• 15.775 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.217 series
  • 33.988 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.031 gebruikers
  • 9.373.270 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Montorsi

Dan snap ik niet dat je jezelf zo beperkt in je keuze.

Je kunt bijvoorbeeld je VOD-aanbod flexibel samenstellen en bepaalde maanden Cinemember of MUBI nemen. Of Picl.

Dan heb je denk ik veel meer films die je aanspreken.

MUBI heeft een handige pauzeknop. Bij die dienst is tijdelijk stopzetten van je abonnement een simpele klik.

Ik koop bijna geen dvd's en blu-rays meer. Ik vind ze veel te duur.

Het klopt wel dat veel films niet zomaar beschikbaar zijn op VOD en je onmogelijk een abonnement op alle diensten kunt nemen. En ook dan zul je nog veel titels missen.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

kappeuter

Ik refereerde vooral aan de vergelijking met "vroeger". Ik vond het een beetje eenzijdig belicht om alleen de prijzen te vergelijken.

Het lukt ons qua tijd op het moment gewoon bijna niet om een film te kijken. Dat is dan hooguit een keer op een zaterdagavond. Dus voor nu is dat helaas geen optie om nog veel meer abonnementen te nemen.

We hebben wel een tijdje Cinetree, en MUBI gehad. Ik had dan een film klaar staan, was hij er 2 weken later alweer af Ik vind dat gewoon veel te veel gedoe om aan en uit te zetten omdat de content ook zo snel wisselt. Misschien ooit wel iets soortgelijks nemen.

We hebben ook ooit een maandje Horrify gehad maar dat vond ik onwerkbaar.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Het aanbod op Cinemember is wel vrij stabiel dacht ik.

En MUBI heeft zijn model inmiddels wel wat aangepast. Veel titels blijven nog behoorlijke tijd beschikbaar.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Loopt het gouden televisietijdperk op zijn einde? | De Tijd

De Tijd schreef:

De pandoering die Netflix vorige week kreeg na desastreuze jaarcijfers zegt iets over het bredere televisielandschap. Studio’s kunnen geen miljarden in tv blijven pompen als er te weinig oogbollen zijn om al dat aanbod aan te slijten. ‘De consument is verwend en verwaand. Bouw daar maar eens een businessmodel op.’

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Fijne uitbreiding van de VOD-pagina's op MM:

NLZIET, YouTube en MUBI hebben nu ook een zoekfunctionaliteit gekregen!

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Niet voor niets heeft Paramount, naast de nieuwe streamingdiensten, een grote catalogus met wereldberoemde films, zoals The Godfather, Forrest Gump en Braveheart. Meer dan genoeg voor de meest filmliefhebbers om hun zaterdagavonden mee vol te maken!

...

Klinkt mij juist als een inwisselbaar platform als je met dit soort titels aankomt. Natuurlijk is het maar een opsomming, maar dit belooft niet veel toe te voegen op deze manier.

Af en toe scroll ik wat door het (nieuwe) aanbod van de streamingsdiensten die ik heb en die ik (nog) niet heb, en met hier en daar een enkele titel die je nog niet gezien hebt, maar wel wilt zien, kom je eigenlijk elke keer tot de conclusie dat er nu echt een wildgroei is en het wachten is tot er wat fusies en overnames zijn. Misschien is 2 of 3 grote aanbieders een veel meer houdbaar model dan dat je er met een stuk of 6 tot 8 komt te zitten. Dat gaat natuurlijk niemand betalen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Montorsi

Dat zou inderdaad wel toe te juichen zijn, maar er zitten zulke machtige conglomeraten achter met eigen belangen, dat ik niet zo 1-2-3 een fusie van twee grote VOD-diensten zie gebeuren.

In Nederland zouden Cinemember en Cinetree wel moeiteloos samen kunnen gaan.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Update:

Het Film1 overzicht is weer werkend!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Hoe vinden bingewatchers hun weg in het overvolle streaminglandschap? - NRC

Met een overzichtje 'Streamingdiensten: van Amazon tot Videoland'

In deze kwaliteitskrant geen woord over MUBI, Picl of Cinetree.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Welke prutskoningen schrijven dat... Come on, het mag nu toch wel een keer bekend zijn. Ik kende Mubi als student al als een uniek aanbod.

Tijd voor een ingezonden brief naar de mediaredacties van de grote publicaties?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Doen!

Cinema.nl is ook pas heel laat over andere VOD diensten gaan schrijven. Eerst was het enkel Netflix dat de klok sloeg.

MUBI heeft dan in Nederland vermoedelijk weinig inspanningen gedaan tot dusver voor een heuse PR-campagne.

Die EYE film actie met 3 maanden gratis proefabonnement was wel een sterke move. Dat zal ongetwijfeld nieuwe abonnees hebben opgeleverd.

Wat ik nog wel eens storend vind is de afwezigheid van NL ondertiteling bij een substantieel deel van de films.

