- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ach ja, kost honderden miljoenen om ze te behouden voor Netflix.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Streamingdienst Netflix de grote winnaar bij Guidinc Awards | RTL Boulevard - rtlboulevard.nl
Netflix is donderdag de grote winnaar geworden bij de Guidinc. Streaming Video Awards. De videodienst viel drie keer in de prijzen met awards voor beste streamingdienst, beste film en beste serie. Ook waren er prijzen voor 'Chateau Meiland' en 'De Kinderen van Ruinerwold'. De Nederlandse publieksprijzen voor films, series en documentaires op streamingdiensten werden voor de tweede keer uitgereikt. De prijs voor Beste Serie van het afgelopen jaar ging naar de Koreaanse Netflix-hit Squid Game. Voor de Nederlandse film Ferry, een voorverhaal van de serie Undercover, kreeg de internationale video-aanbieder ook de prijs voor Beste Film.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Zweedse streamer Viaplay ook te zien via KPN en Ziggo - fd.nl
De Zweedse streamingdienst Viaplay gaat vanaf 1 maart 2022 van start in Nederland. Daarbij biedt de dochter van de Zweedse Nordic Entertainmment Group (Nent) niet alleen zelf abonnementen aan, maar zullen de programma's ook via KPN en VodafoneZiggo te zien zijn. Dat betekent dat de abonnees van de twee grote telecombedrijven toegang hebben tot de Formule 1 en andere sportprogramma's, waarvoor Viaplay de rechten heeft verworven.
badfans69
-
- 3965 berichten
- 6126 stemmen
Viaplay to launch in the Netherlands on 1 March | Nordic entertainment group
Viaplay Originals: more than 30 original productions, including `Love Me', `The Box', `Honour', `Threesome' and the 2020 Canneseries winner `Partisan'. Viaplay is the Nordic region's leading original drama producer, with more than 60 premieres planned for 2022, and will invest in Dutch Viaplay Originals. Kennard Bos has been appointed Viaplay's first Executive Producer in the Netherlands.
International films and series: high-profile content from Hollywood studios such as MGM, Sony.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Hoe combineer ik al die streamingdiensten? - De Standaard
5. Er is meer dan Netflix, Disney en Streamz
Het aanbod van die grote drie is intussen bekend. Zij hebben voor (haast) elk wat wils – Netflix gaat het breedst, Disney heeft het beste aanbod voor kinderen en Streamz heeft HBO plus exclusieve Vlaamse reeksen. Maar ook elders is heel wat te vinden. Fans van scifi en fantasy vinden vaak hun gading bij Prime Video, voor een opvallend voordelige 3 euro per maand. Apple TV (5 euro) blinkt uit met feelgood-comedy als Ted Lasso en Schmigadoon. Voor de betere Europese series moet u bij MyLum zijn. En dan heb je nog échte nichediensten als Hayu (Amerikaanse reality). En vergeet ook de gratis diensten niet, met VRT.nu op kop.
Weer zo'n artikel waar ze gemakshalve diensten als MUBI, Cinemember en Picl niet noemen.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9729 stemmen
Netflix, Disney en Streamz de grote drie? Ligt het aan mij dat ik nog nooit van Streamz heb gehoord? 
Ik dacht dat Prime ondertussen in de top 3 zou staan.
Even googelen:
Ah, het is Vlaams. Vandaar dat ik het niet ken.
Ranglist in NL?
Volgens deze bron doet Videoland het nog altijd beter dan Disney. Verrassend.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ja, ik heb vrijwel niks met Videoland. Ze schijnen wel goed te zijn in Nederlands aanbod (series e.d.).
Maar goed, als je geen kleine kinderen hebt en niks hebt met Star Wars, neem je misschien eerder Prime Video.
Ik zou eigenlijk verwachten dat Prime Video inmiddels op de tweede plek zou staan, maar ze zijn in NL vrij laat begonnen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Het aantal Nederlanders dat twee of meer streamingdiensten afneemt, steeg dit kwartaal tot 27 procent. 24 procent van de Nederlanders heeft één streamingdienst en het percentage Nederlanders dat geen abonnement heeft op Netflix, Videoland of een soortgelijke VOD-dienst, is gedaald tot 49 procent.
