• 12.336 nieuwsartikelen
  • 166.302 films
  • 10.741 series
  • 30.960 seizoenen
  • 624.057 acteurs
  • 195.132 gebruikers
  • 9.113.700 stemmen

Even afscheid nemen

zoeken in:

filmsnob

• 31 berichten
  • 0 stemmen

Als je een 'Even voorstellen' topic hebt, is een 'Afscheid--topic zo raar nog niet. Dan weet je tenminste dat er iemand weg is. Dan krijg je ook niet meer steeds die vragen als 'ik kan niet meer op de nick van die gebruiker klikken' -vragen.

Er wordt steeds onvriendelijker, onverdraagzamer en intoleranter op elkaar gereageerd. Door iedereen en overal, zowel bij films als in het forum. Dat geldt evenzeer voor mods, admin en crew als voor 'gewone burgers', al reken ik het de 'staf' zwaarder aan dan de gasten. Goed gastheerschap is een ware kunst.

Dan kun je wel gaan moddergooien en de verwijtende vinger heffen "Dat hij toch echt toen en toen zelf begonnen is" en dan krijg je van: "Ja maar toen die andere keer, zei hij dat!!" En zo houdt het nooit op. Want zolang je in de sfeer van verwijten blijft hangen, wordt dit alleen maar erger en niet meer beter.

Ik hoopte er dat het zou helpen als ik me zou uitschrijven. Ik heb even gedacht dat ik misschien zelf (als mede-crewlid Dustyfan) de oorzaak was van de negatieve spiraal. Hoewel ik diep in m'n hart ook wist dat dit niet klopte. Daarna hoopte ik (nog een klein sprankje) dat hier iets aan te doen was als ik me toch maar weer inschreef... How foolish! Natuurlijk helpt dat niet, want werkelijk niemand lijkt het te zien en/of te begrijpen.

Want het werkelijke virus heet niet 'negativisme', maar 'vooroordelen'. Het blijkt tegenwoordig op MM algemeen geaccepteerd gedrag te zijn, dat mensen conclusies trekken en meningen vormen terwijl ze nog geen 10% van de werkelijkheid weten. Terwijl ze niks weten van wat er aan een verhaal of bericht vooraf is gegaan, wat de voorgeschiedenis is en hoe het komt dat bepaalde personen op zeker momenten op een zekere manier reageren. Op basis van niks worden conclusies getrokken, meningen gevormd en wordt er geoordeeld. MM lijkt al steeds meer op een 1000-koppige Amerikaanse rechtbank jury.

Een belangrijke (maar niet de enige) stoorzender hierbij is de censuur. Het weghalen van berichten van personen, waardoor die persoon boos wordt en zich onbegrepen voelt. De gebruikers die niet hebben meegekregen dat er een bericht is verwijderd, begrijpen dan niet waarom er boos/geirriteerd of kribbig wordt gereageerd. Hierdoor ontstaan onbegrip en misverstanden over en weer en wordt de sfeer nog slechter ipv beter. De oorspronkelijke bedoeling van het verwijderen van berichten is het verbeteren van de sfeer, maar tegenwoordig wordt er zo vaak wat weggehaald, dat het de sfeer juist verslechtert.

En dan tegen een vertrokken Sander zeggen dat hij rustig een film moet gaan kijken? Het zou een mooi ding zijn, als jullie allemaal meer andere dingen deden en je niet met alles en iedereen bemoeiden waar je amper weet van hebt. En wil je toch zo graag een mening hebben over andere gebruikers en kunnen oordelen, informeer dan eens eerst op een fatsoenlijke manier naar de beweegredenen en de motivaties van iemand, voordat je hem veroordeelt!

Mijn laatste sprankje hoop op verbetering hier, is nu echt op... jammer.

(afbeelding)

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Gezien je naam en daar je de enige bent die begrip opbrengt voor Sander zijn natrappende afscheidsrede zullen we dit maar niet serieus nemen.

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Bye bye zwaai zwaai.. De manier waarop je met mensen omging (op de site, chat en via pm) beviel me helemaal niet. Veel plezier met je snobsite. Dag Sander

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kunnen we nu eindelijk een (ex) users KO beginnen.

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1698 stemmen

Het enige waar ik me echt aan stoor op moviemeter de laatste tijd zijn de mensen wie zich zo storen aan de gehele gang van zaken op deze site. Leuk te zien dat dit probleem zich zelf oplost.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3178 stemmen

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Toch nog een optimistisch berichtje !!

Onderhond

• 87348 berichten
  • 12250 stemmen

Ik heb op zich weinig toe te voegen aan dit topic behalve dan dat ik het gebrachte drama wel redelijk aandoenlijk vind. Maar op één ding wens ik toch te reageren.

filmsnob schreef:

Goed gastheerschap is een ware kunst.

Puike opmerking, maar na 3 jaar het chatbeleid geobserveerd (en meerdere malen hardhandig ondervonden te hebben) allerminst gepast.

sinterklaas

• 11668 berichten
  • 3239 stemmen

Haha, je moet je eerst inschrijven voor dat je die site kan bekijken.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Laten we aub hun site erbuiten laten. Straks wordt dit een topic over hoe kut MM en de filmsnob site wel niet is. Verder hoeft dit topic van mij niet zo als iedereen nog even een natrap geeft. Want face it even je zegje doen en dan weggaan is wel iets soortgelijks.

Verder wens ik sander en co veel succes met hun site.

starbright boy (moderator films)

• 21633 berichten
  • 4599 stemmen

Eens met Kiriyama. Dit topic is nu wel erg een moddergooitopic aan het worden. Dat is niet de bedoeling. Vandaar dat we het even een tijdje sluiten. In de toekomst kan het dan weer open voor mensen die ervoor kiezen Moviemeter om wat voor reden dan ook te verlaten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.