- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9729 stemmen
Kun je die extracten voor een icm lijst, of wil dat niet?
Ik zou het wel willen, maar dat levert een paar problemen op:
1. Ik weet niet hoe ik JustWatch kan scrapen. Misschien kan het met PowerAutomate. Daar heb ik wel wat voorbeelden van gezien. Heb ik eens op Plex geprobeerd, maar het lukte niet de resterende films te laden (zo'n pagina waar meer content tevoorschijn komt als je beneden bent).
2. Dan krijg ik JustWatch-links en geen IMDb-links. Om dat om te zetten, zou ik voor alle 37k-titels handmatig tt-codes moeten verzamelen. Dat ben ik zeker weten niet van plan.
3. De maximale lengte van een lijst op iCM is 5000. Dat zijn dus op dit moment acht lijsten om alle content op iCM te zetten. Niet bepaald handig.
Dus ik denk dat ik maar gewoon vanaf JustWatch recommendations zoek. Voordeel daarvan is dat ik tenminste films kan afvinken die ik gezien heb (jammer dat JustWatch geen importfunctie heeft). Dan krijg je alleen nog maar recommendations van films die je nog niet hebt gezien. Met zoveel content vind ik vanzelf genoeg naar mijn gading. Ik denk dat het ondoenlijk is te hopen op een compleet inclusieve methode.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Snap ik helemaal, en dat gebrek aan import betreurde ik ook reeds. We zijn inmiddels wel 'erg ver heen' om dat met de hand te gaan doen
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9729 stemmen
Snap ik helemaal, en dat gebrek aan import betreurde ik ook reeds. We zijn inmiddels wel 'erg ver heen' om dat met de hand te gaan doen
Toch doe ik het wel met de hand, maar ik ga niet proberen alles aan te vinken dat ik al gezien heb. Ik vink alleen af wat ik tegenkom, zodat het niet meer langskomt bij de recommendations.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ja dat is uiteraard goed te doen, ik doelde idd op terugwerkende kracht. Ik gebruik het zelf (nog) niet, laatst wel even geprobeerd 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Vanaf augustus is Viaplay flink duurder - BM - broadcastmagazine.nl
Gebruikers van de streamingdienst Viaplay moeten op korte termijn een hoger bedrag betalen. Na de raceweekenden in Frankrijk en Hongarije schuift de prijs van de streamingdienst omhoog van € 9,99 naar € 13,99 per maand.
De prijsstijging zorgt voor een nog groter verschil met de prijs van streamingdienst F1TV. Daar betaal je € 7,99 per maand om Max Verstappen te zien strijden om de wereldtitel.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Flinke prijsstijging hoor. Gelukkig geen last van 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Nee ik gelukkig ook niet. Ik zou het anders niet pikken zo'n prijsstijging.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Dat was toch al van het begin af aan aangekondigd? Die 9,99 was het begintarief voor de eerste 4 of 5 maanden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dat wist ik niet. 
Ik vind het veel geld.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Ja zonder meer. Buiten de sport om is de content vrij slecht, daar hoef je het sowieso niet voor te doen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bij Film > Video on Demand > Prime Video:
Prime Video verhoogt na jaren fors zijn prijzen - SerieTotaal
Zucht.
Die 3 euro was nog wel een schappelijk bedrag per maand, benieuwd wat het in de toekomst dan gaat kosten. Ik wilde voor Lord of the rings juist een abonnement afsluiten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Grote kans dat ik Prime Video met zulke prijsstijgingen regelmatig ga opzeggen.
Ik heb momenteel veel meer waar voor mijn geld bij HBO Max.
Ik ben ook lang niet meer zo te spreken over Prime Video. Ik kijk er maar heel af en toe een film op.
Ze investeren in Nederland in allemaal vage samenwerkingen met malle influencers. Zonde van het geld pfff.
