• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.985 gebruikers
  • 9.370.914 stemmen

Je persoonlijke filmbeleving

zoeken in:

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Gwen80 schreef:

opletten dat je zelf op tijd uitstapt etc.?

Dat kan ook gebeuren als je een tukje doet, of gaat kruiswoordpuzzelen. Flauw natuurlijk.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Gwen80 schreef:

(quote)

Raak je dan niet constant afgeleid door externe factoren zoals mensen die in en uit stappen, mensen die de wagon binnen komen, voorbij lopen, pratende mensen om je heen, opletten dat je zelf op tijd uitstapt etc.?

Ik neem al vele jaren de trein, dus al die externe factoren storen me dan niet meer Via een koptelefoon kan je je al heel goed afschermen van ongewenst lawaai. En op tijd afstappen op terugweg is geen probleem, want het is een eindstation Bij het opgaan ook niet moeilijk, het is het eerste station waar altijd veel volk af moet.

Ik zou eerder verrast kunnen worden als ik een dutje zou doen ...

Laatste film die ik zag was bovendien niet om naar huis te schrijven, langdradig, saai, helemaal niet boeiend. Winter's Bone (2010).

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Dk2008 schreef:

(quote)

Misschien, geen idee .... ik vind dat een aantal mensen wel heel erg op details letten. Alles moet kloppen, anders kom ze wel met opmerkingen wat er zoal aan de film mankeert. Bij oorlogsfilms is dit bijvoorbeeld te zien. Materieel wat niet klopt, Duitsers die niet Duits praten, acteurs die niet goed dood neervallen.... Hoe kan je zo met plezier naar films kijken. Dat is dus "het realistische" en "het vergelijken van films".

Die silent is inderdaad wel leuk, zoals ik hier al opmerkte Film >> Cast en crew >> Laurel & Hardy

Of jij mist gewoon het echte kritische vermogen tijdens het kijken. Duitsers die Engels in een oorlogsfilm praten vind ik bijzonder storend. Dat is geen detail, maar een hoofdzaak. Je hoeft niet met pen en kladblok een film te volgen om wat opzichtige fouten te benoemen. Ik neem aan dat je MM bezoekt om over films te discussiëren.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Of jij mist gewoon het echte kritische vermogen tijdens het kijken. Duitsers die Engels in een oorlogsfilm praten vind ik bijzonder storend. Dat is geen detail, maar een hoofdzaak.

Ik zou niet weten waarom ik een kritisch vermogen zou moeten hebben bij het kijken naar films. Het zijn immers films en geen realiteit. Dat jij die eis stelt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Dk2008 schreef:

(quote)

Ik zou niet weten waarom ik een kritisch vermogen zou moeten hebben bij het kijken naar films. Het zijn immers films en geen realiteit. Dat jij die eis stelt.

Da's dan het verschil tussen jou en een groot deel van de MM bezoekers die wel eisen stellen aan de kwaliteit. De juiste taal is een kwaliteitseis voor velen.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Da's dan het verschil tussen jou en een groot deel van de MM bezoekers die wel eisen stellen aan de kwaliteit. De juiste taal is een kwaliteitseis voor velen.

Daar hebben we dan toch ook over. Hoe meer eisen, hoe lastiger het wordt om nog te genieten van films.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Dk2008 schreef:

(quote)

Daar hebben we dan toch ook over. Hoe meer eisen, hoe lastiger het wordt om nog te genieten van films.

Ja, maar jij brengt het alsof kritisch zijn een verkeerd iets is. Door kritisch te kijken leer je juist de toppers van de rommel te onderscheiden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Sterker nog, door kritisch te kijken geniet je meer van het medium.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ja, maar jij brengt het alsof kritisch zijn een verkeerd iets is. Door kritisch te kijken leer je juist de toppers van de rommel te onderscheiden.

Dat is dan typisch een uitspraak van hier. Wat jij als rommel bestempelt, vinden andere mensen juist mooi.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Dk2008 schreef:

(quote)

Dat is dan typisch een uitspraak van hier. Wat jij als rommel bestempelt, vinden andere mensen juist mooi.

