- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Wat was je eerste film?
Wat was je eerste film?
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
Ik denk dat het de heruitgave van Assepoester was.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Voor mij was het The Lion King. Daarna zouden we eerst naar Jurassic Park gaan, maar die zat al vol. Toen zijn we maar naar Alladin geweest
.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Kan me de verschillende Bud Spencer's herinneren tijdens de zaterdagmatinee's.
Bioscooptoppers die ik me cht nog goed kan heugen waren Robocop [2x zelfs!], Moonwalker, A View to a Kill en Living Daylights.
En meerdere 'Orion' films. Die intro was zo cool.
Spider
-
- 324 berichten
- 1063 stemmen
E.T.!
En daarna een paar weken niet geslapen van de angst.Ik dacht dat ET bij mijn in bed lag.
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
toch is het nogal vreemd om een hele waslijst op te noemen in dit topic...
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Jurassic Park was één van de eerste speelfilms die ik in de bioscoop zag.
Kenshin
-
- 168 berichten
- 101 stemmen
De Troetelbeertjes. Camera/ Studio Utrecht.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Zij jullie heerlijk jong zeg. Ik kan mijn eerste film niet eens meer herinneren... 
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Zij jullie heerlijk jong zeg. Ik kan mijn eerste film niet eens meer herinneren... 
Gone with the wind? 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Je lacht, maar het zou kunnen... 
V
-
- 8369 berichten
- 3362 stemmen
Benji the Hunted (denk ik). Die tearjerker heb ik destijds in ieder geval in de bios gezien.
Disneyclassicfan
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
The Lion King van Disney in de bioscoop
braambes
-
- 559 berichten
- 1356 stemmen
Ik weet niet meer wat mijn eerste film was, vind ik wel jammer eigenlijk 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik geloof dat mijn eerste film Full Metal Jacket is...
Verder Night of the Living Dead ('68), IT, One Flew Over The Cuckoo's Nest, No Exit (staat niet op MM)...
braambes
-
- 559 berichten
- 1356 stemmen
je eerste film FMJ ???
hoe oud was je dan en lieten je ouders je daar wel naar kijken ?
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3308 stemmen
Ik weet niet meer wat mijn eerste film was, vind ik wel jammer eigenlijk 
Je bent niet de enige hoor.
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Mijn eerste "bioscoopfilm" was Jurrasic Park of Sister Act 2. Mijn eerste "tv-film" zal wel iets van Disney geweest zijn.
Toen ik wat ouder werd kan ik me nog herinneren dat ik alleen op mijn kamer naar The Shawshank Redemption op tv gekeken heb en het een prachtige film vond.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
je eerste film FMJ ???
hoe oud was je dan en lieten je ouders je daar wel naar kijken ?
Was toen 6-8 denk ik. Se7en ook zoiets. Speed en Labyrinth behoren ook tot mijn eerste films. Vandaar ook dat sentiment.
Owja, ook nog een extréééém slecht Nederlandsch gedubte versie van een Russiche Pinokkio uit de jaren '50... Eeflien en U-96 zijn de trotse bezitters van deze zeer zeldzame VHS. 
Ozarklynch
-
- 1317 berichten
- 581 stemmen
Goh, denk dat het avontuurlijke 'The Beastmaster' uit het gezegende jaar 1982 een van m'n eerste films moet geweest zijn. Wat later opgevolgd door 'The Neverending Story' en 'IT'. Deze hebben toen op mijn 7-jarig persoontje veel indruk nagelaten.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Ik heb het idee dat veel mensen hier praten over eerste bioscoop film in plaats van eerste film 
MarkFish
-
- 1070 berichten
- 1505 stemmen
Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij Moonwalker van MJ. Met die hele documentaire voordat het verhaal begint. Die is echt goed! Joe Pesci is schandalig slecht.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik heb het idee dat veel mensen hier praten over eerste bioscoop film in plaats van eerste film 
Van mij moet het wel mijn eerste bioscoopfilm geweest zijn. Ik kom nog uit de oertijd, toen de dieren spraken en veel mensen nog geen televisie hadden... 
MarkFish
-
- 1070 berichten
- 1505 stemmen
Mijn eerste bioscoopfilm is waarschijnlijk The Addams Family
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
De eerste film die ik gezien heb kan ik me niet herrinneren, maar de eerste in de bioscoop was zonder twijfel Disneys Jungle Book, die toen blijkbaar nog eens in de bioscoop verscheen. Ik weet ook nog dat de eerste video die we hadden Lady en de Vagebont was. Die hebben we nog steeds.
E V
-
- 1105 berichten
- 3048 stemmen
De eerste die ik in de bios gezien heb was geloof ik De Kleine Zeemeermin.
Die film heb ik later nog een aantal keer gezien en daar kan ik me meer van herhinneren.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
The Beastmaster'
okee dat is wel eenc erg coole eerste biosbezoek