- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Wat was je eerste film?
Wat was je eerste film?

Alexander1900
-
- 1708 berichten
- 563 stemmen
De Site >> Gebruikers >> Wat was je eerste film?
Ik heb echt geen idee.

calimer@
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Ik kon het Topic dat er dus al was niet vinden. Misschien dat het af en toe omhoog gegooid moet worden voor de nieuwe gebruikers want de laatste reactie voor mij is van bijna vier jaar terug. Bedankt kappeuter voor het verplaasten en sorry voor de fout. Fijne avond nog ik ga een film kijken.

Dk2008
-
- 11038 berichten
- 760 stemmen
calimer@ Van lassie kan je hier plaatsen. Overigen >> Televisie >> Waar keek jij als kind altijd naar?
Maar ja, al die topics hier (op de site).

HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13444 berichten
- 1264 stemmen
Moeilijke vraag hoor, ik ga eerst maar even goed in mijn geheugen graven.

Donkerwoud
-
- 8439 berichten
- 3829 stemmen
Moeilijke vraag inderdaad. Wat ik mij vooral herinner als eerste bioscoopfilms zijn Free Willy en Baby's Day Out.

calimer@
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Moeilijke vraag hoor, ik ga eerst maar even goed in mijn geheugen graven.
Moeilijke vraag inderdaad. Wat ik mij vooral herinner als eerste bioscoopfilms zijn Free Willy en Baby's Day Out.
Grappig dat jullie dat zo'n moeilijke vraag vinden, maar ik ben tot mij 15e levensjaar zonder televisie opgegroeid. Wel met smal film zonder geluid zoals Mickey Mouse en andere tekenfilmpjes. Ik herinner me ook ineens de film Le ballon Rouge die ik in de bioscoop in mijn woonplaats zag. Ik mocht de posters naderhand komen ophalen en die hebben heel lang op mijn kamertje gehangen. Ik zal eens aan mijn kinderen en de neefjes en nichtjes vragen of zij nog weten welke hun eerste film was. Misschien dat zij het ook niet weten

calimer@
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
calimer@ Van lassie kan je hier plaatsen. Overigen >> Televisie >> Waar keek jij als kind altijd naar?
Maar ja, al die topics hier (op de site).
Bedankt voor de tip maar als je hier boven leest dan zie je dat ik als kind nooit iets heb gekeken want we hadden geen TV. Niet meer voor te stellen tegenwoordig maar zo groeide ik op met vooral veel lezen.

cucciolo
-
- 491 berichten
- 1086 stemmen
Die Unendliche Geschichte (1984)
In ieder geval de eerste die ik me herinner.
Laatst herzien maar totaal niet meer de impact die die op me had toen ik 4 ofzo was.

HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13444 berichten
- 1264 stemmen
Ik heb lopen graven in mijn geheugen als een malle, ik
ben er 100% van overtuigd dat dit mijn eerste film was:

Daenelia
-
- 210 berichten
- 178 stemmen
Elliot en de Draak was de eerste film die ik in de bioscoop zag. Ik was net 5 of 6, denk ik. Maar de allereerste film die ik ooit gezien heb, op tv...? Geen idee.

Kondoro
-
- 11294 berichten
- 2756 stemmen
Vroeger was ik al fan van films. Mijn eerste kan zijn:
101 Dalmatiërs
The spongebob movie
Lion king
Of die film van Disney met twee honden die spaghetti eten. Naam weet ik niet meer...

Dievegge
-
- 3094 berichten
- 8021 stemmen
Of die film van Disney met twee honden die spaghetti eten. Naam weet ik niet meer...

