• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.028 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.002 acteurs
  • 198.994 gebruikers
  • 9.371.263 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Verdwenen uit het On Demand overzicht bij Saltburn (2023), maar hij staat er nog wel degelijk op: Prime Video: Saltburn

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton

Het Prime Video overzicht functioneert inderdaad niet naar behoren.

We zijn afhankelijk van een externe partij.

Ik weet niet op welke termijn dit opgelost zal zijn.

Excuses voor het ongemak.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Oh lekker boeiend, dat soort dingen onthoud ik zelf gek genoeg wel, welke film waar te bekijken is. Dat ik niet moet vergeten Feta te halen is dan weer ondoenlijk.

Ik benoem het meer dat men het weet

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Het aanbod van Netflix is hard achteruit gegaan in de afgelopen jaren. Qua horror kwam er wel eens wat leuks uit, maar in andere genres moesten ze het van toevalstreffers hebben. Alleen met series vond ik Netflix echt goed, maar de laatste jaren ben ik er steeds minder gaan kijken en begonnen vervolgseizoenen stiekem ook best tegen te vallen. In de acht jaar dat ik Netflix gekeken heb, kregen ze natuurlijk ook concurrentie van andere streamingsdiensten die grote filmmaatschappijen aan zich gebonden hadden die tot voor kort hun eigen films exclusief voor hun eigen platform hielden.

Netflix is de eerste die hier eraan gegaan is. Prijs/kwaliteit nekt deze oude liefde behoorlijk.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik ben nog net wel tevreden met het filmaanbod, maar het houdt inderdaad niet over.

Ik kijk gemiddeld zo'n 3-5 films per maand op Netflix.

Ik kijk juist minder series op Netflix. Alleen de echt grote en aansprekende series kijk ik op Netflix.

Voor Netflix betaal je wel de hoofdprijs, daarvoor zou je wel wat meer films mogen verwachten.

Ik vind het stom dat Netflix geld investeert in games. Dat geld gaat dan niet naar films of series.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Ik zat gemiddeld een film per maand in de laatste maanden. Misschien zelfs wel minder. Een kleine opleving voordat het abonnement opgezegd werd, omdat ik een handvol titels nog wel gezien wilde hebben.

Ik maak zelf het meeste gebruik van Prime video en Mubi en in wat mindere mate Skyshowtime en Disney+. Ik wacht met smart op wat HBOmax gaat doen met de aanstaande fusie met Discovery. Sinds dat nieuws bekend is, wordt er nauwelijks nog iets toegevoegd. Ondanks de "levenslange" korting neig ik er erg naar om dat abonnement op te zeggen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Het HBO Max filmaanbod is vrij beroerd ja.

Vanwege die levenslange korting heb ik het nog aangehouden, anders had ik al lang tussentijds eens voor een bepaalde periode opgezegd.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Netflix: 40 procent nieuwe abonnees sluit waar mogelijk advertentieabonnement af - IT Pro - Nieuws - Tweakers

Zo zie je maar dat je zelf niet de maatstaf bent. Ik zou zelfs als het gratis was niet Netflixen met advertenties. Dat zo'n groot percentage daar naar lonkt voor die paar knaken korting. Als ik het niet meer zou kunnen betalen zou ik nog liever af en toe een maandje doen en dan bingen, dan structureel een abo hebben met reclame. Horror.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Zolang er maar wat te kiezen valt he.

Het wordt erger als de keuze wegvalt en je verplichte reclame te zien krijgt.

Maar ik ben wel bang voor directe prijsverhoging van het reguliere abonnement om mensen nog meer te ontmoedigen.

Dat is toch ook bij Prime Video het geval he.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Ik krijg geen verplichte reclame te zien.

Als Netflix mij geen reclamevrije keuze geeft, dan geen Netflix. En als ze die keuze niet zouden geven, dan vind ik het niet eens erg om er na al die jaren de brui aan te geven. Principekwestie.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Valerey zou zomaar op MovieMeter kunnen zitten. 5 streamingsdiensten lijkt voor gewone mensen veel. Op MM denk ik niet dat ze uit de boot zou vallen.

Je hebt ook verschillende formules natuurlijk.

Écht maandelijks betalen doe ik nu voor Netflix en Mubi. De eerste is constant, Mubi met periodes.

Daarnaast betaal ik geregeld per film op MeJane, Sooner, MyLum en Picl. Sooner is overigens voor de helft gratis.

En tenslotte pik ik via VRTMAX, Archive.org, Youtube of Vimeo, Plex en last but not least de bibliotheek gratis content mee.

Apple hou ik in de gaten als ik echt 1 film of serie wil zien. Een abonnement vind ik daar niet nodig.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Fisico schreef:

Valerey zou zomaar op MovieMeter kunnen zitten. 5 streamingsdiensten lijkt voor gewone mensen veel. Op MM denk ik niet dat ze uit de boot zou vallen.

Nou dat denk ik ook inderdaad.

Hier op MM niet ongewoon.

Ik heb momenteel Netflix, MUBI, Film1, Prime Video, HBO Max en aanvullend tijdelijk AppleTV+ op proef.

Af en toe huur ik een film op Pathé Thuis of iTunes en dan ga ik uiteraard voor de goedkoopste optie.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Netflix hint opnieuw op verhogen van abonnementsprijzen - LINDA.nl

Belachelijk die investering in WWE worstelen.

Als het zo doorgaat betaal je over 10 jaar 40 euro voor Netflix.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Zou dat niet alleen de Amerikaanse markt zijn? Leeft dat showworstelen hier een beetje?

