menu

Film / Genres en landen / Horror sprookjes

zoeken in:
Ik ben een enorme fan van het idee van morbide en duistere 'sprookjes' die niet geschikt voor kinderen zijn.
Daarom vroeg ik me af of jullie aanraders hebben, aangezien ik er zelf niet bepaald veel ken.

dominion
MirrorMask (is wel voor 6 jaar en ouder maar toch wel creepy en erg duister.
Darkness Falls
Pinocchio's Revenge
Rumpelstiltskin (1995)
Little Otik
Freaky Fairytales

speranza
Laberinto del Fauno is de eerste die bij me opkomt.

Troll vond ik ook een sprookjesachtige sfeer hebben.

dominion

FillumGek schreef:
Troll vond ik ook een sprookjesachtige sfeer hebben.

Sowieso, hele fijne fantasierijke film.

dominion
Vind het meer Komedie maar iedereen ervaart hem anders

The Company of Wolves

Prachtige dromerige film. Een van mijn horror favorieten.Roodkapje verteld als horror verhaal.
Sarah Patterson die Rosaleen (Roodkapje) speelt is een mooie meid, jammer dat ze niet in zoveel films zit. Ze zit ook in 'Snow White' uit 1987 maar die heb ik nog niet gezien.

Hmm... vergeet nog iets toe te voegen.

Ik heb gisteren The Troll Hunter gekeken. Fantastische Mockumentry over een camera ploeg die een Trollen jager volgen. Moet je echt zien!

Bedenk ik er zo weer een!
Legend
Een van de mooiste films die ik ken maar op momenten ietswat saai. Tim Curry is fantastish als 'Darkness' en Mia Sara is een lekker ding... ohja Tom Cruise zit er ook in.

en als je van asiatische horror houd dan is Re-cycle ook een must. Dat is een soort Alice in Wonderland on acid. Erg goed... begint als je huis-tuin-en-keuken asiatische horror maar veranderd al snel in een zeer origineel en spannende creepy film.

Coraline
Hansel and Gretel Get Baked
Suspiria en Inferno
Phenomena (qua sfeer)
Tideland (ok, niet echt horror, maar de sfeer is duister en verontrustend genoeg. Een psychedelische vorm van Alice in Wonderland.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:44 uur

geplaatst: vandaag om 08:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.