- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
De grote aantrekkingskracht zijn toch hun series. Leuk al die films met een groot budget en sterren, maar iedereen zit natuurlijk te wachten op Stranger Things, Outlander en Better Call Saul. Qua films is Netflix toch het beste in het betere "hap-slik-weg" vermaak. Plus soms een film met een klein budget die meedoet om de prijzen. The Irishman is een uitzondering.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dat valt nog best mee, er zijn aardig wat films die zeer de moeite waard zijn en die wel diepgang hebben.
Ik postte eind vorig jaar in onderstaand topic mijn lijstje:
Netflix Originals - Gebruikers: Toplijsten en favorieten - filmforum
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Dat valt nog best mee, er zijn aardig wat films die zeer de moeite waard zijn en die wel diepgang hebben.
Ik postte eind vorig jaar in onderstaand topic mijn lijstje:
Netflix Originals - Gebruikers: Toplijsten en favorieten - filmforum
Uiteraard hebben ze geweldige films. Maar ik bedoel wat populair is bij de massa. Als ik nu kijk bij de top 10 films die populair zijn op dit moment, dan zie ik een actiefilm, romcoms en komedies. Allemaal films met een klein budget of aangekocht (voor waarschijnlijk niet al te veel geld). Dus Netflix kan echt wel overleven zonder al die big budget films, zolang de stroom aan nieuwe 'content' maar blijft. Met populaire shows en soms toch nog een grote big budget film.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik dacht dat je je eigen mening hier verkondigde bij de voorbeelden die je noemde... 
De massa zit gevangen in het Netflix algoritme en de top 10 lijst met populairste titels.
De meeste mensen zullen na een half uurtje zappen door het menu toch gaan voor een titel die ze hapklaar wordt gesuggereerd op de hoofdpagina.
Toen er zoveel Franse titels werden toegevoegd zag ik overigens wel Franse films in die lijst met populairste titels van die dag staan.
Dus Netflix kan echt wel overleven zonder al die big budget films, zolang de stroom aan nieuwe 'content' maar blijft. Met populaire shows en soms toch nog een grote big budget film.
Dat denk ik ook wel inderdaad.
Ik hoop wel op een bepaalde evolutie die toch ook broodnodig is. Misschien ook wel eens goed dat het nu wat tegenzit met hun verdienmodel. Ze waren de laatste jaren toch wat gemakzuchtig geworden. Door deze moeilijke tijden worden ze gedwongen te kijken naar hun aanbod en meer keuzes te maken.
True crime is Netflix sterk in, maar ze hebben daar wel een overaanbod. Ze zullen denk ik hoe dan ook de kaasschaaf methode hanteren om de kosten te drukken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik vroeg me laatst af: Netflix is dit en vorig jaar druk bezig met veel Europese content toe te voegen (for better or for worse), omdat ze aan een EU norm van 30% moeten voldoen (toch?). Maar hoe zit dit met service als Disney Plus, Amazon Prime en HBO Max? Daar zie ik niet zo'n beweging. Geldt dit wellicht pas nadat je een aantal jaar op de EU markt actief bent, of kun je er bv. ook voor kiezen om een boete te betalen?
Hier meer info:
Europese catalogus Netflix nagenoeg 30 procent lokale content - businessam.be
Let op: tekst van artikel gaat door onder het rode vlak.
“Disney moet anderzijds nog een langere weg afleggen. Hier ligt het aanbod van Europese content ongeveer op 10 procent. Maar net zoals zijn sectorgenoten heeft ook Disney onlangs zijn lokale Europese productie sterk opgevoerd.”
De vraag of Disney hiermee boete riskeert blijft in het midden. Maar een regel zonder wettelijke uitvoering lijkt me sowieso geen regel, dus er zal toch wel zoiets moeten zijn.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Sneu averechts effect:
Netflix stopt productie in Denemarken om nationale afdracht - Filmkrant
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Dat is sneu. Als ze dat ook hier zouden doen, zou Videoland daar wel van profiteren. Maar jammer inderdaad… Denemarken is ook nog eens bepaald geen land met een tekort aan talent om content te creëren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Weer nieuwe streamingdienst naar Nederland: SkyShowtime - Filmkrant
Het is een gezamenlijke dienst van de Amerikaanse mediareuzen Paramount Global en Comcast Corporation. De nieuwe speler op de inmiddels drukke streamingmarkt biedt bij de lancering ruim 10.000 uur aan content aan. De moederbedrijven van SkyShowtime controleren acht grote studio’s: Universal Pictures, DreamWorks, Sky Studios, Peacock, Paramount+, Showtime, Paramount Pictures en Nickelodeon.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
HBO Max biedt vertrokken abonnees 50% korting om terug te keren - streamwijzer.nl
Voor wie nu al vertrokken was en spijt had...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Sony gaat aangeschafte StudioCanal-films in PlayStation Store offline halen - Tweakers
Best fucked up, toch. De geïnformeerde gebruiker weet dat het ooit zou kunnen gebeuren, maar dat het zo snel gebeurt terwijl beide bedrijven vrolijk voort blijven bestaan, dat is toch wel wrang. Zelf bezit ik niet veel films digitaal, maar dit is wel iets om je bewust van te zijn wat mij betreft.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ja dat vind ik ook echt onacceptabel en onbegrijpelijk.