Prima toch? Ik zal niemand veroordelen als ie een film die ik niks vind juist super vind. Maar jij snapt ook wel dat pakweg Epic Movie slechter dan The Godfather is. Hoef je geen kenner voor te zijn.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Niets verkeerd met kritisch te kijken, maar ik vind toch niet dat ik meer kan genieten door alles met het spreekwoordelijke vergrootglas te gaan bekijken. Dit zal wel voor iedereen persoonlijk zijn. In de eerste plaats kijk ik film toch ook voor de ontspanning. Een film mag best wel mijn intelligentie triggeren, me doen nadenken, maar dat is toch nog wat anders dan mij te storen aan details die voor mij niet zo belangrijk zijn.

Om het voorbeeld van verkeerde taal te gebruiken. Er zijn een pak films waarbij de karakters de taal niet spreken die ze historisch gezien moeten spreken. Het dagboek van Anne Frank heeft veel verfilmingen in het Engels. Dat al die Nederlanders Engels spraken vond ik geen afbreuk doen aan de film.

Ik kan ook kritisch naar een film kijken, dat doe ik vooral met films die een hoge waardering kijken. En ja daardoor wordt mijn filmervaring toch minder. Maar over het algemeen zijn toppers zelden winners voor mij.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Prima toch? Ik zal niemand veroordelen als ie een film die ik niks vind juist super vind. Maar jij snapt ook wel dat pakweg Epic Movie slechter dan The Godfather is. Hoef je geen kenner voor te zijn.

Dit noem ik toch appelen met peren vergelijken. De ene film is misdaad-drama de andere een comedy-parodie. Genres vergelijken lijkt me geen goed idee om je punt hard te maken.

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Dit noem ik toch appelen met peren vergelijken. De ene film is misdaad-drama de andere een comedy-parodie. Genres vergelijken lijkt me geen goed idee om je punt hard te maken.

Fair enough, maar wel een hele rotte appel met een hele mooie peer

Verder: ik moet ook zeggen dat er toch eigenlijk alleen in de series Threads over series wordt gesproken. Ik heb tientallen, tientallen films in mijn updates (maybe hundreds, weet niet hoeveel MM me er toestaat te hebben) en daar wordt nooit over series gesproken, alleen over de film en het verlengde daarvan zelf.

Wat kritiek betreft, mijn standpunt is wellicht bekend, but I'm all for it. Ik kijk tegenwoordig in de eerste instantie als criticus, daarna als persoonlijk genot. Ik vind een kritische houding niet alleen wenselijk, maar ook noodzakelijk voor het medium an sich. Wat Dick2008 zei, dat de een zijn rommel de ander zijn vermaak is, klopt uiteraard, maar dat is wat mij betreft geen reden om alles maar met de mantel der liefde te bedekken. Smaken verschillen en dat is goed, maar er is wel degelijk een verschil tussen beargumenteerde kritiek en iets de grond in boren. Being nitpicky. Er is niets mis met beargumenteren dat een film kut is, bagger, matig, ongeïnspireerd, zielloos, of wat dan ook. Zolang maar gemeld wordt om welke redenen men tot die conclusie is gekomen, dan kan de lezer altijd bepalen of hij daar wel of geen waarde aan hecht. Neill Degrasse Tyson ging publiekelijk de Physics van Gravity onder de loep nemen, wat in de media gespinned werd tot een 'hij vindt het niks' (wat niet zo was). Maar een ieder die dat las kom probleemloos denken: I don't care about that at all!

Er waren genoeg mensen die Nurse 3-D best vermakelijk vonden, geen reden voor mij om de film te sparen in mijn recensie, ik had uitstekende redenen om het slecht te vinden en ik deel die graag als criticus.

Het vergrootglas gaat me persoonlijk trouwens ook wel wat te ver, zoals je zegt, er moet wel wat te genieten over blijven. Maar het voorbeeld van Duitsers die Engels praten vind ik ook erg. Had ik als beginnende filmfan geen moeite mee, maar tegenwoordig kan ik iets dan minder serieus nemen. Dat een Stahlhelm of uniform niet helemaal klopt zal je mij niet direct over horen, maar ik stel realisme en aandacht voor detail wel op prijs! Als ik amateur hour wil zien dan zou ik wel televisie kijken (niet te verwarren met series)

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Het vergrootglas gaat me ook te ver, maar het voorbeeld van Duitsers die Engels praten vind ik ook erg. Had ik als beginnende filmfan geen moeite mee, maar tegenwoordig kan ik iets dan minder serieus nemen.