Voor het eerst heeft nu meer dan de helft van de Netflix-abonnees ten minste 1 andere dienst ernaast. Iets meer dan een jaar geleden was Netflix voor ruim de helft van zijn klanten nog het enige abonnement op een videodienst.
Jammer dat er geen marktaandelen van Prime Video en Disney e.d. genoemd worden in dit stuk.
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Maar ook:
oup
-
- 587 berichten
- 3181 stemmen
The Criterion Channel - criterionchannel.com
Dit zou wel echt een verrijking zijn als deze dienst ook in NL beschikbaar komt (nu alleen nog in Canada en US).
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Streamingstrijd: 'Bedrijven geven 101 miljard uit aan series en films' | RTL Nieuws
Disney geeft veel meer uit
Alleen Disney zal volgend jaar circa een derde meer uitgeven aan content. Daarmee zal het bedrag uitkomen op 23 miljard dollar. Inclusief sportrechten gaat het om 33 miljard dollar. In vergelijking met twee jaar terug is dit twee derde meer.
Netflix is volgend jaar goed voor 17 miljard dollar, een kwart meer dan een jaar eerder. Netflix houdt er wel rekening mee volgend jaar quitte te draaien.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Op welke streamingsdienst kan ik het volgende seizoen van mijn favoriete serie bekijken? In welke bioscopen kan ik de nieuwe blockbuster zien? In welk obscuur zaaltje kan ik die documentaire aanschouwen? Voor het eerst in ons land is al die informatie verzameld op één plek. Maak kennis met Cinemapp en bedenker Ben: “Het aanbod was zo groot en versnipperd over verschillende media, daarom heb ik dit platform gecreëerd.”
Zo te zien mist Cinemember.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Topspelers bij Videoland en Prime Video over de streamingmarkt - businessinsider.nl
Naast Netflix, Videoland, Disney+ en Prime Video telt Nederland nog ruim 20 andere streamingdiensten: ‘Ik betwijfel of er zoveel spelers kunnen blijven’
Beluister de elfde aflevering van The Next Move met Ellen van den Berghe van Videoland en Kaja Wolffers van Prime Video, gepresenteerd door strategisch adviseur en auteur Diederik Heinink.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Google stopt met eigen videostudio - Nieuws - Data News
YouTube Originals werd een zestal jaar geleden opgericht om exclusieve series te ontwikkelen voor YouTube's betaalde streamingdienst YouTube Premium (toen nog onder de naam YouTube Red). De bekendste series die uit de studio kwamen zijn Scare PewDiePie, met de bekende YouTuber, en Cobra Kai, een serie die voortbouwt op de personages van The Karate Kid. Die laatste wordt ondertussen door Netflix uitgebracht.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix blijft prijzen verhogen: deze alternatieven zijn een stuk goedkoper | Tech | AD.nl
MUBI wordt hier weer niet genoemd. €8,99 per maand. Probeer MUBI 3 maanden gratis
Cinetree: €7,99 (probeer 14 dagen gratis)
Cinemember: €9,99 (probeer 14 dagen gratis)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zij stopten met streamen: 'Geen bingewatchen meer voor mij' | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl
Op zich wel een interessant artikel, al hangt er wel heel erg een Volkskrant-lezer sausje aan die mensen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Zeker een interessant artikel. Het zijn denk ik meer muziekliefhebbers, want ze hebben wel allemaal Spotify.
Ze hebben verschillende motieven. Ik geef ze gelijk. Het is geen 'moeten'.
Maar bingen hoeft sowieso niet, ook al heb je wel abonnementen. Je hoeft ook geen series te kijken, je kunt het ook alleen bij films houden. En ik mis hier in dit artikel diensten als Cinemember, Cinetree en MUBI, waar een 'serieuzer' filmaanbod te vinden is met meer arthouse en documentaires. Zou best kunnen dat ze daar meer aan hun trekken komen.
