• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.970 gebruikers
  • 9.370.274 stemmen

Wat was je eerste film?

zoeken in:

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

geen idee meer , denk dat het wel animatiefilms waren

Bioscoop dacht ik The lion King.

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Mijn eerste film, pff dat zou ik echt niet meer weten..

Geen flauw idee, zou ongetwijfeld iets van assepoester ofzo zijn geweest..

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Saving private ryan, een keer gekregen van mijn ouders voor Sinterklaas. Na die gezien te hebben werd ik pas echt leip van oorlogsfilms .

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

In de cinema was dat Sneeuwwitje. De bioscoop (Astrid op het Antwerpse Astridplein aan het station) is ondertussen al afgebroken en vervangen door een ander gebouw.

M'n eerste 'grotemensenfilm' die ik me kan herinneren (zal daarvoor ongetwijfeld nog wel meer films gezien hebben) was Alien. Mijn neef had die film meegenomen toen hij kwam babysitten en ik mocht hem mee bekijken.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

En Konje die nacht slapen Pegasus ?

Summer

• 148 berichten
  • 347 stemmen

101 dalmatiërs (Tekenfilm) op de basisschool, bij een jubileumfeest,

mooie herinneringen aan!

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13393 stemmen

De eerste film die ik in de bioscoop zag was Jurassic Park toen ik acht was.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Er zijn wel veel bezoekers hier die Jurassic Park als eerste bioscoopfilm hebben gezien. Dat lijkt me goede marketing van Spielbergs kant

Niels_G60

• 71 berichten
  • 4 stemmen

Me eerste echt film... Whahah zou het niet eens meer weten.. Das ech al te lang geleden. Zou het ech niet meer weten.

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 628 stemmen

weet ik absoluut niet meer, cker een walt disney video, waarschijnlijk wel.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

'Modern Times' werd ik naartoe ergens halverwege jaren '70 meegenomen door mijn pa die dacht dat hij cultureel verantwoord bezig was. Maar mijn eerste bioscoopfilm waarvoor ik zelf betaalde was Jaws2.

(De tweede was Moonraker....nog steeds één van mijn lievelingsBonds)

*Chrissie*

• 415 berichten
  • 0 stemmen

mijn eerste film............

zeker te weten zo'n tekenfilm van disney, alleen welke????

Marloes125

• 20 berichten
  • 44 stemmen

volgens mij een tekenfilm van Olie B. Bommel.. Staat me vaag iets van bij dat ik die samen met mn vader heb gekeken..

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Over tekenfilms gesproken, nooit aan gedacht maar dan was mijn eerste film dus 101 dalmatiers.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Mijn eerste bioscoopfilm was André van Duin's pretmachine.

't Was wegens een verjaardagsfeestje van een vriendje.

Hij staat hier geloof ik niet eens op de site.

Titel: ANDRÉ VAN DUIN'S PRETFILM

ook: ANDRÉ VAN DUIN'S PRETMACHINE / ANDRÉ VAN DUIN'S FUN FILM

Producent: Joop van den Ende

Regie: Robert Kaesen

Teksten en ideeën: Jan Fillekers, André van Duin, Frans van Dusschoten, Robert Kaesen en Joop van den Ende.

Camera: NOS (kleur)

Muziek: Ruud Bos, uitgevoerd door het Revue Orkest, onder leiding van Coen van Orsouw jr. Lied: 'We zullen doorgaan'.

Première: 12 augustus 1976

Lengte: 102 minuten

Spelers: André van Duin, Frans van Dusschoten, Corrie van Gorp, Donald Jones, The Robert Kaesen Dancers

Het verhaal: André van Duin als militair, assistent-goochelaar, schooljongetje met zijn opstel 'De kat', ober, lady-crooner, patiënt met een zwangere fiets bij de dokter en als aspirant-ambtenaar bij de burgerlijke stand. Tussendoor interviewt André van Duin zichzelf vermomd als verschillende 'types' (boerin, tippelaar, bromfietser, kanaalzwemmer) die over zijn film oordelen.