Goed, maar het is alleen als voorbeeld. In allerlei genres, en bij oude in vergelijking met nieuwe films of andersom gebeurd dit ook.

Ja het is een discussie-site, of is het meer iets van vroeger. Ik vind mezelf ook wel kritisch, maar probeer me ook te verplaatsen in hoe anderen dit kunnen opvatten. Ik kom erg veel users tegen die niet meer actief zijn. Ik kan alexspyforever, die graag wil discussiëren dan ook begrijpen.

Om terug gaan. Ik kan me wel vinden in het bericht van Fikret8, alleen ik was alweer verder. Dus ik zie er voor mij verder geen tip in om daarop te reageren. Ik vraag me wel af, hoeveel mensen zo'n bericht dan wel aanspreken.

Verder kan het handige tip zijn om een tablet te gebruiken. Ik vind niet dat we erg off-topic zijn gegaan. En is er tijd tussen geweest voor anderen om daar ook op te reageren. Maar als dat verder niet gebeurt....

Kijkachterstand kan voor de één prettig zijn, voor de ander problematisch.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton

Tja Epic movie vind ik persoonlijk ook bagger omdat Chronicles of Narnia in het belachelijke wordt getrokken op een flauwe manier en laat dit net een van mijn favoriete verhalen zijn. Maar aan de andere kant vind ik ook "The Godfather" niet het juweeltje dat velen ervan maken. Ik heb de 3 films gezien en ik vond het best interessant. Maar een verhaal over maffia waarin gemoord, gelogen, bedrogen en gestolen wordt is nu niet mijn definitie van mooi. Hier komt natuurlijk weer mijn persoonlijke smaak naar boven, maar ik kan er ook niet aan doen als het mij niet aanspreekt. Dus het blijft voor mij appelen en peren vergelijken. Je kan een film met een zwak verhaal beter maken door leuke plaatjes toe te voegen, maar dat zal voor mij weinig helpen, het verhaal zal zwak blijven.

Over de talenkwestie. Tja dan moeten we een klassieker als Jesus Christ Superstar en alle andere films over Jezus ook niet serieus gaan nemen omdat er geen Hebreeuws in wordt gesproken of welke taal ze dan ook mochten spreken in Jezekes tijd. De Godfather zou dan ook bijna volledig in het Italiaans moeten zijn, maar je ziet toch vaak familieleden gewoon in het Engels tegen elkaar spreken. Een klassieker blijft dan wel van zulke kritieken bespaart blijkbaar? Ik vind de talenkwestie niet zo erg als het fenomeen van dubbing. Arnold Schwarzenegger mag dan nu wel een Amerikaan zijn zijn moedertaal zal altijd Duits blijven. Geen kat die er om maalt dat hij Engels met een Duits accent spreekt. Het grappige is dat hij in het Duits wordt gedubt, hij zou zichzelf kunnen dubben haha. Maar ben ik nu misschien ook appelen met peren aan het vergelijken of het te ver aan het drijven?

Ik denk dat het een normale evolutie is dat filmliefhebbers het na zovele jaren het wel allemaal wel hebben gezien, uitgediscussieerd zijn en wat anders zoeken om zich mee bezig te houden. Maar als er op een filmforum meer over niet-film wordt gediscussieerd nodigt dat ook niet uit voor potentiële nieuwe leden die filmliefhebber zijn om mee te gaan doen. Zoals ik al zei in een ander topic vind ik niet dat de wet van de sterkste mag gaan doorwegen als het merendeel series als de nieuwe film gaan zien, dan dit plots de waarheid moet zijn. Als series dan toch zo goed zijn dat ze zoveel aandacht moeten krijgen, moeten ze misschien een eigen seriemeter krijgen, met eigen subfora en mogelijkheden tot het toevoegen van series?

Tja ja ik kan wel dagelijks pm's gaan uitwisselen met Dick, maar dat laten we geen mogelijkheid open voor discussie met anderen waar we toch allebei een beetje op hopen. Dat we mekaar veel tegenkomen hier is vooral omdat we beide actief zijn in dezelfde topics (over film). Het is grappig want we hebben eigenlijk helemaal niet dezelfde smaak, maar kunnen toch op een heel civiele manier met elkaar om. Er zijn ook veel zaken waar ik het met hem wel eens ben.