Het niveau van de documentaires op Netflix vind ik ook nogal wisselend. Maar er worden tegenwoordig maar weinig documentaires toegevoegd, het meeste zit in de reality of true crime sfeer. Of over het milieu en voeding.
Terug naar weer tv kijken zou voor mij altijd een 'no go' zijn. Als ik ergens totaal op uitgekeken ben...
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Ik vind het dan weer geen geweldig artikel, beetje gemiste kans. Overigens is deze Volkskrant lezer dol op streamen. Momenteel Netflix, Disney+, Amazon Prime, Apple TV+, Mubi, YouTube Premium, Arrow, Spotify en Tidal. Beetje generaliserend A&L1 
Apple TV+ en Arrow zijn overigens proefabonnementen die niet verlengd gaan worden voorlopig. En het gros van die abo's betaal ik ook niet de hoofdprijs voor nee, voor wie het zich afvraagt. Anders zou ik het óók niet doen.
Maar als ik HBO Max er straks op slinkse wijze voor een habbekrats aan toe kan voegen, dan zal ik dat zeker niet laten... Ik hou van het gemak 
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9729 stemmen
Ik vind het ook een nogal inhoudsloos artikel. Wat is de boodschap van dit artikel: "jaja, mensen, je kunt best zonder streamen"? Vooral die eerste vind ik maf. Ze kijkt vervolgens reguliere TV ipv Netflix. Dan kijk je dus nog steeds naar content aangeboden door een maatschappij waarvoor je betaalt. Alleen kun je minder makkelijk kiezen wat je wilt zien. Die tweede heeft gewoon vooral andere hobby's. Ook niet echt bijzonder.
Mijn broer heeft al jaren geen televisie. Ik kan me niet eens herinneren of hij er één gehad heeft. En hele enkele keer huren hij en zijn vrouw een filmpje bij Pathé ofzo. Die kijken ze dan op een laptop. Netflix oid hebben ze nooit gehad. Ze zijn meer bezig met muziek, sport en spelen veel gezelschapspelletjes. Is dit zo bijzonder? Moet hij nu in de krant komen. Tjongejonge, wat een nieuws..... Er zijn echt zat mensen in Nederland die niet dagelijks naar dat rechthoekige ding in de woonkamer staren.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik denk dat de boodschap gewoon is dat dit mensen zijn die niet doen wat de halve wereld doet. Misschien met een speldenprikje dat bingen wat inhoudsloos is, geen idee.
Ik kan me serieus niet voorstellen zoals bij een van die mensen dat je helemaal niks op Netflix kan vinden wat je aanspreekt. Je hebt echt series en (original) films over werkelijk van alles. Van mainsteam tot meer de arthousehoek in, zoals bv The Crown.
Ik kijk ook weinig reguliere tv buiten nieuws/sport/actualiteiten en hier en daar nog een extra programma, maar je moet wel heel hipster zijn om je tv de deur uit te doen. In mijn ogen dan. Volgens mij kijkt wel degelijk 95 procent elke dag een tijd naar de tv, wat daar ook op mag zijn. Kan reguliere tv zijn, streaming, eigen collectie, gaming etc. Maar iedereen moet lekker doen waar ze blij van worden natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind het dan weer geen geweldig artikel, beetje gemiste kans. Overigens is deze Volkskrant lezer dol op streamen. Momenteel Netflix, Disney+, Amazon Prime, Apple TV+, Mubi, YouTube Premium, Arrow, Spotify en Tidal. Beetje generaliserend A&L1 
Apple TV+ en Arrow zijn overigens proefabonnementen die niet verlengd gaan worden voorlopig. En het gros van die abo's betaal ik ook niet de hoofdprijs voor nee, voor wie het zich afvraagt. Anders zou ik het óók niet doen.
