• 149.646 films
  • 8.312 series
  • 25.351 seizoenen
  • 556.957 acteurs
  • 324.550 gebruikers
  • 8.520.586 stemmen

Vakantie

zoeken in:

606

• 23611 berichten
  • 11304 stemmen

Laatste dagje vandaag, vanavond op tijd mijn bed in om morgen vroeg om 4:15 op te staan. Weerberichten geven toch ook buien ⛈️ aan daarin Florida/Orlando, gelukkig geen hele verregende dagen zoals je hier vaak hebt. Ach we zien het wel. ??️ zien we zeker !!!!!!

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 727 stemmen

Goede reis! Geniet er van!

606

• 23611 berichten
  • 11304 stemmen

SelmaDuim schreef:

Goede reis! Geniet er van!

dankjewel was een hele lange dag gister maar ben er ???

Kondoro

• 8932 berichten
  • 2138 stemmen

606 schreef:

(quote)

Je droom komt uit, we verwachten de foto's . Veel plezier en geniet ze.

Leland Palmer

• 23464 berichten
  • 4464 stemmen

606 schreef:

(quote)
Have fun!

Mocht je toevallig aan de rustigere (zuid)westkust van Florida komen, en je hebt tijd over en zin.. dan kan je altijd even gaan badderen bij één van de vele kleine strandjes daar. Ik zwom daar op een gegeven moment (op een paar meter) tussen de wilde dolfijnen. En die kans is er altijd wel (vaak in ieder geval) om ze te spotten volgens mij. Erg leuk.

606

• 23611 berichten
  • 11304 stemmen

Leland Palmer schreef:

Mocht je toevallig aan de rustigere (zuid)westkust van Florida komen, en je hebt tijd over en zin.. dan kan je altijd even gaan badderen bij één van de vele kleine strandjes daar. Ik zwom daar op een gegeven moment (op een paar meter) tussen de wilde dolfijnen. En die kans is er altijd wel (vaak in ieder geval) om ze te spotten volgens mij. Erg leuk.

bij welke plaats zou dat zijn?

Leland Palmer

• 23464 berichten
  • 4464 stemmen

606 schreef:

(quote)
bij welke plaats zou dat zijn?
Ik durf je het zo niet meer te zeggen. Zijn wel meerdere plekjes in het zuidwesten waar je ze kunt spotten, maar het is altijd een kwestie van een beetje geluk hebben denk ik. Ik denk wel dat je de meeste kans maakt op de niet toeristische, rustige plekjes.

606

• 23611 berichten
  • 11304 stemmen

na een hele lange reis veilig weer thuis aangekomen kei kapot maar ik weet waar ik het voor gedaan heb

The Oceanic Six

• 56338 berichten
  • 3632 stemmen

En hoe was je grote reis waar je zo naar hebt uitgekeken 606? Was het de reis waar je op hoopte?

606

• 23611 berichten
  • 11304 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En hoe was je grote reis waar je zo naar hebt uitgekeken 606? Was het de reis waar je op hoopte?

Had geen hoop ergens op, had ook geen verwachtingen, maar het was sowieso echt geweldig

Kondoro

• 8932 berichten
  • 2138 stemmen

Dit jaar staan Barcelona en Stadtkyll (Eifel) in Duitsland op de planning tijdens de bouwvak. Zou (als ik er aan denk) wat foto's toevoegen hier.

Mrs. Vera

• 11 berichten
  • 34 stemmen

Ik ben sinds 2 weken terug van een 10-daags vakantie in Maspalomas. Ik kan het iedereen aanraden. Fijne badplaats!

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Iemand ervaring met de Filippijnen van de zomer (juli-augustus)? Ik lees dat het daar regenseizoen is, en er ook wel veel aardbevingen zijn? En tips over landen om mee te combineren in die regio? Alleen Thailand en Indonesië hoeft niet, ik ben daar nooit geweest maar mijn reispartner wel. We dachten aan Nepal, maar bergen en moesson is niet zo'n handige combinatie.

Of andere ideeën... is het caribisch gebied wat in juli-augustus? Ik zoek iets 'exotisch' maar veilig, caribisch gebied is dan denk ik net het orkaanseizoen... (?). Andere tips zijn ook welkom.

Idee is om kust, natuur en een enkele mooie stad te combineren in een reis van ca. 3 weken.

maxcomthrilla

• 15523 berichten
  • 2604 stemmen

Ik ben in 2017 2 weken naar de Filipijnen geweest in augustus ( Luzon, Manila - Legazpi met de lokale bus ) en behoudens een flinke storm tijdens het eiland hoppen bij Caramoan was het gewoon prachtig, stabiel weer met hooguit 2 uur regen per dag. Ook in de Visayas was het prima weer als ik het weerbericht van toen moest geloven; met niet al te veel regen. Een Indische vriend raadde mij overigens ook nadrukkelijk af om in de zomer naar India/Nepal te gaan tijdens de zomermaanden wegens de moesson.

