• 158.149 films
  • 9.644 series
  • 28.789 seizoenen
  • 607.426 acteurs
  • 353.083 gebruikers
  • 8.846.219 stemmen

Vakantie

zoeken in:

kos

• 45854 berichten
  • 8338 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Lekker snobistische houding, alsof je te goed bent voor de highlights.

als jij dat zo wil stellen, prima.

Die dingen zijn namelijk enorm leuk om te bezoeken,
Nee, geen reet aan.

mooie foto's te maken en ervan te genieten.
Die fotos staan ook op Google, nou en.

Overigens vond ik Central Park juist weer een kleine tegenvaller. Had het imposanter verwacht. Met de fiets kan je alleen een route aan de buitenkant fietsen en echt veel te beleven is er niet. Wel is het even heerlijk om de hectiek van de drukke stad achter je te laten en in het park te wandelen of te fietsen.

Ik ging er hardlopen, echt perfect.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Lekker snobistische houding, alsof je te goed bent voor de highlights. Die dingen zijn namelijk enorm leuk om te bezoeken, mooie foto's te maken en ervan te genieten.

Kom semi-jaarlijks in Londen, en heb nog nooit de Big Ben, London Eye etc bezocht omdat het mij gewoonweg niet interesseert. Ik zou ook nooit naar Venetië gaan zolang het zo toeristisch is. Ik vind de Dam in Amsterdam een vreselijke plek, daar kom ik alleen als het écht niet anders kan. Dat is toch niet perse snobistisch?

Macmanus

• 13723 berichten
  • 3589 stemmen

Greenpoint in Brooklyn is trouwens erg leuk om je slaapplek te hebben, nog niet extreem duur voor een goede slaapplek en er zitten paar hele goede restaurants en het is er nog niet extreem toeristisch. Ben er nu al 4x geweest en elke keer vind ik het weer te kort dus dat 2 weken is nooit te weinig. Overigens ben ik laatste keer wel in Tower One geweest en toegegeven die lift is wel cool gedaan. Ben niet zo op tegen als je paar van die dingen doet, maar het leukste is toch wat meer op avontuur gaan door de stad.

kos

• 45854 berichten
  • 8338 stemmen

Macmanus schreef:

. Overigens ben ik laatste keer wel in Tower One geweest en toegegeven die lift is wel cool gedaan. Ben niet zo op tegen als je paar van die dingen doet, maar het leukste is toch wat meer op avontuur gaan door de stad.

Ik heb het ook allemaal gedaan hoor, blij dat ik er nu dus nooit meer heen hoef.

Zo'n vrijheidsbeeld.. zeg nou zelf, je staat er 5 minuten te kijken, je gaat net als 1000 anderen daar met 1 arm omhoog op de foto en doei.

Kansloos,

Kondoro

• 10125 berichten
  • 2316 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ik heb het ook allemaal gedaan hoor, blij dat ik er nu dus nooit meer heen hoef.

Je doet wel heel erg als of het je verplicht werd die dingen allemaal te bezichtigen.

kos

• 45854 berichten
  • 8338 stemmen

Haha, ja door mezelf.

Kondoro

• 10125 berichten
  • 2316 stemmen

kos schreef:

Haha, ja door mezelf.

Haha oke.. Naja, je hebt het in ieder geval een keer gezien dan kun je die ook weer afstrepen van je lijstje.

Apollinisch

• 21265 berichten
  • 0 stemmen

Waarom zou je überhaupt naar NY gaan als je ook naar Texas, Nashville of New Orleans kan..

[/snob]

Maar ik meen het wel. Ik ben nu 2x in de VS geweest. 1x 2 maanden door het zuidoosten gereisd (tijd van m'n leven) en laatst nog 2 weken naar Californië. Naar Californië ben ik ook alleen geweest omdat m'n schoonouders daar wonen. Ik was veel liever naar de hillbillies in Kentucky/West-Virginia gegaan of naar de cowboys in Wyoming.

eRCee (moderator films)

• 13164 berichten
  • 1873 stemmen

Een echte snob gaat natuurlijk helemaal niet naar de VS.

[/eRCee en Lars von Trier]

DBTim

• 854 berichten
  • 1146 stemmen

kos schreef:

Een week New York is helemaal niks.

Dan heb je net alle duffe 'verplichte' dingen gezien zoals het Vrijheidsbeeld, Empire State en Central Park (die laatste is dan wel weer leuk)

Maar je moet natuurlijk Brooklyn in, Williamsburg, Queens, Harlem etc om echt de toffe sfeer te pakken ipv dat toeristische Manhattan.

Ben het met je eens. Ik verbleef in het Welligton Hotel op 7th Avenue, dichtbij Times Square. Toen ik daar stond wilde ik z.s.m. weg omdat het te druk was en het al 1000x op tv gezien had. Vond dat niks bijzonders. Flat iron building en grand central station vond ik mooi om te zien, maar vrijheidsbeeld etc. boeide me ook niet.

Je hebt wel toffe plekken in Manhattan. Zo vond ik central park idd waanzinnig, maar ook Soho was tof (alsof je in een film van woody allen loopt). Lower East Side en de kleinere parken hadden een heerlijke vibe. Vooral washington square park was tof, heb daar potjes basketball gedaan met de locals, was top.

