- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Cinema Delicatessen lanceert streamingplatform voor docs - Filmkrant
Cinema Delicatessen lanceert deze week CineDeli. Op dit streamingplatform zijn documentaires te zien die de distributeur sinds 2004 heeft uitgebracht plus incidenteel festivalfilms die niet eerder zijn uitgebracht. Het aanbod volgt de actualiteit. De eerste batch bevat dan ook drie films over Rusland en Oekraïne.
Voor Cinedeli werkt Cinema Delicatessen samen met Cultuurticket.nl, het platform dat zich tijdens de coronaperiode heeft ontpopt als dé streamingpartner voor de cultuursector. De prijs per titel ligt momenteel tussen €2,99 voor oudere titels en €4,49 voor de meest recente films. “Maar we zijn nog aan het experimenteren met de prijs”, stelt Vermeulen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Een op de vijf jonge huishoudens heeft geen tv-abonnement, groei Netflix zwakt af - Telecompaper
Op de markt voor streamingdiensten lijkt Netflix meer last te ondervinden van de concurrentie. Zo vlakt de groei van het aantal gebruikers van Netflix sinds het eerste kwartaal van 2021 af. Tot het eerste kwartaal van 2021 groeide Netflix nog naar een marktaandeel van 43 procent. In het eerste kwartaal van 2021 was er een strenge lockdown met avondklok, wat een impuls gaf aan streamingdiensten. De rest van het jaar is het martkaandeel van Netflix gelijk gebleven. Disney+, Videoland en Amazon Prime Video hebben in 2021 nog wel groei laten zien en hebben gezien hun aanzienlijk lagere penetratie op de Nederlandse markt het punt van verzadiging zeker nog niet bereikt. Het aantal 'stapelaars', huishoudens die twee of meer streamingvideodiensten tegelijk gebruiken, groeit steeds verder.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9730 stemmen
Daar hoor ik ook bij (Netflix, Prime, MUBI). Ik overweeg nu ook nog HBO erbij te nemen. Voor maar 3 euro per maand kan dat er ook nog wel bij. Ik weet alleen nog niet zeker of ik het aanbod aan films goed genoeg vind.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9730 stemmen
Voor wie het nog had gemist:
HBO Max, AppleTV+ en Viaplay zijn onlangs toegevoegd aan ons VOD-overzicht.
Apple - Zoeken - Films - Criteria: alles - Resultaat: 29 stuks!!
Dat is toch wel diep triest voor een VOD. Gaan ze dit nog eens uitbreiden? Waarom zou je hiervoor willen betalen?
Ik heb dit weekend een abo HBO afgesloten. Ik heb voor een paar weken genoeg te kijken daarop. Hopelijk dat ze wel verder uitbreiden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Aanbod AppleTV+ is wel erg pover inderdaad. Ik zou daar inderdaad nooit voor willen betalen.
Ik had het een tijd gratis vanwege aanschaf van AppleTV kastje, maar ik gebruikte het maar sporadisch.
Er zitten alnsog wel een paar krenten in de pap, maar AppleTV+ is een vrij marginale VOD-dienst die meer als extraatje voor de kopers van Apple producten gezien wordt, dan volwaardige VOD-dienst. Terwijl Apple zulke diepe zakken heeft.
Dan moeten ze nog eens zo'n move maken als Prime Video bij MGM studio deed, om een grote stap te kunnen zetten.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ik heb Apple TV ook alleen nog gratis gehad. Alleen Ted Lasso echt goed, verder paar vermakelijke dingen gezien, maar op een hand te tellen. Dat kan nooit op tegen wat HBO biedt voor die 4 euro per maand. Maar dat zal natuurlijk ook onherroepelijk meer worden. Ach ja, zolang ik die levenslange korting heb en misschien nog sneaky mijn accountje en de kosten kan delen, ga ik er niet vanuit dat ik HBO ooit op zal zeggen voor wat het dan nog kost
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
CineMember start met aanbieden (half)jaarabonnementen
Video on demand-platform CineMember biedt vanaf nu naast maandabonnementen ook halfjaar- en jaarabonnementen aan. Een halfjaarabonnement kost €50 (i.p.v. €59,94) en een jaarabonnement kost €95 (i.p.v. €119,88). De prijs voor een maandabonnement blijft €9,99 per maand. Bij alle abonnementen is er de mogelijkheid om op vier schermen tegelijk te kijken. Gebruikers die op dit moment een maandabonnement hebben, kunnen indien gewenst eenvoudig van abonnement wisselen.
https://mcusercontent.com/8b2bec395dc2743d2b4754483/images/33bbe555-8412-c87c-ae70-cc9ef31eb10e.png
(bron: persbericht Cinemember)
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Heeft Cinemember nu profielen eigenlijk, voor verschillende users? ik vind er niets over en het staat me niet bij uit mijn eigen schandalig ongebruikte abonnement.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik denk het niet, maar 'op 4 schermen tegelijk' zal wel betekenen dat je het account met meerdere mensen kunt delen.
