- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Het filmaanbod op HBO MAX is tegenwoordig wel bedroevend slecht.
Ik kijk nog niet eens gemiddeld een film per maand op HBO MAX.
In de begintijd werden er nog wel regelmatig films toegevoegd, nu is het kommer en kwel.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Ik zou het niet weten, ik heb het al even niet aangezwengeld. Maar ik betaal 1 euro per maand voor HBO MAX (early bird + 3 vrienden) en ik moet nog een aantal series van ze inhalen. Zoals je zelf eerder al zei: ook ik wil die korting houden (zolang het kan).
Voor die ene euro per maand laat ik het lekker aanstaan. Ik werk zondag een extra dienst, met die prijs kan ik daar tot 2052 HBO Max van kijken, dan ben ik 72. 
Leuke droom tot de fusie met Discovery en het vervallen van de korting, of het aanpakken van account delen uiteraard. Of tot HBO zich weer terugtrekt van de NL markt. Ik ben benieuwd of ik over 2 jaar nog HBO heb, en wat ik er voor betaal.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ja ik houd het voorlopig ook nog aan, met enige tegenzin. Ik houd het alleen vanwege de levenslange korting, die waarschijnlijk toch weer gaat vervallen ivm samengaan met Discovery.
Ik ben gewoon niet meer zo positief over HBO Max, om het mild uit te drukken.
Dan lees ik dat ze exclusieve HBO titels aan het verkopen zijn aan andere VOD diensten, titels die vervolgens missen op HBO Max...
En het samengaan met Discovery is eigenlijk ook al onvergevelijk.
Ze hadden desnoods met AppleTV moeten samengaan, dat was een mooie combi geweest.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
HBO draait hier nooit. Wat kappeuter al zegt, heel karig nieuw aanbod. Maar goed, het kost me 4 Euro per maand waardoor ik niet direct op zal zeggen. Maar ze hebben wel weer een nieuwe serie nodig zoals The Last of Us en daarvoor House of the Dragon.
stinissen (crew films & series)
-
- 23436 berichten
- 76920 stemmen
HBO draait hier nooit. Wat kappeuter al zegt, heel karig nieuw aanbod. Maar goed, het kost me 4 Euro per maand waardoor ik niet direct op zal zeggen. Maar ze hebben wel weer een nieuwe serie nodig zoals The Last of Us en daarvoor House of the Dragon.
Helemaal mee eens.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Toch ligt het aan je materiaal of je internet, want ik heb Prime al een paar jaar en serieus nog nooit een hapering of vastloper gezien. De dienst werkt hier perfect. Had je niet een ouder tv-model?
Nee, juist sinds de zomer een nieuwe tv. Ik heb een beetje zitten googlen, en het kan misschien ook aan mijn oude KPN kastje liggen. De tv ontvanger zeg maar. Die is wel heel oud. Maar waarom de andere streamingsdiensten dan wel werken is mij een raadsel.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Ouderwetse man plaatst weer eens een bericht.... Ik blijf mij nog steeds verbazen dat mensen die het aanbod karig, slecht of wat ook vinden, ervoor blijven betalen, en dit ook tegelijkertijd blijven nuanceren, omdat er wel enkele dingen zijn die hen wel kunnen bekoren, of misschien zelfs niets. Wat mij betreft, is dit nu precies het punt waarom veel streamingdiensten hun bestaansrechten blijven behouden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ouderwetse man plaatst weer eens een bericht.... Ik blijf mij nog steeds verbazen dat mensen die het aanbod karig, slecht of wat ook vinden, ervoor blijven betalen, en dit ook tegelijkertijd blijven nuanceren, omdat er wel enkele dingen zijn die hen wel kunnen bekoren, of misschien zelfs niets. Wat mij betreft, is dit nu precies het punt waarom veel streamingdiensten hun bestaansrechten blijven behouden.
Het is meer een prijsding. 1 maand HBO is 4 euro. Een bluray is 20/25 Euro. Je kijkt dus 6 maanden HBO voor de aanschaf van 1 nieuwe film.
En de meeste streamings hebben echt wel genoeg content, alleen zijn het gewoon teveel diensten geworden. Ik lap liever 25 euro per maand voor 1 dienst met alles dan voor 5 losse diensten een beetje.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Nog een streamingdienst verbiedt het delen van wachtwoorden - Bright
Na Netflix en Disney+ zijn ook gebruikers van Hulu aan de beurt. De streamingdienst, onderdeel van Disney, stuurt mails naar abonnees waarin staat dat ze hun wachtwoorden niet meer mogen delen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Streamingpiraten zijn de nieuwe schurken van Hollywood - fd.nl
Illegale abonneediensten die films of tv-series rippen, halen alleen al in de VS met advertenties en abonnementen $2 mrd per jaar binnen. Filmstudio’s proberen de bootlegbedrijven de pas af te snijden.
Illegale streamingplatforms bieden films en series van andere streamingdiensten en studio’s aan.
Ze hebben honderden miljarden bezoeken per jaar en halen inkomsten uit advertenties en abonnementen.
De Amerikaanse entertainmentsector probeert nu de digitale piraterij aan te pakken, ook buiten Noord-Amerika.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Amazon verhoogde zijn contentuitgaven met 14% in 2023 - - Gamereactor
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Nitefall
-
- 74 berichten
- 258 stemmen
Nou, hierom heb ik afgelopen maand alle resterende films gekeken die ik op de kijklijst had staan. Groetjes aan mijn broer van wie ik zijn inlog heb gekregen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Streamer Mubi koopt distributeur Cinéart - Filmkrant

Kan denk ik alleen maar gunstig uitpakken, op z'n minst voor het MUBI-aanbod.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Column | Dom geld van Apple voor Hollywood - NRC
Apple TV+ graast nu met zijn 25 miljoen abonnees als een tevreden schaapje tussen mastodonten als Netflix (ruim 220 miljoen abonnees). Apple’s films die in de bioscoop uitgaan, doen dat vaak met fors verlies. Het is van hoog niveau, maar wat is het verdienmodel precies?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
DE FILM WAAR HET ALLEMAAL BEGON
Vandaag is onze verjaardag. En we hebben maar één wens: vier samen met ons 17 jaar geweldige cinema, door opnieuw onze allereerste zorgvuldig geselecteerde film te ontdekken. LA ANTENA.
Een betoverende ode aan de kracht van films, van visionaire auteur Esteban Sapir. Vol meeslepende romantiek, vitaal perspectief en een betoverende visuele stijl die net zo inventief is als de vroege stomme filmklassiekers die het oproept.
Nu wereldwijd (opnieuw!) te streamen
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Mooi! Kende ik nog niet. Bedankt voor de tip. Ideaal voor de B/W-challenge! 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Het valt me op dat het Netflix filmaanbod enorm verschraald is.
Waar zijn de Franse en Britse klassiekers / oudere films gebleven?
Voorheen kwam er nog wel eens een Alain Delon of Romy Schneider film op Netflix, of een Ealing Studio film.
Niks meer van dit alles.