- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Streamingsdiensten in nood | NPO Radio 1 - nporadio1.nl
Het gaat niet best met de streamers! En dan gaat het niet over de gelegenheidsformatie met Guus Meeuwis en Frank Lammers, maar streamingsdiensten als Netflix en Disney Plus. Deze hebben te kampen met teruglopende abonnees en stakende schrijvers. Hebben de streamers nog wel toekomst? En hoe gaat die er dan uitzien? Patrick Lodiers spreekt daarover met journalist en kenner Anke Meijer.
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2935 stemmen
Niet zo gek als je ineens meer gaat rekenen en zelden tot nooit nieuwe films toevoegt. De films die Netflix afgelopen weken (maanden?) toevoegde waren ook nog eens compleet oninteressant. Disney idem dito. Houd een keer op hè, kijk ik nog liever een nieuw seizoen Love Island op Videola... onee, dat ook weer niet.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix in mei onder druk van concurrerende streaming platforms - Spreekbuis.nl
De grootste streamer van Nederland kwam niet voor in de top 3 van best bekeken titels noch in de toplijst van best gewaardeerde titels in mei. Ook op het lijstje van de meest bingewaardige series ontbrak Netflix vorige maand.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Het gaat niet goed met ViaPlay. De streamingdienst had drie Nederlandse dramaseries besteld die al in pre-productie zouden gaan. Die staan inmiddels op losse schroeven. Verschillende mensen die werkzaam zijn voor de entertainmenttak van ViaPlay zijn ontslagen, zeggen ingewijden.
Het gaat om de volgende series: Roombeek (over de vuurwerkramp in Enschede), Jacht op Jasper S. (over de moord op Marianne Vaatstra) en De Schuldige (over een moeder die ontdekt dat haar tienerzoon een moord heeft gepleegd). Crew en cast zouden al klaar staan om te gaan draaien.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Binge Awards: meten is weten waar Nederland naar kijkt - BM - broadcastmagazine.nl
Beste Film
Luther: The Fallen Sun – Netflix
Beste Realityshow
De Verhulstjes – Videoland
Meest Bingewaardige Serie
The Kardashians – Disney+
Beste Serie
The Last of Us – HBO Max
Beste Nederlandse Productie
Oogappels – NPO Start
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Het gaat hier vermoedelijk alleen om 'original' producties op betreffende streamers. Daarvan is de kwaliteit vaak matig.
En ze kijken dus ook (vooral?) naar hoe vaak het bekeken is.
Het grote publiek zal Call Me Chihiro (Film, 2023) niet kennen... 
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Ik wel.
Maar ja, niet iedereen heeft kappeuters in zijn referentiekader 
Ik moet hem nog wel zien trouwens. Duurt altijd even bij JM.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Haha 
Kijk je niet graag films op Netflix?
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Zeker wel.
Alhoewel.... ik roep dat meer uit automatisme. Het zou interessant zijn eens te kijken hoeveel films ik daadwerkelijk op Netflix heb gezien dit jaar. Ik neem aan dat we dat nog steeds terug kunnen zien? Het lastige is wel dat ik echt moet schiften wat Miss Milton allemaal heeft gekeken tijdens haar zwangerschapsverlof. Dat is best wel wat.
Maar ik vind Netflix audiovisueel prima, al vind ik de originals vaak vrij ruk. Ben wel benieuwd naar deze!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Kijkgeschiedenis en apparaatactiviteit bekijken - help.netflix.com
Ik heb van januari tot en met juni 45 films op Netflix gekeken. Even snel nagekeken via mijn maandlijsten.
Dat vind ik een behoorlijk aantal (met uitschieter naar beneden met maar 3 films per maand).