Ze zouden eens wat betere films moeten programmeren.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ik ga het voor dat geld ook niet meer 'aan laten staan'. Neem ik gewoon af en toe 1-2 maanden een abo'tje. Wordt dan ook gelijk minder aantrekkelijk om toch nu en dan shit bij amazon.nl te kopen, en dat kan nooit kwaad.
kos
-
- 46692 berichten
- 8849 stemmen
Moet er niet aan denken op al die onzin geabonneerd te zijn.
Ik hou het bij Netflix en alles van Disney, HBO, Amazon, Paramount, Hulu, Showtime etc zie ik wel op een andere manier. Anders blijf je bezig.
Kut systeem.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik ga het voor dat geld ook niet meer 'aan laten staan'. Neem ik gewoon af en toe 1-2 maanden een abo'tje. Wordt dan ook gelijk minder aantrekkelijk om toch nu en dan shit bij amazon.nl te kopen, en dat kan nooit kwaad.
Ja helemaal mee eens.
Ik gebruik net zo graag good old BOL. Ik waardeer de scherpe prijzen van Amazon maar bij gelijke prijzen gun ik het BOL meer.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik hou het bij Netflix en alles van Disney, HBO, Amazon, Paramount, Hulu, Showtime etc zie ik wel op een andere manier. Anders blijf je bezig.
Kut systeem.
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens.
Ik betaal nu maar een fractie van wat ik maandelijks uitgaf aan films in het videotheektijdperk. Ja ok ik verlang terug naar die tijd met meer vrijheid en keuze, maar Netflix, HBO Max en MUBI vind ik te waardevol en meer dan waar voor het geld. MUBI heb ik overigens nog steeds gratis via de code die andere mensen van mij hebben gebruikt, wat mij veel tot volgend jaar gratis MUBI geeft. Prime Video kan ik wel missen.
kos
-
- 46692 berichten
- 8849 stemmen
Maar dan zijn er nog steeds veel te veel series en andere dingen die ik niet kan zien dus schiet niet op. Dan zou ik alles moeten nemen.
Totdat er geen spotify achtig systeem komt ben ik er voorlopg wel even klaar mee.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Kut systeem.
Dit ja, niet meer te doen en te betalen. Jammer dat series niet een Spotify-achtig abonnement aan kunnen bieden. Alle sport gesplitst, alle series en film ook. Vervelend. HBO Max heeft geluk dat ze spotgoedkoop zijn, anders had ik ook opgezegd. Veel te weinig nieuwe content. Alleen Netflix voldoet echt aan mijn eisen en ook op Netflix valt veel aan te merken qua films, maar die bieden wel veel toffe series aan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
HBO Max heeft geluk dat ze spotgoedkoop zijn, anders had ik ook opgezegd. Veel te weinig nieuwe content.
Deze maand toch best veel nieuwe toevoegingen. Valt mij niks tegen.
Nieuwe Ozon heb ik deze week gezien, en de documentaire Mijn Rembrandt.
De afdeling Q films kan ik overigens van harte aanbevelen, mocht je die nog niet gezien hebben.
Ik ben tevreden met een voordelige VOD-dienst als ik tenminste 2 films per maand kan zien.
Bij Prime Video red ik dat vaak niet.
Netflix is ook voor mij nog steeds het meest aantrekkelijke, maar ook verreweg de duurste VOD-dienst.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Deze maand toch best veel nieuwe toevoegingen. Valt mij niks tegen.
Nieuwe Ozon heb ik deze week gezien, en de documentaire Mijn Rembrandt.
De afdeling Q films kan ik overigens van harte aanbevelen, mocht je die nog niet gezien hebben.
Ik ben tevreden met een voordelige VOD-dienst als ik tenminste 2 films per maand kan zien.
Bij Prime Video red ik dat vaak niet.
Netflix is ook voor mij nog steeds het meest aantrekkelijke, maar ook verreweg de duurste VOD-dienst.