Het heeft niet mijn voorkeur films digitaal aan te schaffen, maar ik vind dat een aankoop een aankoop is, of het nou fysiek of digitaal is.
Ik heb zelf twee films op iTunes aangeschaft. De nieuwe Van Warmerdam was eerder beschikbaar als kooptitel en ik wou voor een keer niet langer wachten. Ik heb ook nog een Ocelot film die aantrekkelijk geprijsd was destijds.
Zou toch raar zijn als Apple dan op gegeven moment zou zeggen, je film wordt verwijderd...
Ik vergelijk het met het huren van een huis. Koop breekt geen huur.
En bij digitale goederen zou je verwachten; jij koopt voor onbepaalde / 'levenslange' periode een digitaal product. Dan koop je dat toch af en kan een ander bedrijf toch niet zeggen dat een licentie verlopen is. Dan is de koper op z'n minst misleid.
Ik vind het ook hufterig van Sony.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix, Disney en HBO moeten gaan investeren in Nederlandse films en series | NU.nl
Buitenlandse streamingdiensten op de Nederlandse markt moeten een vast deel van hun omzet gaan uittrekken voor het maken van Nederlandse films en series. Na het zomerreces stuurt staatssecretaris Gunay Uslu (Cultuur en Media) daarover een wetsvoorstel naar de Tweede Kamer.
Hmm... In Zweden werkte dat juist averechts.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik zal nooit voor een abonnement met reclame kiezen. Veel te irritant.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ik zal nooit voor een abonnement met reclame kiezen. Veel te irritant.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Word nu VIP-fan van myLum en geniet van de mooiste kwaliteitsfilm-en series.
Dat doe je met de gratis draadloze bluetooth oordopjes van Happy Plugs, een cadeau van maar liefst €49,99*.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ben wel benieuwd of HBO gelijk akkoord gaat er die 4,5% als dit geaccepteerd wordt, of dat ze moeilijk gaan doen (of weigeren)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix gestart met toeslag voor abonnees die account delen | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl
Een toeslag zou Netflix uit de markt plaatsen.
Netflix is nu al reteduur vergeleken met alle andere concurrenten.
Het delen van accounts zit al in feite in de prijs inbegrepen, zo zie ik het meer. Maar als dat verdwijnt verwacht ik meer mensen die een tijdje hun Netflix account zullen stopzetten.
Dus het lijkt me alleen maar dom dat Netflix hier op uit is.
Nu maar hopen dat de test mislukt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Best veel eigenlijk.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9732 stemmen
Ik heb deze week iemand gevonden die niet wist wat Netflix is. 
Mijn vader is aan het opruimen en vroeg of is behoefte had aan DVD's en videobanden (!). Ik bedankte vriendelijk en zei dat ik alleen nog maar films "stream". Hij keek me met een onnozele blik aan.
"Wat bedoel je?"
"Netflix enzo." (Ik heb momenteel geen Netflix, maar dacht, ik noem maar de bekendste)
"Uh... die naam heb ik geloof ik wel eens ergens voorbij zien komen, maar wat is dat dan?"
Ach ja, hij is 77, maar toch....
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9732 stemmen
Ben vandaag eens een blik gaan werpen op tubi.tv. Niet buiten de VS beschikbaar, maar met VPN werkt het prima. Moet je reclame op de koop toenemen, maar voor een gratis dienst met zoveel bekende films heb ik daar geen problemen mee. Maar dan loop ik weer tegen het probleem aan dat ik graag een complete lijst van beschikbare films wil hebben, zoals we die hier op MM hebben voor talloze diensten. Zonder die lijst voelt het voor mij altijd als zoeken naar een speld in een hooiberg naar de films die ik nog zou willen zien. Weet iemand of er ergens een plek is waar iemand al zo'n lijst voor Tubi bijhoudt? Heb al op iCM gezocht, maar daar is niks te vinden. Vreemd genoeg staat de dienst ook niet bij justwatch.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9732 stemmen
37.531 titels! 
Goed gevonden. Ik gebruikte het zoekveld bij mijn diensten, maar er kwam niks tevoorschijn. Kon ook niet anders dan dat het erop zou staan.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Kun je die extracten voor een icm lijst, of wil dat niet?