Kondoro
-
- 11294 berichten
- 2756 stemmen
Ja die.

n1d0
-
- 35 berichten
- 642 stemmen
Ik zou het niet durven zeggen, maar het is bijna 100% zeker dat het één of andere Disney film is. Sneeuwwitje? Assepoester? Belle en het Beest? Bambi? Het moet één van deze films geweest zijn.
1st bioscoopfilm was Star Wars: Episode I - The ....
Wat als kleine rakker wel is bijgebleven is een VHS-collectie met allerlei '80s & '90s films, opgenomen vanop TV. Films die ik toen meerdere keren heb gezien als kleine snotter omdat ik ze toen zo leuk vond: The Naked Gun trilogie, Mad Max 1 & 2, RoboCop, Predator,....

MovieMind
-
- 6913 berichten
- 0 stemmen
Mijn allereerste filmpje (wat ik nog steeds in bezit heb).
De arme molenaarsknecht en het katje...ofwel "Der arme Müllersbursch und das Kätzchen".

Dk2008
-
- 11038 berichten
- 760 stemmen
Mijn allereerste filmpje (wat ik nog steeds in bezit heb).
De arme molenaarsknecht en het katje...ofwel "Der arme Müllersbursch und das Kätzchen".
Dat is deze, niet? De molenaarsknecht en het katje (1971) - IMDb

MovieMind
-
- 6913 berichten
- 0 stemmen

Henk_61
-
- 35 berichten
- 43 stemmen
Op de één of andere manier kan ik me mijn 1e bioscoop film nog steeds herinneren namelijk :
Batman the movie uit 1966
(Ik was toen 5 jaar)

Flat Eric
-
- 6365 berichten
- 1026 stemmen
Moet ik ook écht graven in mijn geheugen....
De usual suspects van Disney (Dumbo, Jungle Book) wel op tv gezien en in de bios in ieder geval Annie en dat mormel E.T. Gehuild natuurlijk ook.
En een film over een muis die naar Amerika ging in een te groot jasje waarvan ik me nu de titel even niet kan herinneren. Ik word echt oud
De eerste 'grote mensen' film, dwz geen animatie, was in de bios voor mij in ieder geval Footlose.

cucciolo
-
- 491 berichten
- 1086 stemmen
En een film over een muis die naar Amerika ging in een te groot jasje waarvan ik me nu de titel even niet kan herinneren. Ik word echt oud
Mighty Mouse

Flat Eric
-
- 6365 berichten
- 1026 stemmen
Mighty Mouse
Nee, dat was hem niet, het was An American Tale ben ik inmiddels achter

cucciolo
-
- 491 berichten
- 1086 stemmen
oooh die, haha. zo oud ben je dan ook weer niet

TornadoEF5
-
- 5580 berichten
- 1571 stemmen
Als ik me niet vergis
The Many Adventures of Winnie the Pooh (1977)
Sneeuwwitje en de zeven dwergen moet mijn tweede film geweest zijn.

nathaniel177
-
- 569 berichten
- 2647 stemmen
Eerste film ooit dat weet ik niet meer, zou vast iets van Winnie the pooh, elias de boot of thomas de trein zijn. Eerste keer bioscoop kan ik nog wel deels herinneren, dat was How to train your dragon uit 2010, was toen 5 of 6. 2de bioscoopervaring kan ik veel beter herinneren, dat was The muppets uit 2011.

Filmkriebel
-
- 9584 berichten
- 4444 stemmen
Even in mijn verste herinneringen graven.
Eerste echte film moet 101 Dalmatiërs denk ik ergens rond 1979 (in de bios want Disney's werden nog regelmatig geprogrammeerd rond kerst en nieuw). Zoals de meesten een Disney dus. Ik was toen 5 jaar. Ook La Grande Vadrouille blijft me bij als een verre filmherinnering (op TV) en mijn vader nam me ooit nog mee naar The Empire Strikes Back in de bios. Hij zag ook graag kung fu's van de Shaw Bros, iets wat ik ook van hem meegekregen heb, want ik pik nog regelmatig wel eentje op. Daarna in het Spielberg tijdperk opgegroeid. Ik was al rond mijn 10-12 jaar veel met films bezig (artikels lezen, VHS huren in de videotheek, TV).