Zoals te verwachten:

Viaplay en HBO Max maken een succesvolle entree op de Nederlandse markt - Telecompaper

Telecompaper schreef:

De lancering van Viaplay en HBO Max op de Nederlandse markt zijn voor de bedrijven succesvol verlopen, zo blijkt uit het Video Behaviour of Dutch Consumers-rapport van Telecompaper over het eerste kwartaal van 2022. Viaplay noteerde aan het eind van het eerste kwartaal al een marktaandeel van 7 procent van alle Nederlandse huishoudens. HBO Max deed het zelfs nog beter en had aan het eind van het eerste kwartaal een marktaandeel van 8 procent van alle huishoudens.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Knappe entree van beide diensten. Ben wel benieuwd of het doorzet. HBO Max geeft geen 50% korting meer en Viaplay krijgt (online) veel kritiek. Ook interessant dat het niet ten koste gaat van Netflix (in ieder geval in Nederland). Disney Plus en Videoland? Ben benieuwd welke dienst(en) uiteindelijk aan het kortste eind trekken.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Viaplay is trouwens echt alleen Formule 1 voor de gemiddelde Nederlander. Als je ziet dat Ziggo Sport makkelijk anderhalf miljoen kijkers trok, dan valt die 7 procent nogal tegen. Hoewel Nederlanders er nu wel echt apart voor moeten betalen (itt Ziggo Sport), dus het is maar hoe je er naar kijkt.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

IH88 schreef:

Viaplay is trouwens echt alleen Formule 1 voor de gemiddelde Nederlander. Als je ziet dat Ziggo Sport makkelijk anderhalf miljoen kijkers trok, dan valt die 7 procent nogal tegen. Hoewel Nederlanders er nu wel echt apart voor moeten betalen (itt Ziggo Sport), dus het is maar hoe je er naar kijkt.

Ik vind dat toch niet zo tegenvallend, met 8 miljoen huishoudens, spreek je met 7% van 560.000 abonnementen. Elk abonnement correspondeert sowieso al met 1 kijker. Met wachtwoord delen en meerdere personen in hetzelfde huishouden die kijken kom je al een eind in de richting. En de opbrengst per abonnement zal een stuk hoger zijn dan de opbrengst per kijker voorheen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Het laat ook zien dat we allemaal consumenten zijn en als er weer iets nieuws uit komt, we dit wel eens willen uitproberen.

Ik neem me steeds voor om Prime Video weer eens te nemen, maar als ik de laatste maanden het recente aanbod bekijk, pas ik toch weer.

Netflix wordt denk ik het meest gedeeld, ook vanwege de prijs. Maar als je niet zo'n binding hebt met Netflix, dan kun je zo in plaats daarvan 3-4 diensten voor dezelfde prijs nemen.

Wat opvalt is dat het recente Netflix filmaanbod wat minder herkenbaar en minder aansprekend is.

De stroom Franse en Engelse films is blijkbaar wat opgedroogd.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

skinny_tie schreef:

Aanbieding voor dit weekend: 4 maanden Mubi voor 4 euro.

Wow, ongelovelijk aanbod!

Voor wie nog niet kennis heeft gemaakt met MUBI, is dit nu een buitenkans. Aanbod geldig tot maandag.

https://i.ibb.co/Jsnc4pc/Screenshot-2022-05-20-at-09-22-16-MUBI-Watch-and-Discover-Movies.png

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Netflix To Stop Making Its Mega-Expensive Movies | Screen Rant

Dat zijn meestal niet hun beste producties, dus ik ben er niet rouwig om.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Me neither

centurion81

• 2066 berichten
  • 1988 stemmen

Ik vroeg me laatst af: Netflix is dit en vorig jaar druk bezig met veel Europese content toe te voegen (for better or for worse), omdat ze aan een EU norm van 30% moeten voldoen (toch?). Maar hoe zit dit met service als Disney Plus, Amazon Prime en HBO Max? Daar zie ik niet zo'n beweging. Geldt dit wellicht pas nadat je een aantal jaar op de EU markt actief bent, of kun je er bv. ook voor kiezen om een boete te betalen?

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Dat heb ik me inderdaad ook af zitten vragen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

centurion81

Goeie vraag waar ik het antwoord niet op weet, maar ik weet wel dat Amazon Prime wel degelijk veel lokale content produceert, zoals series met influencers en BN-ers.

Bij HBO Max zie ik steeds meer Scandinavische films opduiken in hun aanbod.

Misschien dat zo'n 30 procent toets 1x per jaar plaats vindt, dus hebben ze nog even om de verhoudingen goed te krijgen.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Voorzover ik begrijp is de regeling nog niet daadwerkelijk in werking getreden. Disney loopt achter, lees ik her en der, met slechts 10% europese content, maar er staan wel tientallen Nederlandse films op Disney+ inmiddels. Dat zijn geen eigen producties, dus ze zijn blijkbaar wel actief bezig met het verzamelen van licenties van Europese 'content'.

Het is me niet duidelijk wat nou precies de status is, maar het lijkt erop dat ze bezig zijn met preciseren wat 30% Europese content moet inhouden; zijn dat alleen EU-producties, of uit heel Europa en is het dan 30% van de aangeboden titels, of 30% van de aangeboden tijdsduur.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kappeuter schreef:

Same. Waar Netflix geweldige series levert zijn bijna al hun blockbusters vrij matig. Beter maken ze eens betere films met minder budget, stop dat geld eens in goede scriptschrijvers.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

kappeuter schreef:

Had het artikel nog niet gelezen, maar nu ik het ook elders tegenkwam valt me op dat er staat dat ze niet per se stoppen met hun dure films, maar vooral met dure films waarbij de filmmaker veel vrijheid krijgt. Dure run-off-mill crap blijft dan dus wel.

Although they will still produce certain projects at a large budget level, they are making a decision to approach future projects with more discipline and caution rather than just throwing money at creators.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.