menu

Film / Genres en landen / Animatie

zoeken in:
geplaatst:
Thanks, OH. Kende ik idd nog niet. Ik moest het doen met cartoonbrew op facebook. Nuttig!

geplaatst:
Gaat bijna 20 jaar mee. De site zelf is nog wel steeds in het Frans zie ik (wordt ook gerund door een Fransman), maar de Twitter is in het Engels. Toffe kerel met een énorme liefde voor alles wat met animatie te maken heeft, geen idee hoe hij het doet maar hij weet altijd alle aparte dingen te vinden.

Aangezien ik die Away trailer hier gisteren al zag passeren, leek het mij wel een leuke tip

geplaatst:
John Milton schreef:
(quote)

Knap hoor. En deze jonge animator is al even bezig, zie ik op zijn Vimeo. Eerste animatiefilmpje op zijn zestiende, en sindsdien iedere paar jaar een short. Leuk om te zien hoe iemands stijl en kunde ontwikkelt in het bestek van een paar korte films.

Ik vraag me af of zo'n Away hier de bios haalt. Hangt van succes op Annecy af wellicht, en of het aangekocht wordt natuurlijk. Ziet er wel bijzonder uit.

Wellicht maakt deze kans om op een paar filmfestivals op te duiken, verder zie ik hem niet meteen draaien. But one can hope, natuurlijk. Die kortfilms zijn ook fijn om te zien, inderdaad. 'k Hoop Away in ieder geval op de één of andere manier kunnen mee te pikken.

Catsuka was inderdaad de bron, Onderhond. Naast CartoonBrew toch één van de vaste waarden wat animatie-nieuws betreft. 't Was een tijdje terug inderdaad fijn te ontdekken dat er via Twitter in 't Engels gepost werd, want zo fantastisch is mijn Frans niet. Voor Animatieblog destijds, moest ik toch vaak zinnen gaan googelen. Ik ging dan meestal op zoek naar zijn bron en zo leerde ik dat hij vooral veel animators, filmjournalisten, festivalblogs (wereldwijd) en dergelijke volgt. He's fast.

Er zijn nog wel enkele kleppers die 't waard zijn om in 't oog te houden, als ik de tijd eens kan vinden, zal ik hier eens een lijstje posten.

kappeuter (crew)
geplaatst:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=VDlqfHCwjyQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

La Fameuse Invasion des Ours en Sicile (2019) - vanaf 19 december in de bioscoop

geplaatst:
Heb ik ingestuurd, vorige week donderdag.

kappeuter (crew)
geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=6GdtRcdQfY8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Manou the Swift (2019) - vanaf woensdag 12 juni in de bioscoop

Ik geloof dat ik toch liever De Reddertjes nog eens kijk.

geplaatst:
Ik ook. Fievel desnoods.

geplaatst:
Dan toch de superieure 'Down Under' hé, kappeuter?

kappeuter (crew)
geplaatst:
Nou nee, ik vind de eerste film beter.
Het is ook de eerste film die ik in de bioscoop zag.

geplaatst:
Die eerste vind ik toch één van de mindere, ik zit toch ook in het "Down Under" kamp.

geplaatst:
Volgens mij was ik nog niet eens bedacht toen The Rescuers (1977) uitkwam. The Rescuers Down Under (1990) heb ik wel in de bios gezien met vriendjes meen in.

Hoe ik ze toen vond en nu tegen elkaar op zouden wegen, geen idee; maar ze staan inmiddels allebei op een zesje

geplaatst:
Kappie toch!

Voor mij is Down Under absoluut de betere, één van die uiterst zeldzame sequels die niet alleen het origineel moeiteloos overtreft, maar ook nog eens steengoed is op zichzelf. Altijd al de meest onderschatte WDAS film van allemaal gevonden. Die openingsscène, Cody's flight! Die animatie, die muziek, die ... Ah, ik ben er redelijk zot van.

Beide op VHS ontdekt vroeger, 'Beauty and the Beast' was mijn eerste Disney in de bioscoop.

geplaatst:
Ik moet ze maar eens herzien, als ik zie hoe enthousiast Esteban is.

The Little Mermaid was mijn eerste Disney Animated, denk ik. The Goonies de allereerste film.

geplaatst:
Gelukzakken, mijn eerste bioscoopfilm was... A Goofy Movie.

geplaatst:
Arme Pepino.

Mijn eerste live-action was White Fang óf Hook. Ik weet niet meer welke eerst in BE verschenen is.

geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=AXyZmuR_mBA

Aan interessante animatiefilms geen gebrek dit jaar.

kappeuter (crew)
geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=Ap0NRJD-2ts

Abominable (2019) - vanaf 9 oktober in de bioscoop

geplaatst:
Ja dan ga ik toch voor die van Esteban

Nice find. CartoonBrew ook maar even geabonneerd op YT, had deze gemist in mijn newsfeed op FB, al volg ik ze daar.

geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=Q1z8XFR3nNg

Deze zit er ook aan te komen, de nieuwe Imaishi (Dead Leaves). Eindelijk weer met een langspeler!!

kappeuter (crew)
geplaatst:
Iets met dode mus

"Netflix’s worldwide rights deal includes all territories except for China, Benelux, Turkey, and France."

geplaatst:
Lol je bent me net voor.

Ben iets langzamer op de mobiel, net uit bed. Ik had hem onder de copy, maar nog iets met paste

geplaatst:
Benieuwd hoe we nu weer in dat trieste lijstje terecht zijn gekomen.

geplaatst:
Ik wil dolgraag snappen hoe dat exact werkt en waarom, inderdaad.

Konden ze Benelux niet krijgen? Hoefden ze die niet persé? Zijn de rechten voor Benelux al verkocht? Verhoeven iets meegekregen of een idee waarom het zo gegaan kan zijn?

geplaatst:
Vermoedelijk omdat de distributierechten voor die film in die gebieden reeds verdeeld waren.

geplaatst:
Ja, die film was voor het festival al aangekocht voor de Benelux, door Lumière/Cinemien.

geplaatst:
Mits hij uitgebracht wordt is het dan in feite goed nieuws, toch?

geplaatst:
Is op scriptbasis gekocht en gaat gewoon uitgebracht worden.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Nieuwe film van Ari Folman:

Where Is Anne Frank (2019)

kappeuter (crew)
geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=O3mMFbrbYJM

J'ai Perdu Mon Corps (2019)

Gast
geplaatst: vandaag om 00:09 uur

geplaatst: vandaag om 00:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.