Maar als ik HBO Max er straks op slinkse wijze voor een habbekrats aan toe kan voegen, dan zal ik dat zeker niet laten... Ik hou van het gemak
Ik provoceer altijd graag een beetje, niet te serieus nemen 
Hoop streamingdiensten. Mag ik vragen wat je ongeveer per maand aan alles kwijt bent?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Terug naar weer tv kijken zou voor mij altijd een 'no go' zijn. Als ik ergens totaal op uitgekeken ben...
Idem. Soms, heel soms zap ik gewoon voor de gein eens langs de eerste 25 kanalen. Komt echt zelden voor dat er iets op is wat me de moeite waard lijkt. Dat zijn dan ook nog vaak NPO programma's, ik gruwel echt van alle muziek/spel/talent/reality/whatever shows met BN-ers. Of al die aangekochte Amerikaanse programma's over politie, pawn shops, goudzoekers en weet ik het. Ik had dit gewoon al begin deze eeuw. Ik denk altijd, zo zonde om naar Ik hou van Holland of De Meilandjes te kijken als er zoveel mooie series, docu's en films nog op me wachten. Zeker met streamingdiensten is er altijd wel iets. Ik heb hele lange kijklijstjes die nooit leeg raken.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Op NPO zijn er wel een paar mooie programma's inderdaad. Met de VPRO voorop.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9729 stemmen
Ik kan me serieus niet voorstellen zoals bij een van die mensen dat je helemaal niks op Netflix kan vinden wat je aanspreekt. Je hebt echt series en (original) films over werkelijk van alles. Van mainsteam tot meer de arthousehoek in, zoals bv The Crown.
Probleem bij veel mensen is wel dat ze moeite hebben om in de suggesties van Netflix verder te kijken dan hun neus lang is, omdat Netflix dat ook wel erg moeilijk maakt. Er zijn heel veel interessante films die je nooit tegenkomt door simpelweg een beetje te browsen door de app. Mijn ervaring is dat je echt tools moet gebruiken (filters op MM, lijsten op iCM, etc...) om te vinden waar je interesses liggen.
Tenzij je geïnteresseerd bent in alleen maar de populaire dingen, dan heb je genoeg aan de suggesties.....
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Hoop streamingdiensten. Mag ik vragen wat je ongeveer per maand aan alles kwijt bent?
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
TV geraakt ook hier stilaan uitgeput. Enkel VPRO en Canvas hou ik wekelijks in de gaten. Op VPRO wel geregeld dingen die ik nog niet eerder zag (meestal ook Nederlandse producties dan), bij Canvas zit er meestal iets bij dat ik al zag. De commerciële zenders zijn nooit veel soeps geweest, laat staan iets dat me interesseert dat ik nog niet zag.
Op BBC staat er af en toe wel iets leuks geprogrammeerd, vooral oudere klassiekers dan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ja de VPRO is ook mijn favoriete Nederlandse omroep.
Ik hoop dat er gauw weer een nieuw seizoen van De kijk van Koolhoven komt.
Het radioprogramma Nooit Meer Slapen luister ik graag (als podcast).
Ik vind het wel jammer dat de Volkskrant zich jaren terug al terugtrok uit cinema.nl
De site VPRO Cinema wordt helaas veel minder geupdated.
m_stax
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Video on Demand > Amerikaanse klassieke films kijken:
Hoi allemaal,
Ik heb me rot ge-Googled en je zou zeggen dat het niet zo moeilijk moet zijn, maar ik kan het niet vinden. Ik ben op zoek naar een website / app waarmee ik On Demand klassieke USA films kan kijken uit de jaren 20-80. Ik vind wel plaatsen waar dat kan maar dat kan dan alleen als je in de USA woont.
Heeft iemand tips waar ik terecht kan?
Dank alvast!
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Voor zover ik weet is dat er niet echt, m_stax. Je zou kunnen overwegen gratis een VPN uit te proberen om te zien of dat naar tevredenheid werkt. Dan lijkt het voor de service alsof je in Amerika zit. Op die manier heb ik nu de arrow streaming service op proef, door de VPN op Engeland te zetten.