- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- De Aziatische film
De Aziatische film
skoenie
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
ik heb pas een aziatische film gezien een soort fantasy/actie film maar ben de naam kwijt!!! wie kan me helpen........
het plot is als volgt (in een notendop)
een slaaf (die niet weet waar hij vandaan komt)red het leven van een vrouw verkleed als keizer waar hij eerst de keizer heeft vermoord verkleed als krijgsheer, hij word verliefd op deze vrouw maar kan haar niet krijgen want hij moet de krijgsheer trouw blijven . echter deze slaaf kan bijna rennen als de wind zo snel. Hij komt er achter dat zijn volk is uitgemoord. wie weet de titel van deze film?
dank je
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
. wie weet de titel van deze film?
Villevalo23
-
- 1822 berichten
- 4270 stemmen
De Aziatische cinema kent zo veel mooie films, het is maar ent van welk genre je houdt. Zelf ben ik helemaal weg van Wong Kar Wai's meesterwerken als In the mood for love en 2046. Deze films bereiken in mijn ogen de hoogste vorm van esthetisch ideaal. Het is een soort droom van schoonheid. Niet alleen de beelden maar ook de kleding (Qi Pao) en de muziek maken beide films tot een meesterwerk die me altijd bij zullen blijven.
Er staan wel wat foto's van op mijn site:
J.T.O
-
- 791 berichten
- 1048 stemmen
ik heb pas een aziatische film gezien een soort fantasy/actie film maar ben de naam kwijt!!! wie kan me helpen........
het plot is als volgt (in een notendop)
een slaaf (die niet weet waar hij vandaan komt)red het leven van een vrouw verkleed als keizer waar hij eerst de keizer heeft vermoord verkleed als krijgsheer, hij word verliefd op deze vrouw maar kan haar niet krijgen want hij moet de krijgsheer trouw blijven . echter deze slaaf kan bijna rennen als de wind zo snel. Hij komt er achter dat zijn volk is uitgemoord. wie weet de titel van deze film?
dank je
Ik weet vrijwel zeker dat je de film Wu Ji bedoeld
Villevalo23: Van Wong Kar Wai heb ik alleen 2046 en Chungking Express gezien en allebei wel aanbevolen voor de film liefhebbers
De andere films van hem zoals In the Mood for Love en Ashes of Time heb ik hier ook liggen en volgens de vele recensies zijn dat ook wel goede films, dus ik ben wel benieuwd
Echt een grote fan van Wong Kar Wai ben ik niet. Ik houd meer van de films die Pang Ho-Cheung, Shunji Iwai of Hayao Miyazaki maakt 
The Lexx
-
- 426 berichten
- 3485 stemmen
Ik kan je geen ongelijk geven, briljante film 
Villevalo23
-
- 1822 berichten
- 4270 stemmen
Binnenkort komt 'The curse of the golden flower' in de bioscoop. Ik kan niet wachten op dit nieuwe werkje van de briljante Zhang Yimou, als het goed is stuurt een vriendin uit China hem snel naar Nederland op dvd op
. En dan maar hopen op Engelse ondertiteling 
J.T.O
-
- 791 berichten
- 1048 stemmen
Volgens mij alleen in de Kuip toch? Bij Schouwburgplein zag ik hem niet staan, maar in ieder geval ga ik 300 en The Curse of the Golden Flower kijken. Dat lijkt me echt films die je in het groot moet zien 
The Lexx
-
- 426 berichten
- 3485 stemmen
Curse of The golden flower is zeker een aanrader
ik vind vooral Chow Yun Fat weer erg goed als slechte keizer in die film. en er zit een goed plot in 
J.T.O
-
- 791 berichten
- 1048 stemmen
Hoe heb jij die eigenlijk gekeken? Via een ripoff of speciale avonden voor journalisten of iets dergelijks? Van Chow Yun Fat heb ik niet zoveel films van gezien, echt een fan van hem ben ik niet zo. Alleen ik las net dat hij een rol heeft in Pirates of the Caribbean: At World's End? Een beetje raar, een Chinese piraat lol.....
Hebben jullie overigens nog favoriete Aziatische acteurs of actrices? Kunnen jullie het van elkaar onderscheiden? Lukte dat gelijk in het begin of moest je even wennen?
