• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.057 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.613 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Vorige maand had ik dit nieuwsbericht gemist, bij deze alsnog:

Aantal abonnees Videoland blijft stijgen, mede dankzij Hazes-docu | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

RTL Nieuws schreef:

Videoland heeft vorig jaar opnieuw meer abonnees aan zich weten te binden. Eind vorig jaar telde het streamingplatform ruim 1,2 miljoen abonnees, bleek donderdag bij de presentatie van de jaarcijfers van de RTL Group.

Toch best een knappe prestatie.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Netflix is niet langer de grootste streamingsdienst - TechPulse

Opmerkelijk, Prime Video heeft in de VS de eerste plek ten koste van Netflix veroverd.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

kappeuter schreef:

Netflix is niet langer de grootste streamingsdienst - TechPulse

Opmerkelijk, Prime Video heeft in de VS de eerste plek ten koste van Netflix veroverd.

Netflix leek lang niet in te halen, maar met de filmbibliotheken van de rest (of de insane cash van Amazon) hebben ze op lange termijn echt geen onverslaanbare kaarten wat mij betreft. Integendeel.

Maar dat het juist Prime nu al lukt, verbaast me wel wat.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

John Milton schreef:

Netflix leek lang niet in te halen, maar met de filmbibliotheken van de rest (of de insane cash van Amazon) hebben ze op lange termijn echt geen onverslaanbare kaarten wat mij betreft. Integendeel.

Maar dat het juist Prime nu al lukt, verbaast me wel wat.

Ja dat verbaast mij ook. Ik begrijp wel dat Prime Video een uitgebreidere dienst is dan hier, Amerikanen betalen daar ook veel meer voor.

Wij betalen een schijntje, maar krijgen daar ook minder films en series voor terug, dat vermoed ik dan.

Ik snap de keuzes van Netflix ook lang niet altijd. Al het geld dat ze inzetten op het maken van games gaat niet naar films en series.

Wat ik hier in Nederland recentelijk zie aan gelicenseerde content is een allegaartje.

Grote titels komen nog maar amper op Netflix. De deal met Sony levert maar heel af en toe een grote titel op Netflix op.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

'Videostreamingsdiensten gaven in het eerste kwartaal 12 miljoen euro uit aan reclame' - adformatie.nl

Adformatie schreef:

Vijf bekende videostreamingsdiensten hebben in het eerste kwartaal van dit jaar gezamenlijk 12,1 miljoen euro bruto uitgegeven aan reclame. De bruto bestedingen van Amazon Prime Video waren met 3,6 miljoen veruit het hoogst.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Onderzoek: Netflix verloor in 3 maanden miljoen gebruikers Spanje - Nieuws.nl

Nieuws.nl schreef:

Streamingdienst Netflix verloor in de eerste drie maanden van dit jaar ruim 1 miljoen gebruikers in Spanje. Dat meldt marktonderzoeker Kantar, die het verlies toeschrijft aan het aan banden leggen van gedeelde wachtwoorden. Sinds februari vraagt Netflix Spaanse gebruikers namelijk om een hogere vergoeding als zij hun inloggegevens willen delen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Aantal abonnees streamingdienst Videoland blijft groeien | AD.nl

AD schreef:

Het aantal betalende abonnees van Videoland van mediabedrijf RTL is in Nederland in het eerste kwartaal van het jaar gegroeid tot ruim 1,2 miljoen. Dat is bijna een tiende meer abonnees dan in dezelfde periode vorig jaar.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

The Last of Us helpt HBO Max aan meer abonnees | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

RTL Nieuws schreef:

Aan de streamingdiensten werd wel 50 miljoen winst behaald, terwijl analisten hadden gerekend op een verlies van dezelfde omvang. De winst uit de streamingdiensten is bijzonder. Door de grote concurrentie, van onder meer Netflix, Disney en Amazon, is het lastig om winst te boeken.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Disney dempt verlies in streamingtak dankzij hogere prijzen | De Tijd

De Tijd schreef:

Het verlies op de streamingtak - met Disney+ als voornaamste platform - is in het kwartaal tot april gedaald tot 659 miljoen dollar.

Dat is niet alleen beter dan de verwachting van analisten (850 miljoen), maar vooral 400 miljoen minder verlies dan in het eerste kwartaal van 2023.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Disney heeft een nieuw plan waar kijkers niet blij mee zullen zijn - SerieTotaal

Ik vind het al geen interessante dienst, maar met dit soort nieuws gaan de abonnees er massaal vandoor.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Niemand kan meer om de streamers heen - Filmkrant

Filmkrant schreef:

Investeringsverplichting – het is een begrip dat al een tijdje rondzingt in de mediawereld en de bijbehorende politiek. Geen wonder dat dit gisterenavond het eerste onderwerp was van het Voorjaarsoverleg, de jaarlijks in het Ketelhuis gehouden debatavond over brandende kwesties in de Nederlandse filmwereld. Daarnaast stonden ook de honoreringspraktijk van de publieke omroep en problemen bij het Filmfonds op de agenda.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.