• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.812 acteurs
  • 199.141 gebruikers
  • 9.380.119 stemmen

opvallend stemgedrag (van bepaalde users)

zoeken in:

lindastuurman

• 1006 berichten
  • 0 stemmen

als Robin er niet in had gespeeld, dan had je het niets gevonden. En wat as er nu een andere acteur in zat die óók heel geweldig acteerde??? Dan was het dus nog niets???

vergeten je vraag te beantoorden.

JA. (is dus het antwoord)

stinissen (crew films & series)

• 23462 berichten
  • 76957 stemmen

Iemand uitbannen, om zijn stem gedrag vind ik ronduit schandalig , somige mensen maken zich druk om iemand`s zijn stem gedrag.

Maar het komt er opneer dat de beste films toch wel boven komen drijfen.

Ik heb genoeg films die IK hoog heb staan die een ander niks aan vind,en als ik bv naar de sneak ga (bv One hour photo) dan zie ik dat sommige mensen hem een 1 vinden en ik een 7.

Je kunt en mag iemand zijn mening niet verbieden.

Soms denk ik, stem gewoon wat je DENKT en niet wat een ander vindt.

Ik lees ook vaak "vondt hem wel aardig",en dan geven ze hem een 2.5*,in mijn ogen is dat dan een 5 (2.5x2=5) dan denk ik als je hem wel aardig vind geef hem dan een 3* of een 3.5*.

Een 2.5* is na mijn mening een onvoldoende mmar als je de sterren van de speelfilm enceclopodie aan houdt dan is 2.5* boven het gemiddelde dat komt omdat hun met 4* werken.

Gr. Henk Stinissen

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

er wordt niemand geband "alleen maar om z'n stemgedrag", het enige waar ik problemen mee heb zijn mensen die hier één keer komen, de hele top 100 omlaag stemmen, en zich vervolgens niet meer laten zien

verder mag iedereen stemmen zoals hij/zij wilt

maar er mag natuurlijk altijd over gediscusseerd worden, dat kan geen kwaad

kos

• 46702 berichten
  • 8857 stemmen

Ik lees ook vaak "vondt hem wel aardig",en dan geven ze hem een 2.5*,in mijn ogen is dat dan een 5 (2.5x2=5) dan denk ik als je hem wel aardig vind geef hem dan een 3* of een 3.5*.

Mijn stemgedrag is wat dat betreft nogal anders. 2,5 ster is bij mij meer iets van een 6. En 3,5 ster een 7,5. Misschien slaat het nergens op, maar bij mij is er echt orde in de schijnbare chaos.

Bovendien heb ik geen zin meer om alles te gaan veranderen

tom

• 308 berichten
  • 1053 stemmen

Kan het alleen maar eens zijn met kos

• 23462 berichten
  • 76957 stemmen

(quote)

Mijn stemgedrag is wat dat betreft nogal anders. 2,5 ster is bij mij meer iets van een 6. En 3,5 ster een 7,5. Misschien slaat het nergens op, maar bij mij is er echt orde in de schijnbare chaos.

Bovendien heb ik geen zin meer om alles te gaan veranderen

Dan ga je dus van een "iets van een 6 naar een 7.5, dat vind ik wel vaag tussen een iets van 6 en 7.5 zit toch 1.5 punt (wel veel),maar ja ieder zijn stijl...

kos

• 46702 berichten
  • 8857 stemmen

Dan ga je dus van een "iets van een 6 naar een 7.5, dat vind ik wel vaag tussen een iets van 6 en 7.5 zit toch 1.5 punt (wel veel),maar ja ieder zijn stijl...

