- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Wat was je eerste film?
Wat was je eerste film?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Wat was de eerste film die je zag? Of je eerste bioscoopfilm?
kappeuter in een ander topic:
Mijn eerste film was 'De Reddertjes' trouwens, van Disney (The Rescuers).
de eerste film zou ik niet meer weten, maar m'n eerste bioscoopfilm was iig Peter Pan
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
De eerste bioscoopfilm die me bijstaat was Roger Rabbit. Mijn ouders waren niet zulke kinogänger.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
ik ben van een dusdanige leeftijd dat je films alleen in de bios zag. En de eerste was dus Bambi.
Ben nu nog getraumatiseerd.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Ik ben net niet meegkopieerd, maar meldde dat ik dacht dat de eerste biosfilm een Dik Trom was.
Eerste films die ik me echt vol herinner zijn E.T. en The Neverending Story.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Stom van me, ik bedoelde ook eerste bioscoopfilm. Dat was dus 'De Reddertjes'. Het leuke is dat ik hier thuis nog zo'n viewmaster apparaat heb liggen met plaatjes van die film!
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Natuurlijk The Witches een 5 sterren film meteen HAHAHA.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
eerste bios film was who framed roger rabbit
rare sensatie..sindsdien ben ik nooit vaak naar de bios geweest (de bios in Almelo is echt net een bollenschuur)
nu m'n broer een auto heeft gaan we gemiddeld 1 keer in de 2 weken naar de bioscoop.
blabla
-
- 2070 berichten
- 5242 stemmen
Ik ben zo oud en heb zo veel films gezien dat ik dat echt niet serieus meer zou weten.
De eerste film die echt indruk maakte in mijn jeugd, was Jungle book van Disney.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
De eerste film die ik in de bioscoop zag moet Sur un arbre perché (1971)of Fantômas (1964) geweest zijn.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Mijn eerste film in de bioscoop was 'ik ben joep meloen', echt ongelooflijk. Ik was ongeveer 6 jaar en ging met een tante mee of zo. Achteraf niet te geloven dat ik toch nog zo'n filmliefhebber ben geworden.
jay73
-
- 1184 berichten
- 1388 stemmen
Ongelofelijk kos, dan moeten wij zo'n beetje van hetzelfde jaar zijn. Volgens mij is Joep Meloen ook zo'n beetje de eerste bioscoopfilm, geloof ik. Toen was-ie wel leuk he?
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Jawel, het was sowieso een enorme indruk die je als kind kreeg in zo'n grote bioscoop. De jaren daarna ging ik naar de gremlins, back to the future en dat soort films en het was altijd fantastisch. Als je zo jong bent is naar de bioscoop gaan nog een uitje van immense proporties. Als je later zelf vaak gaat stappen is het meer iets wat je er tussendoor doet...tja.
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Pff, wel een erg moeilijke vraag zeg. Toen ik een jaar of zes of acht was, keek ik erg veel films op tv en video... Van die domme comedy's, actiefilms ala Schwarzenegger/ Stallone en al die shit. Wat mijn eerste film was, weet ik dus echt niet meer...
De eerste bioscoopfilm weet ik me ook niet meer te herinneren; het kan zijn dat dat Hot Shots Part Deux was.... zeker weten doe ik dat niet.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Eentje van Police Academy. Ik dacht deel 2.
Was toen wel een hele ervaring. 
Brooklyn
-
- 1144 berichten
- 1402 stemmen
Eerste film weet ik niet meer.
In de bios: Robin Hood and The Prince of Thieves, tja...
toendertijd wel aardig. Wel een sterrencast meteen 
dttom
-
- 2146 berichten
- 2156 stemmen
mijn eerste was teenage mutant nija turtles 
Ibrahim
-
- 173 berichten
- 1600 stemmen
Mijn eerste film die ik in de bioscoop zag was Dragon the Bruce Lee Story.In totaal heb ik 5x deze film in de bioscoop gezien.
En de eerste film die ik zag was Gone with the wind. Ik was 6 jaar.
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
De eerste film die ik in de bioscoop gezien heb toen ik 5 was (1986) is: "De Speurneuzen". Die speurneus ratten van Disney weetwel?
