menu

De Site / Gebruikers / Kies de film uit de 'nog zien' lijst

zoeken in:
speranza
City of God: heel intens drama!

@ Walkure:

Ik zou gaan voor een van deze:

The Apartment
Strangers On A Train
Network
La Peau Douce
L'Aventura
La Notte

Jessen0wnt schreef:
Heb hier ook een lijst waar ik maar niet doorheen zie te komen, iemand nog een aanrader voor een luie zondagmiddag?

- A Serious Man
- Das Weisse Band
- Submarino
- The Fighter
- Majesteit
- The Thing
- Casablanca
- Citylight
- City of God
- De Helaasheid Der Dingen
- Henry: Portrait of a Serial Killer
- Kom Niet Aan Mijn Kinderen
- How to Train Your Dragon
- Layer Cake
- Mother and Child
- The Tree
- Short Cuts
- The Texas Chainsaw Massacre (1974)
- The Town
- Loverboy
- Case 39

Hoe zwaar mag het worden? Das Weisse Band, Submarino zijn zwaar maar sterk. Ook A Serious Man, Casablanca, Citylight, City of God en Short Cuts zijn erg goed. How to Train Your Dragon is eveneens meer dan de moeite waard. Mooi lijstje!

speranza
L'Avventura kan ik ook heel warm aanbevelen.

Walkure
BenicioDelToro schreef:
@ Walkure:

Ik zou gaan voor een van deze:

The Apartment
Strangers On A Train
Network
La Peau Douce
L'Aventura
La Notte

Merci voor de aanbevelingen.

speranza schreef:
L'Avventura kan ik ook heel warm aanbevelen.

Nog een Italiaanse film die ik snel zou moeten opzetten in het opgegeven rijtje? Aangezien jij wel een voorliefde hebt voor Italiaanse cinema.

Als ik het zou mogen zeggen: La Notte.

speranza
Il Deserto Rosso en Identificazione di una Donna van de zelfde regisseur als La Notte en L'Avventura.

BenicioDelToro schreef:
(quote)

Hoe zwaar mag het worden? Das Weisse Band, Submarino zijn zwaar maar sterk. Ook A Serious Man, Casablanca, Citylight, City of God en Short Cuts zijn erg goed. How to Train Your Dragon is eveneens meer dan de moeite waard. Mooi lijstje!

speranza schreef:
City of God: heel intens drama!

Dank, ja ik wil City of God heel graag kijken alleen stiekem knaagt het een beetje, wil hem liever groot op mijn tv kijken, alleen vind alleen maar belachelijk lelijke uitgaves in de winkels (met zo'n blauwe band) dus ben bang dat ik die nog even laat wachten.

2 Jessen0wnt

Nee, mijn eigen top 250 films. Maar het blijft maar groeien, dus er komt meer bij dan vanaf.

Met dat MM top-250 wil ik weinig te maken hebben. De meeste films (gerust 9/10e) zijn toch nix voor mij.

Even snel gekeken. Als je van wat aparts houd: antichrist, mullholland drive en de kill bills natuurlijk. Vermaak: zal ik voor wat recenter werk gaan zoals Inception of Harry Potter, wel films die ik de moeite waard vond en enorm populair zijn en makkelijk te volgen.

Alle titels (behalve HP) kan ik wel zien. Ik zal ze een keertje goed onder de loep nemen.

Thanks

dominion
Kill Bill moet je echt doen en Antichrist was wel een vrij saaie film.

Saai is het niet. Daar verschillen duidelijk onze meningen in Minotaures, heb je al deze films nog niet gezien of wil je ze gewoon nog een keer zien? Want ik zie dat je ook nog aardig wat klassiekers hebt staan die ook voorrang verdienen..

Nee, het zijn echt films die ik nooit heb gezien of nog geen 5 minuten. Maar ik heb ze grootendeels uitgemaakt uit de filmlijsten van de FRS (daar kan ik ze lenen), natuurlijk heeft een filiaal niet alles, maar daar kan ik snel achterkomen.

Wel houd ik me aan de lijst, maar tijdens het lenen pak ik soms iets snels in tijdnood (wel een film uit mijn lijst), maar kijk die meestal niet.

Vriendjes die daar werken of wat ?

Nee, ik. Anders kan het helemaal niet.

En dat mag? Dan weet ik wel waar ik ga solliciteren binnenkort, haha.
Animaties die meer dan de moeite waard zijn:
- Nightmare before Christmas
- Lion King
- Grave of the Fireflies

Ja, je mag daar lenen. Als je er fatsoenlijk mee om kan gaan natuurlijk, want het wordt weer lekker doorverkocht

Lion King komt (hopelijk) binnenkort, rond de zomer geloof ik, weer uit de Disney kluis. Die zal ik dus zodra die binnen is zien. 1ste titel kan nog wel, titel 3 is er helaas niet. Mulan zijn ook animatiefilms die ik nog moet zien, lijken me wel leuk voor een keertje.

Mulan 1 is wel mooi, sequel is vrij teleurstellend. Ik zag laatst nog een QFC versie van Grave of the Fireflies liggen, dus misschien moet je daar eens in gaan kijken? Inderdaad leuk dat dat mag Gunstig voor je portemonnee.

dominion
Grave of the Fireflies is een waar meesterwerk .

Dan zal ik morgen even bij de QFC afdeling kijken.

Bedankt voor de tips.

dominion
En als ik jou was zou ik ook bij de Bart Smit Wilderness kopen in de 5 voor 5 bak want die wou je toch ook zien.

Ik zal dan de lokale BS bezoeken.

Mijn vrouw en ik willen een horror/thriller kijken. Ik heb enkele DVD's liggen die ik allen nog niet heb gezien, maar ik heb hulp nodig aangezien mijn vrouw zegt dat het haar niks uit maakt en ik eigenlijk ook geen keuze kan maken. Het thema voor de film die ik vanavond wil gaan kijken is dus spanning/horror en daarvoor heb ik de keuze uit de volgende vijf films. Gaarne advies welke ik absoluut wel of juist niet moet gaan kijken later vanavond.

Them/Ils

Terribly Happy

El Orfanato

Tesis

Martyrs

Ik vond persoonlijk Martyrs toch een van de meest indrukwekkendste filmervaringen ever. Kan deze dan ook aanraden, is absoluut een must-see. Met als goede tweede El Orfanato.

Alleen Terribly Happy ken ik niet. Ligt een beetje aan jezelf, wil je moeilijker kijkvoer dan ga je voor Martyrs. Voor wat sfeervol gespook zit je bij El Orfanato helemaal goed..

Vond Tesis zelf wat traag, moet 'm nog eens afkijken. Them is hoogstwaarschijnlijk ook erg tof, staat nog in de wachtrij in mijn kast..

El Orfanato vond ik zelf meer geconcentreerd op de emoties en de film is eigenlijk een soort rouw-proces, achtig iets. Als je keiharde horror wilt, dan zou ik voor Matrtyrs gaan, al heb ik die niet gezien (maar ik ken de status). Maar El Orfanato is wel een hele mooie en goede film, dus ook zeker het kijken waard.

Het is Martyrs geworden. En ik ben blij dat ik die keuze gemaakt heb. Een juiste keuze. Onbegrijpelijk dat er op die film 1 en 2 steren gegeven is.

Daar kan ik maar één ding op zeggen...

kos
Deze sportzomer is wel echt fataal voor de achterstand van de to-see-list. Gemiddelde is echt drastisch gedaald sinds juni...

Gast
geplaatst: vandaag om 13:47 uur

geplaatst: vandaag om 13:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.