nou heb je het gevroten. Ik kijk nog even naar je tanden nu ze nog recht in kakement staan.'
Stiekem dus het moment waar ik al die ergernissen van gedroomd had: tijdens de voorstelling eindelijk eens hardop zeggen dat die irritante kwebbelaar zijn kutbek moest houden. Maar terwijl ik met dichtgeknepen you know what paraat zat voor een agressief weerwoord of een knal voor mijn kop, kwam er niets. Nada....!!! Of de twee lichtelijk beschonken jongens (nou ja jongens, eind dertig gok ik) zagen ik dat ik eigenlijk een steekhoudend punt maakte, of dat al die opgekropte woede zorgt voor een overtuigende Psychopathic Quality weet ik nog steeds niet. Maar het werkte. Not a peep voor de rest van de voorstelling...
Ik heb geen idee welke van de twee het is, maar ik heb wel besloten voortaan mijn mond open te trekken bij ergernis. Either way. Dus mocht je eerdaags een ontzield lichaam tegenkomen in de buurt van een bioscoop waarvan je denkt 'tsja, die heeft zijn mondje opengetrokken', dan is er een kans dat dat mijn kadavertje betreft...
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1576 stemmen
Milton you badass *****fucker. Heb je even de Drexl uitgehangen. Wat heb ik genoten van dit verhaal! Je kan het bovendien nog erg komiek vertellen ook.. 
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen

Mooi topic 
Helemaal vergeten het hier te melden, maar naar aanleiding van het bericht van Walter S.
Praten tijdens de trailers is één ding, maar op een volume dat rijen draagt is weer wat anders. Helemaal wanneer je tegelijkertijd je mond vol proffelt met chips. Zo'n typisch moment dat je als frequente biosganger al honderd keer mee hebt gemaakt. De begintitels van de film begonnen en het gezwam ging onverminderd door
Praten, eten, bellen etc. tijdens trailers en reclame vind ik helemaal niet erg, sterker nog: ik heb een grafhekel aan reclame, dat moet echt uit de bios gebannen worden (trailers niet). Fuck Jean Mineur! (dat roep ik ook wel eens als de reclame echt te lang duurt
)
Verder heb je gelijk dat als de film begint mensen hun muil moeten houden. Ik plop vaak een beugeltje Grolsch tijdens het verschijnen van het studio logo om aan te geven aan de mensen dat de hoofdfilm begonnen is. 
Leuke anekdote verder ja
(inderdaad iets minder opkroppen is waarschijnlijk goed voor je toekomstige gezondheid)
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik plop vaak een beugeltje Grolsch tijdens het verschijnen van het studio logo om aan te geven aan de mensen dat de hoofdfilm begonnen is.
En dát vind ik dan weer gruwelijk irritant...
Elke keer dat ik zo'n plop hoor word ik een jaar ouder.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
"Kunnen jullie je FUCKING KOP even houden ALSJEBLIEFT?!?"
Er zaten twee "keurig opgevoede jongens" van een jaar of 17 in een bijna lege zaal, netjes stond hun telefoon op "silent". Praatten luid met elkaar en waren gewoon aan het bellen in de zaal, maar alleen tot de film begon, en als de telefoon daarna over ging renden ze netjes naar buiten, al konden ze het niet laten om het al in de zaal op te nemen en pas op te hangen als ze weer in hun stoel zaten. Ze wisten dus wel "ongeveer" dat het niet netjes is om aan de telefoon te zitten terwijl je een film kijkt (ik kom het steeds vaker tegen dat mensen zachtjes pratend bellen onder de film terwijl ze blijven zitten). Wat die twee kennelijk niet wisten is dat het ook héél irritant is als die telefoon om de drie minuten gaat, ook als ie op silent staat, en je dus om de drie minuten de zaal in- en uitrent.
Ik hield eerst nog mijn mond, hopende dat iemand anders er wat van zou zeggen, maar op den duur was de maat zo vol dat ook zoiets uit mijn mond kwam. Na wat vertwijfeld kijken werden ze toch stil en ging de telefoon uit, dus het werk wel
.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Eigenlijk zou het bioscoop personeel moeten ingrijpen tegen dit soort mensen.
