• 15.787 nieuwsartikelen
  • 178.147 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.052 gebruikers
  • 9.373.990 stemmen

Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Nog eentje in deze categorie: mensen met haar.

Mensen met een bos haar/lange haren vind ik ook wel irritant (overal wel). Vaak zitten ze er ook de hele tijd aan te friemelen, als je dan achter staat/zit. Laat staan je zit erachter en je wilt wat eten. Bah.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Is best een irritatie ja. Van die te lange mensen die kaarsrecht gaan zitten zodat je net een stukje beeld mist. Erg irritant. Gelukkig vind niemand zo zitten erg fijn, dus meestal zakken ze wel weer onderuit.

Schitterend topic is dit trouwens, zo herkenbaar.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Geweldig

mjk87 (moderator films)

• 14516 berichten
  • 4515 stemmen

Ik had een Australiër naast me zitten, en die moest steeds heel erg hard lachen en op zo'n vervelende overdreven manier. Ook vrij irritant. En ja, daar kan je moeilijk wat van zeggen (is toch anders dan praten of je smartphone interessanter vinden).

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Hard lachen, is hier ook vaker genoemd, is ook wel irritant. Ik heb ook wel eens op mijn kop gekregen (in de huiskamer) of ik wat minder hard wilde lachen. In de bioscoop zou ik minder snel hard lachen. Sommige mensen lachen om alles, ook irritant.

thunderball

• 5880 berichten
  • 1414 stemmen

Al weer een tijdje geleden, maar denk er nog wel eens vol ergernis aan:

vorig jaar naar Blade Runner in de bioscoop, te Metropolis Antwerpen, geweest.

Wist een vent, die in zijn eentje ergens vooraan zat, het te presteren om precies in de eindmonoloog van Hauer (Zo'n beetje DE scene uit de film) uit zijn stoel op te staan, op zijn dooie gemak zijn jas aan te staan doen en van beneden naar boven over het middenpad te lopen naar de uitgang (de verkeerde, want je dient beneden door een deur de zaal te verlaten). Dat allemaal uiteraard in een slakke tempo en ergo: in mijn gezichtsveld.

Weg scene, weg filmmagie!

Waarschijnlijk zat hij de halve film al aan het halen van zijn laatste bus te denken... zucht!

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Pas naar The Revenant geweest in de nieuwe CineMec in Nijmegen. Dat scherm is zo groot dat ik voortaan de bioscoop in Malden (waar ik gewoonlijk heen ga) een veel te klein scherm vind hebben, ruim 8 keer kleiner. Dat vind ik namelijk ook een ergernis, bioscopen met zo'n klein scherm dat je net zo goed in je huiskamer kan kijken.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

baspls schreef:

Pas naar The Revenant geweest in de nieuwe CineMec in Nijmegen. Dat scherm is zo groot dat ik voortaan de bioscoop in Malden (waar ik gewoonlijk heen ga) een veel te klein scherm vind hebben, ruim 8 keer kleiner. Dat vind ik namelijk ook een ergernis, bioscopen met zo'n klein scherm dat je net zo goed in je huiskamer kan kijken.

Daarom vind ik filmhuizen ook helemaal niks. En nog los van de techniek is dat intieme sowieso niets voor me, dan verzuip ik liever anoniem in een grote zaal.

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

De schermgrootte van mijn Utrechtse filmhuisjes is inderdaad een minpunt. Maar (verreweg) de meeste films die ze daar draaien, kun je hoe dan ook niet in de Cinemec zien, dus dat is eigenlijk geen afweging voor ons. Tenzij het uiterst visuele films zijn, als die niet in zaal 1 draaien dan gaan we ervoor naar Amsterdam of indien nodig een multiplex, mocht hij daar draaien. Maar ik vind een Pathé/Wolff/Cinemec extreem ongezellig, naast de (vaak) exorbitante prijzen.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Vind in het filmhuis ook vaak vervelend dat je zowat in je eentje in de zaal zit (heb ik tot nu toe altijd gehad), als je met zo weinig bent krijg je vaak het idee dat je gewoon kan praten (de andere in de zaal tenminste) en dat is natuurlijk niets. Wel moet ik zeggen dat het vaak erg gaaf is om een film in het filmhuis te zien, oo kal is het scherm dan niet heel groot. Blade Runner: The Final Cut in Lux (ook in Nijmegen) is nog steeds een van mijn beste kijkervaringen.