Ik heb voor een paar Euro Netflix, dat scheelt. Als ik er meer voor moet betalen dan is het wel de vraag of dat het waard is. Maar voor mijn gevoel heeft bijna iedereen wel Netflix als basisdienst. Streamingdienst stond ook heel lang gelijk aan Netflixen.
HBO Max kom ik wel aan 2 films per maand, maar ik zou er geen week elke avond naar kunnen kijken, tenzij ik oude films of series weer zou opzetten. Dat aanbod is wel goed, maar ik zie liever meer nieuwe content. Heb nog wel Gran Torino een paar dagen terug via HBO weer gekeken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik denk dat de gemiddelde student tegenwoordig al gemiddeld 4 (gedeelde) VOD-accounts heeft.
Ik wil wel graag besparen op Prime als ik het toch zelden gebruik. Maar indien het aanbod weer aantrekkelijker wordt zal ik het tijdelijk weer een poos nemen.
Netflix is denk ik inderdaad voor velen de basisdienst.
Mijn binding met Prime Video is niet zo groot, al ben ik wel benieuwd naar het nieuwe app-design dat ze binnenkort uitrollen.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Ik heb standaard Netflix en Disney+. Daarnaast maak ik nu ook gebruik van HBO Max waar ik nu erg veel titels klaar heb staan om te kijken (nu bezig met The Soprano's) en met vlagen heb ik Prime.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
“Perfecte storm” voor streaming: 400 miljard aan marktwaarde kwijt - businessam.be
“Er is een vrij grote verschuiving geweest van geloof in de toekomst van streaming, naar de erkenning dat die lang niet zo winstgevend of waardevol is als mensen hadden gedacht”, concludeert Greenfield.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Drie vakantietips Thuiskijken - Filmkrant
Drie tips voor de drie resterende weken zomervakantie: een sobere western, een joodse wake annex familiehel en het einde van de wereld met Tom Hanks.
Old Henry is te zien op Pathé Thuis, Shiva Baby op iTunes NL en Finch op Apple TV+ (VoD).
Shiva Baby staat trouwens ook op MUBI!
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
+1 van mij en Miss Milton voor Old Henry (western liefhebbers) en Shiva Baby (Indie/arthouse liefhebbers)!
Vooruit ook +1 voor Finch als je moe bent en vermakelijk bewegend beeld wilt, met een leuke Robot!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
De A24 film The Humans is vanaf vrijdag 12 augustus te zien op MUBI:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Streamingdiensten Disney hebben nu meer abonnees dan Netflix - Newsmonkey
Disney heeft z’n kwartaalcijfers voor het tweede kwartaal van 2022 vrijgegeven. Daaruit blijkt dat de streamingdiensten van Disney (Disney+, Hulu en ESPN+) nu meer abonnees hebben dat Netflix.
Zie ook: In tegenstelling tot Netflix lukt het Disney+ wel om abonnees te trekken | Tech | NU.nl
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Mubi verhoogt vanaf augustus ook zijn prijzen van € 9,99 naar € 11,99. Ik heb uitstel van executie tot en met november.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Oh ja, was te verwachten dat zij ook eens hun prijzen zouden verhogen. Wordt het wel een vrij dure dienst.
Bij jaarabonnement krijg je wel korting he.
Ik heb nog gratis maanden tot april 2023. Als ik per maand zou betalen zou ik bij deze prijzen het abonnement geregeld op pauze zetten. Of dus een jaarabonnement ineens afsluiten.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Streamingdiensten Disney hebben nu meer abonnees dan Netflix - Newsmonkey
Zie ook: In tegenstelling tot Netflix lukt het Disney+ wel om abonnees te trekken | Tech | NU.nl
Rare telling. Netflix is 1 dienst en bij Disney zijn het er 3.
Voor mij is Netflix dus gewoon nog de grootste, voor zover het iemand boeit wie de grootste partij is.