• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.035 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.629 stemmen

Filmmarathon

zoeken in:

Japie Mol

• 354 berichten
  • 1995 stemmen

Ik heb afgelopen weekend de drie LOTR films weer eens bekeken. De extended editions wel te verstaan. Meer dan 11 uur film. Lekker!!!!!

Grindhouse

• 828 berichten
  • 1686 stemmen

Ik ben van plan om met een vriend volgende week een 24 uur (minstens, ik wil nog wel proberen langer door te gaan) marathon te houden. Dit is het voorlopige programma (in willekeurige volgorde):

Zero Woman: Red Handcuffs

Barbarella

Kill Bill: Vol. 1

Kill Bill: Vol. 2

Lost Highway

The Party

Star Wars

Star Wars Episode V

Star Wars Episode VI

Female Yakuza Tale

It Happened One Night

Modern Times

Death Rides a Horse

Monty Python and the Holy Grail

Maakt samen al zo'n 1530 minuten (25,5 uur). Heeft iemand nog tips voor de films? Welke zouden jullie eruit halen? Welke volgorde lijkt jullie het verstandigst? Is het slim om er een film van Kurosawa, Fellini of Kitano in te doen? Eigenlijk zou ik er ook nog wel een Hitchcock in willen doen, maar ik weet niet of dat verstandig is, en zo ja, welke film van Hitchcock lijkt jullie het meest geschikt? Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

Japie Mol schreef:

Ik heb afgelopen weekend de drie LOTR films weer eens bekeken. De extended editions wel te verstaan. Meer dan 11 uur film. Lekker!!!!!

Ook eens georganiseerd met scouts, groot scherm, pizza's en chips, en boze ouders omdat hun kind om 2u 's nachts nog niet thuis was...

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

LOTR = Cool, en je krijgt echt waar voor je tijd die je eraan besteed (kijken of waar voor je geld als je de dvd's koopt).

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Ik doe er vandaag ook een het zal wel geen record verbreken(dat zal ik de volgende keer proberen).Maar wel een knappe prestatie van mezelf als ik het haal.

De lijst:

1. Mulholland Drive(146 min)

2. 2001:A Space Odyssey(148 min)

3. Backdraft(132 min)

4. Babel(op de site staat 142min. op hoes 105 min.)

5. Carlito's Way(145 min.)

6. Dances With Wolves(180 min.)

7. The Insider(157 min.)

8. A Clockwork Orange(137 min.) als afsluiter

Af en toe natuurlijk wel even een rook plas en eet/drinken pauze.

Nou ga beginnen met Mulholland Drive waar ik heel veel van verwacht.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Ik denk dat die lijst veel te veel lange films en 'kwaliteitsfilms' bevat. Ik denk niet dat je na een paar uur nog zin hebt in films van 3 uur.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Knisper schreef:

Ik denk dat die lijst veel te veel lange films en 'kwaliteitsfilms' bevat. Ik denk niet dat je na een paar uur nog zin hebt in films van 3 uur.

Ja ik weet het daarom had ik er al bij gezet "als ik het haal"

Mulholland Drive was een goed begin in iedergeval 4.5*

visueel weer fantastisch,script zit zeer goed inelkaar en sterk geacteerd.

Even een versnapering halen en dan snel verder met 2001.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Wat een briljante film is 2001.Echt een juweeltje,dat ik deze niet eerder ben gaan zien.Mooi camerawerk,goede special effect(en dat zonder digitaal computerwerk).Eerste keer ook dat ik een film die zich in de ruimte afspeelt heb gezien waar het echt doodstil is.En dan het einde met die licht-tunnel en daarna wow!

5*

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

DVD-T schreef:

Wat een briljante film is 2001.Echt een juweeltje,dat ik deze niet eerder ben gaan zien.Mooi camerawerk,goede special effect(en dat zonder digitaal computerwerk).Eerste keer ook dat ik een film die zich in de ruimte afspeelt heb gezien waar het echt doodstil is.En dan het einde met die licht-tunnel en daarna wow!

5*

Geef dan ---> hier ook even een 5*

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Die staat er al hoor, dragje.

Ik moet er trouwens niet aan denken om Mulholland en 2001 achter elkaar te zien. Na alleen Mulholland Dr. al had ik een paar dagen nodig om alles te behappen; laat staan dat je nog zo'n zware film er direct achteraan kijkt.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Ik geef toe dat er wel filmtitels in het rijtje van DVD-T voorkomen die enig concentratie vergen.