Andere ideeën; Fiji & Colombia ( gebied rondom Cartagena is heel veilig ).

ikkegoemikke

• 1843 berichten
  • 3191 stemmen

't Is weer paasvakantie dus een weekje vakantie bij mijn schoonfamilie in Slovenië.

Een weekje zonder deadlines en niets moet. Ideaal om wat recensies te schrijven en als ik de kans krijg een filmpje te kijken. Een weekje rust dus, wat altijd welkom is

https://www.thomascook.be/~/media/Images/SEO%204/bestemmingen/Slovenie.ashx?20140515T1459045826

soom

• 24716 berichten
  • 2590 stemmen

https://www.mupload.nl/img/1ng1j86zknz.jpg

Krankjorum net terug na dertien dagen en weer tien uur in een vliegtuig opgevouwen zitten, heen en terug... Dat zal niet wennen.

Maar wat is Korea fantastisch.

En toch net iets minder mooi dan Singapore voor mij. (Daar vloog ik vorig jaar voor een krappe week heen aan het einde van 2018.

Ja, daar ben ik toen echt verbleven en geen overstap gemaakt).

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Door toeval onderweg op vakantie beland in Fucking Åmål (1998) (Åmål, Zweden).

horizons

• 5327 berichten
  • 2132 stemmen

Transformers the Last Knight: Stonehenge geweest.

Apollinisch

• 21244 berichten
  • 0 stemmen

arno74 schreef:

Door toeval onderweg op vakantie beland in Fucking Åmål (1998) (Åmål, Zweden).

En?

606

• 23611 berichten
  • 11304 stemmen

heb een vraag hoop dat jullie mij kunnen helpen ! volgend jaar zou het eindelijk kunnen plaatsvinden na dit jaar door te sparen. Ik wil dan eindelijk naar New York toe, en mijn broer gaat mee.............. Ik ben daar voor aan het kijken om daar langer naar toe te kunnen voor minimaal 2 weken.

Maar dat is er niet, niet zo ik zie want alle rond/groep reizen is gecombineerd en dan heb je maar 3 dagen NY. Zijn prachtige reizen hoor dat is het niet alleen 3 dagen NY is wel kort

Ik kies ook voor een reis met Nederlandse reisleider omdat het toch fijn is iemand achter de hand te hebben die je wegwijs maakt daar en op andere plekken tijdens de reis..

Wie kan me tips geven ?????

IK kies voor de reisleider ook omdat ik autisme heb en het toch prettig vind iets achter de hand te hebben die de dag mee indeelt, verder kan ik veel zelf.

https://www.reisroutes.be/userfiles/fotos/brooklyn-bridge-new-york_7822_xl.jpg

Leland Palmer

• 23464 berichten
  • 4464 stemmen

Persoonlijk vind ik 2 weken New York wel lang. Tuurlijk.. je raakt daar niet snel uitgekeken, maar ik vond het na 1 week eerst wel prima. Ik ben toen verder gaan reizen. Als je dat niet gaat doen en echt alleen New York wil zien, zou ik eerder gaan rondkijken naar een stedentrip van een week o.i.d. Scheelt je ook aardig in de centen als je alleen NY pakt en een week korter gaat. Ik ken je situatie qua mogelijkheden niet echt, maar ik neem aan dat je niet zelf alles ''los'' regelt, maar georganiseerd wil reizen dus. Online zal er vast wel een stedentrip te vinden zijn. Ze stellen genoeg verschillende pakketten samen.

606

• 23611 berichten
  • 11304 stemmen

Leland Palmer Bedankt ik neem het mee !

The Oceanic Six

• 56338 berichten
  • 3632 stemmen

New York is een waanzinnige stad, ben er ook geweest. Maar een week is genoeg voor je eerste bezoek. Dan heb je echt alle hoogtepunten gezien en meer dan zat sfeer geproefd. Ik zou een keuze maken tussen een week NY of 2 weken rondreizen. Het leven in NY is overigens prijzig. Je bent na een week zo 2000 Euro kwijt en dan doe je echt geen hele gekke dingen. Tip, koop een citypass waarmee je voor 1 bedrag alle bekende dingen daar kan bezoeken zoals bv Empire State Building, het Vrijheidsbeeld en het 9/11 Museum. Ik heb er toen alles gedaan en echt een leuk bedragje daar op bespaard in vergelijking als ik alles per ding had betaald. En download Eric's New York App. Heel handig. Da's een Nederlandse man die daar woont en echt alles al heeft uitgezocht voor je. Ik ken je persoonlijke situatie een beetje van je verhalen hier, maar NY is niet zo ingewikkeld hoor. Heel Manhattan zijn ingedeelde blokken waar je zo goed als niet kan verdwalen, dus alleen jij en je broer zouden dat ook prima kunnen. Ik zou geen groepsreis naar NY willen persoonlijk.