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Favoriete aziatische acteurs/actrices van mij zijn o.a. Jackie Chan, Andy Lau, Ziyi Zhang, Eric Tseng, Anita Mui ( dood helaas), Tadanobu Asano, Takeshi Kitano en eigenlijk nog veel meer. Ik kan aziatische acteurs vrijwel altijd met gemak uit elkaar houden.
Villevalo23
-
- 1822 berichten
- 4270 stemmen
Ik heb over het algemeen geen problemen om Aziatische acteurs/actrices uit elkaar te houden.
Ik ben het helemaal met je lijstje van acteurs/actrices heen, maar hier wil ik wel Gong Li en Jun Ji-hyun aan toevoegen.
Alhoewel er over Zhang Ziyi in China niet altijd even positiegf wordt gesproken vind ik haar ook een zeer goede atrice. Ze is natuurlijk beeldschoon, maar ook acteren is fantastisch. Haar rol in 2046 is meesterlijk!!
Ik heb trouwens gisteren Grave of the fireflies gezien, erg mooie anime! Ik heb er wat foto's van op mijn blog staan:
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Ik heb trouwens gisteren Grave of the fireflies gezien, erg mooie anime!
Vooral niet vergeten stemmen dan 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Ziyi Zhang is idd heel mooi en acteert goed. Haar beste rol vind ik denk ik in House of Flying Daggers, wat mijn #10 is.
J.T.O
-
- 791 berichten
- 1048 stemmen
Zhang Ziyi vind ik niet echt uitblinken, maar in het algemeen doet ze haar rol wel goed. Ze wordt ook wel gezien als de tweede Gong Li, die overigens volgens vele Chinezen de mooiste en beste Chinese actrice is. Persoonlijk heb ik zelf Ziyi Zhang, maar dat is misschien omdat ze er jonger uitziet. Er schijnt nog een ander up-coming star aan te komen, namelijk Zhang Jingchu. De derde Gong Li of tweede Zhang Ziyi, maar in ieder geval 

Tot nu toe vind ik de Japanse acteurs vind ik het minst, misschien komt dat omdat sommigen zo langzaam praten, terwijl je dit niet gewend bent van de anime evaring. Daar vloeit het en alles klinkt zo fijn in je oren, totdat je een Japanse film hebt gezien, waarbij je een Yakuza hoort schreeuwen
Ayumi Ito, een prima actrice en verder kan ik momenteel op niemand komen...
Edit:
Villevalo23, ik keek zo net op jouw blog en wel grappig dat je Jade Warrior noemde. Want daar speelde Zhang Jingchu ook in. Waar heb jij deze film in bioscoop dan gezien als ik vragen mag?
Villevalo23
-
- 1822 berichten
- 4270 stemmen
J.T.O., Omdat er in het Gronings museum op dit moment een expositie is over de Finse schilder Kallela (magisch realisme) werd Jade Warrior (Jade soturi) in het filmhuis in Groningen vertoond. Wat een fantastische film is het!!! Mythes van Finland en China in een soort van mix... echt geweldig gedaan. Gaat een beetje over de 'Kalevala' episch Fins gedicht vol met folklore en magie en mythe. Een aanrader (vooral als je van prachtig geschoten beelden houdt)!
Zhang Jingchu speelt hierin waarlijk een prachtrol. Ik wist tot nu toe niet wat ikvan haar moest vinden, maar ze komt erg zeker over op het witte doek en is daarbij ook nog eens een prachtige vrouw.
Quetzie
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Ik ben een ontzettende fan van de films van Takahashi Miike.
Vooral '' A Stranger of Mine'' en ook wel ''the Happiness of the Katakuri Family'' waren een genot.
De eerste is gewoon heel goed
En de tweede heeft fantastisch bizarre humor.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
...al is de eerste niet van Miike, die eigenlijk Takashi heet 
J.T.O
-
- 791 berichten
- 1048 stemmen
Villevalo23, Jade Warrior had ik wel eens op computer staan, maar ik kwam niet eens voorbij de eerste half uurtje en ik heb het toen vervolgens verwijderd wegens ruimte gebrek. Misschien was het toch beter om het te bewaren, aangezien hij best wel moeilijk te verkrijgen was.
