• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.003 acteurs
  • 198.997 gebruikers
  • 9.371.552 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vraag me altijd af wie daar nou een abonnement op wil. Van die waardeloze realitysoaps, GTST vooruit bekijken, van die Nederlandse series als Mocro Maffia of van die flutdocu's over André Hazes of Glennis Grace. Wat een zooi.

Zo 1 of 2 keer per jaar denk ik wel eens, oja dat is interessant. Zoals die nieuwe docu over Kees.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

The Oceanic Six

Ja dat verbaast mij ook, maar ze hebben inmiddels 1,2 miljoen abonnees. Dan doen ze blijkbaar toch iets goed. Ze staan ze op een solide derde plek van grootste VOD-diensten, ik neem aan dat Disney er net iets meer heeft.

Ik kon via iemand met een Videoland account gelukkig de Kees docu mooi even zien. Mij trekt het verder ook niet.

Netflix, Prime Video, HBO Max en MUBI zitten bij mij standaard in het pakket. Verder shop ik nog af en toe een tijdelijk abonnement op AppleTv+ en Disney+.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kappeuter schreef:

The Oceanic Six

Ja dat verbaast mij ook, maar ze hebben inmiddels 1,2 miljoen abonnees. Dan doen ze blijkbaar toch iets goed. Ze staan ze op een solide derde plek van grootste VOD-diensten, ik neem aan dat Disney er net iets meer heeft.

Ik kon via iemand met een Videoland account gelukkig de Kees docu mooi even zien. Mij trekt het verder ook niet.

Netflix, Prime Video, HBO Max en MUBI zitten bij mij standaard in het pakket. Verder shop ik nog af en toe een tijdelijk abonnement op AppleTv+ en Disney+.

Ben bang dat veel Nederlanders gewoon genieten van troep als Ex on the beach of the Bachelor. Ik verspil mijn tijd niet aan zulke onzin.

Jouw keuzes zijn een stuk beter. Ook Showtime zou ik best begrijpen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Die troep wil ik ook niet zien nee.

The Oceanic Six schreef:

Ook Showtime zou ik best begrijpen.

Ja absoluut. Daar kijk ik wel af en toe een film op, bij een vriendin die dat thuis heeft.

Je moet ergens keuzes maken. Om nou al die diensten aan te schaffen is niet nodig. Je kunt niet alles hebben.

Van Spotify bevalt het gratis abonnement me prima.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Disney verwijdert over een week allerlei series en films van Disney+, waaronder 'Willow' en 'Rosaline'

Bizar dat ze eigen producties van het platform halen. Slaat echt nergens op.

Zo'n serie als The World according to Jeff Goldblum, daar kijk ik helemaal van op. Wat bereiken ze daar nou mee om die van Disney+ te halen?

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Ja, ik snap dat ook niet.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Netflix strikt Arnold Schwarzenegger als nieuwe CAO voor grootse productie - SerieTotaal

Haha heerlijke video. Die man blijft iconisch.

En een hele goede zet van Netflix om met hem samen te werken. Kijk uit naar FUBAR en naar de driedelige docu over zijn leven. En hopelijk daarna nog meer.

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Ze hebben daar bij Netflix wel een bord voor hun kop zeg. Alsof ze echt zóóó een fantastisch aanbod hebben

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Zo maak je screenshots van streamingdiensten op Android - androidplanet.nl

Ik heb zelf een aantal add-ons in Firefox geinstalleerd, dan gaat het ook probleemloos.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Netflix blijft verreweg de populairste streamingdienst in Nederland - businessinsider.nl

Opvallende krimp van HBO Max. Dat had ik niet verwacht.

En ik snap niet dat Prime Video niet stevig op plek 2 staat ipv Videoland.

Wel duidelijke stijging gebruik VOD-diensten:

Aantal gebruikte VOD-diensten per maand stijgt met 25% ten opzichte van april 2021 - Telecompaper

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Toch raar dat HBO Max een titel toevoegt die al op Netflix staat:

Mijn Vader Is een Vliegtuig (Film, 2021)

Ik vind de frequentie van nieuwe films toevoegen op HBO Max laatste tijd wat matig.

Tanguy

• 455 berichten
  • 2052 stemmen

kappeuter schreef:

Toch raar dat HBO Max een titel toevoegt die al op Netflix staat:

Mijn Vader Is een Vliegtuig (Film, 2021)

Ik vind de frequentie van nieuwe films toevoegen op HBO Max laatste tijd wat matig.

Dat eerste gebeurt wel vaker met de verschillende streamingdiensten en lijkt mij onvermijdelijk.

Dat tweede ben ik met je eens, het begon veelbelovend maar de laatste maanden zijn de toevoegingen toch wat karig.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Tanguy schreef:

Dat eerste gebeurt wel vaker met de verschillende streamingdiensten en lijkt mij onvermijdelijk.

Dat tweede ben ik met je eens, het begon veelbelovend maar de laatste maanden zijn de toevoegingen toch wat karig.

Ja het is dat het abonnement zo goedkoop is en ik de introductiekorting heb, anders zou ik af en toe een paar maandjes mijn abonnement opzeggen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kappeuter schreef:

Netflix blijft verreweg de populairste streamingdienst in Nederland - businessinsider.nl

Opvallende krimp van HBO Max. Dat had ik niet verwacht.