PS: Mocht je trouwens tóch langer gaan, boek dan een treinreis (uur of 3,5 enkele reis) naar Washington DC erbij. Dat was wel ook echt de moeite. Heb daar toen een nachtje geslapen en die stad ook bezocht.

606

• 23611 berichten
  • 11304 stemmen

Bedankt Ajax&Litmanen1

scorsese

• 9771 berichten
  • 9516 stemmen

Inderdaad. Wat iedereen al zegt. 1 week NY is prima. Ben er zelf ook 1 week geweest een paar jaar geleden en heb ook zo'n citypass aangeschaft. Als je alles ver van te voren plant, kun je ook het meeste halen uit de pas. Ik had dagelijks wel 3 dingen op die pas.

The Oceanic Six

• 56338 berichten
  • 3632 stemmen

scorsese schreef:

Inderdaad. Wat iedereen al zegt. 1 week NY is prima. Ben er zelf ook 1 week geweest een paar jaar geleden en heb ook zo'n citypass aangeschaft. Als je alles ver van te voren plant, kun je ook het meeste halen uit de pas. Ik had dagelijks wel 3 dingen op die pas.

Ik ook. Heb een week mezelf toen vol op de bekende dingen gegooid. Alles gezien, alles gedaan. En wow, er is zoveel te doen daar.

Wil er nu nog eens een keertje heen in de toekomst, maar dan op een heel andere manier. Dan wil ik gewoon door wijkjes slenteren, rustig dingen bekijken en meer sfeer proeven. Dan hoef ik niet meer de overbekende dingen te doen. Het is by far de meest bruisende stad die ik ooit heb bezocht. Niet de mooiste stad, wel de stad waar de meeste dingen te doen zijn.

Leland Palmer

• 23464 berichten
  • 4464 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wil er nu nog eens een keertje heen in de toekomst, maar dan op een heel andere manier. Dan wil ik gewoon door wijkjes slenteren, rustig dingen bekijken en meer sfeer proeven. Dan hoef ik niet meer de overbekende dingen te doen.

Heel verstandig. NY is zoveel meer dan alleen dat waar de massa's toeristen op af komen.
Het is by far de meest bruisende stad die ik ooit heb bezocht. Niet de mooiste stad, wel de stad waar de meeste dingen te doen zijn.
Tokyo voor mij. Nog veel meer te doen én ook nog eens de allermooiste stad wat mij betreft. Aanrader.

kos

• 45363 berichten
  • 8080 stemmen

Een week New York is helemaal niks.

Dan heb je net alle duffe 'verplichte' dingen gezien zoals het Vrijheidsbeeld, Empire State en Central Park (die laatste is dan wel weer leuk)

Maar je moet natuurlijk Brooklyn in, Williamsburg, Queens, Harlem etc om echt de toffe sfeer te pakken ipv dat toeristische Manhattan.

The Oceanic Six

• 56338 berichten
  • 3632 stemmen

kos schreef:

Een week New York is helemaal niks.

Dan heb je net alle duffe 'verplichte' dingen gezien zoals het Vrijheidsbeeld, Empire State en Central Park (die laatste is dan wel weer leuk)

Maar je moet natuurlijk Brooklyn in, Williamsburg, Queens, Harlem etc om echt de toffe sfeer te pakken ipv dat toeristische Manhattan.

Lekker snobistische houding, alsof je te goed bent voor de highlights. Die dingen zijn namelijk enorm leuk om te bezoeken, mooie foto's te maken en ervan te genieten. Daarnaast was ik de extreme drukte van NY na een week ook wel weer zat. Ik ga dan liever nog een keer en dan inderdaad vooral de wijken in. Overigens kan je het ook prima combineren. Ik heb de wijken die je noemt ook gewoon bezocht.

Overigens vond ik Central Park juist weer een kleine tegenvaller. Had het imposanter verwacht. Met de fiets kan je alleen een route aan de buitenkant fietsen en echt veel te beleven is er niet. Wel is het even heerlijk om de hectiek van de drukke stad achter je te laten en in het park te wandelen of te fietsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.