starbright boy (moderator films)
-
- 22028 berichten
- 4831 stemmen
Ik ben niet opgegroeid met de bioscoop en ik denk dat de eerste keer dat ik er kwam pas was toen ik een jaar of 10 was en het was deze deze vrij onbekende (en best wel geflopte) Disney-film. In de jaren daarna in elk geval ook The Great Mouse Detective, The Living Daylights, Who Framed Roger Rabbit en Honneponnetje in de bioscoop gezien. De eerste twee op verjaardagsfeestjes van klasgenoten, de laatste twee omdat ik er zelf heen wilde. Wat me aantrok aan Honneponnetje snap ik niet meer, maar het was zo.
Eerder al zag ik films op TV. In mijn herinnering was er op zondagmiddag vaak zo'n epische oude hollywoodfilm op TV (al sluit ik niet uit dat dat veel minder vaak was dan mijn geheugen denkt), daar keek dan naar zonder het echt heel erg te volgen. Iets als Ben-Hur of Cecil B. Demille-films of bijbelverfilmingen. Het past in mijn herinnering bij de geur van de soep die opstond en een soort rust die de zondag vaak had. Ik kan me ook nog herinneren dat ik allevier de (oude) Herbie-films heb gezien dat kwam omdat op de dag dat de eerste op TV was die middag de man die onze kachel kwam repareren had gezegd dat dat leuke films waren. En nota bene de Angel trilogie over het meisje dat overdag studente en 's nachts prostituee was heb ik met mijn ouders (en misschien zelfs ook mijn jongere zusje) gezien. Dat was waarschijnlijk in mei, in de meimaand-filmmaand van Veronica, dat was toen wel een ding. Vroeger was ook elke kerst de Olivier B Bommel-film Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel op TV en heel soms een Disneytekenfilm. Ik weet zeker dat als kind ook Annie heb gezien. En samen met mijn vader heb ik Schatjes! op TV gekeken. Dat weet ik ook nog heel goed. Op mijn basisschool werd ook weleens een film vertoond. Ik heb zo in elk geval ET, Short Circuit en, jawel, Howard The Duck gezien. En ook nog een keer Oom Ferdinand en de Geheimzinnige Toverdrank. In mijn herinnering werd die op 16mm vertoond en niet op video zoals de anderen.
Iets later weet ik nog dat mijn tante ons uitnodigde omdat ze bij de videotheek Dirty Dancing had gehuurd en dat hebben we toen met twee gezinnen bekeken. Op mijn dertiende zag ik The Elephant Man. We hadden net zelf een videorecorder en dat was waarschijnlijk het eerste dat mijn ouders van TV op hebben genomen. Daar is een zaadje geplant voor mijn latere filmliefde.

horizons
-
- 5678 berichten
- 2379 stemmen
Da's wel grappig starbright boy, the black cauldron oftewel Taran en de Toverketel was ook mijn eerste bioscoopfilm.

TornadoEF5
-
- 5580 berichten
- 1571 stemmen
Totaal geen idee, Sneeuwwitje ofzo zeker. Dat herinner ik mij nog gezien te hebben in de instelling waar ik verbleef na zware kindermishandeling en verwaarlozing. En vooral na een enorme mentale achterstand gehad te hebben. In de cinema het vervolg van National Treasure denk ik. City of God is het begin van mijn filmkijkcarrière, sindsdien kijk ik kritischer naar film. Daarvoor was The Exorcist ook een mijlpaal. Blij dat ik die op jonge leeftijd (achter het gat van...) heb gezien. Zeker geen spijt van.

TornadoEF5
-
- 5580 berichten
- 1571 stemmen
Als ik me niet vergis
The Many Adventures of Winnie the Pooh (1977)
Sneeuwwitje en de zeven dwergen moet mijn tweede film geweest zijn.
Of ja, die zal ik ongetwijfeld gezien hebben, want ik was groot fan van Winnie the Pooh als kleine baby. En van de teletubbies, maar die hebben geen film.