- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
John Milton
-
- 24219 berichten
- 13383 stemmen
Vanmorgen wilde ik wakker worden met wat Netflix, en werd verrast met een this account is no longer active-melding op mijn tv. Zelfde op mijn telefoon en pc. Geen mail, niets.... Abonnement eenzijdig ontbonden. Even inloggen op Pepper en reddit leerde dat een hoop mensen hetzelfde issue hadden, Netflix gebruikers die een account hadden in Turkije, maar dat hier in NL gebruikten. Straf voor de stoute jongetjes, dus.
Eenvoudig heractiveren ging niet, want er moest een sms naar een Turks nummer gestuurd worden. Daar heb ik met een betaalde dienst wat op gevonden, maar (en dat had ik al eens gelezen) daarna kan er de eerste 30 dagen alleen vanuit dat land worden gekeken (of dus via VPN); erg irritant als je normaal in de woonkamer op je smart TV kijkt.
Daarna was het feest nog niet voorbij, want ook de tech savvy meelifters die het via vpn snel werkend hadden, kregen alsnog deze eerder aangekondigde, maar door ons nog niet waargenomen melding:
https://i.ibb.co/6rYN4sQ/Afbeelding-van-Whats-App-op-2024-02-18-om-13-34-57-f13de53f.jpg
De crackdown is nu echt begonnen, kennelijk. En binnenkort volgt Disney ook.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bizar zeg! 
Dit gaat echt veel te ver. Je zou er Netflix voor willen opzeggen.
Is dit omdat ze hebben gezien dat je Netflix regelmatig via VPN hebt gebruikt?
Kan je niet gewoon op Netflix-huishouden bijwerken klikken?
John Milton
-
- 24219 berichten
- 13383 stemmen
Ik heb hem gevraagd wat hij dan te zien krijgt (en wat het kost). Kan het hier thuis volgens mij niet goed reproduceren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik heb hem gevraagd wat hij dan te zien krijgt (en wat het kost). Kan het hier thuis volgens mij niet goed reproduceren.
Hoe kan het nou zijn dat ze denken dat je uit Turkije komt?
Maar komt het ook doordat je meelifters hebt die niet betalen?
Ik heb ook een meelifter, maar die betaalt wel 4 euro per maand.
John Milton
-
- 24219 berichten
- 13383 stemmen
Oh maar dat klopt, ik (en vele anderen) hebben bewust met de VPN op Istanbul het abo afgesloten omdat je dan X Turkse Lira per maand betaalde, wat neerkwam op een euro of 4-6 voor het 4K abo, afhankelijk van de koers. En dat dan delen met het groepje. Dus ik vermoed dat het door het andere land komt, want de sharing doet bijna iedereen, dan verwacht je meer die pagina op de foto, geen hoppa abo ontbonden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Oh maar dat klopt, ik (en vele anderen) hebben bewust met de VPN op Istanbul het abo afgesloten omdat je dan X Turkse Lira per maand betaalde, wat neerkwam op een euro of 4-6 voor het 4K abo, afhankelijk van de koers. En dat dan delen met het groepje. Dus ik vermoed dat het door het andere land komt, want de sharing doet bijna iedereen, dan verwacht je meer die pagina op de foto, geen hoppa abo ontbonden.
OMG
Je bent toch geen armlastige student? 
Nitefall
-
- 74 berichten
- 258 stemmen
Ik kreeg die melding, volgens mij, afgelopen november. Het werkte heel vreemd, want mijn kinderen konden moeiteloos via het kids account verder kijken, terwijl mijn account geblokkeerd was. Ik liftte mee met mijn ouders. Via de laptop en tablet kon ik nog wel kijken, dus snel nog even de laatste dingen gekeken die ik wilde zien en toen hebben mijn ouders vervolgens opgezegd.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
SVoD-abonnement kostte in 2020 gemiddeld EUR 7,50 per maand, nu EUR 10,80 - Telecompaper
SVoD-abonnement kostte in 2020 gemiddeld EUR 7,50 per maand, nu EUR 10,80. Er zijn in Nederland vijf aanbieders van SVOD-diensten die meer dan 1 miljoen klanten hebben: Netflix, Videoland, Viaplay, Amazon Prime Video en Disney+ , en hun tarieven lopen behoorlijk uiteen.
