menu

De Site / Gebruikers / Kies de film uit de 'nog zien' lijst

zoeken in:
Ik heb rond de 40 films staan die ik nog wil zien. Maar het blijft altijd lastig om een keuze te maken. Tijdsduur, genre, jaartal, aantal sterren en de 'zwaarte' van de film hebben allen invloed op de uiteindelijke keuze. Het is ook maar net in wat voor een stemming je bent. Misschien kan dit topic dan net dat duwtje in de rug zijn voor mensen om een film daadwerkelijk te gaan kijken.
Misschien kan dit in Knockout verband of gewoon wie de meeste stemmen krijgt, krijgt een kijkbeurt. Wat zeggen jullie?

Hier is mijn lijst, ik zoek een film die niet al te 'zwaar' is, niet al te lange tijdsduur heeft en waar je gewoon meteen lekker in zit.
Argumenten erbij worden geapprecieerd.

Akeelah and the Bee
Untraceable
Sweeney Todd
The Assassination of Jesse
The Kite Runner
Sideways
The Aviator
Tropa De Elite
Volver
Close Encounters of the Third Kind
Atonement
The Rocky Horror Show
Todo Sobre Mi Madren
Perfume: The Story of a Murderer
Singin' in the Rain
Sybil
The Science of Sleep
Unknown
Run, Fat Boy, Run
The Princess Bride
Das Leben Der Anderen
21
Stop-loss
Pathology

Lawrence of Arabia
As It Is In Heaven
Rebecca
Amelie
Reconstruction
Cinema Paradiso
The Great Dictator

AVPR 2
Saw 4
The Reaping
Frontiere(s)
The Cottage
Fragiles
Stink of Flesh

Hotel Rwanda
Brazil
The Great Escape
North by Northwest
Shichinin No Samurai

Frontières: hersenloos vermaak + er gebeurt genoeg zodat je niet door het minste afgeleid geraakt. Zeker niet de beste film uit je lijstje, maar wel een erg vermakelijke.

kappeuter (crew)
Sideways
Geweldige humor. Heeft wel wat van een roadmovie. Goede hoofdrollen, Giamatti zul je wel kennen. In Sideways zijn beste rol tot dusver, samen met American Splendor. Geweldig neurotisch / tragikomisch karakter.

kappeuter schreef:
Sideways
Geweldige humor. Heeft wel wat van een roadmovie. Goede hoofdrollen, Giamatti zul je wel kennen. In Sideways zijn beste rol tot dusver, samen met American Splendor. Geweldig neurotisch / tragikomisch karakter.

Sideways staat al een hele tijd op de lijst. Die bewaar ik nog even voor de juiste (vrijdag) avond, met een goeie fles wijn erbij.

Art
Mijn keuze zou ook Sideways zijn. Dan beveel ik Amélie maar aan

Een charmant filmpje met een orgineel verhaal doorspekt met leuke vondsten en heerlijke humor. Enne, Tatou is een schatje!

Ik zou gaan voor Saw 4. Niet te veeleisend en een lekker tempo.

North by Northwest uiteraard. Een klassieker die je gezien moet hebben. Niet te lang en zeker niet te zwaar. Een film waar je gelijk 'middenin zit'.

Oei, oei, al die verschillende titels maken het er natuurlijk weer niet makkelijker op .

Haha inderdaad ja. Al neig ik nu een beetje naar Amélie. Opzich nu ook wel zin gekregen in Frontiere(s) en Saw 4 maar die kan ik dan ook wel weer mooi in een klein horrormarathonnetje gooien.

Absoluut sideways. Fijne film met heerlijke dialogen.

salvatore schreef:
Sideways staat al een hele tijd op de lijst. Die bewaar ik nog even voor de juiste (vrijdag) avond, met een goeie fles wijn erbij.

Doe dat. Wijn zal nooit meer hetzelfde zijn na Sideways Geweldige film en een waar meesterwek. Ik was behoorlijk overdonderd door de film toe ik 'm voor het eerst zag.

Ik heb even over dat berichtje heengelezen. Als je Sideways laat liggen raad ik je ook The Great Escape aan. Duurt wel lang, maar is absoluut niet zwaar te verteren.

