menu

Film / Video on Demand / MUBI

zoeken in:
kaketoe schreef:
In de videotheek verlopen er binnenkort alweer enkele titels.
Bij een aantal titels zie ik het staan. Er is zeker geen complete lijst te vinden?

MUBI kijken via de APP op de TV wordt je sinds begin april bijna onmogelijk gemaakt. Vaak 'blurry' beelden door het laden of naar zoveel minuten wordt je gewoon uit de film gegooid. Klik je de film opnieuw aan wordt je een paar tellen later alweer eruit gegooid. Kan ik weer de laptop aansluiten aan de TV ...

Niet voor de Nederlandse videotheek. Ik zie wel enkele lijsten op letterboxd van andere landen met enigszins overlap.

Wat betreft kijken via de MUBI App naar TV (met chromecast) loopt het voor mij wel soepel alleen werken de ondertitels niet altijd. Dit komt voornamelijk voor bij voice-overs. Wat ik nu doe is via de browser Chrome mijn tabblad streamen naar de TV.

Inderdaad nu ook interessant voor goedwillende amateurs zoals ik.

Kan ik eindelijk eens het werk van Kieslowski herzien bijvoorbeeld, maar ook voor het eerst allerlei andere, iets minder bekende titels van toch wel gerenommeerd volk, zonder dat het al te obscuur wordt.

Hier ben ik voorlopig wel mee in m'n knollentuin.

De debuutfilm van Kubrick momenteel te zien op Mubi
Fear and Desire (1953)

Ben door een collega gewezen op de aanbieding via EYE ( drie maanden gratis), toch maar eens kijken wat dat MUBI precies is dan. Had er nog nooit van gehoord. Blijkt toch wel een erg leuk ding te zijn. En gecombineerd met een VPN kun je mooi op ontdekkingsreis. Dat beperkte aanbod (zonder videotheek) ligt me ook wel. Geen keuzestress. Dit is wel een blijvertje.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=3efQQL-LzK8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

MUBI schreef:
MUBI's Fellini centennial celebration: https://mubi.io/fellini100

“Talking about dreams is like talking about movies, since the cinema uses the language of dreams; years can pass in a second and you can hop from one place to another. It’s a language made of image. And in the real cinema, every object and every light means something, as in a dream.”
—Federico Fellini

On the 20th January 1920, in the Italian town of Rimini, Federico Fellini was born. He went on to influence film forever through his often autobiographical works, in which his own oneiric world and vivid, restless imagination are unleashed with cinematic splendor. To celebrate his 100th birthday, we are proud to present a small retrospective of the maestro’s most admired and beloved works.

The selection includes:
I Vitelloni (1953)
La Dolce Vita (1960)
8½ (1963)
Giulietta degli Spiriti (1965)
La Strada (1954)

Alle Kieslowski's weg... Had hier echt zin in na het sterke A Short Film About Love.

kappeuter (crew)
robertinho schreef:
Alle Kieslowski's weg... Had hier echt zin in na het sterke A Short Film About Love.

Een aantal Kieslowski films staat in public domain op YouTube, check ons overzicht.

Voor jou geselecteerd:
Amator (1979)
Bez Konca (1985)
Krótki Film o Milosci (1988) (deze zag je al)
Krótki Film o Zabijaniu (1988)
Przypadek (1987)

Op de filmpagina's vind je bij de linkssectie de link naar de film op YouTube (met Engelse ondertiteling).

Thanks! Hier ga ik zeker gebruik van maken.

Echt een domper was dit. Had vorige week nog een hele kijklijst op MUBI gemaakt, stuk of 40 films, en bijna een tiental daarvan is alweer verdwenen.

Snap je frustratie heel goed. Ik ben zelf (ook) van mening dat Mubi een net overzicht zou moeten aanbieden van wat er gaat verdwijnen en wanneer. Dat lullige 'leaving soon' is niet alleen vaag, je kunt ook niet van users verwachten dat zij telkens weer de videotheek gaan nalopen op die tekstjes. Als mubi-user kom je daarbij uit een omgeving waarin je juist precies kan zien wanneer een film verwijderd wordt (het dertig dagen-menu).