(betaalartikel)
John Milton
-
- 24219 berichten
- 13383 stemmen
Je bent toch geen armlastige student?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Met alle diensten die ik afneem, moet je soms wel wat creatief zijn, als je niet wilt dat je bankrekening op die van een armlastige student gaat lijken
Of gewoon iets minder diensten afnemen. 
John Milton
-
- 24219 berichten
- 13383 stemmen
Dat is altijd een optie, maar ik verkies Netflix (of wat dan ook) delen met wat andere veertigers die allemaal niet zoveel kijken boven (meer) terugvallen op downloaden.
Als ik voor een paar euro per maand iedere maand of eens in de 2 maanden iets kan zien, is het voor mij goed. Maar als ik iets wil zien, dan ga ik het zien. Ik ga niet wat anders kijken op een andere dienst, omdat ik geen Sky of HBO heb omdat ik er verder weinig naar kijk.
Maatwerk dus, met zoveel mogelijk zorgen dat er wat geld naar de diensten gaat die ik (spaarzaam) gebruik. Account sharing was daar ideaal voor, je kijkt amper naar Sky of HBO, maar het kost je ook weinig per maand, dus het is makkelijk voor wanneer je wel iets wilt kijken. Het gaat me niet zozeer om het geld, maar ook om het gemak. Ik heb Tidal Hi-Fi èn Spotify nota bene (en dank ook nog een nimmer gebruikte YouTube Music premium, omdat ik geen reclame op YouTube wil).
Ik betaal graag voor goede oplossingen die aansluiten bij mijn wens als consument. Ook veel als het moet, Ik heb 500 euro neergelegd voor Roon Lifetime en ik meen 200 of 300 voor Plex Pass Lifetime. Maar wanneer ik iedere maand 16 euro moet betalen omdat ik op één tv soms een film op Netflix in 4K wil kijken, dan word ik wel wat creatief ja 
John Milton
-
- 24219 berichten
- 13383 stemmen
Mijn Netflix is wéér opgezegd na al dat geklooi gisteren om het weer werkend te krijgen via mijn omweg. Gotta say, ze hebben het goed geïmplementeerd, deze crackdown. Ik geef het voor nu even op. Heb nog wel paar ideetjes, maar die zijn technisch complex, sparen nu ook weer niet héél veel geld uit, en vereisen weer randapparatuur. Zit ik eigenlijk niet op te wachten.
En volledig legaal: zelf 16 lappen, 2 meelifters à 4 euro in de maand... Komt neer op 24 euro, gedeeld door 3 = 8 euro per maand. Ik weet eerlijk niet of ik daar genoeg Netflix voor kijk, naast alle andere diensten. En voor je het weet is dat natuurlijk een tientje pp. Even over nadenken dan maar. 
John Milton
-
- 24219 berichten
- 13383 stemmen
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
In ander komisch nieuws: Viaplay verhoogt prijs maandabonnement vanaf 22 mei met 2 euro per maand van 15,99 naar 17,99 euro - Tweakers
Ja, maar het jaarabonnement wordt wel een stuk goedkoper. Ze willen blijkbaar snel veel geld incasseren. En ze willen ervoor zorgen dat mensen niet halverwege (Of als Verstappen al in oktober weer wereldkampioen is) het abonnement kunnen opzeggen. Jaarabonnement zit je aan vast.
John Milton
-
- 24219 berichten
- 13383 stemmen
Ik herinner me dat Dvdvalley destijds een geweldige aanbieding had voor een jaarabonnement, an offer I couldn’t refuse!
2 maanden later waren ze failliet, weg geld. Ik zou dat alleen aandurven als er restitutie zou zijn bij terugtrekken uit NL markt. Maar Viaplay is een dienst waar ik niet in geïnteresseerd ben om af te nemen, al volg ik hun geprutskoning wel graag op de voet 
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ik herinner me dat Dvdvalley destijds een geweldige aanbieding had voor een jaarabonnement, an offer I couldn’t refuse!
2 maanden later waren ze failliet, weg geld. Ik zou dat alleen aandurven als er restitutie zou zijn bij terugtrekken uit NL markt. Maar Viaplay is een dienst waar ik niet in geïnteresseerd ben om af te nemen, al volg ik hun geprutskoning wel graag op de voet
Nee, ik ook niet. Heb het even geprobeerd, maar het was een verschrikking. Ben ook geen groot Verstappen fan, dus hem iedere keer zien winnen is voor mij geen reden om het nog een keer te proberen.
