When Pigs Have Wings (2011)

Alternatieve titel: Le Cochon de Gaza

België / Duitsland / Frankrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Sylvain Estibal
met Sasson Gabai, Baya Belal en Myriam Tekaïa

Na een zware storm vindt Jafaar, een Palestijnse visser uit de Gazastrook, in zijn netten een varken dat van een vrachtschip in zee is getuimeld. Met in het achterhoofd het goede voornemen om zich zo snel mogelijk van dit onreine dier te ontdoen, besluit hij het te verkopen zodat hij met het geld zijn miserabele bestaan wat kan opkrikken. De arme Jafaar beseft echter niet dat hij zich hiermee een rommelig handeltje op de hals haalt...

avatar van Djumbo
Ik heb hier echt van genoten.... Wat een geweldige film.... Grappig .... Schitterend geacteerd... humoristich... luchthartig .... en een zo triestige ondergrond .....

avatar van jikamajoja
Sasson Gabai bewijst dat hij een schitterend acteur is.
Na z'n hoofdrol in "The Band's visit", nu in deze schitterende komedie.

Een prima tragedie/komedie die heerlijk weg kijkt , het is allemaal onwerkelijk maar dat mag de pret niet drukken. Ik kijk zo wie zo al graag naar films die zich afspelen rond en in de Gazastrook. Dat de film in Malta is geschoten doet verder ook geen afbreuk aan de film het zag er allemaal meer dan goed uit.

avatar van Movie-Addicted
Leuk, vermakelijk en apart filmpje. Weer eens wat anders

Erg van genoten.

*3.5

avatar van K. V.
'k was nog aangenaam verrast door deze film. 'k vond het een grappige film. Ook de cast zat wel goed, prima gedaan van het hoofdpersonage.
Verder vond 'k het wel een boeiende film die me de hele speelduur wist te boeien.
Prima film.

avatar van dragulia
Gezellig luchtig filmpje, met een dramatische ondertoon (Israël-Palestina). Blijft hartverwarmend, entertainend en grappig. En een goede tip tegen reuma! (3.5). Buitenlandse films blijven me aanspreken.

avatar van Leo1954
Bizarre en gevoelige humor. Ook wel wat flauw bij tijden. Maar het krankzinnige gegeven wint het ruimschoots.

avatar van Mr Thee
Niet voor niks zo hoog gewaardeerd. Wat een geniale film. Blinkt uit in zijn eenvoud.
Heerlijk absurde humor. Geen van de strijdende kampen wordt gespaard.
Ik ben zelf niet werkzaam in het onderwijs, maar dit is een uitstekende film om leerlingen voor te lichten over het conflict in de Gaza!

Komedie over de Gazastrook en dan nog rond een dier dat in de regio niet bepaald geliefd is. Ge moet het maar kunnen.
De pijnlijke punten die aldaar het leven beheersen zijn de bron voor vele dolkomische situaties en scènes waarbij het schitterend acteren van Sasson Gabay centraal staat.
Film houdt, ondanks alles, de hoop levendig op een vreedzamer toekomst. Daarbij zijn de slotscène en de twee opponenten die samen een TV-soap bekijken en bespreken mooie illustraties.
Verrassend knap werk.

avatar van Boenga
Heerlijke film, heerlijke humor - ging soms een beetje in de richting van een moderne Laurel & Hardy (o.a. Jafaar met het geweer tegen z'n hoofd).
In geen tijden zo gelachen voor m'n tv-toestel.

De peace & love-boodschap die er aan gekleefd wordt, versterkt alleen maar het blije gevoel aan het einde van de film. Hopelijk komt effectief de dag eraan dat dit samenhorigheidsgevoel grootschaliger wordt...

Absolute aanrader !!

avatar van Dievegge
Wanneer een visser toevallig een varken in z’n netten aantreft, is dat een geschenk uit de hemel in financieel moeilijke tijden, maar tegelijk de aanleiding tot een hoop onvoorziene problemen. Bij momenten is het kolderieke humor, maar aangezien het zich in een bezette Palestijnse zone afspeelt, zit er ook een ernstig thema in. Er komen fanatici in voor, maar ook gewone mensen die toevallig aan de ene of de andere kant van de muur wonen en onder bepaalde omstandigheden toenadering tot elkaar vinden. De onbekende acteur Sasson Gabai doet het goed als de brave sul die al z’n vindingrijkheid aan moet wenden om in een moeilijke situatie te overleven.