menu

Film / Genres en landen / Films die zich in Parijs afspelen

zoeken in:
Dag iedereen,ik ben Elina en ik ben niet echt een filmfanaat. Het is zo dat ik voor school een Franse film moet bespreken die zich in Parijs afspeelt!!!Dus als er hier mensen zijn die wel een paar titels kennen willen jullie het dan hier opschrijven???
Hartelijk bedankt op voorhand!!!!

Amelie

De film moet zich afspelen in Parijs want ik heb de plaatsnamen nodig.Amelie poulain heb ik al,toch bedankt.
Elina

kos
Les rendez-vous des Paris lijkt me wel geschikt. Staat ook op deze site. In deze film worden allerlei plekken in Parijs bezocht. Ik heb alleen geen idee hoe je er aan kan komen.

FisherKing
Trois Couleurs Bleu speelt grotendeels ook in Parijs.

of volg deze link met 1.214 films..
Films waarin Parijs voorkomt

GerwinF
En niet te vergeten La Grande Vadrouille (1966) waar de Parachutisten landen in een door duitsland bezet Parijs.

lol Gerwin

Geen film zo Parijzig als IRMA LA DOUCE !

tovenaar
Vidocq? (heb de film niet gezien, maar heb altijd zoiets begrepen)

L'appartement speelt zich toch ook in Parijs af... echt een goede film!

even gekeken bij de film, dit is het commentaar van iemand die 'm ook gezien heeft. L'appartement is echt een aanrader:

Drie dagen later keek ik hem weer, en ik kan zeggen dat het toen allemaal begin te dagen. Het verhaal zit goed in elkaar, is origineel, verrassend, en leuk. De muziek is prima, de sfeer is goed (Parijs is toch mijn lievelingsstad voor wat betreft steden waar je het beste films kunt opnemen) met al die typische Franse rokerige cafeetjes, en in deze film komt het echte Parijs aan bod. Het lijkt net het Parijs van de jaren '50. De acteurs voldoen prima, Lisa is gewoonweg schitterend...

gimli f
Is mijn stukje volgens mij...

L'appartement is echt een aanrader, ook voor zo'n werkstukje of wat er ook gemaakt moet worden.

In deze film niet de normale Parijse beelden (Eiffeltoren, Arc de Triomphe, Montmartre...) maar juist het echte Parijs, zoals de Parijzenaren dat kennen.

Aanrader!

gimli f schreef:

Is mijn stukje volgens mij...

inderdaad, toch niet erg hè

Les Quatre Cents Coups (The 400 Blows) speelt zich volgens mij ook ongeveer voor de driekwart in Parijs af.

Paris, Texas

Yak
Alles behalve de mooie plaatjes van Parijs in La Haine.

Chacun cherche son chat
An american in Paris

The Pink Panther (2006) speelt zich voor een deel in Parijs af.

Before sunset
Paris, Je T'Aime

De Battre Mon Cœur S'est Arrêté
The Dreamers

A bout de souffle

La Haine

Pffff wel miljarden films. Parijs word je na een tijdje wel een beetje zat in (Amerikaanse) films en games, net zoals Amerika. Waarom nooit eens Amsterdam?

Maargoed toch een lijstje:

-Kiss of the Dragon.
-Ronin
-Attack Force
-The Foreigner
-Out for a Kill
-Le Marchinal
-A Bout de Souffle
-The Delivery
-Killing Zoe
-Taxi 2
-An American Werewolf in Paris
-Nikita
-Simon Sez
-The French Connection 2
-Maximum Risk
en nog 100den anderen.

Parijs/Frankrijk heeft niks te klagen. Die krijgt toch zowat altijd een beurt in de (Amerikaanse) films.

Als je wil genieten van het historische Parijs: La Reine Margot

Ratatouille

European Vacation

Ik vergat The Bourne Identity in de lijst te zetten.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:24 uur

geplaatst: vandaag om 03:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.