Manou the Swift (2019)

Duitsland / Canada / Frankrijk
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Andrea Block en Christian Haas
met de stemmen van Kate Winslet en Willem Dafoe

Manou werd opgevoed door een paar zeemeeuwen en probeert op hun manier te vliegen, te vissen en te zwemmen, maar dat lukt hem niet goed. Zijn hele wereld stort ineen wanneer hij ontdekt dat hij geadopteerd werd en eigenlijk een kind is van de gehate gierzwaluwen. Als Manou op een dag één van de eieren van de meeuwen niet kan beschermen tegen de ratten, wordt hij verstoten door de boze groep. In zijn eentje verlaat hij zijn vertrouwde nest en maakt hij kennis met Parcival, een grappige parelhoen die niet kan vliegen. Samen ontmoeten ze nieuwe vrienden (Yusuf, Poncho en de indrukwekkende meisjeszwaluw Kalifa) en proberen ze een einde te maken aan de ratten die nog meer eieren komen stelen. Manou gaat op zoek naar zichzelf en is vastbesloten om de meeuwen te bewijzen wat hij waard is.

• Vanaf 12 juni in de bioscoop