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Weet ik! Basil Holmes was de grote speurneus, hij woonde in het huis van Sherlock, maar dan achter de plinten zogezegd. Mijn ouders waren destijds geabonneerd op de Donald Duck, en ik heb de film in plaatjes helemaal gevolgd, tot en met de afrekening in de Big Ben van Londen. Maar de film heb ik nooit gezien. Toch maar eens doen.
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Eerste film in de bios was voor mij Robin Hood (van Disney dan welteverstaan
).
Man wat vond ik dat toen geweldig 
lindastuurman
-
- 1006 berichten
- 0 stemmen
De eerste keer dat ik naar de bios ging was naar Belle en het Beest.
Vond het toen een hele belevenis! Nu vind ik de bios nog steeds gaaf, hoor. Het is nog net niet "zomaar" een uitstapje voor mij.
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Heb nog van die "panini" plaatjes gespaard van de speurneuzen 
LauraPalmer
-
- 276 berichten
- 617 stemmen
Mijn eerste film in de bios was volgens mij ook de Reddertjes (de eerste dan he)
En ik weet nog heel goed dat ik niet meemocht naar de Witches omdat die te eng zou zijn!! 
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
de eerste film die ik in de bios heb gezien zal waarschijnlijk wel een disney film zijn geweest.ik gok op beauty and the beast of de reddertjes in kangaroeland.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Mijn eerste film in de bios was Assepoester. Zal wel zo rond 1990 zijn geweest. Toen volgden nog een paar Disney's en een jaar of 5 later (ik zal ongeveer 12 geweest zijn) ging ik eigenlijk alleen maar naar actiefilms in de bios, bij voorkeur voor 16 jaar en ouder. Een hele heisa was dat, weet ik nog wel. We kwamen de bios dan niet in, moeders moest kaartje kopen en zeggen dat we er wel tegen konden enzo... Dat waren nog 's tijden... 
Misschien wel leuk om hierop voort te borduren... Wat waren/zijn in de loop der jaren je favoriete film ooit geweest?
Van wat ik me kan herinneren...
Jaartallen zijn een schatting.
'93 --> Jurassic Park (sja... dat was toen echt DE film
)
'94 --> Die Hard (ik schat dat ik 'm zo'n 30x heb gezien... serieus... maar volgens mij keek ik een film als Commando net zo vaak.
Was nog niet zo kieskeurig toen)
'96 --> Terminator 2 (jaja, m'n toekomstige filmkennis was als pubertje al hier en daar zichtbaar
)
'98 --> Pulp Fiction (staat nog steeds in m'n top 10. 4 jaar na verschijning 'toevallig' een keer gezien denk ik... was me toen nog niet eens bewust van de status die de film toen had... was gewoon 'erg cool'... en nu nog steeds!!
)
'99 --> The Matrix (nog nooit zoiets moois gezien in de bios toendertijd... M'n filmliefhebberij kwam hierdoor o.a. steeds nadrukkelijker boven
)
'99 --> Fight Club (zag 'm niet eens in de bios, leek me niet veel aan gezien de plotbeschrijving... Kan dus ook 2000 zijn dat ik 'm voor het eerst zag. Maar toen ik 'm zag was ik echt compleet overdonderd... Damn... en film waarbij je écht na moest denken had ik tot dat toe nog niet vaak gezien. Nu nog steeds m'n favo film ooit. Precieze redenen zijn wel in het betreffende topic te lezen
)
En toen was ik verslaafd....... 
RabbitZ
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
De eerste film die ik zag was volgens een van Pipi Langkous in de Bijenkorf in Rotterdam.
De eerste echte bioscoop film was Star Wars (eerste deel) en dat is een hoop jaren geleden .....
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
De eerste biosfilm was Who Framed Roger Rabbit. Eerste jeugdfilms, niet in de bios, natuurlijk The Neverending Story, Labyrinth en Als je begrijpt wat ik bedoel (Zwelgje).
Totti
-
- 11 berichten
- 65 stemmen
Mijne ook Who Framed Roger Rabbit, echt geweldig vond ik dat. En wat een lekker (animatie)wijf.
Pkunk
-
- 287 berichten
- 1087 stemmen
Mijn vroegste herinnering die ik aan een film heb moet where eagles dare zijn. Was op TV destijds. Ik vond het heel eng, en ik ging de hele tijd achter de bank zitten. Volgens mij was ik 3 of 4 ofzo...
De eerste in de bios was Taran en de Toverketel. Ook heel eng. Helaas was nergens een bank te bekennen...