Wordt wel interessant wie de rechten vanaf 2025 krijgt. Volgens orakel Chris Woerts zijn er veel kapers op de kust, maar is het voor Viaplay en ook Ziggo gewoon geen optie om de rechten niet te bemachtigen. Zonder Formule 1 is Viaplay failliet, en ook Ziggo gaat krijgen het lastig krijgen.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Gelukkig kijk ik Viaplay voor het voetbal en niet voor dat saaie F1. Dat zou betekenen dat ik goedkoper uit ben
.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Gelukkig kijk ik Viaplay voor het voetbal en niet voor dat saaie F1. Dat zou betekenen dat ik goedkoper uit ben
.
Jij betaalt 18 euro alleen voor Engels en Duits voetbal? Dan ben je wel een hele grote fan zeg. Had ik niet achter je gezocht haha.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Jij betaalt 18 euro alleen voor Engels en Duits voetbal? Dan ben je wel een hele grote fan zeg. Had ik niet achter je gezocht haha.
Tja, ben zelf een Bayern fan en ook ManU en Liverpool. Dus ik moet wel. (Al heb ik een account met een maatje van me, dus we betalen ieder de helft
).
Ik meende dat binnenkort 1 dienst alle voetbal in handen heeft, is wel handiger. Want ik kan nu geen Real kijken of ik moet weer dubbele diensten aanschaffen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Gehenna
-
- 657 berichten
- 6729 stemmen
Krijg zojuist een e-mail binnen van SkyShowtime.
Beste abonnee,
Allereerst willen we je graag bedanken voor je keuze om als een van onze eerste abonnees gebruik te maken van ons 'Altijd voor de helft van de prijs'-aanbod. Het zijn speciale abonnees zoals jij die ons inspireren om de beste entertainment te bieden en we willen je graag laten weten hoezeer we het waarderen dat je lid bent van SkyShowtime.
Vanaf 23 april 2024 krijgt je huidige SkyShowtime-abonnement een nieuwe naam: Standaard Plus, en we introduceren daarnaast een nieuw soort abonnement: Standaard met reclame.
Om ononderbroken en zonder reclame* te blijven genieten van SkyShowtime hoef je niets te doen, en we zullen je actieve Altijd voor de helft van de prijs-aanbod blijven honoreren. Je huidige abonnement wordt op 23 april 2024 automatisch omgezet in het abonnement met de nieuwe naam Standaard Plus en je betalingen worden nog steeds automatisch afgeschreven volgens je huidige betalingsmethode.
Ons doel is altijd geweest om je een topervaring te bieden tegen een gunstige prijs, en nu breiden we het kwaliteitsaanbod op ons platform verder uit, met onder meer kassuccessen rechtstreeks uit de bioscoop, meer nieuwe en exclusieve series en een steeds groter wordend aanbod van SkyShowtime Originals, met inbegrip van lokale entertainment.
Als gevolg van deze wijzigingen wordt de prijs van je maandabonnement op Standaard Plus verhoogd.
Met ingang van je eerste, geplande afschrijving op of na 23 april 2024 zal je maandabonnement worden aangepast aan onze nieuwe prijzen en wel als volgt:
Maandelijks Altijd voor de helft van de prijs
Huidig: 3,49 € per maand
Met ingang van 23 april 2024: 4,49 € per maand
Als je abonnement afloopt vóór 23 april 2024, dan zijn deze wijzigingen niet op jou van toepassing.
Als je niet akkoord gaat met deze wijzigingen, kun je je SkyShowtime-abonnement opzeggen door naar je Account-pagina te gaan en daar automatisch vernieuwen uit te schakelen voordat de wijzigingen van kracht worden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
(betaalartikel)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zo zeg, in 2024 al 4K beelden overwegen. Wat een visionairs.
Hopelijk is dit hun laatste jaar.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Miami Vice, Xena en A-Team op Amazon voor de nostalgische fans.
Wil stiekem The A-Team wel eens weer proberen, benieuwd of het nog steeds leuk is. Heb ik denk ik al een jaar of 20 niks meer van gezien.