Maar men kan altijd na een film een pauze inlassen natuurlijk.

Ik denk overigens niet dat de "zware thema's" parten spelen wat betreft kijkplezier maar eerder de enorme verschillen tussen de thema's...

Ik zou zelf de volgorde veranderen, maar ieder zo zijn/haar keuze natuurlijk.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Ik ben bang dat 6 en 7 weleens een probleem kunnen vormen. Misschien maar meteen overgaan op A Clockwork Orange. Maar mocht je het toch redden, dan kan je daar alleen maar respect voor hebben.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Knisper schreef:

Die staat er al hoor, dragje.

Ik moet er trouwens niet aan denken om Mulholland en 2001 achter elkaar te zien. Na alleen Mulholland Dr. al had ik een paar dagen nodig om alles te behappen; laat staan dat je nog zo'n zware film er direct achteraan kijkt.

Misschien niet zo'n goede keuze geweest,maar ik heb deze films nog nooit gezien en wist dus niet dat deze iets "zwaarder"zouden dan ik in eerste instantie gedacht had.

dragje schreef:

Ik geef toe dat er wel filmtitels in het rijtje van DVD-T voorkomen die enig concentratie vergen.

Maar men kan altijd na een film een pauze inlassen natuurlijk.

Ik denk overigens niet dat de "zware thema's" parten spelen wat betreft kijkplezier maar eerder de enorme verschillen tussen de thema's...

Ik zou zelf de volgorde veranderen, maar ieder zo zijn/haar keuze natuurlijk.

Met de concertratie gaat het tot nu toe goed omdat ik inderdaad wel af en toe een kleine pauze inlas,ik heb er nog steeds veel plezier in ondanks de grote themaverschillen.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Backdraft krijgt van mij 3 sterren.

De branden die er inzitten en de bestrijding hier van zien er zeer imposant uit allemaal dus dat zat wel goed.Maar de emoties en het verhaaltje eromheen sloeg bij mij de plank goed mis en kon mij helaas niet bekoren,Alleen op het einde raakte mij het een beetje.

Goede rollen ook van DeNiro en Sutherland,en echt een pluim voor de score van Hans Zimmer.Op naar Babel en daarna even een korte pauze.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Babel vond ik een erg sterk drama,verhaal lijnen vond ik erg goed op elkaar aansluiten.Hoewel het japanse gedeelte er wel mee te maken heeft werd mij niet meteen alles duidelijkik weet dat de vader van het meisje het geweer bezat maar wat dat met de dood van haar moeder te maken had blijft mij tot nu toe een raadsel
misschien nog een keertje herzien en dat alles dan duidelijker wordt.Pitt vond ik toch ook wel sterk,acterend vond ik hem veel volwassener overkomen dan ik eerder al van hem gezien heb.
4*
na de pauze ga ik verder en ik denk dat ik het advies van Co Jackso opvolg en eerst met A Clockwork Orange begin.

Baksteen

• 720 berichten
  • 748 stemmen

Ben erg benieuwd wat je van Clockwork vind Kijk ik ondertussen ook eff een filmpje en dan lees ik het straks wel.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Een lust voor het oog is Clockwork Orange,opnieuw een meesterwerk van Kubrick.Het gebruik van de camera heeft mij opnieuw verbaasd zag er subliem uit,waarbij het,naar mijn idee, leek alsof alles op de achtergrond miniscuul leek met alles op de voorgrond(bijv.bij mensen die in de voorgrond stonden en op de achtergrond echt een piepklein deurtje).Echt een perfecte cominatie van muziek en beeldvoering,waarbij goed gebruik is gemaakt van een mooi kleurenpallet.De acteer prestatie van McDowell als welbespraakte ""gang-leider",die in het begin heel hard is en later heel emotioneel speelt mag er ook zijn.opnieuw 5*

Zowel fysiek als mentaal ben ik nog helemaal fit,de pauze heeft me wel even goed gedaan en ik ga gewoon door met de volgende en dat wordt Dances With Wolves.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Dances With Wolves

prachtige film 4*

Ik probeer na een korte onderbreking nog The Insider the doen.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Als ik het zo lees, zal deze marathon je top 10 aardig op een hoop gooien.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

En The Insider nog gekeken?

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Co Jackso schreef:

Als ik het zo lees, zal deze marathon je top 10 aardig op een hoop gooien.