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
True, ook al succesvol gedaan met een een bepaald sujet hier, maar dat is niet handig met watchlist, kijkgeschiedenis, en verder kijken waar je bent gebleven, als alles op één hoop gegooid wordt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
CineMember eventjes in de koelkast gezet, maar intussen weer wat films op de watchlist gezet. Ideaal voor een nieuwe zes maand eigenlijk. Zal ten koste gaan van Mubi denk ik.
Verder blijft voor losse films Picl.be, Sooner en Mejane interessant. Picl dan voor de nieuwste releases die ik in de zalen miste. Mejane dan eerder voor de commerciële films die boven het maaiveld uitkomen (Free guy, Nobody, The last duel, dat soort dingen).
Altijd interessant bij losse films om de verschillende diensten te vergelijken. Tegelijkertijd slingert Nr 10 van Warmerdam van 8€ naar 6€ en 5€ tot 4€. Soms opvallend hoe sommige films geregeld driedubbel lopen bij die VOD diensten. Sooner komt daar vaak het goedkoopst uit. Lumière vaak als duurste.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9730 stemmen
Blijft Netflix met zijn hogere prijzen overeind in de grote streamingoorlog? | Tech | AD.nl
"De gemiddelde consument heeft volgens Amerikaans onderzoek een abonnement op drie streamingdiensten."
Geldt dit Amerikaanse onderzoek ook voor Nederland? Ik geloof hier niks van. Waarschijnlijk hebben veel mensen op deze site wel drie abonnementen, maar als ik met "gewone" mensen praat, hoor ik meestal dat ze er maar één of hooguit twee hebben.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Steeds meer Nederlanders stapelen streamingdiensten - Telecompaper
Het grootste deel van de streamingabonnees, 44 procent, neemt alleen Netflix af.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9730 stemmen
Voor wie iCheckMovies handig vindt als keuzetool:
Zojuist een lijst gemaakt op iCM van alle films op HBO MAX:
https://www.icheckmovies.com/lists/hbo+max+all+movies+currently+on+dutch+hbo+max/joachimt/
Ik had ook al lijsten voor andere diensten, die ik elke maand update.
Netflix: https://www.icheckmovies.com/lists/netflix+all+movies+currently+on+dutch+netflix/joachimt/
Disney: https://www.icheckmovies.com/lists/disneyplus+all+movies+currently+on+dutch+disneyplus/joachimt/
Prime: https://www.icheckmovies.com/lists/prime+video+all+movies+currently+on+dutch+prime+video/joachimt/
Videoland: https://www.icheckmovies.com/lists/videoland+all+movies+currently+on+dutch+videoland/joachimt/
Cinemember: https://www.icheckmovies.com/lists/cinemember+all+movies+currently+on+dutch+cinemember/joachimt/
NPO Start (gratis films): https://www.icheckmovies.com/lists/npo+start+all+movies+currently+on+dutch+npo+start/joachimt/
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Mooi werk joachimt!
alleen even linkjes aanpassen, want zijn listsettings linkjes op de bovenste na, en die resulteren in 404 error - page not found 
Maar heel fijn, ik ben iemand die zulke lijstjes wel op prijs stelt!
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9730 stemmen
Dank voor de melding. Gecorrigeerd.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
NPO Start mag uitbreiden: 'Eindelijk kunnen we vol inzetten op on demand' | NU.nl
De NPO wil later dit jaar op zijn ondemandplatform NPO Start content gaan brengen die niet per se op tv te zien is, of programma's die je al eerder kunt zien.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Hoewel ik ook NPO Start heb, blijft het een beetje met frisse tegenzin. Het is eigenlijk van de gekke dat je voor content van de Staatsomroep, waar je al voor betaalt, nog eens extra moet betalen in de vorm van een abonnement. Met deze uitbreiding kun je er eigenlijk helemaal niet meer om heen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Streaming Users Feel Overwhelmed by Choices, Nielsen Report Says – The Hollywood Reporter
Vrij logisch lijkt me.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
'Opmars HBO Max in Nederland zet Netflix onder druk' | RTL Nieuws
De twee nieuwe diensten hadden gevolgen voor de concurrenten. Vergeleken met de eerste twee maanden van dit jaar leverden Netflix, Amazon Prime Video en Videoland in wat betreft online-bezoeken. Het marktaandeel van Netflix daalde van 70 procent naar 60 procent, dat Amazon Prime Video zakte van 8 naar 5 procent en dat van Videoland van 24 naar 22 procent. "Opvallend is dat meer dan de helft van de Amazon Prime Video bezoekers óók online in contact kwam met HBO Max", aldus GfK.