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12838 stemmen
Wat een ongemeen droevig artikel. Niet alleen de schrijfstijl, gewoon inhoudelijk ook compleet idioot.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
En nog van de hoofdredacteur ook 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ja het niveau bij Want ligt niet zo hoog...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Woordvoerder Viaplay. “Als onderdeel van de implementatie van het nieuwe operationele model, dat op 28 juni is gecommuniceerd, zullen er besluiten genomen moeten worden over veranderingen in rollen en verantwoordelijkheden. Dit heeft betrekking op de verschillende onderdelen van de Viaplay Group. Elk managementteam herziet zijn eigen organisatie. Gezien dit proces in volle gang is, kunnen er in dit stadium geen verdere details worden geven.”
En voor dit soort zinnen krijgen woordvoerders nog schouderklopjes ook. Nederland gaat kapot aan dit soort ambtenarenjargon.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Fantastisch nieuws dit. ViaPlee moet branden en ons land zo snel als kan verlaten. Kan de F1 weer naar Ziggo, darts naar RTL en Engels voetbal naar weetikhet, alles beter dan dit.
Week geleden wilde ik F1 kijken, de streamverbinding was zo slecht dat ik het maar afgezet heb. Onkijkbaar.
Dus ik hoop dat die hele bende kapot gaat en snel ook. Heb aan geen streamingdienst zo'n hekel als aan deze incompetente prutsers.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Overigens een leuke aanbieding:
Aanbieding voor Apple TV+ | gratis proefabonnement op PS5 en PS4 | PlayStation (Nederlands)
Als je een Playstation gebruiker bent dan kun je als je een PS4 bezit 3 maanden gratis Apple TV kijken en als je een PS5 hebt liefst 6 maanden.
Aanmelden voor 31 juli.
Ik overweeg het wel te doen, al zit er niet veel content op. Maar als het goed is komt wel dit najaar die nieuwe WO II serie daar uit, die ik moet zien.
En niet vergeten na de proefperiode je weet af te melden 
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2935 stemmen
Co en Koert terug op RTL7, jaaa!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zo hoort dat. begin januari weer met het hele land kijken naar het WK darts.
Ben heel benieuwd hoeveel mensen het op ViaPlee nog bekijken. Het voelt in beleving gewoon anders.
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2935 stemmen
Zo hoort dat. begin januari weer met het hele land kijken naar het WK darts.
Ben heel benieuwd hoeveel mensen het op ViaPlee nog bekijken. Het voelt in beleving gewoon anders.
Twee a drie weken eerder de tv aan zetten, anders kijk je echt alleen maar de finale.
Vorig jaar mocht ik op iemands account kijken op ViaPlay. Er zitten precies dezelfde figuren, maar dan met heel veel reclames over Max Verstappen documentaires, en in een andere studio.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Twee a drie weken eerder de tv aan zetten, anders kijk je echt alleen maar de finale.
Vorig jaar mocht ik op iemands account kijken op ViaPlay. Er zitten precies dezelfde figuren, maar dan met heel veel reclames over Max Verstappen documentaires, en in een andere studio.
Weet ik. Ik kijk het vanaf het begin.
Die blonde presentatrice is overigens wel nieuw. En weinig getalenteerd.
Het joviale dat RTL met darts had is weg vind ik. Sowieso vind ik dat een sport waar je langs zapt en effe een kwartiertje blijft kijken. Denk dat ze veel dartskijkers kwijtgeraakt zijn met het vertrek naar de decoder.
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2935 stemmen
Weet ik. Ik kijk het vanaf het begin.
Die blonde presentatrice is overigens wel nieuw. En weinig getalenteerd.
Het joviale dat RTL met darts had is weg vind ik. Sowieso vind ik dat een sport waar je langs zapt en effe een kwartiertje blijft kijken. Denk dat ze veel dartskijkers kwijtgeraakt zijn met het vertrek naar de decoder.
Haha, ja die was ik alweer bijna vergeten, die voegt echt een nieuwe en surrealistische (nóg surrealistischere?) dimensie toe aan het geheel. Genieten joh.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen