• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.080 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.014 gebruikers
  • 9.372.354 stemmen

De Aziatische film

zoeken in:

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik heb ook wel in Japan gekocht. Over het algemeen versturen ze het heel snel (de afstand Japan-Utrecht lijkt korter dan Groot-Britaanië-Utrecht als het om internetaankopen gaat), maar de prijzen van yesasia en cdjapan en zo is echt té goritg de laatste tijd. Of ik zoek de verkeerde dingen. Bij een paar dingen neem ik nu mijn toevlucht tot goedkopere HK, Korea of Maleisiche alternatieven, maar daarvan is de kwaliteit twijfelachtig. Bij Shura met een eBay/fan-rip. Het scheelt voor die film toch snel al 50US$ (!).

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

HK en (zeker) Korea releases zijn kwalitatief gewoon goed. Trouwens, niet veel duurder dan dat het 4, 5 jaar geleden was.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

wibro schreef:

Misschien vind ik er wel de animatiefilm "Paprika" die ik vandaag gezien heb of "Dolls" van Kitano, nummer 1 van mijn verlanglijstje. Dit soort films zul je in zaken zoals FRS en Van Leest niet tegenkomen.

Die eerste heb ik toevallig regelmatig bij de FRS zien liggen.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

4 versies lijkt het zelfs.

Music Store - musicstore.nl

Dolls is moeilijker op het moment, tenminste, toen ik hem zocht.

Heb hem kunnen ruilen met iemand.

edit:

Oh, de unkut versie!

Music Store - DVD EROTIEK ASIAN DOLLS UNCUT 01 - musicstore.nl

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

De NL-se Dolls is volgens mij OOP inderdaad.

HK, KOrea en Maleisië zijn inderdaad goedkoop. Ook niet duurder dan 4 jaar terug, mocht ik dat gesuggereerd hebben. De prijzen bij Yesasia en cdjapan die ik bij hou lopen alleen maar op. En daar bovenop is de wisselkoers met de dollar blijkbaar aan het verslechteren. Wat vorig jaar met 34 dollar al duur was is nu 53 dollar om maar wat te noemen.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Dan ligt het toch misschien aan de titels die je in het oog houdt, want ik merk eigenlijk maar weinig prijsverschillen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Deze bijvoorbeeld Strawberry Shortcakes

Of deze: Eli Eli Lema Sabachthani

Zijn nu 53US$ oftwel €39, dat was vorig jaar op zijn minst 30% minder.

Of deze Heart Beating in the Dark Goedkoper, maar zelfde prijsstijging.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Meevallertje

In een winkel in Nijmegen met een enorm CD aanbod maar een zeer gering DVD-film aanbod zag ik toevallig een box liggen met de titel Cinema Asia Volume 1

Deze bevatte o.a. de volgende films;

1. Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring - Kim Ki-duk

2. In the Mood for Love - Wong Kar Wai

3. Dolls - Takeshi Kitano

4. The Blue Kite - Tian Zhuangzhuang

en dat allemaal voor de prijs van € 10,00

Alleen 2. heb ik nu dubbel. Voor 1. had ik de aanschaf alsmaar uitgesteld (Achteraf maar goed ook. ) en 4. is mooi meegnomen.

Tja en 3. (Dolls) die is voor mij alleen al € 10,00 waard.

Ik ben nog even langs "Boudisque" in Nijmegen gegaan, maar die zat dicht, net zoals gisteren. Zouden ze failliet zijn?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dat schijnt zo te zijn ja.

Filmdragers >> Winkels >> Boudisque

J.T.O

• 791 berichten
  • 1048 stemmen

Baggerman:

Ik denk wat Onderhond zei, dat Japanse DVD's zowieso erg prijzig zijn. Maar ik denk dat de kwaliteit wel dik in orde is en vaak heb je dan ook nog wat leuke extra's. Al is de kwaliteit en prijs verhouding toch lichtjes minder als je kijkt naar de Hong Kongse of Koreaanse DVD's. Tevens zijn Japanse albums en films niet zo uitgebreid verkrijgbaar in HK. Sommige dingen blijven ook liever in JP zelf denk ik persoonlijk: net zoals die bloedmooie sony ericsson, ze hebben daar exclusieve versie's dammnit!

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

Dat schijnt zo te zijn ja.

Filmdragers >> Winkels >> Boudisque

Boudisque heeft een nieuwe eigenaar en zit in ieder geval weer on-line.

J.T.O

• 791 berichten
  • 1048 stemmen

The Warrior's Way is an English language fantasy action film starring Kate Bosworth, Geoffrey Rush, Danny Huston, Tony Cox and Korean actor Jang Dong-gun. Helmed and written by Sngmoo Lee, pic has a $45 million budget through Sad Flutes, a company set up by Michael Peyser [Speed 2] and Lee Joo-ick [Seven Swords] and is being produced by Barrie Osborne who also produced Lord of the Rings The movie is scheduled for release sometime in August 2009. The story is about an Asian warrior played by Jang, who is forced to hide in a small town in the American badlands. He meets the town drunk played by Rush, and a circus knife thrower played by Bosworth, both of whom have powerful secrets

The film features the fight choreography of Japanese action director Yuji Shimomura, a protégé of Donnie Yen with AD credits that include VERSUS, ARAGAMI, SHINOBI: HEART UNDER BLADE, and motion capture for several action video games including DEVIL MAY CRY 4. Kensuke Sonomura is assistant fight choreographer and stunts have been overseen by Hollywood veteran Augie Davis (THE WATER HORSE). KungFuCinema

http://rutube.ru/tracks2003396.html?v=a7acb2d55e108fcce8c9a20a8a9ea380

Een wuxia set in Western? Hhm..interessant, trailer zag er best wel tof uit op bepaalde momenten, maar ik heb beetje dubbelgevoel, want Shinobi was het 120% crap. Ohja, trailer was eerst op youtube, maar de producers hebben 't weg gehaald, dus ik weet niet hoelang de bovenste link volhoudt..

Edit: link doet het niet meer, jammer...Misschien update ik het later wel als ik video preview kan vinden..

J.T.O

• 791 berichten
  • 1048 stemmen

Yuen Woo Ping met 'True Legend'

Trailer ziet er naar uit dat het wellicht weer een spektakel wuxia kan worden. Het oogt een beetje naar het oude OUATIC

TRAILER:

YouTube - Teaser trailer of "True Legend"

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Iemand bekend met de Amasia (DFW) films? Welke kunnen jullie me aanraden en wat is de kwaliteit van de dvd's?

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Wat ik schijtirritant vind is dat er helemaal geen Nederlandse Amasia-site is. Zodat je helemaal nergens kan zien wat er uitkomt of uitgekomen is.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8280 stemmen

De dvd-hoezen zijn in ieder geval spuuglelijk.....

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Vind ik wel meevallen.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Vind het jammer dat het weer zo'n "reeks" moet zijn. Waarom een film niet gewoon z'n eigen cover geven? Nu lijkt het allemaal al eenheidsworst te zijn.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Sommige films zijn toch ook verschenen met een gewone cover.

Zo heb ik hier Princess Aurora liggen, ook uitgebracht door datzelfde Amasia, maar dan met een normale cover.

AchmedATM

• 1507 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Vind het jammer dat het weer zo'n "reeks" moet zijn. Waarom een film niet gewoon z'n eigen cover geven? Nu lijkt het allemaal al eenheidsworst te zijn.

Dat is nou het kloten aan wanneer de Distributie rechten van eigenaar veranderen.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Dus niemand is bekend met de films maar wel met de ''schijt'' dvd-hoezen?

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

In mijn geval wel. De reden mag ondertussen duidelijk zijn

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Het is vooral veel Koreaan´s werk, dus dan weet je wat je ongeveer kunt verwachten toch?

AchmedATM

• 1507 berichten
  • 0 stemmen

Malick schreef:

Dus niemand is bekend met de films maar wel met de ''schijt'' dvd-hoezen?

Ik heb er nog niks van, maar ik ga binnenkort denk ik KillerLady en Ong Bak II uit de reeks aanschaffen.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Eerlijk gezegd niet. Dus als iemand me zou kunnen helpen dan zou ik dat heel fijn vinden. Dit zijn de eerste negen films dat op het AMASIA label is uitgegeven. Wie heeft wat gezien en wat vond die ervan?

The Restless

Bloody Tie

Gang Fight

Dirty Carnival

Killerlady

Art Of Revenge

Silent Killer

Blood Rain

Arahan

J.T.O

• 791 berichten
  • 1048 stemmen

Dirty Carnival -> bijna efven goed of zelfs beter dan Bitter Sweet Life.

Arahan is wel leuk voor tussendoor, maar niets gemist. Restless was een dure productie film gebaseerd op een serie of iets dergelijks? Beetje wuxia achtig, maar dan in het Koreaans en ik vond het barslecht. De rest ken ik helaas niet.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Wie heeft wat gezien en wat vond die ervan?
Je weet dat deze site meer is dan alleen een forum?

...

De rest mag je zelf doen.

Robjepopje

• 11 berichten
  • 3 stemmen

Ben wel hardcore Asian cinema fan. Ben blij dat ze nu in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht "The Chaser" in de bios draaien. Over het algemeen ben ik dus ook hater van de remakes uit Amerika, alleen The Ring vond ik wel interessant geremaked, niet zo direct gefaked als bijvoorbeeld The Grudge.

Wie een vage Japanse film wil zien moet eens "Funky Forest" kijken. Echt het toppunt van vaagheid.

Ben ook naar Japan geweest en dacht ik ga daar eens lekker wat films kopen, maarja natuurlijk hebben ze daar weer geen ondertiteling -_-' ik dacht er is vast wel wat te vinden met Engelse subs, maar helemaal niks kunnen vinden

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8280 stemmen

Malick schreef:

Wie heeft wat gezien en wat vond die ervan?

Misschien bedoeld Verhoeven de (beeld)kwaliteit van de dvd's?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.