• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.030 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.002 acteurs
  • 198.995 gebruikers
  • 9.371.326 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

How Netflix And YouTube Changed Entertainment Forever | CNBC Marathon

robertinho

• 1512 berichten
  • 2935 stemmen

Darten zo snel mogelijk weer op RTL7!

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Viaplay verwacht dit jaar minder abonnees en waarschuwt voor miljoenenverlies - Tweakers

Ik lig er niet wakker van, om eerlijk te zijn. Geen toko waar ik binding mee heb.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

How streaming caused the TV writers strike - Vox

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Tip voor de mensen die wel eens films op iTunes kijken:

iTunes huurfilms voor slechts € 0,99

Deze lijst is uitgebreid en wordt nu gesorteerd op stemgemiddelde.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Eén op acht Neder­landers stopt met streamen door inflatie - Filmkrant

Filmkrant schreef:

Dat inflatie en achterblijvende koopkracht erin hakken, merken ze nu ook bij de streamingdiensten. Een achtste van de Nederlanders heeft zijn abonnement op Netflix, Videoland of een ander platform opgezegd. Dat blijkt uit onderzoek van vergelijkingswebsite Slimster.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Een andere reden kan zijn dat mensen tig streamingdiensten hebben en selectiever worden door de prijsstijgingen. Denk dat er maar weinig Nederlanders zijn die niet minstens 1 Netflix, HBO, Videoland of Disney bezitten.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ja gelijk hebben ze.

Als ik niet zo content zou zijn met Netflix zou het mooie besparing zijn om dat op te zeggen.

robertinho

• 1512 berichten
  • 2935 stemmen

Ik vrees één dezer dagen ook van mijn Netflixaccount gegooid te worden, misschien is het zelfs al zo ver. Maar ik laat het daar even voor wat het is dan. Genoeg te kijken via HBO Max, Disney en Plex, en heel af en toe gooi ik Videoland of NPO aan.

robertinho

• 1512 berichten
  • 2935 stemmen

Nou prima, kijk ik die ook niet meer, haha.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

'Netflix kreeg in VS recordaantal nieuwe abonnees na invoer accountdeelbeleid

Netflix kreeg een recordaantal nieuwe abonnees in de VS in de afgelopen weken. In de dagen nadat het bedrijf besloot wachtwoorddelen te verbieden, kreeg het bedrijf er 100.000 dagelijkse nieuwe bezoekers bij, de grootste groei sinds 2019. Opzeggingen stegen ook, maar minder.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

'Netflix wil voor het eerst live-sport gaan streamen' - Bright

Geen behoefte aan. Netflix is al duur genoeg. Laat ze hun budget maar in betere films investeren.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Streamz is soort van Belgische Videoland:

Aandeelhouders pompen extra miljoenen in Streamz - Trends

Trends schreef:

De Groote sprak eerder de ambitie uit om de tweede streamingdienst van Vlaanderen te worden, na Netflix. Vorig jaar had volgens een studie van onderzoekscentrum Imec 12 procent van de Vlamingen Streamz in huis, terwijl Netflix 50 procent haalt en Disney+ 19 procent. De streamingdienst van Disney begon in Vlaanderen ongeveer gelijktijdig met Streamz.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

MUBI schreef:

We zouden het zeer op prijs stellen als je aan onze leden enquête zou deelnemen. Het duurt maar 10-15 minuten en het helpt ons om MUBI te blijven te verbeteren.

Ik ga 'm weer invullen!

Ik kijk gemiddeld genomen maandelijks maar een paar films op MUBI. Ik baal er soms van als de nieuwe film van de dag een obscure korte film betreft.

Het zou al fijn zijn dat de grote primeurs die MUBI elders heeft, ook voor Nederland gaan gelden.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Ik ga 'm weer invullen!

Ik kijk gemiddeld genomen maandelijks maar een paar films op MUBI. Ik baal er soms van als de nieuwe film van de dag een obscure korte film betreft.

Het zou al fijn zijn dat de grote primeurs die MUBI elders heeft, ook voor Nederland gaan gelden.

