menu

De Site / Gebruikers / Wat was je eerste film?

zoeken in:

Ik kon het Topic dat er dus al was niet vinden. Misschien dat het af en toe omhoog gegooid moet worden voor de nieuwe gebruikers want de laatste reactie voor mij is van bijna vier jaar terug. Bedankt kappeuter voor het verplaasten en sorry voor de fout. Fijne avond nog ik ga een film kijken.

Dick2008
[email protected] Van lassie kan je hier plaatsen. Overigen >> Televisie >> Waar keek jij als kind altijd naar?

Maar ja, al die topics hier (op de site).

Moeilijke vraag hoor, ik ga eerst maar even goed in mijn geheugen graven.

Moeilijke vraag inderdaad. Wat ik mij vooral herinner als eerste bioscoopfilms zijn Free Willy en Baby's Day Out.

HALVE TAMME. schreef:
Moeilijke vraag hoor, ik ga eerst maar even goed in mijn geheugen graven.

Donkerwoud schreef:
Moeilijke vraag inderdaad. Wat ik mij vooral herinner als eerste bioscoopfilms zijn Free Willy en Baby's Day Out.

Grappig dat jullie dat zo'n moeilijke vraag vinden, maar ik ben tot mij 15e levensjaar zonder televisie opgegroeid. Wel met smal film zonder geluid zoals Mickey Mouse en andere tekenfilmpjes. Ik herinner me ook ineens de film Le ballon Rouge die ik in de bioscoop in mijn woonplaats zag. Ik mocht de posters naderhand komen ophalen en die hebben heel lang op mijn kamertje gehangen. Ik zal eens aan mijn kinderen en de neefjes en nichtjes vragen of zij nog weten welke hun eerste film was. Misschien dat zij het ook niet weten

Dick2008 schreef:
[email protected] Van lassie kan je hier plaatsen. Overigen >> Televisie >> Waar keek jij als kind altijd naar?

Maar ja, al die topics hier (op de site).

Bedankt voor de tip maar als je hier boven leest dan zie je dat ik als kind nooit iets heb gekeken want we hadden geen TV. Niet meer voor te stellen tegenwoordig maar zo groeide ik op met vooral veel lezen.

Die Unendliche Geschichte (1984)
In ieder geval de eerste die ik me herinner.
Laatst herzien maar totaal niet meer de impact die die op me had toen ik 4 ofzo was.

Ik heb lopen graven in mijn geheugen als een malle, ik
ben er 100% van overtuigd dat dit mijn eerste film was:

Missing in Action (1984).

Elliot en de Draak was de eerste film die ik in de bioscoop zag. Ik was net 5 of 6, denk ik. Maar de allereerste film die ik ooit gezien heb, op tv...? Geen idee.

Cocktail met Tom Cruise; de beste film aller tijden (van degene die ik tot dan toe in de bioscoop gezien had).

Vroeger was ik al fan van films. Mijn eerste kan zijn:

101 Dalmatiërs
The spongebob movie
Lion king
Of die film van Disney met twee honden die spaghetti eten. Naam weet ik niet meer...

Kondoro0614 schreef:

Of die film van Disney met twee honden die spaghetti eten. Naam weet ik niet meer...

Lady and the Tramp

Ik zou het niet durven zeggen, maar het is bijna 100% zeker dat het één of andere Disney film is. Sneeuwwitje? Assepoester? Belle en het Beest? Bambi? Het moet één van deze films geweest zijn.

1st bioscoopfilm was Star Wars: Episode I - The ....

Wat als kleine rakker wel is bijgebleven is een VHS-collectie met allerlei '80s & '90s films, opgenomen vanop TV. Films die ik toen meerdere keren heb gezien als kleine snotter omdat ik ze toen zo leuk vond: The Naked Gun trilogie, Mad Max 1 & 2, RoboCop, Predator,....

Mijn allereerste filmpje (wat ik nog steeds in bezit heb).
De arme molenaarsknecht en het katje...ofwel "Der arme Müllersbursch und das Kätzchen".

Dick2008
MovieMind schreef:
Mijn allereerste filmpje (wat ik nog steeds in bezit heb).
De arme molenaarsknecht en het katje...ofwel "Der arme Müllersbursch und das Kätzchen".

Dat is deze, niet? De molenaarsknecht en het katje (1971) - IMDb

Op de één of andere manier kan ik me mijn 1e bioscoop film nog steeds herinneren namelijk :
Batman the movie uit 1966
(Ik was toen 5 jaar)

Moet ik ook écht graven in mijn geheugen....

De usual suspects van Disney (Dumbo, Jungle Book) wel op tv gezien en in de bios in ieder geval Annie en dat mormel E.T. Gehuild natuurlijk ook.

En een film over een muis die naar Amerika ging in een te groot jasje waarvan ik me nu de titel even niet kan herinneren. Ik word echt oud

De eerste 'grote mensen' film, dwz geen animatie, was in de bios voor mij in ieder geval Footlose.

Flat Eric schreef:
En een film over een muis die naar Amerika ging in een te groot jasje waarvan ik me nu de titel even niet kan herinneren. Ik word echt oud

Mighty Mouse

cucciolo schreef:

Mighty Mouse

Nee, dat was hem niet, het was An American Tale ben ik inmiddels achter

Flat Eric schreef:
(quote)

Nee, dat was hem niet, het was An American Tale ben ik inmiddels achter

oooh die, haha. zo oud ben je dan ook weer niet

Als ik me niet vergis

The Many Adventures of Winnie the Pooh (1977)

Sneeuwwitje en de zeven dwergen moet mijn tweede film geweest zijn.

Eerste film ooit dat weet ik niet meer, zou vast iets van Winnie the pooh, elias de boot of thomas de trein zijn. Eerste keer bioscoop kan ik nog wel deels herinneren, dat was How to train your dragon uit 2010, was toen 5 of 6. 2de bioscoopervaring kan ik veel beter herinneren, dat was The muppets uit 2011.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:00 uur

geplaatst: vandaag om 10:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.