Alice et le Maire (2019)

Frankrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Nicolas Pariser
met Fabrice Luchini, Anaïs Demoustier en Nora Hamzawi

De burgemeester van Lyon, Paul Théraneau, zit in een moeilijke positie. 30 jaar geleden stapte hij de politiek in, maar heden voelt hij een existentiële leegte in zijn leven en worstelt hij met het bedenken van goede, frisse ideeën. Hij schakelt dan maar de briljante filosofe Alice Heimann in met wie hij vele dialogen voert. Hun visies en botsende persoonlijkheden gaan hun leven en al waarin ze geloven op hun kop zetten.