menu

Film / Video on Demand / MUBI

zoeken in:
starbright boy (moderator)
Interessant initiatief. Veel (arthouse en klassieke) films, waaronder moeilijk of niet verkrijgbare kun je op deze site in hoge kwaliteitsstream bekijken. Vooralsnog 5 euro per film, maar er is ook een gratis maandelijks wisselende film. Het aanbod is zeer indrukwekkend voor een site die nog maar kort bezig is, het wegens rechtengedoe in Nederland verkrijgbare is helaas heel veel minder groot, maar ook daar zitten buitengewoon interessante films tussen. Zeker als ze ooit een abonnement gaan aanbieden waar je tegen een maandelijks bedrag oneindig kunt kijken en het aanbod nog groter wordt, dan ben ik zeer geinteresseerd. Ze hebben ook een forum en nog wat andere features.

The Auteurs - theauteurs.com

In Filmdragers en apparatuur > Algemeen > MUBI:

Ik ben pas sinds kort achter het bestaan van dit 'fenomeen' gekomen, een filmdatabase en community met meer dan 1,5 miljoen gebruikers waar veel minder gemakkelijk verkrijgbare titels voor een kleine vergoeding on line te zien zijn.
Hebben de mensen hier er ervaring hiermee?

http://www.mubi.com

starbright boy schreef:
Zeker als ze ooit een abonnement gaan aanbieden waar je tegen een maandelijks bedrag oneindig kunt kijken en het aanbod nog groter wordt
Dat is nu dus het geval, voor acht dollar per maand kan ik hier in Latijns-Amerika onbeperkt films kijken, weet niet hoe dat zit in Nederland?

In NL € 13,- heb ik ergens opgevangen, ook nog best te behappen..

Volgens mij helaas geen HD kwaliteit toch?

Meneer Bungel
Watch free movies online:

Watch Free Movies Online - Movie List on mubi.com [edit]deze blijken niet gratis te kijken, of misschien moet je account hebben...?[/edit]

Ik zie er Eldfjall (2011) (die kan je gewoon vinden via de titel Eldfjall of Volcano) ook niet bij staan, die is momenteel wel online te zien. Voor hoe lang, weet ik niet.

Pas nog de IJslandse film Svartur á Leik (2012) gezien, die was wel gewoon gratis te bekijken. Goeie stream in ieder geval, goede kwaliteit. Ik ben er dus wel over te spreken. Uiteraard zal het aantal gratis te bekijken films beperkt zijn, want het moet ergens van gedaan worden.

Svartur á leik - Movie info: cast, reviews, trailer on mubi.com

Sinds 3 maanden zijn ze totaal overgestapt naar een nieuw commercieel model. Je betaalt nu 5 euro per maand en dan kun je elke dag uit 30 films kiezen die zij voor je selecteren. Daarvan wordt dan 1 film per dag vervangen door een nieuwe. Erg jammer, want ik had Mubi een paar maanden geleden ontdekt, net voor ze die omschakeling maakten, toen je nog uit hun zeer uitgebreide database kon kiezen, en bovendien ook nog per film kon betalen, als je je niet wil binden. Was echt het beste wat ik aan online streaming opties heb kunnen vinden qua kwaliteit, aanbod en prijs. Ach ja, alles houdt een keer op..
Als iemand een alternatief heeft..? (Of voor de mods, waar mag ik dat aankaarten?)

cucciolo schreef:
Sinds 3 maanden zijn ze totaal overgestapt naar een nieuw commercieel model. Je betaalt nu 5 euro per maand en dan kun je elke dag uit 30 films kiezen die zij voor je selecteren. Daarvan wordt dan 1 film per dag vervangen door een nieuwe. Erg jammer, want ik had Mubi een paar maanden geleden ontdekt, net voor ze die omschakeling maakten, toen je nog uit hun zeer uitgebreide database kon kiezen, en bovendien ook nog per film kon betalen, als je je niet wil binden. Was echt het beste wat ik aan online streaming opties heb kunnen vinden qua kwaliteit, aanbod en prijs. Ach ja, alles houdt een keer op..
Als iemand een alternatief heeft..? (Of voor de mods, waar mag ik dat aankaarten?)