Ik erger me er ook kapot aan. Ik ben zelf 16 en toen ik met een stel vrienden naar de bios was gingen ze ook steeds praten, ben toen zelf boos op ze geworden, want ik vond het ontzettend asociaal en ergerde me er gigantisch aan en ik had door dat de mensen voor ons precies het zelfde vonden.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Heeft er iemand weleens die sms-dienst van Pathé gebruikt bij overlast? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Heeft er iemand weleens die sms-dienst van Pathé gebruikt bij overlast? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Nee en dat is ook een irritatie bij me. Te ingewikkeld en omslachtig om snel te doen. Sowieso, niemand SMS't nog anno 2016 en je moet ook veel te veel informatie sturen. Veel makkelijker zou zijn dat er onder elke stoel een knop zit die je in kan drukken bij overlast, waarna er een medewerker komt. Maar dan nog verwacht ik niks. Heb eigenlijk nog nooit zelfs iemand verwijderd zien worden door personeel. Volgens mij werkt het ouderwetse ''iemand op z'n plek zetten'' van John Milton en arno74 nog het beste.
Walter S.
-
- 1704 berichten
- 1361 stemmen
Blablablabla bij triple 9bericht
Ik heb die gasten er ook op aangesproken cq gevraagd of ze wilden stoppen met praten tijdens de film, maar die gast die naast me zat -één stoel tussen ons- was gelijk opgefokt en deed alsof ik echt iets heel raars aan hem vroeg. Maar hij was wel een kwartier stil, daarna ging ie toch maar weer praten. Eerlijk is eerlijk, ze waren met zijn tweeën, ik was alleen, film was om 2.00 ofzo afgelopen, ik vond het verder ook niet erg relaxed meer gezien de vuile blikken die mij zo nu en dan toe geworpen werden en wilde eigenlijk dat ik me gewoon stil had gehouden omdat ik eigenlijk wel had kunnen verwachten dat deze Dumb & Dumber een stel opgefokte aso's zouden kunnen zijn. Maar goed, ik kan me vaak vrij slecht inhouden, dus heb ik alweer iets gezegd voor ik er bij na denk..
Eerder deze week was ik naar An, daar zat een ouder echtpaar achter me. Film begint en meneer vraagt gelijk aan mevrouw "waar in Japan zou dit opgenomen zijn?". Die meneer was hogelijk verbaasd toen ik gelijk vroeg of ie zo vriendelijk zou willen zijn niet door de film heen te praten. Mijn ervaring is dat wie aan het begin gaat zitten praten dat meestal de rest van de film ook wel gaat doen. "Maar ik heb pas 1 keer iets gezegd". So what, film is begonnen, dan dient u niet meer te praten, fijn dankuwel en veel plezier verder. Daar hielp het wel, verder niks meer gehoord. Al was hier waarschijnlijk sprake van een bovenmenselijke prestatie want zodra de aftiteling begon werd het zwijgen gelijk doorbroken. Dat moet ie natuurlijk zelf weten, maar ik had wel de indruk dat ie zich een film lang in heeft zitten houden. En verbeelde ik me dat nou of keek mevrouw me dankbaar aan omdat ze eindelijk eens ongestoord een film kon kijken zonder dat haar ouwe lul de behanger er de hele tijd doorheen zat te bazelen?
Later die week naar Trumbo geweest. Daar was het twee uur lang doodstil in de zaal. Het kan!
Overigens gaat het 9 van de 10 keer goed is mijn ervaring, nou ja, 8 van de 10 keer. Godzijdank wel, want ik erger me sowieso snel aan dit soort ongekende aso gedrag.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Wel gebruikt, maar niet bij overlast. De lichten bleven aan terwijl de film al startte. Werd bizar snel opgepakt na het versturen van een sms.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Sowieso, niemand SMS't nog anno 2016 en je moet ook veel te veel informatie sturen.
Ik wel hoor, de hele dag door. En met die hoeveelheid informatie is niet zo, paar (afkortingen van) steekwoorden is voldoende. Appeltje-eitje.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik wel hoor, de hele dag door. En met die hoeveelheid informatie is niet zo, paar (afkortingen van) steekwoorden is voldoende. Appeltje-eitje.
SMSen of Appen? Dat eerste doe ik al een paar jaar niet meer.