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Ik heb daar weinig aan toe te voegen

Behalve dat we ons inderdaad wat op een off-topic spoor bevinden.

On-topic: ik heb vooralsnog weinig mensen horen zeggen dat hun kijkachterstand groeit. Die van mij doet dat al jaren. Voor iedere film die ik kijk ontdek ik twee nieuwe die ik ook graag zou willen zien. Hoe meer je op internet over film leest, fora bezoek, discussieert etc, hoe meer moois je ontdekt dat je wellicht zelf niet zou hebben gevonden.

en ik spendeer erg veel tijd aan bovenstaande activiteiten! mijn kijkachterstand staat nu op 1816 films, maar dat is eigenlijk mijn Watchlist, en ik zie dat niet als achterstand. Ik zet daar namelijk ook wel eens films in die nog uit moeten komen, al heb ik de meeste titels die er op staan wel thuis.

Dikke kans dat na de zomer de teller op 2000 staat, maar op die manier heb ik altijd wat te kiezen uit een genre waar ik zin in heb en een speelduur die me op dat moment goed uitkomt.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

John Milton schreef:

On-topic: ik heb vooralsnog weinig mensen horen zeggen dat hun kijkachterstand groeit. Die van mij doet dat al jaren. Voor iedere film die ik kijk ontdek ik twee nieuwe die ik ook graag zou willen zien. Hoe meer je op internet over film leest, fora bezoek, discussieert etc, hoe meer moois je ontdekt dat je wellicht zelf niet zou hebben gevonden.

en ik spendeer erg veel tijd aan bovenstaande activiteiten! mijn kijkachterstand staat nu op 1816 films, maar dat is eigenlijk mijn Watchlist, en ik zie dat niet als achterstand. Ik zet daar namelijk ook wel eens films in die nog uit moeten komen, al heb ik de meeste titels die er op staan wel thuis.

Dikke kans dat na de zomer de teller op 2000 staat, maar op die manier heb ik altijd wat te kiezen uit een genre waar ik zin in heb en een speelduur die me op dat moment goed uitkomt.

Dan gis ik dat veel mensen geen echte kijkachterstand meer hebben. Als er toch al weinig op tv is, kun je vrij snel die achterstand inlopen. Of mensen beginnen er niet aan vanwege tijdgebrek of andere bezigheden.

In jouw geval is het tweezijdig, aan de ene kant zit er een verzamelaar in, want aan die wordt vaak de vraag gesteld, en hoeveel heb je al? Aan de andere kant zit je dus met een kijkachterstand. Want het eerste bericht van dit topic begint met hoeveel moet je nog kijken. Dat "moeten" zal dan wel een soort voornemen zijn, maar dat betreft dan toch vooral films die je graag wilt zien.

Het lijkt me wel lastig kiezen als je nog er veel hebt om te kijken. Ook kunnen daar films tussen zitten, die het gevoel oproepen "had ik die maar eerder gezien". Tenminste dat was mijn ervaring.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12836 stemmen

John Milton schreef:

Mijn kijkachterstand staat nu op 1816 films, maar dat is eigenlijk mijn Watchlist

Ik denk dat de meeste mensen "kijkachterstand" interpreteren als "films die klaarliggen" (fysiek dan wel digitaal).

Mijn kijkachterstand heb ik de laatste 2 jaar volledig weggewerkt (met een buffer van een film of 10 misschien), maar uiteraard heb ik nog een enorme lijst van films die ik graag een zou kijken. Maar zolang de beslissing niet expliciet gevallen is zo'n film aan te schaffen behoort die niet echt tot m'n kijkachterstand

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)
Ik denk dat de meeste mensen "kijkachterstand" interpreteren als "films die klaarliggen" (fysiek dan wel digitaal). Mijn kijkachterstand heb ik de laatste 2 jaar volledig weggewerkt (met een buffer van een film of 10 misschien), maar uiteraard heb ik nog een enorme lijst van films die ik graag een zou kijken. Maar zolang de beslissing niet expliciet gevallen is zo'n film aan te schaffen behoort die niet echt tot m'n kijkachterstand

Het is een gok, maar ik vermoed dat er van die 1816 films meer dan 1600 (maar het kan ook 1400 of 1700 zijn, geen idee) klaar liggen. Het gros daarvan inderdaad digitaal.