Van Takahashi Miike heb ik niet zoveel van gezien, maar tot nu toe zijn de films van hem best wel goed, alleen je moet wel in de sfeer komen om echt te kunnen genieten bij zijn films.
Villevalo23
-
- 1822 berichten
- 4270 stemmen
De recensies in de volkskrant en de vpro gids waren zeer, zeer positief over Zhang Yimou's nieuwe film 'Curse of the golden flower'. Volgens de critici staat Zhang Yimou's pracht en praal eenzaam aan de top, snel zien dus!
J.T.O
-
- 791 berichten
- 1048 stemmen
Ik ben naar Pathe geweest om deze film te kijken en hij voldeed aan mijn verwachtingen. Visueel echt indrukwekkend met uitzondering op de laatste paar stukjes, maar de gevechten zijn toch wel mooi om te zien. Een beetje vergelijkbaar met de scenes uit House of the Flying Daggers, alleen dan nog beter. Op IMDB wordt het een beetje gebashed, omdat men vindt dat Zhang Yimou te veel neigt naar het winnen van oscars en dus meer commericiele films te maken. Maar wat voor mij betreft is het gewoon een goede film, geen minuut verveeld, redelijke drama en bovendien een lust voor het oog. Ik zou 4 sterren geven. Op een groot scherm met oorverdovend geluid is toch een andere evaring dan een film op een 19 inch Samsung TFT en 2.1 Stereo Subwoofer 
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
De film komt hier volgende week uit. Ziet er wel aardig uit, maar geloof nooit dat hij kan opboksen tegen The Banquet. Die heeft toch wel een visuele maatstaf gezet die het werk van Yimou ver vooruit is.
J.T.O
-
- 791 berichten
- 1048 stemmen
Nooit geweten dat The Banquet van Zhang is? Moviemeter zegt dat het van Xiaogang Feng is. Maar ik heb The Banquet ook gezien en ik verzeker je dat de Curse of the Golden Flower makkelijk met The Banquet kan opnemen wat betreft visueel en auditief
Ze zeggen ook wel dat het te overdreven is, maar ik vind het in ieder geval wel erg mooi om te zien. Het gevoel dat China vroeger daadwerkelijk zo groot en machtig is komt ook zo over, prima uitgevoerd.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Ik zeg ook niet dat The Banquet van Zhang is. Ik zeg dat The Banquet het werk van Zhang ver vooruit is. 
Ben benieuwd om Curse of the Golden Flower daar wat veranderding in kan brengen, maar op basis van de trailer lijkt dat zeker niet het geval te zijn.
J.T.O
-
- 791 berichten
- 1048 stemmen
Oh, oke niet goed gelezen
Maar de trailer ziet er ook niet zo goed uit, de film is beter, alhoewel je niet te veel moet verwachten. Het is meer een entertainment film met een vleugje (melo)drama 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Wie kan me een volgende hedendaagse Aziatische film aanraden?
Ik zou Old Boy eens gaan zien, stukken minder slaapverwekkend als een aantal films die je noemt.
NKyou
-
- 3081 berichten
- 747 stemmen
In die richting moet je het dan wel gaan zoeken ja. De Aziatische arthouse kan je beter ver links laten liggen, als 2046 en Bin-Jip je al niet bevallen. Probeer eens wat films van Sabu en wellicht Tsukamoto. Verder zou ik Cha no Aji proberen, of ander werk van Ishii.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik zou Cha no Aji, zeker links laten liggen, zit ook niet bepaald schot in. Probeer liever Brother van Kitano en Dead Leaves of het oudere werk van John Woo. (Hard Boiled, The Killer, Better Tomorrow, Bullit in the Head) en verder Her o,House of Flying Daggers of het werk van Tony Jaa. Niet meteen het subtielste, maar het houdt je zeker wakker en laat je =zien dat de Aziatische cinema een hoop kan.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Denk ook dat je eerder richting de werken kan gaan die Reinbo noemt. Cha no Aji is nu inderdaad niet direct een vlot werk, maar bouwt juist op zijn lome verhalingen. Sabu trouwens ook totaal niet, ook een filmmaker die vooral erg langzame en subtiele drama's maakt (alhoewel er wel meer in gebeurt dan in 2046).
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Volgens mij heb jij een andere Sabu voor.
Maar dit kan volgens mij in een ander topic.