Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

La Fameuse Invasion des Ours en Sicile (2019)

Alternatieve titels: The Bears' Famous Invasion of Sicily | De Beroemde Bereninvasie van Sicilië

Frankrijk / Italië
Animatie / Familie

geregisseerd door Lorenzo Mattotti
met de stemmen van Leïla Bekhti, Arthur Dupont en Jean-Claude Carrière

Alles begint op Sicilië, de dag dat Tonio, de zoon van Léonce, de koning der beren, wordt gekidnapt door jagers... Koning Léonce maakt gebruik van de strengheid van de winter die zijn volk bedreigt met hongersnood en besluit te vertrekken op zoektocht naar Tonio. Hij valt het gebied binnen waar mensen wonen. Met de hulp van zijn leger en een goochelaar vindt hij uiteindelijk Tonio en neemt hij de leiding van het land over. Maar hij zal snel begrijpen dat de beren misschien niet geschikt zijn om te leven in het land van de mensen.

• vanaf vrijdag 14 februari te koop op dvd

Vanaf 18 december in de bioscoop (Cinéart Nederland)