Historie en achtergronden: Film bestaat uit videofragmenten uit Van Duins theater-shows en TV-optredens, die zijn aaneen gelast en opgeblazen tot bioscoopformaat. Ter afwisseling van het zaalpubliek is ook regelmatig de destijds door André van Duin net verworven molen te zien.

553.443 bezoekers.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Batman (1966) was mijn 1e film.

Sinds mijn derde was ik helemaal weg van Batman, toen ik 5 was hadden mijn ouders Batman (1989) gehuurd en ik mocht hem niet zien, ik was er kapot van.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

kijkert schreef:

Hij staat hier geloof ik niet eens op de site.

.

Ik zou best de moeite willen nemen hem toe te voegen, maar ik kan werkelijk nergens een geschikt plaatje vinden.

Lis

• 232 berichten
  • 3255 stemmen

Ik zou niet meer weten welke mijn 1e was,maar ik herinner me wel dat ik op mijn 10e ziek was en op de bank lag savonds(logeren bij mijn vader) en stiekem meekeek vanonder mijn deken naar de film Evil Dead.Ik heb geloof ik 3 nachten geen oog meer dichtgedaan!

Mijn vader had niets in de gaten,dacht dat ik sliep.Járen later de film weer gezien,bleef een engerd.

iggi

• 22 berichten
  • 101 stemmen

hercules

Megan_74

• 36 berichten
  • 322 stemmen

Mijn allereerste film kan ik niet herinneren, mijn allereerste bioscoop film is Olivier B bommel, Als je begrijpt wat ik bedoel.

Jammer dat deze nog niet op dvd uit is trouwens...

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Een bruce Lee film dacht ik als we de animatie niet meerekenen.

RolfWolf

• 1016 berichten
  • 1230 stemmen

kijkert schreef:

't Was wegens een verjaardagsfeestje van een vriendje.

Grappig, als ik me niet vergis was dit ook mijn eerste bioscoopfilm. Ik was toen 11, en een grote fan van Van Duin. Wat ik mij vooral herinner is teleurstelling. Niet over de film, die vond ik wel leuk, maar over het feit dat het geen echte theatervoorstelling was. "We gaan naar André van Duin", had mijn moeder namelijk gezegd.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

De mijne geloof ik een verfilming van de hulk. Ik was nog maar een kleuter en ontzettend bang. Dan ging ik uit angst achter de sofa kruipen als hij kwaad werd. Maar ja, de hulk was heel populair toen.

Mijn eerste bioscoopfilm was, denk ik een Disney (op het Astridplein in Antwerpen) maar de eerste die ik me kan herinneren was "Gaston en Leo, Zware Jongens". Ik heb gegild van het lachen.

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7936 stemmen

Mijn eerste film in de bioscoop was E.T. Een onvergetelijke ervaring. In dezelfde bioscoop zou ik 15 jaar later gaan werken en draai ik nu nog steeds 's avonds de deuren op slot en de lichten uit. Soms sta ik nog wel eens in de desbetreffende zaal te dromen van: 'Hier begon het allemaal (inmiddels) 22 jaar geleden'.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Wauw, wat mooi! (komt natuurlijk erg cynisch over, maar ik meen het serieus)

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 628 stemmen

Zal bij mij wel een disney geweest zijn. Belle en het beest volgens mij.

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

De eerste films die ik me kan herrineren zijn allebei bioscoop films:

Bambi en Sneeuw-witje

Ik weet niet welke ik als eerst gezien heb, ik ga ff opzoeken welke als eerste uitkwam.

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

hmm klote

Bambi 1942, zo te zien heb ik niet de premiere gezien

=Untouchable=

• 44 berichten
  • 238 stemmen

De eerste film die ik heb gezien weet ik niet meer. De eerst film die ik in de bioscoop zag was volgens mij "The Beauty and the Beast" of "The Lion King".

koiboy

• 165 berichten
  • 3380 stemmen

Mijn eerste film in de bioscoop was double jeopardy vond het toen geweldig. Dat grote scherm en geluid. Nu kijk ik liever dvd dan dat ik naar de bioscoop ga.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.