Vind het gewoon een te omslachtige oplossing als er overlast is. Sowieso wordt het al niet gewaardeerd als je tijdens de film je telefoon erbij pakt 
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
SMSen of Appen? Dat eerste doe ik al een paar jaar niet meer.
Vind het gewoon een te omslachtige oplossing als er overlast is. Sowieso wordt het al niet gewaardeerd als je tijdens de film je telefoon erbij pakt
Sms. Is dezelfde app als iMessage (wat ik constant gebruik), dus geen moeite om er dan een sms'je tussendoor te sturen.
Walter S.
-
- 1704 berichten
- 1361 stemmen
Wat ben ik blij dat die reclame van Tele2 voorbij is. Niet omdat het moet maar omdat het kan, met de Jeugd van Tegenwoordig geschminkt als bejaarden. Mijn god, dat ik geen ongeluk begaan heb, wát een zelfbeheersing!
thunderball
-
- 5880 berichten
- 1414 stemmen
Werd die reclame hier in de bioscoop vertoond? Jeee... dat is erg, vooral wanneer je vaker gaat. Ik ga gelukkig altijd even de grens over in Antwerpen mijn films zien en daar vertonen ze zo'n Nederlandse reclame natuurlijk niet.
Wat ik dan weer vervelend daar vind is dat ze daar nooit op tijd de deuren van de zalen dicht doen, waardoor het licht van de gang op het filmdoek schijnt. Hoe vaak ik, of mijn vriendin, al niet dan zelf maar de deur dicht ben gaan doen (Niemand anders in de zaal schijnt op dat idee te komen).
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ik heb die als frequent bezoeker wel tien keer moeten doorstaan. Overigens vonden we de autoreclame irritanter (was het Porsche?)...!
Walter S.
-
- 1704 berichten
- 1361 stemmen
De nieuwe oogst cascade is binnen, jemig wat een feest, een oogstfeest. Ik hoef maar iemand te zien die bier drinkt of ik hoor hem in mijn hoofd weer voorbij komen.
Nu ipv Tele2 een korte film (5 minuten?) waarin reclame gemaakt wordt voor Turkije omdat sinds er daar een dictator heerst er minder toeristen komen.
Jammer dat er geen Pathé Unlimited reclame vrije kaart is.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Reclames zijn inderdaad vreselijk irritant, helemaal als je vaker naar de bios gaat en veel dezelfde reclames ziet. Idem met trailers trouwens hoor. X Men en Alice kwamen me de afgelopen periode echt de neus uit. Of Warcraft, die zelfs 2 trailers achter elkaar steeds liet draaien. Die tweede was echt kansloos, met producers aan het woord. Eigenlijk, als je het goed bekijkt, is het totaal bezopen dat we naar reclames moeten kijken. We betalen als kijker al dik voor een ticket, geef dan de maximale beleving. Ik ga toch ook niet een half uur onzin kijken als ik een bluray koop?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Die Turkije reclame is hemeltergend verschrikkelijk inderdaad.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Die vond ik best aardig geschoten, maar ik moet iedere keer aan Erdogan denken. En daar word ik chagrijnig van.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het nooit zo storend. Reclames zijn er om met je mobiel te spelen en trailers kijken vind ik altijd wel leuk. Die Turkije-reclame vind ik zelfs erg mooi geschoten. Na afloop vond ik het verrassend dat het 'slechts Turkije' bleek te zijn.
Walter S.
-
- 1704 berichten
- 1361 stemmen
Toen ik niet zo vaak naar de bioscoop ging kon het mij ook niks schelen. Maar nu ik met mijn Pathé Unlimited kaart een stuk of 3 films per week zie gaan die reclames me wel ergeren. En een mobiel heb ik niet en om die nu aan te schaffen zodat ik iets te doen heb bij het wachten tot de film begint vind ik ook wat overdreven.
En ik ben er inmiddels ook wel achter dat ik liever geen trailers zie, die van Room verklapte veel te veel en die van Nice Guys verklapte ook de halve film. Ik hou er niet van als ik tijdens een film heel vaak denk "nu gaat dit gebeuren" en dat had ik bij Nice Guys wel tien keer. Klot'ntrailer dus. Een trailer moet nieuwsgierig maken, niet het hele verhaal in twee minuten vertellen zoals veel trailers doen.