- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste thrillers (geen horror)
Beste thrillers (geen horror)
chevy93
-
- 12691 berichten
- 1243 stemmen
Ondanks dat je het tegenwoordig niet echt meer kan zeggen, maar Jaws is een horrorfilm. En de Saw-reeks ís gewoon horror met wat thrillerelementen.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Deel 1 van Saw noem ik niet echt horror want bij horror moeten ze ook alles in beeld brengen in deel 1 gebeuren alle moorden buiten beeld.
muss1905
-
- 39 berichten
- 3182 stemmen
eye of the beholder
vannila sky
memento
Deja Vu
Primal Fear
Arlington Road
Irréversible
AGE-411
-
- 10236 berichten
- 723 stemmen
Deel 1 van Saw noem ik niet echt horror want bij horror moeten ze ook alles in beeld brengen in deel 1 gebeuren alle moorden buiten beeld.
Die definitie die jij hier nu aan een horror geeft is ridicuul!
Esjaah
-
- 13 berichten
- 32 stemmen
Een paar van mijn favorieten in de categorie thriller/misdaad:
- 11:14
- A Time To Kill
- The Departed
- Disturbia
- The Game
- Kiss The Girls
- Lucky Number Slevin
- Primal Fear
- Misery
- Zodiac
- The Kingdom
- Batman Begins
- The Dark Knight
- Road To Perdition
- Inception
- Man on Fire
- Shutter Island
- Unkown
- V For Vendetta
- The Bourne trilogy
Man on Fire vind ik nog verreweg het best, al valt die onder actie/drama.
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Het volledige oeuvre van Hitchcock, aangevuld met alle James Bondfilms en de volgende titels in chronologische volgorde:
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
Het volledige oeuvre van Hitchcock
Psycho niet, dat is wel degelijk ook horror.
En The Black Dahlia ook niet echt. Eerder een misdaad, mysteriefilm toch? Thrillers horen vooral spannend te zijn.
Geno
-
- 298 berichten
- 224 stemmen
Erg bedankt voor alle tips iedereen! Ik ga me er zeker ook eens op storten.
Zelf zijn mijn favorieten in dit genre:
1) The Game
2) Misery
3) Jaws
Heel veel kan mij ook niet boeien en zelfs tegenstaan als het om spanning gaat. Vooral - al is de scheidslijn niet of nauwelijks te trekken - als het richting horror neigt vind ik het al gauw ongeloofwaardig, parodiaal, irritant en soms zelfs lachwekkend worden... Misschien ligt dat enkel aan de effecten waarvan gebruik wordt gemaakt voor de spanning bij horror. Monsterachtige flauwekulletjes en semi-gruwelijke potsierlijkheden.Totaal niet indrukwekkend in mijn idee.
Dus zeker goed dat dit onderscheid, hoe moeilijk ook soms, weldegelijk aangebracht wordt.
Tiany
-
- 493 berichten
- 719 stemmen
-To catch a Killer (1992) * (met Brian Dennehy)
-Easy Prey (1986) * (met Gerald McRaney en Susan Hogan)
-The Deliberate Stranger (1986) * (met Mark Harmon)
-The Stepfather (1987) * (met Terry O'Quinn)
-What Ever Happened to Baby Jane? (1962) * (met Bette Davis)
-Frenzy (1972) (met Jon Finch)
-The Vanishing (1993) (met Kiefer Sutherland en Jeff Bridges)
-10 Rillington Place (1971) (met Richard Attenborough en John Hurt)
-Misery (1990) (met James Caan en Kathy Bates)
-The Changeling (1980) (met George C. Scott)
-Cape Fear (1991) (met Robert De Niro, Nick Nolte en Jessica Lange)
-Le Serpent (2006) (met Yvan Attal, Clovis Cornillac en Pierre Richard)
-Disturbia (2007) (met Shia LaBeouf en David Morse)
-The Hitcher (1986) (met Rutger Hauer en C. Thomas Howel)
-Fatal Attraction (1987) (met Michael Douglas en Glenn Close)
-Les Rivières Pourpres (2000) (met Jean Reno, Vincent Cassel en Nadia Fares)
-The Boston Strangler (1968) (met Tony Curtis, Henry Fonda en George Kennedy)
-Single White Female (1992) (met Bridget Fonda en Jennifer Jason Leigh)
-Jagged Edge (1985) (met Glenn Close en Jeff Bridges)
-Sleeping with the Enemy (1991) (met Julia Roberts, Patrick Bergin)
Allemaal top thrillers, voor mij toch.
De eerste 5 films met * zijn favorieten waar ik al jaren naar op zoek ben, helaas, nergens te vinden, niet in de winkel, niet in de bibliotheek, niet bij familie of vrienden.
"What Ever Happened to Baby Jane?" hebben ze wel in de bib maar niet Nederlands ondertiteld, ook al begrijp ik die taal algemeen zeer goed, ik wil niks missen.
sabsabsab
-
- 647 berichten
- 52 stemmen
Silence of the lambs
Blue velvet
Irreversible
Borgman
American psycho
Rear window
One hour photo
Secret window
PI
Weijsenberg
-
- 19 berichten
- 0 stemmen
Recentelijk vind ik Captain Phillips (2013) heel erg sterk!
ijburg1982
-
- 1 berichten
- 1 stemmen
In Film > Toplijsten en favorieten > Goede buitenlandse thrillers.:
Heeft er iemand tips?
Alle suggesties zijn welkom. Alvast bedankt!
SmackItUp
-
- 3487 berichten
- 2483 stemmen
In Film > Toplijsten en favorieten > Goede buitenlandse thrillers.:
Heeft er iemand tips?
Alle suggesties zijn welkom. Alvast bedankt!
Abre los Ojos
The Game
Unknown
Law Abiding Citizen
Basic Instinct
Arlington Road
Shutter Island
Fallen
Heat
Collateral
Se7en
Primal Fear
Hoor graag wat je er van vindt
Jamie161711
-
- 13 berichten
- 301 stemmen
Mijn 3 favoriete thrillers zijn:
1. Fight Club (overigens ook mijn favoriete film)
2. The Butterfly Effect
3. The Game
mr rumson
-
- 2163 berichten
- 2724 stemmen
1. Rear Window (1954)
2. Basic Instinct (1992)
3. Se7en (1995)
4. North by Northwest (1959)
5. Salaire de la Peur, Le (1953)
6. Fatal Attraction (1987)
7. Red Rock West (1993)
8. Cape Fear (1991)
9. Beguiled, The (1971)
10. Dead Calm (1989)
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1705 stemmen
01 Heat, 1995 - Michael Mann
02 Irréversible, 2002 - Gaspar Noé
03 Enter the Void, 2009 - Gaspar Noé
04 Kokuhaku, 2010 - Tetsuya Nakashima
05 Fight Club,1999 - David Fincher
06 Prisoners, 2013 - Denis Villeneuve
07 Shutter Island, 2010 - Martin Scorsese
08 Gone Girl, 2014 - David Fincher
09 Enemy, 2013 - Denis Villeneuve
10 Nocturnal Animals, 2016 - Tom Ford