Dat ze nog geen twee weken online zijn en dan al hele reeksen gaan verwijderen, is nog weer van een heel ander teleurstellend niveau.

Nog iets: de oude rentals-labels (inclusief de huurkosten) zijn blijven staan, ook slordig. Misschien toch eens mubi mailen met wat feedback, en het wat constructiever verwoorden. Ik ben aan de andere kant namelijk wel heel blij met heel veel titels die ik kan gaan zien en die er mogelijk nog bijkomen - dat staat voorop.

Edit: kappeuter, Fellini moet in België alleen beschikbaar zijn denk ik? Ik kan er niet in.

kappeuter (crew)
tbouwh

Goh ja, dat was me nog niet opgevallen. Misschien is Nederland later aan de beurt, of is dit nadrukkelijk gewoon een vooraankondiging.
De vorige MUBI-specials waren wel wereldwijd (?) meen ik.

robertinho schreef:
Thanks! Hier ga ik zeker gebruik van maken.

Echt een domper was dit. Had vorige week nog een hele kijklijst op MUBI gemaakt, stuk of 40 films, en bijna een tiental daarvan is alweer verdwenen.

Hier precies hetzelfde. Films van Truffaut, Godard, Varda en Kieslowski die ik graag wilde zien zijn allemaal weer verdwenen. Helaas.

Kijken of dit iets gaat helpen.

This e-mail serves to provide you with some user feedback regarding
the MUBI Library, which was introduced recently. As a user, I am
thankful to be able to freely play a great amount of new films within
the same subscription context. In a way, I see it as a gift, which
must have (partly) been the intention:)

The new functionality also comes with some inconveniences, however,
and I hoped I could be so free to mention some of them. I take it that
my questions and comments might possibly (at least partly) contribute
to the optimalization of the library set-up, especially in case they
align with questions and comments that were already sent in by others.

-> In the Netherlands, where I live, a few series (Truffaut,
Kieslowski, Varda) were already |(suddenly) removed after only +- 1.5
weeks. The 'leaving soon'-label that is used to indicate this, both in
the regular 30 days-set-up and the library, is rather vague. It stands
in firm contrast with the daily overview that always characterized
MUBI. Would it be possible to compile updated overviews of the series
and/or films that (1) are NEW and (2) that are leaving, mentioning, in
the second case, (3) WHEN they will leave? This would enable users to
organize their views and watchlist in a much more comfortable way.

-> Is it possible to indicate more clearly which titles from the 30
days-set-up will remain available in the library section for a longer
period of time and which titles will leave definitively?

-> why have the clear, helpful day labels ('30 days to watch, '23 days
to watch', etc) been removed in the regular 30 film-section, while the
section itself has not changed?

-> Is it possible to generate an overview of all library titles, in
which the user can choose whether or not he/she wants to select the
separate series?

-> If I'm correct, the MUBI rentals-section has been removed
completely. Some of the rental labels (rental prize, 'available for
rent'-texts, etc) are still in place, however. This might generate
some confusion for users visiting the library.

With kind regards,

Thank you for your attention,.... exit

Fellini-special heeft voor Nederland de melding "SORRY, DEZE SPECIAL IS NIET BESCHIKBAAR IN JOUW LAND". Dan staat deze op zijn best nog niet ingepland voor Nederland.(Als Mubi deze films al kan krijgen voor Nederland).

Wat wel naar Nederland komt is New Brazilian Cinema met Chuva É Cantoria Na Aldeia Dos Mortos (2018) over 21 dagen en Diz a Ela que me Viu Chorar (2019) (MDB) over 28 dagen.

Ik vermoed dat Chuva É Cantoria Na Aldeia Dos Mortos hetzelfde lot tegemoet gaat als Répertoire des Villes Disparues. Staan echt te weinig gebruikers voor open.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:36 uur

geplaatst: vandaag om 10:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.