Als je een jaarabonnement neemt is het 2,92 in de maand. Dat is wel heel betaalbaar. Helaas kwam ik erachter dat het momenteel niet werkt op Samsung smart tv, dus ik wacht even. Maar de mogelijkheid om op je smart tv direct te kijken en films naar je iPad te downloaden is wel fijn, voor zo'n habbekrats. En ik steun graag dat soort initiatieven, jammer van het beperktere aanbod idd...
prijzen

John Milton schreef:

ik steun graag dat soort initiatieven

Oh ik ook hoor. Vind het ook heel goed dat ze bestaan. Krijg ook altijd leuke updates van ze in mijn email enzo. En snap vanuit bedrijfsmatig oogpunt ook wel dat ze voor dat nieuwe businessmodel hadden gekozen. Vond het alleen jammer en overdreven dat de pay per view optie helemaal van de kaart geveegd werd. Een beetje aggressieve marketing. Maar een goed initiatief is het zeker. Met hele enthousiaste leden ook.

Ik kreeg gisteren paar uur na mijn storingsmelding mbt Samsung tv's antwoord wat betreft de technische aard van de storing (iets in SSL protocol bij Sony en Samsung) en een maand gratis aangeboden. Goede service!

Das fijn!

Mubi bug op Samsung TV lijkt opgelost. Door de software versie van de tv te updaten naar versie 002004, werkt de app weer. Meerdere uses op het forum bevestigen dit, en ook bij mij bleek dit de oplossing. Nice!

Is er ergens een overzicht van de 30 films die er te zien zijn? Ik zie steeds alleen een selectie.
Dan kan ik het eens volgen om te kijken of het nog interessant genoeg is.

Is Mubi ondertussen overgegaan op het streamen van HD? Tijd geleden even op de proef lid geworden, toen waren het volgens mij allemaal crappy 240 of 360p streams. Dat is natuurlijk niet meer van deze tijd..

Mochizuki Rokuro schreef:
Is er ergens een overzicht van de 30 films die er te zien zijn? Ik zie steeds alleen een selectie.
Dan kan ik het eens volgen om te kijken of het nog interessant genoeg is.
ja hoor, hier is de complete selectie: Kijk films online - MUBI Ik vind het erg de moeite waard, voor 2,92 euro in de maand. Afwisselende selectie. Kan pas echt zeggen na paar maanden, maar vooralsnog erg positief
danuz schreef:
Is Mubi ondertussen overgegaan op het streamen van HD? Tijd geleden even op de proef lid geworden, toen waren het volgens mij allemaal crappy 240 of 360p streams. Dat is natuurlijk niet meer van deze tijd..
wat ik begrepen heb is, doen ze dat zoveel mogelijk. Dat zag ik in elk geval in de FAQ. En wat ik tot nu toe gekeken heb was geen 360p, dan was ik gaan huilen zelf op de iPad, laat staan op de 51 inch. Als het niet goed is, zal ik er hier zeker op terugkomen.

Dank, dat is bijna niets inderdaad.

John Milton schreef:
(quote)
ja hoor, hier is de complete selectie: Kijk films online - MUBI Ik vind het erg de moeite waard, voor 2,92 euro in de maand. Afwisselende selectie. Kan pas echt zeggen na paar maanden, maar vooralsnog erg positief

Wauw, dat ziet er wel uit als een originele selectie. Zal er denk ik ook eens achteraan gaan.

Een soort Netflix voor filmhuisliefhebbers, zo zou je Mubi kunnen omschrijven. 2,92 euro per maand en met de link in dit bericht kun je het een maand lang gratis proberen.

Direct te kijken op veel smart TV's, je tablet of laptop, of indien je graag aan heiligschennis doet, je telefoon... Kwaliteit boven kwantiteit, iedere dag een nieuwe film in de catalogus, zodat je elke dag uit 30 zorgvuldig geselecteerde films kunt kiezen. En uiteenlopend zijn ze zeker.

Bij een jaarabonnement kost het 2,92 in de maand. Nog net niet gratis dus. Maand los is 5 euries. Als je een maand gratis wilt proberen of het wat is, dan kan dat via deze link: Aanmelden op MUBI

Ik ben verkocht in ieder geval. Op de link hieronder zie je het huidige aanbod.

Kijk films online - MUBI

Geldt ook voor danuz, als je opnieuw eens wilt proberen, feel free. Of The One Ring. Volgens mij kan het gewoon opnieuw gratis via de bovenste link. De vier films die ik heb gekeken waren overigens alle drie HD.