Je hebt ook nog 3 sterren, dat is dus ongeveer een 7-

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ik hanteer ongeveer hetzelfde als kos

3,5 sterren = rapportcijfer 8-

3 = 7

2,5 = 6-

2 = 5

als ik mijn "erg aardige" films een 3,5 geef blijft er te weinig over voor de écht goede films. 3 sterren stond hier oorspronkelijk (en bij de meeste recensenten die 5 sterren gebruiken) voor "goed", iets dat ik niet met het rapportcijfer 6 kan vergelijken

er is trouwens een topic hierover geloof ik

blabla

• 2070 berichten
  • 5244 stemmen

Jullie houden er vreemde manier van tellen op na, zoiets als 1+1=2.5

jay73

• 1184 berichten
  • 1388 stemmen

Jullie houden er vreemde manier van tellen op na, zoiets als 1+1=2.5

mee eens blabla.

Ik stem gewoon op basis van 1 t/m 10 maar dan gedeeld door 2. Ik zie echt geen enkele reden om daarvan af te wijken. Maar ja, ieder z'n meug. Als je 't maar consequent volhoudt dan.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Het is gewoon een andere schaalverdeling. De schaalverdeling van schoolcijfers vind ik niet toepasbaar op films. Voor mijn gevoel is een 3-sterren film niet "een zesje", en daar denken veel andere recensenten ook zo over, want 3 sterren wordt over het algemeen als een aanrader gezien

Maar ieder z'n meug idd.

• 23462 berichten
  • 76957 stemmen

Ik vind de schaal van 1/10 ook de beste ,hoe je er ook over denkt dit is gewoon zo.

• 23462 berichten
  • 76957 stemmen

En wat die recensenten aangaan ,die gaan van een 4 STERREN SYSTEEM UIT!!!!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

je hoeft niet te schreeuwen, vooral niet als je ongelijk hebt

• 23462 berichten
  • 76957 stemmen

Sorry..

blabla

• 2070 berichten
  • 5244 stemmen

en daar denken veel andere recensenten ook zo over

En die jongens zie je voor vol aan ?

Ze worden betaald om iets de grond in te boren of de hemel in te prijzen !

En meestal was de vorige ....(vul zelf maar in, film, boek, cd, strip etc.) het beste, tot er iets nieuws komt, dan was weer de degene voor deze nieuwe het beste.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

wat heeft dat hier mee te maken?

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Met de geloofwaardigheid van recensenten? (ben het daar niet mee eens, overigens)

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

we hadden het hier toch over schaalverdelingen?

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Jij had het erover dat 'veel andere recensenten' ook de door jouw gebruikte schaalverdeling aanhouden. Blabla vindt dat die recensenten niet geloofwaardig zijn en dat je je daarom ook maar niets van die schaalverdeling die ze gebruiken aan moet trekken.

Ik vind dat iedereen dat maar lekker zelf moet weten...

blah

blabla

• 2070 berichten
  • 5244 stemmen

Ik vind dat iedereen dat maar lekker zelf moet weten...

blah

Tuurlijk moet en mag iedereen het zelf weten, graag zelfs, ik gaf alleen mijn eigen mening weer.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

blabla trok de geloofwaardigheid van de recensenten in twijfel, niet de schaalverdeling die ze gebruiken

maar goed, deze discussie wordt steeds minder boeiend laat iedereen maar lekker de verdeling gebruiken die hij/zij wilt... het enige waar ik voor pleit is om niet standaard het rapportcijfer (1-10) te nemen en dat door tweeën te delen... vind ik persoonlijk niet van toepassing bij films, maar iedere "z'n meug"

blabla

• 2070 berichten
  • 5244 stemmen

blabla trok de geloofwaardigheid van de recensenten in twijfel, niet de schaalverdeling die ze gebruiken

Als ik de geloofwaardigheid in twijfel trek, houdt dat ook in dat ik de schaalverdeling die zij hanteren een wassen neus vind.

maar goed, deze discussie wordt steeds minder boeiend laat iedereen maar lekker de verdeling gebruiken die hij/zij wilt...

