• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.096 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.148 acteurs
  • 199.025 gebruikers
  • 9.373.072 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

In dat laatste geval (VPN) kan je ook Cohen Media Channel bij Prime Video nemen.

Of films kijken op tcm.com

m_stax

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Thanks beide! Ik ga achter een VPN aan!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

NLZIET is nu ook toegevoegd aan het VOD-overzicht op MM.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Zag vandaag in mijn mailbox een mailtje verschijnen dat Cinemember de Alex van Warmerdam-collectie heeft opgeladen.

Volgende films zijn nu beschikbaar:

Abel, Grimm, De laatste dagen van Emma Blank, Schneider vs Bax, Ober, De jurk, Borgman, De Noorderlingen en Kleine Teun. Het volledige oeuvre dus, behoudens zijn nieuwste Nr.10.

Rick18

• 232 berichten
  • 5299 stemmen

kappeuter schreef:

NLZIET is nu ook toegevoegd aan het VOD-overzicht op MM.

Komt er ook nog een mogelijkheid om binnen dit overzicht te zoeken. Mis dit overigens ook bij sommige andere diensten zoals youtube

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Steeds meer streamingdiensten, maar welke kies je? | NU.nl

NU.nl schreef:

Met de komst van HBO Max op 8 maart is Nederland weer een streamingdienst rijker. Dat kan keuzestress veroorzaken. Om je te helpen een weg te vinden in de wirwar van streamingdiensten zet NU.nl het aanbod en de kosten per platform op een rij.

"De acht grootste streamingdiensten op een rij."

Toch zonde dat de focus altijd op de grootste diensten (wereldwijd?) ligt.

Geen vermelding van Cinemember, Cinetree, Picl, MUBI etc.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Ik ga wellicht ook switchen van netflix naar hbo. Better call saul is het wachten niet meer waard.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

kappeuter schreef:

Toch zonde dat de focus altijd op de grootste diensten (wereldwijd?) ligt.

Geen vermelding van Cinemember, Cinetree, Picl, MUBI etc.

Belachelijk, vind ik het. Zo zonde.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ja het is ongelovelijk hoe deze diensten steeds volledig worden genegeerd in de berichtgeving.

Slechte beurt van de journalistiek.

Rick18

• 232 berichten
  • 5299 stemmen

kappeuter schreef:

Ja het is ongelovelijk hoe deze diensten steeds volledig worden genegeerd in de berichtgeving.

Slechte beurt van de journalistiek.

Op de voorpagina van mm is het helaas niet veel beter

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

BAM!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Tsja. In andere media worden deze diensten vrijwel volledig verzwegen.

Rick18

• 232 berichten
  • 5299 stemmen

kappeuter schreef:

Tsja. In andere media worden deze diensten vrijwel volledig verzwegen.

Klopt, mee eens en erg jammer, maar ergens niet zo vreemd daar die andere media meestal niet draaien om film. Daarom is het extra jammer dat mm waar film wel de hoofdmoot is, de kleinere vod-diensten zo beperkt aandacht geeft. En als mm het al nauewlijks doet, waarom zo ik dat dan wel moeten verwachten van een site als nu.nl

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

NLZiet voegt Vlaamse zenders Eén, Canvas en Ketnet toe

De streamingdienst NLZiet breidt zijn aanbod uit met drie nieuwe kanalen: de Vlaamse zenders Eén, Canvas en Ketnet. Daarmee groeit het totale aantal livezenders op de streamingdienst naar 37. NLZiet-directeur Niels Baas zegt blij te zijn met deze stap, omdat met de toevoeging van de zenders van 'onze zuiderburen' het televisieaanbod van de dienst in zijn ogen 'nog completer' wordt. Hij benadrukt dat abonnees bijvoorbeeld kunnen kijken naar kwaliteitsprogramma’s als Dertigers, De Ideale Wereld en #LikeMe. Ook de directeur van de Vlaamse publieke omroep VRT is positief over de toevoeging.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nederlanders delen vaker inloggegevens streamingdiensten | RTL Nieuws

RTL Nieuws schreef:

Nederlanders met een abonnement op een videodienst zoals Netflix, Videoland of Disney+ zijn vaker hun inloggegevens gaan delen om zo kosten te besparen.