Prijsverlaging zal er wel niet in zitten bij Netflix, maar meer concurrentie zet Netflix alleen maar op scherp. Al ben ik zelf wel heel tevreden over het aanbod op Netflix tegenwoordig.
schram101
-
- 16683 berichten
- 2293 stemmen
Lijkt me ook wel ja. Al is het aanbod van HBO Max helemaal prima. Maar ze moeten wel nodig wat aan die ondertitels doen. Is daar iets over gezegd eigenlijk al? Behalve dat ‘ze er hard aan werken’
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Lijkt me ook wel ja. Al is het aanbod van HBO Max helemaal prima. Maar ze moeten wel nodig wat aan die ondertitels doen. Is daar iets over gezegd eigenlijk al? Behalve dat ‘ze er hard aan werken’
Ja klopt, in een ander topic hadden we het er ook al over.
Er zijn nota bene zelfs HBO Max eigen films die geen Nederlandse ondertiteling hebben.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
centurion81
-
- 2066 berichten
- 1988 stemmen
Hier ook een stapelaar inmiddels. Na jaren enkel Netflix te hebben gehad, tegenwoordig ook Disney Plus m.n. voor de kids, Amazon Prime (werd wel erg aantrekkelijk met gratis verzendingen) en HBO Max (3,99/maand voor eeuwig kon ik ook niet weerstaan.
Maar al met al voor ongeveer tientje per maand zo veel aanbod, vind ik ondanks de versplintering nog steeds insane goede value for money hoor....
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9730 stemmen
Maar al met al voor ongeveer tientje per maand zo veel aanbod, vind ik ondanks de versplintering nog steeds insane goede value for money hoor....
Precies. Vroeger kocht ik alle films die ik wilde kijken op DVD. Dan wachtte ik wel tot ze in de aanbieding kwamen voor 5-7 euro per stuk, maar reken maar uit....... Ik kijk momenteel zo'n 30 films per maand gok ik. Dus dat zou 150 tot 210 euro per maand zijn aan DVD's. Ik betaal nu:
Prime: 2,99
HBO: 3,99
Netflix: 11,99
MUBI: 5,00 (59,94 per jaar)
Samen dus 23,97 per maand, dus 80 cent per film. En dan reken ik nog niet mee dat mijn vrouw ook kijkt.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9730 stemmen
Oh wacht, helemaal vergeten. Netflix hadden we opgezegd. Dus haal de helft er maar af. Helemaal goedkoop. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Oh wacht, helemaal vergeten. Netflix hadden we opgezegd. Dus haal de helft er maar af. Helemaal goedkoop.
Dan kan Cinemember er wel makkelijk bij. 
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Ik vind de rekensom toch helaas niet helemaal opgaan als je vrij specifieke films wilt kijken.
Dat streamen goedkoper is dan alle films los kopen, dat is wel duidelijk. Maar ik vind het aanbod van de streamingsdiensten voor 95% niet zo interessant. Al die klassieke films heb je allemaal allang gezien, de nieuwe aanwas is ook meestal niet heel veel soeps. Al bij al is het aanbod gewoon heel erg mainstream. Bovendien wisselt de content ook met de maand. Met DVD's/BluRay kopen bezit je tenminste iets dat altijd wel te krijgen is, je bent niet afhankelijk van het aanbod op dat moment maar hebt veel meer een eigen keuze wat je wilt aanschaffen. Nog even daargelaten dat je ook toen wel eens films niet (meer) kon krijgen.
Zelf hebben we Netflix, HBO Max en NPO Start. En dan moet ik zeggen dat we Netflix eigenlijk nog het minst gebruiken zelf, 9 van de 10 keer staat daar Brandweerman Sam op. HBO is vooral erg fijn voor de series en recente blockbusters zoals Dune die ik toch nog kon meepikken. En NPO hebben we voornamelijk om vooruit en terug te kunnen kijken zonder onzinnige restricties.