En ik snap niet dat Prime Video niet stevig op plek 2 staat ipv Videoland.

Wel duidelijke stijging gebruik VOD-diensten:

Aantal gebruikte VOD-diensten per maand stijgt met 25% ten opzichte van april 2021 - Telecompaper

Voor mijn gevoel is Netflix voor veel mensen de basis-streamer en is HBO Max een dienst die ze nemen als er tijdelijk iets heel interessants op is, zoals House of the dragon of The last of us.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Voor mijn gevoel is Netflix voor veel mensen de basis-streamer en is HBO Max een dienst die ze nemen als er tijdelijk iets heel interessants op is, zoals House of the dragon of The last of us.

Ja dat zal zo zijn denk ik. En dat geldt ook wel voor Prime Video. Maar Prime Video is zo goedkoop en ik bestel nog wel eens wat op Amazon, dat ik het bijna niet meer opzeg.

En toch is het vreemd dat Netflix die positie nog heeft omdat Netflix het duurste is.

Wat de VOD-basisdienst voor mensen zal zijn kan de komende jaren nog wel wisselen. En ik denk dat velen gewoon sowieso meerdere diensten gebruiken.

Ik zeg Netflix niet op omdat er regelmatig oudere films op te zien zijn (met name Franse en Britse films).

Als ik die interesse niet zo hebben zou ik nu zeggen dat het filmaanbod karig is. De prijs-kwaliteit verhouding vind ik niet zo goed.

Ik heb wel spijt dat ik niet van het introductieaanbod van Skyshowtime gebruik gemaakt heb.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dit moet haast wel de film zijn die het beste vertegenwoordigd is op VOD-diensten:

https://www.moviemeter.nl/film/102725]De Boskampi's (Film, 2015)

[url=https://imgbb.com/[/url]

Grappig dat alleen 'Niet beschikbaar op Disney+' overblijft.

Ook nog te zien op iTunes trouwens, die link wordt nog aangemaakt binnen een paar dagen.

Over iTunes gesproken; ik vind het erg jammer dat veel klassiekers in de VS op iTunes te zien zijn, maar hier in Nederland niet.

Waarom bieden ze die films dan niet gewoon aan desnoods met Engelse ondertiteling.

Ik lees nu het boek Filmspeculatie (Cinema Speculation) van Tarantino. Zitten interessante titels bij die ik nog niet heb gezien, maar veelal niet te zien op geen enkele VOD dienst en hier enkel beschikbaar als dure import dvd.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Quentin Tarantino houdt streamingdiensten onder schot: “Wie kijkt er eigenlijk naar jullie films?” | Film | hln.be

HLN schreef:

Hij trekt de kwaliteit van de films die gemaakt worden in opdracht van de platformen, zoals Netflix, openlijk in vraag. “Ryan Reynolds heeft veel geld verdiend met ‘Red Notice’ en ‘The Adam Project’, twee films die hij maakte voor Netflix. Maar ik heb ze niet gezien, hoor. Heeft iemand die eigenlijk wel gezien?”

Hij neemt het Reynolds naar eigen zeggen niet kwalijk dat hij ervoor koos om op die manier snel geld te verdienen. “Maar die films maken geen onderdeel uit van de zeitgeist. Het lijkt net alsof ze niet eens bestaan. Niemand zal zich die films herinneren.”

LOL chique, hij heeft ze niet eens gezien.

Maar verder heeft hij wel deels gelijk. Geen films die later herinnerd zullen worden.

Verder kijkt iedereen die films wel op streamingdiensten, uitgezonderd Tarantino. Die films worden wel degelijk goed bekeken.

Tarantino kijkt nog liever b-films op aftandse vhs banden met pan and scan.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nou ja, gelijk. Ik denk dat vele miljoenen kijkers die films hebben gezien.

Dat die films snel weer vergeten raken klopt wel, maar dat gebeurt met veel films. Tarantino behoort tot het hele kleine clubje regisseurs waar bijna elke film eeuwigheidswaarde van heeft gekregen. Zelfs mensen als Spielberg leveren soms films af die niemand zich 5 jaar later nog herinnert.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Zeker.

Apple en Amazon brengen wel hun films uit in de bioscoop. Ook A24 titels krijgen deals op streamers.

Maar Netflix heeft er een handje van veel geld in een film te pompen, maar geen vinger aan de pols lijkt te hebben over de kwaliteit.

Die scripts zijn vaak gewoon dertien in een dozijn.

Maar de meer artistieke regisseurs sluiten ook deals met Netflix, die films hebben meer kwaliteit en originaliteit.

O.m. Roma, Marriage Story en È Stata la Mano di Dio zijn wel titels die er duidelijk bovenuit springen.

Maar in het 'genre' van Tarantino is er juist te veel pulp op de streamers.

Netflix Originals - Gebruikers: Toplijsten en favorieten - filmforum

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Ik heb ze allebei niet gezien. Bewust, leek me zonde van mijn tijd.

Maar heel veel mensen die zo'n titel wel aanzwengelen inderdaad, even los van wat voor cijfer ze de film zouden geven na afloop.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.