Brooklyn was mijn hoogtepunt, dus dat is ook mijn aanrader.

Richardus

• 1665 berichten
  • 845 stemmen

Brrr betonnen jungles met hoge menselijke concentraties zijn niks voor mij qua vakantie. Een dagje of wat in een stad kan ik nog wel van 't geroezemoes genieten en voel me best thuis in een massa maar als vakantie...weinig interesse ook voor welke fysieke vormen het menselijke invasieve gedrag wereldwijd vertoont/heeft vertoond.

Nee, natuur voor mij. Hoe stiller en ruiger hoe beter. Kamperen. Waddeneilanden buiten hoogseizoen, zalig. Buitenland nog maar eenmaal geld voor (over) gehad, Bornholm toen (pure magie). Momenteel zou een vakantie voornamelijk rond vogels kijken gecentreerd zijn en ik ben nog steeds gek op eilanden. Dus denk Lesbos, Corsica maar ook Extremedura of Noorwegen. Dit jaar wordt het gewoon nog weer Terschelling/Texel/Vlieland, wat weekendjes camping her en der, misschien tijdens vogeltrek in nazomer weekend/week Limburg. Misschien volgend jaar maart als pyrofiel Las Fallas in Valencia eens meemaken. Mag ik daarna wel weer in middle of nowhere compenseren whaha

kos

• 45854 berichten
  • 8338 stemmen

DBTim schreef:

(quote)

Ben het met je eens. Ik verbleef in het Welligton Hotel op 7th Avenue, dichtbij Times Square. Toen ik daar stond wilde ik z.s.m. weg omdat het te druk was en het al 1000x op tv gezien had.

Times Square is idd ook niet al te boeiend.

Ebenezer Scrooge

• 1891 berichten
  • 2965 stemmen

Vakantie is geboekt! Het wordt Videoland dit jaar.

606

• 23754 berichten
  • 11718 stemmen

Ik denk dat ik maar naar Netflix City ga, of Balkonia !!!

ikkegoemikke

• 2611 berichten
  • 3986 stemmen

Wij kiezen voor de Costa Masa of het idyllische RuntumdasHaus dit jaar

Kondoro

• 10125 berichten
  • 2316 stemmen

Ik blijf gewoon in mijn slaapkamer .

stephan-0115

• 1264 berichten
  • 1738 stemmen

Ik had Tenerife al geboekt voor de laatste week van augustus. Hoop dat het doorgaat, maar ben d'r bang voor. Anders gaan we lekker naar Tuinesië.

Paar weken Nieuw-Zeeland wat ik in december-januari wou doen stel ik waarschijnlijk nog een jaartje uit.

AGE-411

• 10217 berichten
  • 708 stemmen

Door corona wilden we dit jaar eens met de auto op vakantie. We keken dus van tevoren uit naar de buurlanden. Met mijn voorliefde voor Frankrijk was het al bijna een uitgemaakte zaak, tot de situatie daar ook verslechterde. Op de valreep kozen we dan maar voor het Zwarte Woud.

Duitsland ken ik eigenlijk niet zo goed. Ik ben wel eens in Keulen of in de Eifel geweest, maar daar houdt het op. Ik spreek ook geen woord Duits, en ik dacht dat dat geen probleem zou zijn. Tot mijn verbazing spreken de meeste Duitsers zeer slecht Engels.

Ik moet toegeven dat het een lichte teleurstelling was. Zeker wanneer je het Zwarte woud vergelijkt met de Franse Elzas.

- Duits eten is verschrikkelijk. Hoe vettiger hoe prettiger?

- Duits bier is volledig smaakloos. Op dag 3 had ik het opgegeven.

- Duitse wijn al evenmin. Al kregen we op dag 2 wel een zeer goede wijn aangeboden.

- Baden-Baden vond ik de enigste stad die de moeite was. De rest van de steden was zielloos.

Wat doet men in Duitsland trouwens als men wil tanken na 21u? Heb geen enkel onbemand tankstation gezien.

In de toekomst moet ik misschien Berlijn nog eens doen. Beieren pik ik wel eens mee op weg naar een andere bestemming. Maar daar houdt het voor mij op.

AGE-411

• 10217 berichten
  • 708 stemmen

Na vorige bericht nog de volgende vakanties meegemaakt:

- November 2021: weekje Verdun en omgeving. Echt top! Wie ooit in de buurt is moet dit hotel eens doen: Restaurant Table du Chateau - Hattonchatel chateau - hattonchatelchateau.fr Beste hotel waar ik ooit verbleef. Zeer klassiek Frans, maar zeer degelijk.

- Mei 2022: Weekje Rome. Een volledige week verbleven, alles aan een hels tempo afgelegd, en toch het gevoel dat we niet alles gedaan hebben.

- In September 2022 staat er een reis in de Pyreneëen op het programma. Ik begin volgende week met dit uit te stippelen. We hebben nu toch een auto die het opnieuw toe laat om verre afstanden te rijden. (BMW 3).

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.