Ik zie het ook niet als een achterstand, dat heeft toch een negatie connotatie. Meer als mijn fijne voorraad films die ik erg graag wil zien. Watchlist of 'titels uit collectie die ik nog niet gezien heb, aangevuld met enkele nog te verschijnen projecten' dekt de lading beter!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik maak geen gebruik van Netflix of andere streamingdiensten al heb ik ook wel een aantal gedownloade films die ik anders te duur vond om origineel aan te schaffen ofwel moeilijk te vinden zijn op DVD. VHS kan ik bij gebrek aan een VHS-speler niet meer afspelen. Dus als ik zuiver ga kijken van de dingen die ik heb zowel downloads als originele en nog niet heb gezien dan zou mijn kijkachterstand ook slechts rond de 10-15 zijn. Sinds ik die tablet heb gaat het wegwerken allemaal veel vlotter. Ik heb ook nog maar weinig op mijn wish list staan. Ik ben op dit moment ook bewust niet op zoek naar nieuwe dingen Een kijkachterstand van 100 of meer zou me toch ergens ontmoedigen. Verzamelen kan wel leuk zijn, maar als de films in de kast blijven liggen daar heeft niemand wat aan. Af en toe eens de borstel door de collectie kan geen kwaad. Paar weken terug heb ik er zo een 50 van de hand gedaan tegen een zacht prijsje.

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Ach ja ik heb er geen last van. 7 Terrabyte in pc en het ligt niet in de weg. Zit wel alweer vol, dus moet binnenkort maar weer eens een 4 TB schijfje bij, wil ook al mijn cd's in lossless formaat rippen, dus dat kost ook weer behoorlijk wat ruimte.

Dk2008 schreef:

Het lijkt me wel lastig kiezen als je nog er veel hebt om te kijken.

Meestal is het juist heel makkelijk, maar heeeel af en toe weet ik het niet, en dan kies ik gewoon een genre waar ik zin in heb en kijk ik de film die op ICM op de meeste official lists staat Geen graadmeter voor succes, maar dan heb ik in ieder geval weer een klassieker gezien!

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

....o ja, je maakt gebruik van lijstjes.

alexspyforever schreef:

Verzamelen kan wel leuk zijn, maar als de films in de kast blijven liggen daar heeft niemand wat aan.

Dat is juist verzamelen. Er zijn ook mensen (geweest) die kochten enorm veel elpees, vanwege de hoezen niet om wat op de plaat stond.

Er komt iedere jaar weer een zooi films uit, dus je bent eigenlijk nooit echt klaar (met kijken).

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12836 stemmen

John Milton schreef:

Het is een gok, maar ik vermoed dat er van die 1816 films meer dan 1600 (maar het kan ook 1400 of 1700 zijn, geen idee) klaar liggen. Het gros daarvan inderdaad digitaal.

Scary! Ik had er ooit 150, ik werd er helemaal gek van

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Er zijn soms wel DVD of blu-ray hoesjes met heel leuke covers, maar dat zou nu echt een van de laatste van mijn zorgen zijn. Tegenwoordig kan je die al makkelijk zelf maken als het moet of als je de originele cover maar saai vindt. Als we het over filmposters hebben zijn die van voor de jaren 80 toch aantrekkelijker dan alles wat er daarna kwam al is dat mijn persoonlijke mening. Nu wordt daar precies veel minder aandacht aan geschonken.

Ik volg nieuw uitgekomen films eigenlijk niet zo op de voet. Cinema is nog wel leuk, maar het is niet zo even om de hoek en het is toch wel duur want meestal neem je dan wel wat om te drinken of te snoepen. Vroeger kon ik al eens naar de videotheek om te kijken wat voor nieuw vlees ze in de kuip hadden, maar nu zijn er geen meer hier in de buurt. Op termijn zullen die toch verdwijnen. Er is nog werk genoeg met wat in het verleden is uitgekomen. Ik wil wel Saving Mr. Banks gaan zien omwille van mijn interesse voor Mary Poppins maar alleen wil ik liever niet gaan. Ik ga toch mn best doen om iemand te vinden die mee wil

John, 7 TB, nou je wil niet dat die naar de filistijnen gaat dan ... Dat is een van de reden dat ik niet graag alles op een centrale plaats bewaar. Het neemt natuurlijk veel minder plaats in, dan allemaal aparte schijfjes, maar als zo een schijf kapot gaat is het wel een enorm dataverlies plus al het werk dat je er in hebt gestoken.