SergioMalick

• 1232 berichten
  • 1833 stemmen

John Milton schreef:

De schermgrootte van mijn Utrechtse filmhuisjes is inderdaad een minpunt. Maar (verreweg) de meeste films die ze daar draaien, kun je hoe dan ook niet in de Cinemec zien, dus dat is eigenlijk geen afweging voor ons. Tenzij het uiterst visuele films zijn, als die niet in zaal 1 draaien dan gaan we ervoor naar Amsterdam of indien nodig een multiplex, mocht hij daar draaien. Maar ik vind een Pathé/Wolff/Cinemec extreem ongezellig, naast de (vaak) exorbitante prijzen.

Ga je dan naar Louis Hartlooper? Dat vind ik een erg fijne bioscoop, ook al is het scherm niet heel groot.

Laatst moest ik mee naar Eindhoven naar de ZIEN- bioscoop voor de film: How to be single. Naast de verschrikkelijke film was het scherm veels te klein, stond het geluid te zacht en was 80% aangeschoten vrouw. Ook die knopjes waarbij je een serveerder kan oproepen moeten per direct afgeschaft worden. Ook al doen ze het zo geluidsloos mogelijk, toch maakte ik er een kunst van om er op te blijven letten hoe stil deze meneer het kon doen. Of ik moet gewoon nooit meer met vrouwen mee naar de bioscoop. Ik wist niet dat vrouwen zo ontzettend puberaal konden zijn, sjonge jonge.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Van vrouwen wist ik eigenlijk ook niet. Laatst in de trein. Wat een lol hadden ze, vrouwen boven de 50, het leken wel meisjes van 12.

mjk87 (moderator films)

• 14516 berichten
  • 4515 stemmen

baspls schreef:

Vind in het filmhuis ook vaak vervelend dat je zowat in je eentje in de zaal zit (heb ik tot nu toe altijd gehad), als je met zo weinig bent krijg je vaak het idee dat je gewoon kan praten (de andere in de zaal tenminste) en dat is natuurlijk niets.

Tenzij je dan weer echt helemaal alleen zit, dat is wel heerlijk.

Verder heb ik het idee dat er meer wordt gebabbeld dan in de gewone bios. Over het algemeen heb je van theetantes meer last dan kleine kinderen. En dan hebben ze hier in Apeldoorn vaak goed bedoelende vrijwilligers zitten die niet weten hoe kassasystemen werken en zo met gemak maximaal drie man in een kwartier weten te helpen.

Maar goed, daar staat de vrij lage prijs tegenover en voor wat buitenlands spul is dat weer erg fijn dat je die kan zien. En ze hebben de stoelen hier aangepast, dus het zit ook al een stuk beter dan toen met te lage leuningen en harde kussens. Drie uur La Vie d'Adèle gaf dan ook nekkramp of pijn aan je achterhoofd als je te ver onderuitgezakt zit om maar geen last van je nek te krijgen.

Ebenezer Scrooge

• 2150 berichten
  • 3092 stemmen

Of mensen die gaan applaudisseren. Ik heb dat ooit eens meegemaakt bij een sneak preview van The Fifth Element. Toen de naam Luc Besson in beeld verscheen stond er opeens een vrouw op die heel hard begon te klappen en ook nog eens heel hard en hysterisch ging staan schreeuwen. Haar vriend floot op zijn vingers en in een mum van tijd deed zowat de hele zaal mee. Ik kan me daar kapot aan ergeren.

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

Onder andere, SergioMalick. Maar minstens even vaak 't Hoogt, en af en toe een Springhavertje. En ik vind ze zeker fijn, sterker nog, I Love 'em. Maar geluid en beeld zijn soms niet even geweldig. Gaan ook met regelmaat naar Eye of de Filmhallen in Amsterdam. Als je meerdere films bekijkt met je Cineville pas, is dat tripje best de moeite waard.

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

Gister naar de film The Boy geweest in Pathé en heb me nog nooit zo geërgerd aan mensen tijdens een film. Jongeren die alleen maar hardop lachen,praten op hun telefoon zitten enz. Vreselijk jammer dat dit soort mensen totaal geen rekening houden met andere die normaal een film proberen te volgen.

Voordat de film begon zie je altijd een nummer staan die je kan sms'en als er overlast is in de zaal. Jammer genoeg was ik vergeten naar wat je moest sms'en. Als je dit namelijk doet worden deze mensen per direct de zaal uitgezet.