Ja ik moet hem snel eens veranderen denk ik.Eerst even zien hoe ik het allemaal ga invullen.

timbo_ schreef:

En The Insider nog gekeken?

Ik heb een klein uurtje van de insider gezien en toen helaas(ja echt waar)in slaap gevallen,dus mijn poging is helaas mislukt maar ik vind het een knappe prestatie van mezelf dat ik er zoveel heb kunnen zien.Want wat een beeldenstroom kwam er op mij af wat een topfilms heb ik ontdekt.Ik heb er wel heel veel plezier in gehad en ga nu eerst alle films nog even verder op mij in laten werken.

1. Mulholland Drive(146 min)4.5*

2. 2001:A Space Odyssey(148 min)5*

3. Backdraft(132 min)3*

4. Babel(142min.)4*

6. A Clockwork Orange(137 min.)5*

7. Dances With Wolves(180 min.)4*

885(min. totaal)

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Mooie lijst toch wel. Bij The Insider ben ik ook in slaapgevallen (en dat was de enige film op de avond ).

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Dan moet je wel erg moe zijn geweest want is toch een bijzonder goede film.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Ik was ook echt doodop,maar heb hem vandaag nog verder bekeken en vond het inderdaad een erg goede film.

ArcovandenBroek

• 328 berichten
  • 226 stemmen

In De Site > Gebruikers > Pathé-Marathon 29 feb - 3 maart:

Hallo allemaal,

In het weekend van vrijdag 29 februari t/m maandag 3 maart zullen 6 Pathé Unlimited Card-houders (inclusief ik) een Pathé Marathon gaan houden. In 3,5 dag gaan we alle 11 de bioscopen langs, om hier hopelijk 11 verschillende films te gaan zien. Hierop heb ik een flinke tijd geleden met Pathé gemaild, en kreeg ik een zeer positieve reactie van de theatermanager van Pathé De Kuip. Ze gaan ons sponsoren in de vorm van een eigen ontworpen polo voor iedereen en een hotelovernachting in Groningen, omdat deze bioscoop behoorlijk ver van de rest ligt. Verder zal er misschien een stukje in een aantal kranten en/of op de Pathé website komen.

Voorlopig programma:

* Vrijdag: beginnen in Utrecht, 's avonds naar Groningen en overnachting in hotel.

* Zaterdag: Pathé Arena, Pathé De Munt, Pathé Tuschinski, 's avonds naar Scheveningen, voor een avond/nachtfilm in Pathé Scheveningen. Slapen bij 1 van de deelnemers in Den Haag.

* Zondag: Pathé Buitenhof, Pathé Helmond en Pathé Eindhoven. Slapen bij 1 van de deelnemers in Rotterdam, Breda of Eindhoven.

* Maandag: Pathé Schouwburgplein en eindigen in onze thuisbioscoop Pathé De Kuip.

Wie heeft er eerder zoiets gedaan, en kan ons nog voorzien van nuttige tips? We hebben er in ieder geval heel veel zin in, het gaat ons vast en zeker lukken.

Voor meer informatie, kijk op onze speciale Hyves-pagina of op onze Weblog

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Er zijn hier genoeg users die filmmarathons hebben gedaan maar ik betwijfel of er ook mensen zijn die daarvoor heel Nederland door zijn gereden. Persoonlijk maak ik er nooit zo'n punt om 11 films in één dag te kijken maar als ik daarvoor naar 11 verschillende bioscopen zou moeten zou zelfs ik daarvoor passen.

Dat neemt niet weg dat ik het wel een leuk iniatatief vind en dat ik jullie veel succes (en veel plezier natuurlijk) toewens.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Heb wel eens thuis een marathon gedaan maar zou ik geen zin hebben om heel nederland te doorkruisen.Maar iniedergeval veel plezier en succes.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Succes. Je kan met die pas natuurlijk ook proberen om 1 film zo vaak mogelijk te zien tot ie je strot uitkomt....

ArcovandenBroek

• 328 berichten
  • 226 stemmen

Dat kan ook nog ja, maar wordt wat saai op een gegeven moment..

Die Hard,Willis

• 4005 berichten
  • 1360 stemmen

Om even dit topic naar boven te halen. Heeft iemand van jullie al plannen voor Halloween dit jaar ? Gaan jullie langs de deuren, of blijven jullie binnen en kijken jullie een aantal horrorfilms ?

Ik ben benieuwd wat jullie gaan kijken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.