John Milton

• 24219 berichten
  • 13383 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)
Scary! Ik had er ooit 150, ik werd er helemaal gek van

Ach ja, mocht ik overmand worden door een verdrinkingsgevoel, dan is er altijd nog Ctrl A en dan DEL

alexspyforever schreef:

John, 7 TB, nou je wil niet dat die naar de filistijnen gaat dan ... Dat is een van de reden dat ik niet graag alles op een centrale plaats bewaar. Het neemt natuurlijk veel minder plaats in, dan allemaal aparte schijfjes, maar als zo een schijf kapot gaat is het wel een enorm dataverlies plus al het werk dat je er in hebt gestoken.

Ja dat is het. Maar om zoveel data te back-uppen is ook een dure grap. Zodra downloaden van film in nederland illegaal wordt ga ik dat overwegen, maar zolang het nog niet verboden is en ik het evt opnieuw kan downen doe ik het voorlopig zo met oog op kostenaspect...

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

John Milton schreef:

Ja dat is het

Ja, dat is de oplossing. Jij van je voorraad films af en de Filistijnen bedankt.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Dk2008 schreef:

(quote)

Ja, dat is de oplossing. Jij van je voorraad films af en de Filistijnen bedankt.

De Filistijnen hadden toen wel nog geen apparatuur om dat af te spelen

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Interessant topic eigenlijk:

serpico schreef:

Ik open dit topic omdat ik benieuwd ben naar wat jullie ervaren bij het kijken naar films.

Edie schreef:

Film is voor mij ook een uitweg, ik geef er over het algemeen geen zak om of er niet zo briljant geacteerd word, of het verhaal superstandaard is of wanneer de regie niet helemaal lekker is. Ik merk dat ik mij snel in een film kan 'meeleven' en ben daar erg blij om, vrijwel altijd geniet ik wel bij het kijken van een film en ga me amper liggen irriteren om dingetjes..

Ook ben ik niet een persoon die een film naderhand helemaal gaat overdenken, erover nadenken etc, ik bedoel, ik heb ook nog een leven.. Film is een soort hobby ja, film is ook een periode voor mij, ik heb genoeg tijden dat ik even helemaal geen interesse erin heb om een film te bekijken..

Bovendien bekijk ik film per film en schrijf een film nooit af 'omdat ie uit Hollywood komt' om op die manier mij te onderscheiden van mensen die zulke films bekijken..

Film is absoluut een vorm van kunst, creativiteit... Maar dikwijls neem ik voldoende ermee wanneer het verhaal gewoon verteld word en je eens even niet teveel hoeft na te denken... In die weg is film wel ontspanning voor mij

Ik heb hem iets ingekort. . Maar verder niet zoveel aan toe te voegen.

Ik beleef films alleen anders dan vroeger. Vroeger keek ik vooral het verhaal, en spanning en actie... de laatste jaren steeds meer voor het visuele, hoe is het gefilmd, waar is het gefilmd, en het gevoel achteraf, de voldoening is belangrijk niet van tevoren.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ja, veel mooier als Edie daar deed kan je het niet beschrijven. Analyseren en bekritiseren en erover discussiëren is allemaal wel goed, maar we moeten ook vooral niet vergeten te blijven genieten. Op zich was en is dat nog steeds het primaire doel van film, het publiek entertainen. Het is ook aan het publiek om de films te vinden die hem of haar kunnen entertainen.

Gwen80

• 226 berichten
  • 521 stemmen

John Milton schreef:

Dat de een zijn rommel de ander zijn vermaak is, klopt uiteraard

Om het voorbeeld van The Godfather en Epic movie te blijven gebruiken: We weten inderdaad allemaal dat The Godfather van die twee op vele, zo niet alle, fronten de betere van die twee is. Toch heb ik veel meer plezier beleefd aan bv de Scary movie reeks (dat toch wel zo ongeveer van hetzelfde soort is als Epic movie) dan aan The Godfather of meer in dat genre. Dus wat de een zijn rommel is, is inderdaad de ander zijn vermaak en dat is ook het leuke van filmbeleving.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.