Amelie lijkt me de beste keus.

Das Leben der Anderen lijkt me een mooie film voor vanavond.

Maar ja, straks heb je een lijst films die MoMe-users hebben uitgekozen uit jouw lijst, en moet je een tweede topic gaan starten

En als je echt zin hebt om een ongeloofelijke k*t film te zien raad ik AvPR aan .

Het is natuurlijk gemakkelijk om gelijk Lawrence of Arabia en Shichinin No Samurai aan te raden, maar aangezien die films niet aan je omschrijving voldoen, raad ik Cinema Paradiso en The Great Escape aan.

Perfume, een film die blijft boeien met goed acteerwerk en schitterende kostuums.

Run, fatboy, run

Een makkelijke wegkijker en zeker goed !!

North by Nortwest is een heerlijke film en voldoet aan al je eisen.

Co Jackso schreef:
Het is natuurlijk gemakkelijk om gelijk Lawrence of Arabia en Shichinin No Samurai aan te raden, maar aangezien die films niet aan je omschrijving voldoen, raad ik Cinema Paradiso en The Great Escape aan.

Prima films Co Jackso, maar The Great Escape duurt bijna 3 uur en hij wilde een niet al te lange film .

Bedankt voor alle reacties. Heb uiteindelijk voor Amélie gekozen, een heerlijk dromerige film. Ben meteen benieuwd geraakt naar het andere werk van Jean-Pierre Jeunet.
Voor Sideways ga ik proberen ruimte te maken in het weekend.
Vergeet niet dat dit topic ook door andere users gebruikt mag worden.

Kwam toevallig weer langs dit topic, bijna een anderhalf jaar verder. Ik zie dat er nog steeds films in zitten van toen die ik nog steeds moet zien. Hierbij een update. Allemaal stuk voor stuk films die ik nog wil zien, maar af en toe moet ik in een bepaalde stemming komen/ 'warm' gemaakt worden voor zulk soort films. Hulp vereist.

American Crime
DeUsynlige
Entre Les Murs
Ghost Dog; The Way of the Samurai
Paris
Taking Chance
The Assassination of Jesse James
Los Lunes Al Sol
Gamer
El Lado Oscuro Del Corazon

Tropa De Elite
Perfume: The Story of a Murderer
The Princess Bride
Das Leben Der Anderen

Lawrence of Arabia
Rebecca

The Reaping
The Cottage
Fragiles
Last of the Living
Storm Warning
Tesis

North by Northwest
Shichinin No Samurai
Amores Perros

Popeye Doyle
The Seven Samurai (Shichinin No Samurai). Geweldige spannende actie/drama film met inhoud! Hier wordt hij ook hoog gewaardeerd.

Van de films die ik van deze lijst gezien heb vind ik Ghost Dog: The Way of the Samurai de beste. Het is geen moeilijke film, maar hij gaat er ook niet snel in. Absoluut een aanrader, maar je moet er wel echt tijd voor vrijmaken.
Perfume is veel gemakkelijker uit te zitten (vind ik) en is ook zeker een mooie film. Weet niet precies naar wat voor een film je op zoek bent, maar deze film was in elk geval ook niet al te moeilijk.

The Princess Bride is lekker luchtig, maar vond ik wel een beetje tegenvallen.

Dick2008
Ik zou North by Northwest kijken. Beetje ingewikkeld verhaal maar met een scene die je niet snel zal vergeten. Typisch Hitchcock.

Rebecca, één van Hitchcock's beste!

The Reaping, als je wilt griezelen (vond die best eng/spannend).
Shichin No Samurai als je in de stemming bent voor langdradige maar heldhaftige western verhalen.

Shichinin No Samurai!

laundromat
Fall, The (2006) en Hard Candy (2005) gehuurd. welke zal ik vnv kijken?

Alhoewel ik geen van beiden heb gezien (Hard Candy heb ik wel in m'n bezit) zou ik voor Hard Candy gaan. Lijkt me een wel een sterke film.

Nu ja, je hebt ze allebei gehuurd, dus ik neem aan dat je ze sowieso wel beiden gaat zien he.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:59 uur

geplaatst: vandaag om 04:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.