@ John Milton ziet er interessant uit !

Dus elke dag is één film die verandert neem ik aan ? Heb je een beetje zicht op het aanbod ?
Of kan je zien wat er de komende maanden bij komt ?

Je kunt niet vooruit kijken nee, maar het huidige aanbod linkje uit mijn vorige post geeft wel een representatieve indicatie. Van die selectie valt de iedere dag de oudste die er 30 dagen staat weg, en komt er een nieuwe bij, die je dus 30 dagen lang kunt checken.

Ik heb beide. Totaal geen overlap. Overigens gaat de prijs voor nieuwe leden van Mubi volgende week omhoog van 35 naar 40 per jaar.

Nog steeds cheap, maar ik ben blij dat ik 35 blijf betalen
As a thank you for being a loyal member the price will stay exactly the same for as long as you keep your membership. (We’d like to say forever, but the lawyers won’t let us)

Wie twijfelt moet dus nu een jaarabonnement afsluiten als je 35 wilt blijven betalen

Iemand dan ervaring met crunchyroll?

Ervaring met crunchyroll heb ik niet. Is ook echt een niche-site zo te zien. Biedt het legaal films aan?

Wel heb ik nu sinds december MUBI en ben er erg tevreden over. Wie bij toeval een scheef oog gehouden heeft op mijn stemmen en het aanbod op MUBI zal wellicht gemerkt hebben dat het zelfs mijn meest gebruikte bron voor films is op het moment: 6 van de laatste 10 films die ik zag komen daar vandaan. Af en toe zit er een film tussen in slechte beeldkwaliteit en het is jammer dat de klassieke Hollywoodfilms allemaal gewoon de welbekende rechtenvrije films zijn (al zijn die wel altijd in perfecte kwaliteit, wat meestal wel anders is), maar op het gebied van internationale films is het toch wel een sterke selectie. Ook met aardig wat films die op dvd al wat minder goed of minder goedkoop te vinden zijn.

Lef hebben ze wel bij MUBI. Nu staat daar doodleuk de laatste Lav Diaz op, in de volle 6 uur glorie. Ik twijfel nog even of ik daar zo relatief kort na Melancholia de tijd voor neem ditmaal.

Dat is idd niet lafjes! Ik twijfel of ik zo dapper ben!

Ik heb mijn Mubi account terug geactiveerd voor die Lav Diaz, ik ga mij er zo snel mogelijk aan wagen (heb nog 10 dagen dus moet lukken). Maar ben ondertussen weer hooked aan dat platform.
Elke dag nieuwsgierig naar wat de film van de dag zou gaan zijn en er zitten vaak prachtige verrassingen tussen.

Zelf heeft mijn waardering voor MUBI ineens een onverwachte klap opgelopen. Ik merk ineens dat ik een aantal films die momenteel beschikbaar is niet zal kunnen kijken, vanwege de keuze voor ondertiteling. Het gebeurde gisteren voor het eerst toen ik het Turkse Oh Moon wilde kijken en getrakteerd werd op Franse ondertiteling. Tot dan toe had iedere film Nederlandse of Engelse ondertiteling, of in het geval van enkele Engelstalige films geen ondertitels.

Een keer een Franse ondertiteling kan gebeuren denk ik dan, maar ik checkte toch even het huidige aanbod en ontdekte een vervelende, nieuwe trend: de taal van ondertiteling schiet alle kanten in. Engels en Nederlands domineren nog wel, maar we krijgen nu ook regelmatig Franse, Turkse en zelfs een maal Tsjechische ondertiteling. Wie hopen ze daar mee aan te spreken, in vredesnaam? Ze schatten de Tsjechische interesse voor Au Hasard Balthazar in Nederland groter in dan de Nederlandse zelf?

Terwijl ik dit schrijf valt me ineens op dat op de laptop je wel altijd op z'n minst Engels kunt selecteren vooraf. Echter dit kan niet op een Smart tv, waar ik altijd op kijk. Als ze dan die keuze daar niet willen aanbieden (waarom niet?), waarom dan kiezen voor de minst gangbare taal als de standaardoptie? Ik kijk persoonlijk liever geen films op mijn laptop, dus ik hoop dat hier iets aan gedaan wordt.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:45 uur

geplaatst: vandaag om 09:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.