In 2020 gaf nog 28 procent aan gebruik te maken van logins van anderen voor videodiensten, nu kijkt 34 procent mee op het account van een ander, meldt vergelijkingswebsite Pricewise. 28 procent van de streamers deelt inloggegevens met een ander, zodat zij ook gebruik kunnen maken van een dienst.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

https://c.tenor.com/AA7MO5darloAAAAM/whistle-homer.gif

Netflix gaf ooit aan het dikke prima te vinden, maar daar leken ze vorig jaar al op terug te komen, al wordt het inderdaad nog veelvuldig gedaan.

Ik zou wel eens wat meer over the economics daarvan willen weten eigenlijk.

Scenario 1: 5 mensen zijn allemaal geabonneerd op één verschillende streaming dienst: Pietje Netflix, Henk Disney+, etc. Ze kijken allen per jaar 100 films op die ene dienst waar ze braaf voor betalen.

Scenario 2: 5 mensen delen allemaal hun account met 4 anderen, van de verschillende diensten die ze van elkaar afnemen. Het is teveel om 100 films per jaar van alle (accountgedeelde) diensten te freeloaden (want tijd), dus ze kijken van iedere streaming dienst 20 titels per jaar. Van iedere streamingdienst worden in totaal nog steeds 100 titels bekeken, en voor iedere dienst wordt hetzelfde bedrag betaald als in scenario 1.

Zo ideaal is de wereld natuurlijk niet, maar ik vraag me wel eens af in hoeverre bovenstaand scenario klopt.

Scenario 3: Als scenario 2 qua accountdelen, maar persoon 1 en de 4 freeloaders kijken zich het bokkenschompes aan Disney, Marvel en Star Wars op Disney+, en maar heel af en toe iets van de andere 4 diensten die ze ook samen delen. Er zijn nu honderden Disney+ streams, terwijl er maar één subscriber betaalt. De andere streamingdiensten strijken net als Disney+ ook één volledig bedrag op van die ene abonnee, terwijl er slechts af en toe door zowel de betaler als zijn freeloaderclubje gekeken wordt.

Zou er een impact verschil zijn tussen scenario 1 en 2? Is er een impact verschil voor Netflix in scenario 1 (100 streams van een ongedeeld account), scenario 2 (100 streams van een gedeeld account) of scenario 3 (23 streams van een gedeeld account omdat ze allemaal naar Disney+ kijken, maar Netflix aanhouden omdat maar een paar euro pp betalen)

Er zullen vast nog meer scenario's zijn (scenario 4: JM betaalt zijn ongedeelde Mubi terwijl hij bijna nooit kijkt) , maar ik zou graag wat meer willen weten van hoe die economie achter account sharing en aantal streams precies werkt. :

Zou daar info over te vinden zijn, of is dat een goed bewaakt geheim?

Flavio

• 4896 berichten
  • 5228 stemmen

Volgens mij is Netflix überhaupt heel zuinig met het delen van statistieken, en zeker de info waar jij naar op zoek bent lijkt me van de categorie "het geheime ingrediënt van coca cola". Enige wat ze volgens mij delen is de top 10 meest-bekeken serie en film op Netflix Top 10 - Global - top10.netflix.com.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Het delen van accounts zit denk ik wel bij de prijs van Netflix inbegrepen.

Het is onderdeel van het verkoopmodel. Je hebt die profielen niet voor niks, en er is het uitgebreidere abonnement waar nog meer mensen gebruik van kunnen / mogen maken.

MUBI heb ik nog maar een paar keer betaald, omdat ik door promoties zo veel gratis maanden heb verdiend.

Prime Video is zo goedkoop dat mensen het misschien minder gauw zullen delen.

Ik zet Prime Video vaker tijdelijk uit, als het aanbod me minder aanspreekt. Als je het samen met iemand deelt zul je wellicht trouwer en langer gebruiken en je abonnement niet zo gauw op zeggen, omdat je de ander niet wil teleurstellen.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Ik zou prime niet delen, zelfde inlog als Amazon account en volgens mij kun je die niet ontkoppelen? Dan kan iemand anders (desnoods per ongeluk) dingen op jouw account kopen. Liever niet!