Ik hoop dat ik dit nooit meer mee hoef te maken zeg. Ook deels erg zonden van mijn geld.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Haha, misschien een heel klein beetje "Filmkenner"

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Goed artikel.

Ben een 100% stoelentwijfelaar, een beetje Holle Bolle Gijs en doe er alles aan niet de wandelaar te zijn.. geef me een glas cola en het gaat sowieso mis.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik kan me met geen enkel type identificeren. Ben altijd op tijd, ga vooraf naar de wc, neem niet opzichtig veel eten mee, geluid telefoon gaat uit en ik laat hem weg en ik doe al zeker niet irritant naar andere bezoekers. Eigenlijk een erg beschaafde bioscoopbezoeker dus.

Wel een leuk artikel, zitten veel herkenbare typetjes in die ik helaas vaak in een bios zie.

Flat Eric

• 6443 berichten
  • 1026 stemmen

Grappig artikel. Ik ben denk ik toch wel vrij keurig als ik dat allemaal zo lees.

Misschien ben ik soms wel een Slaapkop (zónder geluid hoor!) Gewoon moe van het werken en dan een film erna is soms killing

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1, voor tijd gaan klinkt zo makkelijk inderdaad, maar als ik dat bewust doe moet ik na de 1e slok drinken binnen een halfuur weer, omdat je dan op een 'lege maag' zit te drinken (ook de reden waardoor je (althans ik) elke 15 minuten op de wc staat tijdens een gezellig feestje.

M&M's of popcorn is mijn enige en standaard bioscoopvoedsel, beiden niet de meest geluidloze, al helemaal niet als de plekken direct om je heen ook bezet zijn helaas.

Conclusie: soms valt men niets te verwijten

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

(verwijderd) schreef:

Ajax&Litmanen1, voor tijd gaan klinkt zo makkelijk inderdaad, maar als ik dat bewust doe moet ik na de 1e slok drinken binnen een halfuur weer, omdat je dan op een 'lege maag' zit te drinken (ook de reden waardoor je (althans ik) elke 15 minuten op de wc staat tijdens een gezellig feestje.

M&M's of popcorn is mijn enige en standaard bioscoopvoedsel, beiden niet de meest geluidloze, al helemaal niet als de plekken direct om je heen ook bezet zijn helaas.

Conclusie: soms valt men niets te verwijten

Ik weet het. Daarom drink ik het drinken ook vaak pas wat later in de film op

Eet in de bios meestal popcorn, hoort erbij vind ik. En buiten de bios eet ik het zo goed als niet.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

D.W. Griffith had blijkbaar in 1909 ook al een ergernis in de bioscoop gevonden

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

Vind je het gek met die asociale bioscoopgangers die hun halve popcorn niet opeten maar in de lucht gooien. De taak aan de bioscoop om het op te ruimen maar je weet maar nooit waar het popcorn naar toe vliegt.

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

Ik heb in Utrecht nog nooit een muis in de bios gezien, maar je schijnt ze in Pathé de Munt dus te kunnen zien rennen voor je gaat zitten. Dat zullen een hoop mensen niet erg leuk vinden.

Zou popcornloosheid daar echt structureel aan bijdragen? Ik heb zelf een paar jaar bij Pathé Groningen gewerkt in mijn studietijd, en ik neem aan dat de Grunningers niet motorisch beduidend beter bedeeld zijn dan de Amsterdammers, en evenveel popcorn op de grond morsen c.q. gooien.

En ook daar nooit een muis gezien, terwijl de zalen van de allerlaatste voorstellingen doorgaans de volgende ochtend pas schoon gemaakt werden.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Vind je het gek met die asociale bioscoopgangers die hun halve popcorn niet opeten maar in de lucht gooien. De taak aan de bioscoop om het op te ruimen maar je weet maar nooit waar het popcorn naar toe vliegt.

Wat heeft dit er mee te maken buiten dat het inderdaad asociaal is? De bioscoop moet zorgen dat er helemaal geen muizen in de zaal kunnen komen, ongeacht wat.

Ben blij dat ik nog nooit een muis tijdens een bioscoopbezoek heb gezien, zou er toch ongemakkelijk van worden als je weet dat ze er zitten.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

John Milton schreef:

Ik heb in Utrecht nog nooit een muis in de bios gezien.

Dat komt, (omdat en) doordat je niet in Catharijne komt !

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.