Oja, ik zag het ook passeren! Ik soms ook ontgoocheld in het dagelijkse aanbod. Een short gaat nog, een enkeltje dan, al begrijp ik dat een magere iele kip weinig is als je een dik gebraden kippetje verwacht.

Ik heb het dan weer minder voor docu´s, zeker als ze er een reeksje van maken.

Nu ik VPN intensiever gebruik op Mubi, gaat er ook een grotere waaier voor me open. Ik weet dat het niet illegaal op zich is, maar ze maken er zelf reclame mee op de site, toch opmerkelijk.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Fisico

Ja ik zou me daar niet al te schuldig over voelen.

Ik doe het nog zonder VPN. Is mij te veel gedoe met AppleTV mediaspeler.

'Vroeger' vond ik het wel een sympathiek concept elke dag slechts 1 nieuwe film, maar inmiddels vind ik het niet meer zo passend. Omdat MUBI ook geregeld matig of oninteressant aanbod heeft, ben ik wel regelmatig teleurgesteld.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Mja inderdaad, toen het aanbod en het aantal streamingdiensten beperkter was, was dat concept schattig. Nu lijkt het me eerder achterhaald. Daar zit de huidige ongeduldige kijker niet meer op te wachten, denk ik.

Toch blijft het spannend alsof je telkens een pakje opent. De ontgoocheling kan daarom des te groter zijn

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Fisico schreef:

Mja inderdaad, toen het aanbod en het aantal streamingdiensten beperkter was, was dat concept schattig. Nu lijkt het me eerder achterhaald. Daar zit de huidige ongeduldige kijker niet meer op te wachten, denk ik.

Ja precies. Hopelijk verandert dat nog eens.

Toch blijft het spannend alsof je telkens een pakje opent. De ontgoocheling kan daarom des te groter zijn

Herkenbaar.

Ik check elke dag de film van de dag.

Vortex was een mooie toevoeging, maar die had ik net een paar maanden terug al gezien.

madmadder

• 371 berichten
  • 3054 stemmen

Ik heb tot nu toe bijna alle films die ik dit jaar zag (inmiddels 110) via Mubi gezien. Ik houd via Whatsonmubi bij wat er in Nederland, Verenigd Koninkrijk en Verenigde Staten te zien is (ergens moet je toch een grens trekken ) en wat er als eerste gaat verdwijnen en daardoor is er voor mijn gevoel een constante stroom van films die ik wil zien. Klassiekers die ik nog niet zag, recente films, echte oudjes, experimenteel en meer toegankelijk, er zit een heel fijne afwisseling in voor mijn gevoel.

Ik moet wel zeggen dat ik met films (maar ook met muziek en boeken) nooit zin heb in een bepaald iets en dan op zoek ga naar dat bepaalde iets, dus gewoon kijken wat er het eerst van Mubi verdwijnt werkt voor mij echt heel goed, maar ik snap dat die manier voor velen niet zal werken.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dat is wel een luxe hoor als je MUBI met VPN kijkt.

Ik wil wel altijd een film zien waar ik die dag zin in heb. En dat is soms wel een puzzel en uitdaging net die film te vinden die daarbij past.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Ik ken het gevoel van madmadder

Ik werk ook slaafs met lijstjes waarbij de deadline van de beschikbaarheid het eerder haalt dan het gevoel.

Zo moet ik er tegen 30 juni nog 4 Rohmer´s doorjagen en heb ik nog enkele titels van de bibliotheek liggen. Niet tegen mijn zin hoor, maar het maakt wel dat mijn andere lijstjes aangroeien: nieuwe titels bvb of mijn eigen collectie want daar staat geen einddatum op. Zo kocht ik in mei een 75-tal echt gewéldige films via Joachimt, maar heb ik er nog geen enkele bekeken...

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Nuja, een (obsessieve) filmverslaving noemt men zoiets. Ik realiseer me dat best. Gelukkig functioneer ik verder vrij normaal (gezin, werk, een ander (sportiever) hobby,...)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.