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

John Milton schreef:

Ik zou prime niet delen, zelfde inlog als Amazon account en volgens mij kun je die niet ontkoppelen? Dan kan iemand anders (desnoods per ongeluk) dingen op jouw account kopen. Liever niet!

koop liever niets bij bezos. De levende darth vader.

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Mooie vergelijking.

En ja, geld naar amazon brengen doet de wereld zeker geen goed

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Netflix, HBO, Amazon, Viaplay, NL Ziet: vind je weg in het oerwoud aan streamingdiensten | AD.nl

MUBI, Picl en Cinetree worden nu eens wel genoemd, maar Cinemember niet.

AD schreef:

Volgens docent populaire cultuur Dan Hassler-Forest van de Universiteit Utrecht is de bodem in zicht. ,,Er zullen slachtoffers vallen in deze oorlog. Disney bepaalt daarbij als grootste speler de toon, ook omdat dat bedrijf het niet alleen van streaming hoeft te hebben. Het heeft altijd nog de attractieparken. Andere diensten worden kwetsbaar en het lijkt me een kwestie van tijd voor een partij als Disney ze binnenhaalt. Zo gaat dat tegenwoordig überhaupt in de onlinewereld. Kleine ondernemers dromen niet meer van een nieuw eigen platform, maar dromen ervan om te worden gekocht.”

Wat een rare opmerking.

Consilidatie zal op den duur wel gebeuren, maar ik ken nog geen voorbeelden op VOD-gebied.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Maar wat is er zo raar aan? Het gebeurt overal, dus waarom zou het dan niet gebeuren in de streamingwereld, waar iedereen lijkt te vinden dat de huidige situatie onhoudbaar is.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

skinny_tie schreef:

Maar wat is er zo raar aan? Het gebeurt overal, dus waarom zou het dan niet gebeuren in de streamingwereld, waar iedereen lijkt te vinden dat de huidige situatie onhoudbaar is.

Natuurlijk zal consolidatie vast wel eens gebeuren, maar toch zie ik het niet voor me dat veel diensten samen zullen gaan.

Die grote diensten hebben zulke grote eigenaren met diepe zakken.

Nichediensten richten zich op zulke specifieke doelgroepen en gaan uit van hun eigen kracht en waarderen hun autonomie.

Daarom zullen Cinemember en Cinetree waarschijnlijk niet samen gaan.

Ik vind het een rare opmerking dat kleine ondernemers dromen van een overname. Dat lijkt me bij VOD nou juist niet.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Die ondernemers die dromen van een overname, dat zie ik in het betoog van Hassler-Forest meer als illustratie van de hoeveelheid overnames die je op sommige terreinen ziet, dan een voorspelling voor de VOD-wereld. En afgelopen week was er wel het nieuws dat Epic Games eigenaar werd van Bandcamp, niet bepaald het eerste muziekbedrijf waarvan mensen dachten dat het overgenomen zou worden.

Nu de grote streamingdiensten allemaal kanalen lijken te gaan voeren, kan dat het moment zijn om een kleine speler in te lijven. Een sterk merk als Mubi, Shudder, Criterion heeft ook een kracht die de grote streamers niet hebben, namelijk die van een curator. Als het merk zichtbaar kan blijven binnen de grotere dienst kan dat voor allebei meerwaarde opleveren.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

De Ketelhuis podcast

Ketelhuis Podcast #60: Basiscursus Filmeconomie voor Beginners #4 – Update Streamingdiensten

Ruim een jaar na Ketelhuis Podcast #18 geeft Nico van den Berg een update over de streamingdiensten in ons land. Wat betekent de komst van HBOmax en viaplay voor het vaderlandse streaminglandschap? Hoe ongenaakbaar is Netflix? En waarom is Pathé Thuis weer gewoon in handen van Pathé zelf?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Streamingdiensten groeiden enorm in 2021: drie keer zo veel omzet als bioscopen | NU.nl

NU.nl schreef:

Streamingdiensten hebben in 2021 ongeveer drie keer meer aan films verdiend dan bioscopen, blijkt uit een rapport van brancheorganisatie Motion Picture Association (MPA). Vóór de coronapandemie waren de inkomsten ruwweg hetzelfde.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.