Ik ben eigenlijk best benieuwd hoeveel Netlfix nog kan maken bij zijn klanten. Toen accounts niet meer gedeeld konden worden, had ik verwacht dat dit wel eens de druppel kon zijn, maar ik onderschat de kudde gewoontedieren. Veel mensen weten gewoon niet beter dan Netflix en bij mij thuis is het de enige streamingsdienst naast videoland waar je via het tvkastje toegang toe hebt. Met andere woorden: ik denk dat Netflix nog wel een paar keer zonder zorgen het abonnementsgeld kan verhogen.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Netflix is gewoon ook kwalitatief het beste (naast Videoland waarschijnlijk, maar dat heb ik niet).

Ik had ook een tijdje Amazon Prime vanwege de lage prijs, maar dat was één groot drama. Haperingen, ondertiteling en beelden die achter liepen bij wat er gezegd werd, het menu doorzoeken werkte ontzettend traag etc. Ik moest vaak zelfs mijn hele televisie opnieuw opstarten omdat alles vastliep tijdens het kijken van een film/serie. Gewoon even op pauze drukken lukte al niet. En toen gingen ze ook nog de prijs verhogen... Tja, toen was het snel klaar.

Netflix werkt altijd. Kwaliteit is goed en dat je dan meer moet betalen neem ik op de koop toe. Zolang Prime en Viaplay zulke wanproducten aanbieden is er voor Netflix geen vuiltje aan de lucht.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

IH88 schreef:

Ik had ook een tijdje Amazon Prime vanwege de lage prijs, maar dat was één groot drama. Haperingen, ondertiteling en beelden die achter liepen bij wat er gezegd werd, het menu doorzoeken werkte ontzettend traag etc. Ik moest vaak zelfs mijn hele televisie opnieuw opstarten omdat alles vastliep tijdens het kijken van een film/serie. Gewoon even op pauze drukken lukte al niet. En toen gingen ze ook nog de prijs verhogen... Tja, toen was het snel klaar.

Opmerkelijk. Dat is wel heel vervelend ja.

Ik heb daar nooit last van gehad.

Er is trouwens alweer een tijdje een nieuwe app, die een flinke verbetering in gebruiksgemak geeft.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Opmerkelijk. Dat is wel heel vervelend ja.

Ik heb daar nooit last van gehad.

Er is trouwens alweer een tijdje een nieuwe app, die een flinke verbetering in gebruiksgemak geeft.

Nee klopt. Vreemde is dat op mijn laptop alles prima werkte. Dan kan het aan de televisie liggen, maar Netflix werkt wel gewoon prima. En Viaplay ook toen ik het nog had (ondanks wat haperingen soms qua streamen). Maar Amazon Prime was ook gewoon ontzettend traag en liep zelfs vast op de tv.

robertinho

• 1512 berichten
  • 2935 stemmen

De Videoland app is echt ruk. In plaats van dat je hele beeld gevuld is met filmposters beweeg je van links naar rechts. Als je dan na een half uur naar rechts scrollen eens op iets klikt om te kijken waar het over gaat en vervolgens weer op terug klikt, kun je weer opnieuw beginnen. Veel Nederlandse films hebben ook geen ondertiteling, wat ik niet meer echt van deze tijd vind.

Nitefall

• 74 berichten
  • 258 stemmen

Qua gebruiksgemak heb ik echt geen klachten. De enige haperingen die ik ooit meemaakte, kwamen door mijn eigen internetverbinding. Sommige streamingsdiensten zouden overigens wel wat duidelijker mogen zijn wanneer content dreigt te verdwijnen van hun platform. HBO Max, Skyshowtime en ook Netflix mogen daar wel eens wat aan gaan doen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

'Netflix heeft de economie van Madrid veranderd' | De Tijd

De Tijd schreef:

Terwijl Netflix vorig jaar 14 miljard dollar aan eigen producties spendeerde, investeren ook Amazon Prime en Disney+ massaal in reeksen voor de onverzadigbare bingekijker. De Spaanse stad Madrid profiteert volop mee en ontpopte zich als een walhalla voor productiehuizen. ‘Hier is al een serie opgenomen die zich in Moskou afspeelt.’

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Nee klopt. Vreemde is dat op mijn laptop alles prima werkte. Dan kan het aan de televisie liggen, maar Netflix werkt wel gewoon prima. En Viaplay ook toen ik het nog had (ondanks wat haperingen soms qua streamen). Maar Amazon Prime was ook gewoon ontzettend traag en liep zelfs vast op de tv.

Toch ligt het aan je materiaal of je internet, want ik heb Prime al een paar jaar en serieus nog nooit een hapering of vastloper gezien. De dienst werkt hier perfect. Had je niet een ouder tv-model?

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Ik vind 5 diensten ook niet veel, maar dan vergelijk ik met mezelf, niet met mijn gemiddelde collega op het werk (al hebben die er ook doorgaans meerdere).

Ik betaal sinds lang (of bij de nieuwe diensten: sinds het mogelijk is) voor:

-Netflix

-HBO MAX

-Disney+

-Mubi

-Skyshowtime

-Amazon Prime

-Af en aan gratis Apple TV+

*

-YouTube Premium

-Spotify

-Tidal

Daarnaast kijk ik het nodige op Vimeo, af en toe een proefabo Videoland of NPO Plus. En eerlijk: ondanks al die diensten hierboven pindakaas ik me nog steeds het schompes. En ja, daar betaal ik ook voor. Nieuwsgroepen, een VIP account voor de indexer, VPN. Lifetime Plexpass. Lifetime Roon voor muziek. En idd, ik betaal voor die VOD diensten hierboven bij de meeste niet het volle pond, door allerlei gewiekste constructies of early bird kortingen.

Maar: staat de TV altijd aan? Absoluut niet, zou ik ook niet willen. Maar het gebruiksgemak van de snelle toegang wanneer je iets wilt zien, is het me wel waard.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.