Okno v Parizh (1994)

Rusland / Frankrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Yuri Mamin
met Agnès Soral, Sergei Dontsov en Viktor Mikhajlov

Nikolai voelt zich niet op zijn plek als muziekleraar op de handelsschool in St. Petersburg. Hij huurt een appartement bij een stel alcoholisten die denken dat ze kunnen spelen. De vorige bewoonster van het appartement stierf een jaar geleden, maar in de verzegelde kamer treffen ze haar kat aan die er niet magerder op geworden is. Als ze 's nachts de oude vrouw zien die haar kat komt halen, komen ze erachter dat er achter de kledingkast een magisch raam schuilt, dat op de daken van Parijs uitkomt.

avatar van v2000
Zeer vermakelijke film waar je eigenlijk nooit iemand over hoort (zie het aantal reacties!). Goed gespeeld, grappig, ontroerend, en met mooie muziek. Daarbij ook nog leuk voor kinderen.