Helemaal mee eens, wilde alleen mijn mening even kwijt hierover.

maar iedere "z'n meug"

En hier wilde ik het ook bij laten.

narva77 (crew films)

• 12736 berichten
  • 6540 stemmen

En we hebben weer iemand die de top-100 probeert te beïnvloeden: 'Anta'. Zijn stemmen:

5.00 sterren:

-Lilja 4-ever

-Fucking Åmål (Show Me Love)

-Together (Tillsammans)

-Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le (Amelie)

-Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The

-Vita è Bella, La

2.00 sterren

-Pianist, The

1.00 sterren

-Godfather, The

0.50 sterren

-Godfather Part II, The

Zie maar wat je ermee doet.

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Dat valt wel mee toch ? Ik kan me voorstellen (-alhoewel...-) dat je niet van the Godfather-films houdt (of mafiafilms in het algemeen) en wel een voorliefde hebt voor de films die Ante 5 sterren geeft (die films zitten wel allemaal een beetje in het zelfde straatje)

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Ante is een nieuwe gebruiker, dus het is niet onlogisch dat hij/zij nog niet op zoveel films gestemd heeft. Ik denk dat iedereen begint met zijn favorieten en vervolgens de top-100-lijstjes doorwerkt (deed ik wel in ieder geval). En het aantal bekende films dat Ante een onvoldoende heeft gegeven is nog niet dusdanig hoog dat het direct systematisch te noemen is.

Het begint hier steeds meer op een eliteclub te lijken...

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Maar je praat wel over 3 films uit de top 5 die allemaal een beïnvloedbaar cijfer wordt gegeven. Maar dat blijf je toch houden, helaas.

• 23462 berichten
  • 76957 stemmen

Waar maken jullie je druk over ieder heeft zijn eigen smaak toch?? Als een film echt goed is voor een bepaalde groep kijkers dan wordt een film door een paar mensen die de film geen reet aan vonden echt niet minder hoor ( en het cijfer ook niet op de lange duur) Ik b.v ben gisteren naar Enough geweest vond hem best wel goed want ik heb me 90 min vermaakt, dat is trouwens ook een item er hoeft niet altijd een goed plot te zijn. Film houdt soms ook in dat je je ruim anderhalf uur kunt vermaken , ook al vind de rest van de wereld er niks aan als JIJ de film maar goed vindt, en als je er dan nog niks aan vindt is er altijd nog een knop om door te spoelen of uit te zetten. Mijn smaak is ook ruim te ben gek op oude films van Cagney, Bogart,Tracy en van de vrouwen Turner, Taylor en Stanwyck dat vinden andere mensen weer geen reet aan , ik zou zeggen NOU EN als ik ze maar mooi vindt. Ik blijf film soms ook een ontsnapping van de realiteit vinden en dat kan soms verdomd goed uitpakken. Ik durf een weddenschap aan te gaan als de mensen van MovieMeter tien nieuwe Films zouden moeten zien en de films werden apart gekeken door de leden, en ze zouden stemmen en ze wisten van mekaar niet wat de ander stemde dan zou je een heel ander gemiddelde krijgen ( bij sommige films) dan nu het geval is. En dat komt omdat iemand een film slecht vind en hij wilt gaan stemmen en hij ziet daar 3.75* staan hij niet meer een 1 of een 1.5 durft te geven. Dat geld natuurlijk niet voor alle leden. Dus mensen stem wat je hart in geeft, en veel plezier met deze toffe site Moviemeter is Simpley the Best.

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

En dat komt omdat iemand een film slecht vind en hij wilt gaan stemmen en hij ziet daar 3.75* staan hij niet meer een 1 of een 1.5 durft te geven.

Aargh daar gaan we weer...Waar baseer je dit toch op?

Als Moviemeter-gebruiker ben je hardstikke anoniem.Bovendien is het films sterren geven geen proefwerk of zo....

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Volgens mij gebeurt dat wel degelijk hoor: mensen die films extra sterren geven puur en alleen vanwege de status die de film heeft.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.